Skocz do zawartości
Gość jozio34

Stuki w silniku 1.8 T

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź na początek poduchy pod silnikiem. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mamchyba podobny problem, po porzadnym nagrzaniu silnika

Zaczyna stukac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Odświeżę trochę temat. U mnie objawy są następujące - odpalanie na zimnym silniku, wszystko chodzi ładnie i pięknie, odpala bez żadnych nieładnych dźwięków. Problem pojawia się w chwili, gdy silnik osiąga temperaturę. Zaczyna wtedy dosyć nieprzyjemnie klekotać, tak, jakby pod maską miał 1.9 TDI, a nie 1.8t. Dodatkowo, usłyszałem też, że przy delikatnym dodawaniu gazu podczas jazdy w okolicach 1250 rpm pojawiają się takie hmm... "Wibracje" ze tylnej strony silnika - nie wiem jak to wytłumaczyć dokładniej. Po zatrzymaniu pojazdu i otwarciu maski, klekotanie te słychać wyraźnie z tyłu silnika. Co ważne, te objawy (chodzi mi o te wibracje) nie występują przy dodawaniu gazu gdy auto jest na biegu jałowym, czyli silnik nie jest obciążony. Kod silnika AWT, skrzynia tiptronic. Czy może być to napinacz łańcucha? Proszę o jakąkolwiek odpowiedź i dzięki z góry :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy może być to napinacz łańcucha? Proszę o jakąkolwiek odpowiedź i dzięki z góry

 

tak może to być napinacz jeśli dochodzi to z tyłu sinika, i nie lekceważ tego bo może się to źle skończyć dla silnika i dla Twojej kieszeni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to charakterystyczne klekotanie to jak najbardziej może być to napinacz łańcucha, im szybciej go wymienisz tym lepiej bo potem czeka Cie kosztowny remont silnika, a co do samych stuków plus jeżeli objawem jest także drganie podczas gwałtownego przyspieszenia, to zdecydowanie poducha silnika do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli jest to charakterystyczne klekotanie to jak najbardziej może być to napinacz łańcucha, im szybciej go wymienisz tym lepiej bo potem czeka Cie kosztowny remont silnika, a co do samych stuków plus jeżeli objawem jest także drganie podczas gwałtownego przyspieszenia, to zdecydowanie poducha silnika do wymiany.

 

Nie, akurat drgania podczas przyśpieszania nie mam żadnego, także poducha raczej odpada. Postawię auto do warsztatu i zobaczymy, co mi powiedzą. A orientujecie się jaki jest mniej więcej koszt części?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A orientujecie się jaki jest mniej więcej koszt części?

Napinacz około 2300zł + łańcuch 300zł + robocizna.

Chinoli nie polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O dziwo u mnie napinacz max gear przejechał już ponad 90tyś,choć czasami z rana zawarczy na mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O dziwo u mnie napinacz max gear przejechał już ponad 90tyś,choć czasami z rana zawarczy na mnie.

 

Pewnie że się zdarzają jakieś wyjątki, jeden pohula 100tyś (jak u Ciebie) inny rozpadnie się podczas montażu (bo i tak się zdarza), ale co się trafi akurat mi czy komuś innemu to już czysta loteria.....a nasze auta coraz starsze i wydać na jedną tylko część 1/4 wartości auta, toż to aż nieprzyzwoite a nawet wręcz głupie:blink

Każdy posiadacz tego ustrojstwa w końcu stanie przed takim wyzwaniem i dylematem:kwasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, każdy przypadek jest inny, akurat u Ciebie wytrzymał 90k bez zająknięcia to nic tylko się cieszyć z tego powodu, ale znam też przypadki gdzie nie wytrzymał nawet połowy tego. Co do kosztów samych części to nikt nie określi robocizny bo to już zależy od mechanika, ale łańcuch plus napinacz powinieneś się spokojnie zmieścić między 2500- 2700zł już maks.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Mam pytanie odnośnie wymiany łancuszka i napinacza rozrządu .

Jaki napinacz i łańcuch do silnika 1.8T  AWT polecacie  i czy są jakieś  dobre w miarę zamienniki na dzień dzisiejszy typu SWAG czy febia

 .

I czy to prawda że żeby wymienić ten łańcuszek w raz z napinaczem trzeba ściągać przód i dostawać się do rozrzadu z przodu żeby blokować rozrząd. Ktoś mi powiedział że sam napinacz można wymienić bez rozbieranie rozrzadu z przodu ale przy wymianie łańcucha trzeba już to robić. 

Dziękuję z góry  za szybką odpowiedź ?

Edytowane przez ares33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.01.2020 o 18:35, ares33 napisał:

 

 .

I czy to prawda że żeby wymienić ten łańcuszek w raz z napinaczem trzeba ściągać przód i dostawać się do rozrzadu z przodu żeby blokować rozrząd. Ktoś mi powiedział że sam napinacz można wymienić bez rozbieranie rozrzadu z przodu ale przy wymianie łańcucha trzeba już to robić. 

 

dokładnie tak jest sam napinacz da się wymienić bez rozpinania rozrządu, ale do wymiany łańcucha trzeba rozpiąć rozrząd, co za tym idzie "odchylić przód"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa firmy napinacza ? Oryginał czy może jest opcja jakiegoś dobrego zamiennika wiadomo za sam napinacz w Aso wołają 2500 zł. ? Objawy u mnie to stukanie na biegu jałowym na zimnym i ciepłym silniku przy lekkim do daniu gazu stukow  już nie słychać. Przebieg 232000km

Edytowane przez ares33

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odgrzeje kotleta trochę. Od roku szukałem przyczyny stuków w moim 1.8t AEB... Pierwsza diagnoza, że szklanki stukają... Wymienione i brak efektu. Pompa oleju może dawać za słabe ciśnienie i faktycznie wymagała już wymiany, ponieważ zaworek zwrotny był porysowany... Po wymianie dalej stukał... Napinacz i łańcuch też wymieniłem... Kilka dni temu stukanie się nasiliło i inny mechanik zaczął szukać przyczyny no i znalazł... Koło zębate wałka pośredniego się poluzowało i stukało, wybijając klin stopniowo coraz bardziej... Po wymianie nastała upragniona cisza xD panewki też były sprawdzone i wymienione na nowe mimo że stare nie wykazywały zbytnio zużycia. Panewka wałka pośredniego była wykruszona co uszkodziło starą pompę oleju. Dodaje ten post dla potomnych :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności