Grucha... Zgłoś #21 Napisano 24 Października 2014 Sprawdź na początek poduchy pod silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mroq1992 Zgłoś #22 Napisano 31 Lipca 2016 Witam, Mamchyba podobny problem, po porzadnym nagrzaniu silnika Zaczyna stukac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adkins2405 Zgłoś #23 Napisano 17 Października 2016 Cześć. Odświeżę trochę temat. U mnie objawy są następujące - odpalanie na zimnym silniku, wszystko chodzi ładnie i pięknie, odpala bez żadnych nieładnych dźwięków. Problem pojawia się w chwili, gdy silnik osiąga temperaturę. Zaczyna wtedy dosyć nieprzyjemnie klekotać, tak, jakby pod maską miał 1.9 TDI, a nie 1.8t. Dodatkowo, usłyszałem też, że przy delikatnym dodawaniu gazu podczas jazdy w okolicach 1250 rpm pojawiają się takie hmm... "Wibracje" ze tylnej strony silnika - nie wiem jak to wytłumaczyć dokładniej. Po zatrzymaniu pojazdu i otwarciu maski, klekotanie te słychać wyraźnie z tyłu silnika. Co ważne, te objawy (chodzi mi o te wibracje) nie występują przy dodawaniu gazu gdy auto jest na biegu jałowym, czyli silnik nie jest obciążony. Kod silnika AWT, skrzynia tiptronic. Czy może być to napinacz łańcucha? Proszę o jakąkolwiek odpowiedź i dzięki z góry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #24 Napisano 17 Października 2016 Czy może być to napinacz łańcucha? Proszę o jakąkolwiek odpowiedź i dzięki z góry tak może to być napinacz jeśli dochodzi to z tyłu sinika, i nie lekceważ tego bo może się to źle skończyć dla silnika i dla Twojej kieszeni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HQ-Automotive Zgłoś #25 Napisano 18 Października 2016 Jeżeli jest to charakterystyczne klekotanie to jak najbardziej może być to napinacz łańcucha, im szybciej go wymienisz tym lepiej bo potem czeka Cie kosztowny remont silnika, a co do samych stuków plus jeżeli objawem jest także drganie podczas gwałtownego przyspieszenia, to zdecydowanie poducha silnika do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adkins2405 Zgłoś #26 Napisano 19 Października 2016 Jeżeli jest to charakterystyczne klekotanie to jak najbardziej może być to napinacz łańcucha, im szybciej go wymienisz tym lepiej bo potem czeka Cie kosztowny remont silnika, a co do samych stuków plus jeżeli objawem jest także drganie podczas gwałtownego przyspieszenia, to zdecydowanie poducha silnika do wymiany. Nie, akurat drgania podczas przyśpieszania nie mam żadnego, także poducha raczej odpada. Postawię auto do warsztatu i zobaczymy, co mi powiedzą. A orientujecie się jaki jest mniej więcej koszt części? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #27 Napisano 19 Października 2016 A orientujecie się jaki jest mniej więcej koszt części? Napinacz około 2300zł + łańcuch 300zł + robocizna. Chinoli nie polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #28 Napisano 19 Października 2016 O dziwo u mnie napinacz max gear przejechał już ponad 90tyś,choć czasami z rana zawarczy na mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #29 Napisano 19 Października 2016 O dziwo u mnie napinacz max gear przejechał już ponad 90tyś,choć czasami z rana zawarczy na mnie. Pewnie że się zdarzają jakieś wyjątki, jeden pohula 100tyś (jak u Ciebie) inny rozpadnie się podczas montażu (bo i tak się zdarza), ale co się trafi akurat mi czy komuś innemu to już czysta loteria.....a nasze auta coraz starsze i wydać na jedną tylko część 1/4 wartości auta, toż to aż nieprzyzwoite a nawet wręcz głupie:blink Każdy posiadacz tego ustrojstwa w końcu stanie przed takim wyzwaniem i dylematem:kwasny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HQ-Automotive Zgłoś #30 Napisano 20 Października 2016 Wiesz, każdy przypadek jest inny, akurat u Ciebie wytrzymał 90k bez zająknięcia to nic tylko się cieszyć z tego powodu, ale znam też przypadki gdzie nie wytrzymał nawet połowy tego. Co do kosztów samych części to nikt nie określi robocizny bo to już zależy od mechanika, ale łańcuch plus napinacz powinieneś się spokojnie zmieścić między 2500- 2700zł już maks. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ares33 Zgłoś #31 Napisano 15 Stycznia 2020 (edytowane) Witam Mam pytanie odnośnie wymiany łancuszka i napinacza rozrządu . Jaki napinacz i łańcuch do silnika 1.8T AWT polecacie i czy są jakieś dobre w miarę zamienniki na dzień dzisiejszy typu SWAG czy febia . I czy to prawda że żeby wymienić ten łańcuszek w raz z napinaczem trzeba ściągać przód i dostawać się do rozrzadu z przodu żeby blokować rozrząd. Ktoś mi powiedział że sam napinacz można wymienić bez rozbieranie rozrzadu z przodu ale przy wymianie łańcucha trzeba już to robić. Dziękuję z góry za szybką odpowiedź ? Edytowane 15 Stycznia 2020 przez ares33 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal1981g Zgłoś #32 Napisano 16 Stycznia 2020 W dniu 15.01.2020 o 18:35, ares33 napisał: . I czy to prawda że żeby wymienić ten łańcuszek w raz z napinaczem trzeba ściągać przód i dostawać się do rozrzadu z przodu żeby blokować rozrząd. Ktoś mi powiedział że sam napinacz można wymienić bez rozbieranie rozrzadu z przodu ale przy wymianie łańcucha trzeba już to robić. dokładnie tak jest sam napinacz da się wymienić bez rozpinania rozrządu, ale do wymiany łańcucha trzeba rozpiąć rozrząd, co za tym idzie "odchylić przód" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ares33 Zgłoś #33 Napisano 16 Stycznia 2020 (edytowane) A jak wygląda sprawa firmy napinacza ? Oryginał czy może jest opcja jakiegoś dobrego zamiennika wiadomo za sam napinacz w Aso wołają 2500 zł. ? Objawy u mnie to stukanie na biegu jałowym na zimnym i ciepłym silniku przy lekkim do daniu gazu stukow już nie słychać. Przebieg 232000km Edytowane 16 Stycznia 2020 przez ares33 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ghosty666 Zgłoś #34 Napisano 18 Listopada 2020 Witam. Odgrzeje kotleta trochę. Od roku szukałem przyczyny stuków w moim 1.8t AEB... Pierwsza diagnoza, że szklanki stukają... Wymienione i brak efektu. Pompa oleju może dawać za słabe ciśnienie i faktycznie wymagała już wymiany, ponieważ zaworek zwrotny był porysowany... Po wymianie dalej stukał... Napinacz i łańcuch też wymieniłem... Kilka dni temu stukanie się nasiliło i inny mechanik zaczął szukać przyczyny no i znalazł... Koło zębate wałka pośredniego się poluzowało i stukało, wybijając klin stopniowo coraz bardziej... Po wymianie nastała upragniona cisza xD panewki też były sprawdzone i wymienione na nowe mimo że stare nie wykazywały zbytnio zużycia. Panewka wałka pośredniego była wykruszona co uszkodziło starą pompę oleju. Dodaje ten post dla potomnych :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach