Jump to content
Guest Rubson

Zepsuta wkładka od zamka

Recommended Posts

Witam, mam podobny problem jak większość tutaj, otóż do zamka kierowcy i do klapy bagażnika kluczyka nie mogę włożyć, od kierowcy kluczyk wejdzie jakieś 5mm i coś go blokuje, z tyłu nawet nie ma mowy aby kluczyk wszedł. Drzwi są otwierane od strony pasażera.

Dodatkowo pojawia się czasami dziwny dźwięk blokady drzwi dochodzący z lewych tylnych drzwi który potrafi 'pikać' przez parę minut. Zdarza się to sporadycznie aczkolwiek denerwować potrafi :) i moje pytanie brzmi jak zabrać się za naprawę, bo naprawdę nie wiem co zrobić, a chciałbym do zimy naprawić ten zamek i ten dziwny dźwięk blokady, który dobiega z tylnych lewych drzwi czasami (dźwięk przypomina zamykanie-otwieranie samochodu)

i ile może kosztować taka naprawa? czy trzeba prowadzić do mechanika czy może da się obyć bez tego?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Defetysta - odginasz uszczelkę drzwi, zobaczysz otwór na srubokręt TORX, bodajże 20, wykręcasz śrubę wcześniej pociągając delikatnie klamkę na ok pol centymetra. Jak już wykręcisz śrubę to poczujesz, że klamka się przyblokowała i nie będzie wracała w poprzednie położenie. Zobaczysz, że jest przypięta przez linkę do zamka, więc polecam to odhaczyć. Jest na wcisk. Po tych zabiegach cała wkładka zamka będzie luźno chodziła więc ją wyjmiesz na zewnątrz.

Co do samej naprawy - pęka tam jeden element, mianowicie uszczelka bębenka. Do zakupu w zestawach naprawczysz albo z innego używanego bębęnka na allegro. Problem tylko w tym, że aby rozłożyć bębenek potrzebujesz włożyć kluczyk i przekręcić go. Proponuje kąpiel w szklance z roztworem kwasku cytrynowego. Po 1-2 dniach z użyciem siły kluczyk powinien wejść i rozbierzesz bębenek.

Wtedy wszystko ładnie czyścisz, smarujesz smarem np białym, składasz w odwrotnej kolejności i gra gitara.

Przerabiałem to u siebie z dwoma zamkami i teraz działają jak należy.

 

Ważne aby po rozłożeniu bębenka nie pomylić zapadek i złożyć je identycznie jak przed rozłożeniem. Proponuje jakąś numeracje albo na kartce ładnie sobie to porozkładać. Zamienienie kolejności spowoduje, że wzór klucza nie będzie już pasował do przekręcenia bębęnka.

 

post z forum golfa

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175564

 

 

Ja natomiast mam inny problem, o którym post niżej :)

 

---------- Dodano o 16:45 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:42 ----------

 

Potrzebuję zregenerować jeszcze jeden, ostatni bębenek klapy bagażnika.

Nie mogę włożyć do niego klucza aby go rozebrać.

Myślę, że poradzę sobie jeśli tylko uda mi się go wydostać z auta i zabrać do domu.

Czy ktoś, kto rozbierał klapę w kombi B5, może powiedzieć jak do tego się zabrać? Czy należy to zrobić od wnętrzna klapy czy można to jakoś wydostać bez jej rozbierania ?

Druga sprawa, potrzebowałbym zdjąć listwę z klamką klapy, w której są żarówki od podświetlania tablicy. Mała robota lakiernicza :)

I to samo, jak ją zdemontować, czy sporo jest z tym walki itp?

Z góry dzięki za sugestię

Pozdrawiam :)

Edited by killer_84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do zamka jak i listwy z klamka dostaniesz się od srodka po zrzuceniu oslony klapy.

Ja swoj zamek wogole wywalilem i zaslepilem otwór po nim bo z reanimacji nic nie wyszlo mio dlugiej kapieli w nafcie.

Z ciekawosci sproboje roztwor kwasku cytrynowego bo sam zamek lezy gdzies w kacie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam panowie sorrka z góry że sie włączam w temat ale potrzebuje pomocy a mianowicie mam taki problem jak tu na filmiku

takie coś mi sie dzieje i żadnej reakcji nie ma na panelu gdzie otwieram drzwi i zamykam ale gdy przekręce kluczyk w stacyjce to wszystko wraca do normy

Share this post


Link to post
Share on other sites
witam panowie sorrka z góry że sie włączam w temat ale potrzebuje pomocy a mianowicie mam taki problem jak tu na filmiku
takie coś mi sie dzieje i żadnej reakcji nie ma na panelu gdzie otwieram drzwi i zamykam ale gdy przekręce kluczyk w stacyjce to wszystko wraca do normy

 

Tak ma być kolego i wszystko działa w porządku.

To jest system podwójnego ryglowania, który po zamknięciu z pilota auta (nawet po wybiciu szyby) nie pozwoli na otwarcie drzwi od środka. Innymi słowy ktoś wybija szybe, chce otworzyć sobie drzwi, żeby zakosić Ci choinkę zapachową i lipa. Po wsadzeniu kluczyka w stacyjkę i przekręceniu zapłonu, podwójne ryglowanie odpuszcza i drzwi są zamknięte już tylko od zewnątrz. Od środka spokojnie każdy z pasażerów może otworzyć drzwi i opuscić pojazd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Nie moge znalezc na forum tematu z moim problemem. mianowicie chodzi o to ze nie moge otworzyc drzwi kierowcy po odlaczeniu aku. zamek byl wymieniany i to wioselko we wkladce. wczesniej jak potrzebowalem wyciagnac aku to podnosilem maske, zamykalem centralny (z kluczyka bo z pilota nie dziala), odlaczylem aku i moglem pozniej drzwi kierowcy otworzyc kluczykiem (reszta pozostala zamknieta).a teraz kluczyk sie przekreca w prawo i lewo jak wczesniej ale juz nie otwiera drzwi. co moze byc tego przyczyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam problem tylnie prawe drzwi nie otwieraja sie od zewnatrz jak i rowniez od wewnatrz.Zamek centralny slychac ze chodzi cypek sie unosi wskazuje ze drzwi sa otwarte lecz bez rezultatu .Kiedys otwieraly sie od wewnatrz lecz gdy probowalem naprawic rozbierajac tapicerke i blachy za tapicerka zeby spowodowac zeby sie otwieraly od zewnatrz zalozylem linke na klamce zewn i sie otwieraly i po ponownym zlozeniu go i zamknieciu centralnego z zadnej strony sie nie otwieraly .Prosze o propozycjach w czym tkwi problem ,dziekuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam. Nie moge znalezc na forum tematu z moim problemem. mianowicie chodzi o to ze nie moge otworzyc drzwi kierowcy po odlaczeniu aku. zamek byl wymieniany i to wioselko we wkladce. wczesniej jak potrzebowalem wyciagnac aku to podnosilem maske, zamykalem centralny (z kluczyka bo z pilota nie dziala), odlaczylem aku i moglem pozniej drzwi kierowcy otworzyc kluczykiem (reszta pozostala zamknieta).a teraz kluczyk sie przekreca w prawo i lewo jak wczesniej ale juz nie otwiera drzwi. co moze byc tego przyczyna?

 

 

Najprawdopodobniej masz założone zbyt krótkie wiosełko i nie przenosi przesuwu na mechanizm zamka. Nie wiem skąd je brałeś ale widziałem, że zamienniki niewiadomego pochodzenia na allegro takie właśnie są. Również wiosełko od skody octavii jest minimalne inne więc prawdopodobnie tutaj tkwi problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprawdopodobniej masz założone zbyt krótkie wiosełko i nie przenosi przesuwu na mechanizm zamka. Nie wiem skąd je brałeś ale widziałem, że zamienniki niewiadomego pochodzenia na allegro takie właśnie są. Również wiosełko od skody octavii jest minimalne inne więc prawdopodobnie tutaj tkwi problem.

 

No tak ale gdyby bylo za krotkie to nie otwieraloby mi centralnego a wioselko wchodzi w ten otwor ktory jest w zamku. chyba ze tylko troche lapie i udaje sie przekrecic. kupilem je w serwisie skody bo byly duzo tansze niz w sklepie i moze cos nie pasuje. dzieki za odpowiedz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, wiosełko może być krótsze - lub uszkodzona wkładka zamka, często pękają te metalowe elementy składowe obudowy bębenka zamka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest przemekprzemek

Odkopie trochę temat bo mam niemały problem, jak moge wymienić wiosełko przy zamkniętych drzwiach? Mam rozebrany boczek od środka i nie moge otworzyc drzwi

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrze kolega pisze moze specjalnie poprzedni własciciel rozłaczył ,albo ułamalsie język wkładki łaczacy zamek z wkladka i dlatego nie otwiera wymontowac wkladke i sprawdzic, nad zamkiem jest zaslepka gdzie znajduje sie śruba luzujaca wkladke delikatnie odkrecic nie do konca tylko do poluzowania wkładki wyjąc wkladke i sprawdzic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze kolega killer_84 napisał... wiosełko okazało się za krótkie. jednak od skody jest nie cały centymetr krótsze. dziękuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś rozbierałem zamek od strony pasażera z przodu i przy składaniu wypadła mi jakaś "podkładka,zabezpieczenie" ale nie do końca zamknięta(wygląda jak tulipan) - z przerwą na klamkę zewn. Niewiem jak to spowrotem złożyć aby zamontować wkładkę. Wsadzę ją to pasuje , ale jak zacznę kręcić tą śrubą torx która jest pod zaślepką to wkładka wychodzi zamiast się zaciskiwać:( Pewnie odkeciłem tą śrubę za mocno i przez to wypadła ta część...

Wie ktoś jak to złożyć? Czy nie da rady już?!...

Edited by DaVWiDs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dziś rozbierałem zamek od strony pasażera z przodu i przy składaniu wypadła mi jakaś "podkładka,zabezpieczenie" ale nie do końca zamknięta(wygląda jak tulipan) - z przerwą na klamkę zewn. Niewiem jak to spowrotem złożyć aby zamontować wkładkę. Wsadzę ją to pasuje , ale jak zacznę kręcić tą śrubą torx która jest pod zaślepką to wkładka wychodzi zamiast się zaciskiwać:( Pewnie odkeciłem tą śrubę za mocno i przez to wypadła ta część...

Wie ktoś jak to złożyć? Czy nie da rady już?!...

Kolego niestety czeka cię męka z założeniem tego pierścienia. Dostęp tylko od środka, ten pierścień musi wejść w takie wycięcie, aby zaskoczył śruba torx musi być wkręcona w odpowiednią pozycję inaczej twoje próby nie udadzą się. Ostatnio przy naprawie mikrostyku w zamku też mi to wypadło i chyba ze 2 godziny spędziłem nad tym aby to założyć. Udało się chyba za 20 razem.

Innym sposobem jest demontaż klamki i całego mechanizmu i założenie tego pierścienia na spokojnie, gdzieś na stole.

W załączeniu zdjęcie, nie pamiętam już gdzie go znalazłem, być może na naszym forum. Zwróć uwagę na miejsce zaznaczone strzałką, ten pierścień musi byać tam założony.

Pozdrawiam.

pierścień mocujący zamek.jpg

pierścień mocujący zamek.jpg

Edited by rycho

Share this post


Link to post
Share on other sites
olego niestety czeka cię męka z założeniem tego pierścienia. Dostęp tylko od środka, ten pierścień musi wejść w takie wycięcie, aby zaskoczył śruba torx musi być wkręcona w odpowiednią pozycję inaczej twoje próby nie udadzą się. Ostatnio przy naprawie mikrostyku w zamku też mi to wypadło i chyba ze 2 godziny spędziłem nad tym aby to założyć. Udało się chyba za 20 razem.

Innym sposobem jest demontaż klamki i całego mechanizmu i założenie tego pierścienia na spokojnie, gdzieś na stole.

W załączeniu zdjęcie, nie pamiętam już gdzie go znalazłem, być może na naszym forum. Zwróć uwagę na miejsce zaznaczone strzałką, ten pierścień musi byać tam założony.

Pozdrawiam.

Męczyłem się ponad godzinę i bez efektu... zatem jutro popróbuje na spokojnie:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Ma ktoś dojście do zestawu naprawczego z wiosełkiem? ( jeśli takowy istnieje )

lub wiosełko na zbyciu bo problem z zamkiem od strony kierowcy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam.

Ma ktoś dojście do zestawu naprawczego z wiosełkiem? ( jeśli takowy istnieje )

lub wiosełko na zbyciu bo problem z zamkiem od strony kierowcy.

 

 

 

Posiadam kolego caly zestaw naprawczy lecz musialbys zmierzyc dlugosc tego wioselka bo sa rozne dlugosci. kupilem sobie od skody w serwisie i okazalo sie troszke za krotkie aczykolwiek centralny dzialal. zestaw mam nowy bo kupowalem 2 szt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kkrriiss007 ok jak rozkopię ten zamek dam Ci znać.

Muszę trochę czasu wygospodarować i się to opanuje. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy