Jump to content
Guest Rubson

Zepsuta wkładka od zamka

Recommended Posts

moim zdaniem wd40 albo jakiś rozpuszczalnik.. bo pewnie tak jest brud albo coś zapchane... :) O ile mnie pamieć nie myli to to się jakoś rozbierało :| Na dosłownie części pierwsze... popatrz popróbuj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jesli nic sie nie da z tym zrobic to czy jest mozliwosc dokupienia tej wewnetrzej wkladki pod moj kluczyk, czy komplenty zestaw zamkow ze stacyjka plus kluczyki??

 

Nie jest tak źle:)

 

Kupujesz jakakolwiek wkładkę i w ASO lub firmie od zamkow ustawią ci jej wnetrzności pod dotychczasowy kluczyk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest santa_daro
Nie jest tak źle:)

 

Kupujesz jakakolwiek wkładkę i w ASO lub firmie od zamkow ustawią ci jej wnetrzności pod dotychczasowy kluczyk

 

 

Dzieki, w zasadzie na taka odpowiedz czekałem. Rozbiore jeszcze raz ta wkladke na czynniki pierwsze o ile bedzie mozliwosc a jesli nie to skorzystam z drugiej opcji. Dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak uruchomić zastana wkładkę!!??

 

Nic prostszego! Sposób przerobiony i sprawdzony.

Demontujemy wkładkę (zamek + wiosełko przymocowane do wkładki);

Demontujemy wiosełko od zamka;

I teraz najważniejsze!!! Żadne g…. typu WD40 czy inny zaolejasz, tylko KWASEK CYTRYNOWY!!! Tak Tak!

Zalewamy do małego słoika gorącej wody (przed tym walimy do sklepu spożywczego i kupujemy kwasek cytrynowy) wsypujemy kwasek do słoiczka, mieszamy do rozpuszczenia i wrzucamy tam nasz oporny zamek. Problem ma charakter kamienia lub wapnia, który się wytracił w zamku (ach te kwaśne deszcze).

Nasz zamek zostawiamy na kilka godzin. Słoiczek wypełni się niezłym syfem – ale to normalne. Wyjmujemy nasz zameczek, potem płuczemy jakimś rozpuszczalnikiem.

Teraz mogą wystąpić dwa problemy, albo nie można w ogóle wsadzić kluczyka, albo kluczyk wchodzi, a wkładka się nie obraca.

Jeśli wkładka się nie kręci – to z tylnej części zamka (tam gdzie było wiosełko) demontujemy zabezpieczenie (pierścień za sprężynką), wyciągamy to co jest za sprężynką (widełki i sprężynkę), teraz będzie strasznie!!! Będzie potrzebny młotek. Kładziemy zamek przodem (tam gdzie wkładamy kluczyk) na jakiejś większej nakrętce, czy tulejce, tak aby ta chromowana obwódka zamka wchodziła w nasz otwór tulejki. Od tyłu w środek zamka walimy lekko młotkiem, tak aby sama wkładka lekko wysunęła się do przodu!!!!

I już – nadkruszyliśmy nasz zastany zameczek. Teraz tylko trzeba wszystko powkładać i posmarować jakimś olejem. WD40 jest dobre do uruchamiania – ale zupełnie nie nadaje się do smarowania!!!

Jeśli nie można włożyć kluczyka, to wkładamy zameczek do WD40 i po kilku godzinkach można próbować. Weź mały (cienki i mocny) wkrętak i można brać się za uruchamianie kolejnych zapadek w zamku. Zapadki nie wciskają się jak w patenciaku, tylko przesuwają prawo – lewo. Zapadki są z dwu stron i obydwie trzeba uruchomić. Teraz trzeba pomału wkładać kluczyk i pobawić się.

 

MIŁEJ ZABAWY

Sprawdzone - wszystko działa!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie kwasne deszcze tylko aluminium sie utlenilo a to dlatego ze wkladka jest zrobiona w wiekszej czesci z aluminium i tez dlatego kwasek cytrynowy bedzie dobrze dzialał (cos ala spray do czyszczenia felg aluminiowych bo to wlasnie jest kwas...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest santa_daro

Witam, dzieki za sporo wiadomosci, ale to juz wszystko przerobilem kilka dni temu, maja do dyspozycji w pracy mikroskop nawet przy jego pomocy czyscilem wszystko w srodku i niestety nie pomglo. Do zamka delkiatnie wchodzi kluczyk ale brakuje mu 5mm, wszystko chodzi jak po masle, wkladka sie kreci itp itd, tylko wciaz klucz nie wchodzi do konca. Albo wkladka jest od innego samochodu i dlatego wszystkie inne zamki i stacyjka dziala a ten nie, albo wciaz w srodku jest jakies badziewie na koncu (dnie) wkadki.

 

No teraz: sprubowalem myku z kwaskiem cytrynowym, zostawilem wkladke, piekna reakcja. Dym, bulgotanie i sporo syfu odrazu wyplynelo na wierzch, polezy i zobaczymy co sie stanie.

 

Witam po okolo 2h wyciagnalem wszystko i o dziwo wyszedl bebenek z wkladki z zapadkami. Jak sie okazalo miales racje poprostu tyle syfuwszedzie ze dramat. Sprezeynki juz nie chodzily, co do kwasku sprawdzone i polecam. Teraz tylko posiedze nad skladaniem tego gdyz mam zapadki ponumerowane: 1,1,1,2,2,3,3,3 tylko nie pamietam w jakiej kolejnosci sie wysypywaly ;)

 

Dzieki za rozwiazanie mojego problemu.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Albo wkladka jest od innego samochodu i dlatego wszystkie inne zamki i stacyjka dziala a ten nie, albo wciaz w srodku jest jakies badziewie na koncu (dnie) wkadki.

 

Jakby była od "nie tego" kluczyka to kluczyk daje się normalnie włożyć, tylko nie da sie przekręcić bębenka.

Wynika z tego, że coś blokuje kluczyk przy wsuwaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest santa_daro

Problem rozwiazany, wkladka dziala dzieki kwaskowi cytrynowemu, natomiast podczas jej zakladania, w drzwi wpadlo jej mocowanie, by sie do niego dobrac rozebralem cale boczki itp, pozniej wszystko do kupy poskladalem, przed zalozeniem jeszcze tapicerki wszystko bylo ok, ale po wszystko poszlo na marne. Prawdopodobnie padl modul w centralnym bo dziala tylko mechanicznie, nie elektrycznie, tzn centralny kleknal, lampka sie nie swieci czyli krancowka, a za to szyby chodza bez zaplonu a wczesniej nie chodzily. Dramat.

 

W kazdym badz razie podziekowania dla "mysterx" za kwasek, naprawde pomogl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma za co!

Najprostrze rozwiązania sa najlepsze!

Magicy z serwisu, to by najchętniej kompletną wkładeczkę Ci zaciśli za xxx PLN.

Właśnie po to jest takie forum- aby pomagać i samemu czerpać z pomocy !

 

Wielu uruchomionych zamków życzę!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

odswiezam temacik...mam pytanie o cene naprawy przekreconego zamka..chodzi o to ze mi polamalo sie male kuleczko ktore tam blokuje czy cos tam robi ze mozna zamknac drzwi..tylko to...czytalem na innym temacie ze mozna zaniesc to do miejsca gdzie zajmuja sie zamkami i moga to zrobic ale czy mi to zrobia jesli ja nie mam tej polamanej czesci??i moze ktos sie orientuje ile to moze kosztowac w ASO?? mam nadzieje ze ktos wkoncu pomoze..pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
odswiezam temacik...mam pytanie o cene naprawy przekreconego zamka..chodzi o to ze mi polamalo sie male kuleczko ktore tam blokuje czy cos tam robi ze mozna zamknac drzwi..tylko to...czytalem na innym temacie ze mozna zaniesc to do miejsca gdzie zajmuja sie zamkami i moga to zrobic ale czy mi to zrobia jesli ja nie mam tej polamanej czesci??i moze ktos sie orientuje ile to moze kosztowac w ASO?? mam nadzieje ze ktos wkoncu pomoze..pozdrawiam

U mnie w mieście gość żąda sobie za tą usługę 200zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam , odnosząć się do poniższych słów:

Cytat:

Napisał VrobekW viewpost.gif

odswiezam temacik...mam pytanie o cene naprawy przekreconego zamka..chodzi o to ze mi polamalo sie male kuleczko ktore tam blokuje czy cos tam robi ze mozna zamknac drzwi..tylko to...czytalem na innym temacie ze mozna zaniesc to do miejsca gdzie zajmuja sie zamkami i moga to zrobic ale czy mi to zrobia jesli ja nie mam tej polamanej czesci??i moze ktos sie orientuje ile to moze kosztowac w ASO?? mam nadzieje ze ktos wkoncu pomoze..pozdrawiam

 

U mnie w mieście gość żąda sobie za tą usługę 200zł

 

 

Temat przerabiałem 2 razy od strony kierowcy i pasażera. Zamek od kierowcy był tak zaśniedziały iż nie „chodziły” zapadki, a bębenka nie można było wyciągnąć :( .

W ruch poszedł roztwór kwasku cytrynowego który usunął wszelkie nieczystości z zamka ( fantastyczny sposób wyczytany na forum aby odczyścić zamek ).

Ale dorzeczy, to kółko z wypustkami w środku zamka to zabierak, jest to delikatna część zamka która się dość często psuje ( ułamane zaczepy ).

Moja propozycja ( ja tak zrobiłem ) to zakup na szrocie działającego zamka koszt około 30 zł, rozmontowanie starego / uszkodzonego, dokładne usunięcie nieczystości ( kwasek), przesmarowanie „biały smarem”, wymiana uszkodzonego elementu, i wszystko będzie długo śmigało.

Co do kwoty 200 zł to dla mnie jest czyste zdzierstwo.

Jeśli sam zrobisz będą same plusy, czyli kasa w kieszeni i porządnie naprawiony zamek.

 

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam , odnosząć się do poniższych słów:

 

 

 

Temat przerabiałem 2 razy od strony kierowcy i pasażera. Zamek od kierowcy był tak zaśniedziały iż nie „chodziły” zapadki, a bębenka nie można było wyciągnąć :( .

W ruch poszedł roztwór kwasku cytrynowego który usunął wszelkie nieczystości z zamka ( fantastyczny sposób wyczytany na forum aby odczyścić zamek ).

Ale dorzeczy, to kółko z wypustkami w środku zamka to zabierak, jest to delikatna część zamka która się dość często psuje ( ułamane zaczepy ).

Moja propozycja ( ja tak zrobiłem ) to zakup na szrocie działającego zamka koszt około 30 zł, rozmontowanie starego / uszkodzonego, dokładne usunięcie nieczystości ( kwasek), przesmarowanie „biały smarem”, wymiana uszkodzonego elementu, i wszystko będzie długo śmigało.

Co do kwoty 200 zł to dla mnie jest czyste zdzierstwo.

Jeśli sam zrobisz będą same plusy, czyli kasa w kieszeni i porządnie naprawiony zamek.

 

pozdro

 

Wiem,że ździerstwo ale sam nie wiem co zrobić.Żadne zamki mi nie działają nawet klapy nie otworze z kluczyka :( Kluczyk albo wejdzie i się kręci w około albo nawet nie wejdzie do samego końca :( Aż strach myśleć co będzie jak akku padnie lub Centralny nawali :(

Ja niestety nie mam manualnych zdolności ani cierpliwości a najgorsze,czasu by się tym zająć i szukałem pytałem.Gość bierze 200zł od 1 zamka za robotę.Troszkę się załamałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wicher123 , rozumiem iż przy zepsutych zamkach otwierasz samochód pilotem? Nie rozumiem tej części wypowiedzi ze żaden zamek nie działa? Opisz jesli możesz kolejno każdy zamek co mu dolega. Mieszkam koło Wrocka może jakoś pomogę.

P.S. Jesli klucz nie wchodzi w zamek to na 100% masz już "zaśniedziałe / zapieczone" zapadki w bębenku zamka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wicher123 , rozumiem iż przy zepsutych zamkach otwierasz samochód pilotem? Nie rozumiem tej części wypowiedzi ze żaden zamek nie działa? Opisz jesli możesz kolejno każdy zamek co mu dolega. Mieszkam koło Wrocka może jakoś pomogę.

P.S. Jesli klucz nie wchodzi w zamek to na 100% masz już "zaśniedziałe / zapieczone" zapadki w bębenku zamka.

A więc tak,wszystkie zamki nie dadzą się otworzyć kluczykiem :( Od strony kierowcy raz udało mnie się włożyć kluczyk(ciężko było) ale kręciłem nim dookoła :(

Do drzwi od pasazera oraz do tylnej klapy kluczyka włożyć nie można,brakuje do końca nie wiem kilka ładnych milimetrów więc nie obrócę kluczykiem by otworzyć.Mechaników pytałem,każdy rozkłada ręce,każe szukać fachowców od dorabiania kluczy.Jednego spytałem,powiedział,że spróbuje się podjąć ale 200zł od zamka :( Załamałem się i tyle.Narazie otwieram TYLKO centralnym zamkiem :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

panther2 jak zrobie zamek wymienei te polamane kuleczko czy tam zapadki to na pewno zrobie ten motym z kwaskiem..a co do ceny na szrocie to serio 30zl moze kosztowac zamek??myslalem ze trzeba ze 100zl szykowac

Share this post


Link to post
Share on other sites
VrobekW napisał:

Panther2 jak zrobie zamek wymienei te polamane kuleczko czy tam zapadki to na pewno zrobie ten motym z kwaskiem..a co do ceny na szrocie to serio 30zl moze kosztowac zamek??myslalem ze trzeba ze 100zl szykowac

 

Motyw z kwaskiem jest opisany w tym temacie (szukajcie a znajdziecie ;) ), moja rada po odczyszczeniu należy dobrze przesmarowć cały mechanizm zamka ponieważ roztwór kwasku wytrąca z mechanizmu zamka wszystko łącznie ze smarem, najlepszy do tego jest smar biały w spray-u.

W Legnicy kupiłem zamek w pełni sprawny właśnie za 30 zł, klient zdemontował mi z drzwi...targuj się, to się opłaca (chciał 50 zł).

Jutro jak będę miał czas dam sesje rozbieraną zamka, mam jeden w zapasie ....ot tak w razie czego ;)

 

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

panther2 powiem szczerze ze nastawienie mam pozytywne po tym co piszesz:) myslalem ze to sa koszta duzo wieksze. juz nie chcialem zajezdzac do ASO bo wiem ze nie chce tyle kasy wydawac(chociaz nie znam ceny;p)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanko jeszcze, czy czesci z bebenka z audi a4 beda pasowac do naszych zamkow??chodzi mi o przelozenie takiej okraglej czesci u mnie ona sie polamala przy przekreceniu zamka..czy beda pasowac??

Share this post


Link to post
Share on other sites
jub dorwij zamki od innego passata i wyciagnij z nich wioselka ja tak zrobilem

Pozdrawiam

Panowie czy ktoś orientuje się czy owe wiosełka z wkładki zamka będą pasowały z innych modeli VW czy pokrewnych (Skoda/Seat/Audi) -

Szukam do Passata a może da się zakupić wkładkę zamka z innych wozów???:confused:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy