Jump to content
Guest Rubson

Zepsuta wkładka od zamka

    Recommended Posts

    Guest Rubson

    Cześć

     

    Mam problem bo chciałem otwrzyć drzwi od strony kierowcy, wkładam kluczyk do zamka, a tu kluczyk obraca się luźno we wszystkie strony i drzwi i sie nie chcą otworzyć?

    Zaznaczam:

    -otwrzyłem dzwi od strony pasażera i wszystkie drzwi się normalnie otworzyły,

    -drzwi po pociągnięciu za klamkę normalnie się zamykają i otwierają,

    -gdy wiadłem do środka i zamknołem drzwi to centralny zamek normalnie

    działa tzn. że wszystkie drzwi sie zamykają i otwierają,

    -działa także normalnie oświetlenie w środkdu i w dzwiach samochodu.

    Także ja myślę, że zepsuła się wkładka w drzwiach.Czy mam rację?

    Jeśli tak to co trzeba dalej zrobić?

    Gdzie można nabyć nową wkładkę i jakie są mniej więcej ceny nowe?

    I czy dużo jest przy załatwiania zeby zdobyć nową wkładkę?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004

    Z twojego opisu wynika, że nie ma połączenia mechanicznego pomiędzy bębenkiem a zamkiem. Mogło sobie coś pęknąć np. cięgno a raczej jego połączenie, lub ktoś specjalnie to rozłączył uniemożliwiając w ten sposób "nieautoryzowane" wejście do auta przy pomocy łamaka :hyhy: (oczywiście jeżeli wcześniej tego nie sprawdzałeś ) Tak czy siak, aby stwierdzić prawdziwą przyczynę trzeba się pobawić w zdejmowanie tapicerki z drzwi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    tak na odleglos i bez sciagania tapicerki z drzwi ciezko stwierdzic....

    ale ja mysle ze wystarczy wymienic bebenek i bedzie gicior ;)

     

    tu masz zdjecie z ETKI jak to wyglada :

     

    11990456vw3.th.jpg

     

    Pozdrawiam Piotr :vw:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 2.5 TDI V6 163KM
    Rok prod: 2004

    bebenek zamka mozna wymienic bez sciagania tapicerki, bebenek jest blokowany srubka (pod plastykowa zaslepka) na plaszczyznie bocznej drzwi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Masz zlamane wioselko we wkladce i dlatego kluczyk obraca sie.Mozna dokupic nowe wioselko i je wymienic bez potrzeby kupowania nowej wkladki. Koszt zestawu naprawczego to 10£ na ebay.co.uk

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Rubson

    A gdzie można kupić takie wiosełko jeśli oczywiście to jest przyczyna.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Poszukaj na allegro albo jesli masz kogos w Angli to mozna je kupic na www.ebay.co.uk

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Rubson

    W Anglii nikogo nie mam także ten sposób opada, a w Polsce gdzieś można kupić oprócz allegro?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1998

    jub dorwij zamki od innego passata i wyciagnij z nich wioselka ja tak zrobilem

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Rubson

    No rzeczywiście nie pomyślałem o tym:),ale mam nadzieję,że będzie pasować od innego passata?

    I jeszcze spytam czy to jest jest jakiś problem z wymianą?Mam na myśli czy dużo jest jakiejś skomplikowanej roboty?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1998
    No rzeczywiście nie pomyślałem o tym:),ale mam nadzieję,że będzie pasować od innego passata?

    I jeszcze spytam czy to jest jest jakiś problem z wymianą?Mam na myśli czy dużo jest jakiejś skomplikowanej roboty?

    sprawa wyglada bardzo prosto jezeli chodzi o wymiane z tego co pamietam to :

    - otwierasz drzwi i na wysokosci zamka masz zaslepke wysiagasz ja i bedziesz mial tam srube albo TORX albo inna cos jak TORX tylko wiecej ma ramion koncowka [ja taka mialem i musialem(passat 1998 rok) taki srubokret zamowic,( passat z ktorego wyciagalem mial srube TORX rok chuba 2000)],

    - wykrecasz te srube do konca jak najdalej sie da( nie martw sie nie wyskoczy),

    -po odkreceniu sruby pociagnij za klamke ona ci odskoczy (nie martw sie po ponownym wkreceniu sruby mocujacej zamek klamka wskoczy na swoje miejsce)

    teraz mozesz wyciagnac zamek (mozliwe ze bedzie go "cos" trzymac wiec uzyj srubokretu aby go podwarzyc ale uwazaj na lakier,

    - kiedy juz wyciagniesz (z tego co pamietam reperowalm to z kluczem wsadzonym w zamek) zamek na koncu bedzie cos jak lopatka mysisz je wcisnac w zamek zeby wyciagnac zawleczke inaczej nie pojdzie,

    kiedzy to zrobisz wyciagnij powoli "lopatke" , a pod nim ukarze sie zapewne pekniete wioselko,

    - jak juz to rozbierzesz to najlepiej przeczysc wszystko i pszesmaruj jakims smarem,

    - jedyny problem przy skladaniu zamka spowrotem sprawia sprezyna poniewaz trzeba ja "nakrecic" ale chwila kombinowania i kombinerki powinny zalatwic problem,

    - przed ponownym zlozeniem sprawdz polozenie elementu zamka w srodku tj. bialy okroagly plastik z wcieciem po srodku w ktory wchodzi "lopatka" wycetruj wszystko wsadz zamek 40sek i sprawa bedzie zakonczona.

    pozdrawiam mam nadzieje ze ten opis cos pomoze (przepraszam za bledy w pisowni)

    jago86

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest piotrvw

    Rubson ja miałem podobnie. Posłuchaj co zrobiłem: dołożyłem otwieranie centralnego z pilota. Kupiłem 2 zaślepki do tylnich drzwi i założyłem je z przodu. Wyciągnęłem bebechy z zamków z przodu. Efekt: otwieranie z klucza tylko z klapy z tyłu, mniejsza szansa na włamanie, ładny wygląd. A to 7wiosełko mi zostało, chcesz to ci je wysle, ale lepiej zrób jak ci radze.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1998

    A co myślicie o tym,jak wkładam kluczyk do zamka drzwi przednich czy klapy bagażnika,nie moge otworzyć ale wygląda u mnie tak,że po prostu nie można ruszyć kluczykiem ani w jedna ani w druga strone??Moge tylko włożyć kluczyk i przekręcić się nie da ??

    Macie jakies sugestie?Dziwne bo tak sie dzieje wszędzie,prawa i lewa strona i nawet klapa bagażnika.

    Ciekawe..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1998

    wicher123 moze masz jakies zabezpieczenie przed wlamaniem??

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest jacek82

    ja tez potrzebuje kupic taki sam zestaw do mojego paska wiec napiszcie jak mam wpisac na e bay to moge kupic takie komplety w anglii jesli bys chcial.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 1.6 TDI 105KM (CAYC)
    Rok prod: 2013

    W moim passku jest podobnie nie mogę przekręcić kluczyka w zamku drzwi ,bagażnik natomiast otwiera się jak nowy .Jeśli chodzi o drzwi to mam wrażenie że nie wchodzi mi cały kluczyk jak by ze dwa milimetry brakowało ,może ktoś tam kopał albo złośliwie coś wepchnął ,autko posiadam dopiero miesiąc i niewiem co mogło sie stać

    Da się to jakoś rozebrać lub sprawdzić ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1998
    wicher123 moze masz jakies zabezpieczenie przed wlamaniem??

     

    nie wiem,myślę,że nie mam.Kupiłem auto i niedawno o tym się przekonałem,mam centralny na pilota i w sumie nie potrzebowałem nigdy otwierac ręcznie.. :/

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Ale też VW ;)
    Rok prod: ---

    Ja to proponuję najpierw zobaczyć co piszczy we wkładce.. u mnie jak ktoś próbował łamakiem to nie otworzył i połamał nie tylko te wiosełko ale też wśrodku wszystkie zapadki ;) Jak Ci luźno kluczyk chodzi beż zadnych oporów to pewnie masz podobnie :P Co do wkładania tylnich zaślepek to z tego co pamietam na passat3b.de pokazywali jak lekko zabezpieczyć takie wkładki ;) bo jak zapodacie taką wkładkę to przecież tam tylko wiertełkiem i wkretarka nawierca kolo śrobokretem wam otwiera samochód w parę sekund... ;)

    inna sprawa to co będzie jak siądzie aku? Zamek w klapie nic Wam nie da :) Chyba że ma się kombi bez kraty ;)

     

    Pozdro!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest santa_daro

    Witam, podepne sie pod temat choc juz pewnie nikt go nie przeglada. Mialem problem z zamkami, tzn bebenkami. Klucz nie wchodzil i sie nie krelily. W drzwiach pasazera udalo sie rozruszac, dziala ale nie do konca, bo otwieranie dziala ale zamykaja sie tylko te jedne drzwi pasazera z tego zamka, podejrzany mikrostyk ale to najmnejszy problem. Dramatem jest bebenek w zamku kierowcy. Mialem nadzieje ze obejdzie sie jak z pasazera ale niestety. Rozebralem ile sie dalo z niego, wyczyscilem ale nic, nadal kluczyk nie wchodzi do konca. Nie jestem w stanie tylko rozebrac tego walka, jest jakas mozliwosc ?? Da sie to wyciagnac? Mi sie nie udalo. Wioselko , sprezyny itd sa osobno, ale nie moge wyciagnac wnetrza, gdzie wchodzi klucz. Ma ktos jakis pomysl? Dodam jeszcze ze sprawdzalem klucz w pozostalych zamkach moich i znajomych w autach z grupy VW i we wszystkie klucz wchodzi gleboko, tylko do tego moje zamka brakuje mu okolo 5mm. Jesli nic sie nie da z tym zrobic to czy jest mozliwosc dokupienia tej wewnetrzej wkladki pod moj kluczyk, czy komplenty zestaw zamkow ze stacyjka plus kluczyki??

     

    Dzieki z gory za jakies info.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy