Jump to content
Guest ptaszek75

MIGAJACA KONTROLKATROLKA CISNIENIA OLEJU - B5 1.8T

Recommended Posts

sprawdź czy nie masz luzu przy wtyczce do czujnika ciśnienia oleju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadam głupie pytanie, bo przyznam ze nie zwacałem wczesniej uwagi. Czy jak otworzy sie maske to na desce zapali sie jakaś kontrolka. Nigdy sie nie zastanawialem nad tym, bo jak otwierlem to na wylączonym silniku i zaraz szedlem do silnika. A teraz jak siedzialem w aucie i silnik byl wlączony to pociągnolem za otwieranie maski i na desce nic się nie zaswiecilo? czy to normalne. Mam passata 2003 B5 1.8T Moze ktoś sprawdzić u siebie?

 

---------- Dodano o 20:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:35 ----------

 

Czujnik zaraz sprawdze ale poczekam az wystygnie silnik:). Mam nadzieje ze ktoś tez sprawdzi jak autko sie zachowa po otwarciu maski gdy pracuje silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój passat jest z 2002r posiada kontrolke na liczniku lecz nigdy sie nie swieciła.Zamek maski rowniez posiada krańcowke pewnie od alarmu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne, szukam dalej. Czujnik siedzi sztywno , mikrowłącznik ok, dodam ze smok byl wymieniany w zasadzie wszystko co dotyczy oleju, tak jak pisalem wczesniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy jak otworzy sie maske to na desce zapali sie jakaś kontrolka.

 

nie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
z miski olejowej przez demontaż i czyszczenie a z kanałów olejowych tylko przez płukanie .

 

---------- Dodano o 16:34 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:31 ----------

 

 

bzdury wyssane z palca ( nie pracujesz przypadkiem w "Fakt" )

 

W woli sprostowania, do kolegi kserkses :/ nie pracuje w Fakcie ;) , kolejna rzecz Ty masz 2001r kolega natomiast 1997, tylko się cieszyć że u ciebie nic nie cieknie po tych operacjach. '97 to auto ma 15 lat a co za tym idzie uszczelki zużywają się i są bardziej podatne na wszelkie czynniki zewnętrzne między innymi chemia w układzie. Dlatego napisałem że nie powinno się stosować chemii , co zrobi to jego decyzja. Gratuluje Tobie stanu techniczne go silnika ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czerwona kontrolka od oleju w passacie, to nie żarty. Kumpel zatarł tak silnik jadąc na zapalonej kontrolce w trasę. Tak dla informacji..

pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy, był taki manual na forum jak naprawić czujnik, ktoś go rozwiercał i lutował tam w nim cos i potem goo składał,

wiem ze było cos takiegoo ale nie umie teraz tego znalesc,

pomóżcie

 

znalazłem

http://forum.vw-passat.pl/threads/51172-CZUJNIK-POZIOMU-OLEJU-W-AFN-1-9-sprawdzanie-i-omijanie/page3

 

post 58

Edited by kiler1410

Share this post


Link to post
Share on other sites
koledzy, był taki manual na forum jak naprawić czujnik, ktoś go rozwiercał i lutował tam w nim cos i potem goo składał,

wiem ze było cos takiegoo ale nie umie teraz tego znalesc,

pomóżcie

 

znalazłem

http://forum.vw-passat.pl/threads/51...omijanie/page3

 

post 58

 

 

 

Kolego przeczytaj uważnie temat tu chodzi o czujnik ciśnienia oleju a ty piszesz o czujniku stanu oleju, to dwa różne czujniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
podobno to sa 2 czujniki w jednym

 

 

 

bzdury, gdzie to wyczytales ? dwa w jednym to czujnik temperatury cieczy a nie czujnik stanu oleju ktory jest w misce olejowej a czujnik cisnienia oleju jest w bloku silnika obok filtra oleju. Owszem oba czujniki oleju podaja sygnal na jedna kontrolke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam !! Panowie !

Mam podobny problem

Posiadam Paska 99 rok 1.8 20v 125 km + GAZ

Roztrzaskał mi się silnik i wstawiałem drugi taki sam lecz po wymianie po jakimśczasie zaczeła mi sie zapalać żółta kontrolka oleju na fisie miałem komunikat oil sensor sprawdziłem vagiem i wynikło że to czujnik temperatury oleju i jest przerwa w plusie (+). Kontrolka ostatnio zapalała mi sie sporadycznie ale ostatnimi czasy przeważnie cały czas. Przy odpalaniu przekręcam kluczyk na zapłon nie odpalam i wyskakuje ten komunikat z czujnikiem ale sporadycznie natomiast gdy odrazu odpale bez czekania aż zgasną wszystkie kontrolki na zegarze odrazu go wywala. Panowie czy to faktycznie ten czujnik czy może coś poważniejszego jeśli tak to gdzie mogę go znaleźć i jak wyczytałem ten czujnik to 2 w jednym od temperatury i od cisnienia czy to prawda ??

 

Pozdrawiam DJZyrus !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam !! Panowie !

Mam podobny problem

Posiadam Paska 99 rok 1.8 20v 125 km + GAZ

Roztrzaskał mi się silnik i wstawiałem drugi taki sam lecz po wymianie po jakimśczasie zaczeła mi sie zapalać żółta kontrolka oleju na fisie miałem komunikat oil sensor sprawdziłem vagiem i wynikło że to czujnik temperatury oleju i jest przerwa w plusie (+). Kontrolka ostatnio zapalała mi sie sporadycznie ale ostatnimi czasy przeważnie cały czas. Przy odpalaniu przekręcam kluczyk na zapłon nie odpalam i wyskakuje ten komunikat z czujnikiem ale sporadycznie natomiast gdy odrazu odpale bez czekania aż zgasną wszystkie kontrolki na zegarze odrazu go wywala. Panowie czy to faktycznie ten czujnik czy może coś poważniejszego jeśli tak to gdzie mogę go znaleźć i jak wyczytałem ten czujnik to 2 w jednym od temperatury i od cisnienia czy to prawda ??

 

Pozdrawiam DJZyrus !!

 

Witam !! Odpowie mi ktoś na moje pytanko bardzo mi zależy na jak najpredszej odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

mierzyłeś ciśnienie manometrem w chwili oświecania się kontrolki ???

Miałem podobny przypadek: oświecała się kontrolka ale spadku ciśnienia nie było (za każdym razem gdy jest rzeczywiście spadek ciśnienia głośno gra wtedy klawiatura) po prostu przewód przed wtyczką do czujnika był przerwany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ja natomiast mam problem z paskiem ale w TDI 90KM jak jest doza wilgotnosc powietrza (opady deszczu) albo mroz to mi kontrolka mruga od oleju i obrotomierz nie działa silnik dostanie troche temp i wszystko jest ok- to troche temp to okolo 70 stopni

 

 

Dziekuje za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

musisz sprawdzic mamometrem czy to jest rzeczywiscie spadek cisnienia czy tylko kontrolka, sprawdz rownierz przewod do czujnika a moze to sam czujnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam panowie eksperci, mniej lub bardziej, ale moze pomozecie w ustaleniu usterki. Mianowicie przed swietami, padla mi chlodniczka oleju, w sumie to sama uszczelka, ale wymienilem juz na wszelki wypadek rowniez chlodniczke, dwa miesiace wczesniej wymienilem olej na Valvoline pol syntetyk, gdy wymienilem, chlodniczke no coz troszke mi oleju brakowalo, wiec dolalem dosc sporo zupelnie innego nie jestem pewny jakiego ale chyba nie byl to zalecany, wogole jakas dziwna nazwa byla, w kazdym razie nie bylo tam na etykiecie norm VW, 9 dni pozniej kontrolka oleju sie zaczela swiecic jak nagrzeje sie silnik , VAG nie widzi nic, ani spadku cisnienia, kompletnie nic zero bledow, stawiam ze jednak musze zlac ten syf, zrobic plukanke silnika, i zalac normalnym olejem jak powinien byc, dodam ze jak wymienialem dwa miesiace wczesniej olej, to wymienialem rowniez uszczelke miski olejowej i ogladalem ssaka pompy i cala reszte od spodu i bylo czysciutko. Co wy o tym myslicie, nie chcialbym wymieniac znowu oleju poczym sie okaze ze jednak pompa lub moze czujnik, albo jeszcze cos innego.

Edited by szu79

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli dolałeś oleju którego nie jesteś pewien to mógł się zciąć (czyli taka maź, klucha) bądź coś się z nim dzieje jak się nagrzeje.

Sprawdzałeś manometrem ciśnienie???

Vag nie łapie błędów ciśnienia oleju ...dlatego jest kontrolka

 

 

Co wy o tym myslicie, nie chcialbym wymieniac znowu oleju poczym sie okaze ze jednak pompa lub moze czujnik, albo jeszcze cos innego.

 

Nawet po tym jak sprawdzisz manometrem że są rzeczywiście spadki ciśnienia to i tak ci nikt nie powie dlaczego póki silnika nie rozbierzesz od dołu (by sprawdzić panewki,pompę).

 

 

kontrolka oleju sie zaczela swiecic jak nagrzeje sie silnik

 

W najgorszym przypadku (tffu tffu ) jest to objaw przytartego silnika na panewkach (na zimnym ok a po nagrzaniu spadek ciśnienia)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postanowilem zaczac od wymiany tego oleju na normalny + filtr oczywiscie, rozgrzalem go, troche pojezdzilem, i nic sie nie stalo, kontrolka nie swieci juz lub poki co, ale odnosnie tego czy VAG moze sprawdzic cisnienie oleju to nie jestem pewny czy masz racje, Sprawdzalem na VAG-COM 4.9, tam jest opcja LICZNIKI, i jak tam zaczniesz sprawdzac bloki danych, to na dole tabeli w bloku nr.1 jest wykres obr/min silnika (na czerwono) i pomiar ciesnienia oleju (na zolto), przed zmiana oleju pisalo na biegu jalowym czy na zimnym silniku czy na cieplym pisalo CISNIENIE OLEJU 2<MINIMUMpo przekroczeniu 2000obr/min MINIMUM zamienialo sie na W PORZADKU, jak obroty spadly do wolnych znow pojawialo sie na MINIMUM, po zmianie oleju pokazuje tylko W PORZADKU, sprawdzilem jeszcze na Seacie IBIZA dzialanie tego gdzie nie bylo zadnych problemow z cisnieniem oleju i pokazuje CISNIENIE W PORZADKU. Niestety nie pokazuje bar. Jednak VAG-COM 4.9 daje jakis obraz na cisnienie oleju. no chyba ze czujnik bedzie walniety ale o tym napewno VAG-COM zaalarmuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy