Jump to content
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Recommended Posts

Przejechałem 2 km, następnie na wolnych obrotach pogazowałem, aż temp weszła na 90stC, później przejechałem znowu 3 km i taki wynik.

 

Chciałem się dowiedzieć poprostu czy silnik był dogrzany.Więc tak-wszystko wskazuje na walnięty czujnik temperatury,jednak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj będę go wymieniał, podrzucę później screen z VAG-a.

 

A mam jeszcze jedno pytanko. Czy kolega orientuje się, gdzie w moim autku (Passat 1,9 tdi 2000r 115 KM ATJ) ten czujnik się znajduje i jak wygląda. Pytam, bo nie chcę, aby mechanior mnie zrobił w bambuko.

Poniżej link do zdjęcia mojego silnika i czy dobrze zlokalizowałem ten czujnik???

http://img593.imageshack.us/i/20110115447.jpg/

Edited by bary75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz sprawdzałem temperaturę cieczy, to pokazało na samym początku jak autko się rozgrzewało między 68-72 stC, ( w tym czasie na budziku już było 90stC) a później juz tylko VAG pokazywał 42 stC. ( na budziku nadal 90stC) spalanie chwilowe wg VAG-a - 0,4 do 0,6 l/h. Czy nadal czujnik podlega wymianie, bo zaczynam się gubić.

Edited by bary75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na to wygląda, że to czujnik głupieje, ale jak nie wymienisz to się nie przekonasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Chciałbym podłączyć się pod temat, otóż:

U mnie w pasku miałem problem z temperaturą. Na liczniku temperatura 90stopni a sprawdzając silnik komputerem temperatura w granicach 70-75 st.

Górny wąż od chłodnicy gorący, dolny zimny. Spalanie ogromne (na 10l przejechane ok 80km)

 

Wymieniłem termostat (kupiłem WAHLERA). Temperatura na liczniku 90st, sprawdzając VAGiem na silniku ok 88st. Czyli jest ok. Ale dalej górny wąż chłodnicy gorący a dolny zimny i spalanie podobne.

Czy to normalne z tymi wężami? Jeden gorący drugi zimny??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam.

Chciałbym podłączyć się pod temat, otóż:

U mnie w pasku miałem problem z temperaturą. Na liczniku temperatura 90stopni a sprawdzając silnik komputerem temperatura w granicach 70-75 st.

Górny wąż od chłodnicy gorący, dolny zimny. Spalanie ogromne (na 10l przejechane ok 80km)

 

Wymieniłem termostat (kupiłem WAHLERA). Temperatura na liczniku 90st, sprawdzając VAGiem na silniku ok 88st. Czyli jest ok. Ale dalej górny wąż chłodnicy gorący a dolny zimny i spalanie podobne.

Czy to normalne z tymi wężami? Jeden gorący drugi zimny??

okolo 88st czyli maszodpowiedz;)

 

Termostat wahlera otwiera sie w 88 a nie w okolo 88 stopniach tytaj 1 stopien robi wielka roznice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Termostat wahlera otwiera sie w 88 a nie w okolo 88 stopniach tytaj 1 stopien robi wielka roznice.

 

a nie 87? ja niedawno wymienialem wlasnie na wahlera i otwiera sie przy 87 stopniach jak podaje producent.sprawdzane za pomoca vag,wczesniej ori otwieral sie przy 73 dlatego wymienilem

Share this post


Link to post
Share on other sites

bary75 dobrze pokazałeś na zdjęciu tam jest ten czujnik wiem bo niedawno wymieniałem

Share this post


Link to post
Share on other sites
okolo 88st czyli maszodpowiedz

 

Termostat wahlera otwiera sie w 88 a nie w okolo 88 stopniach tytaj 1 stopien robi wielka roznice.

No dobra termostat sprawny. Ale pytanie czy normalnym jest to że górny wąż jest gorący a dolny zimny?? A czepiam się tego tylko dlatego, że samochód strasznie dużo pali i wydaje mi się że to może mieć coś wspólnego. Błędów na komputerze nie ma, słaby nie jest a pali...

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Ale pytanie czy normalnym jest to że górny wąż jest gorący a dolny zimny?? ...

 

Koledzy poprawcie mnie jeżeli się mylę, termostat jest na dolnej rurze, czyli wylocie "wody" z chłodnicy, więc na wlocie do silnika schłodzonej "wody", tak ??

 

Jeżeli tak, to dolny wąż będzie teraz zimny (przy otwartym termostacie), wiadomo jaka jest temp powietrza, nie wiem jak latem, bo nie znam wydajności chłodnicy, czy będzie zimny, letni, czy ciepły.

 

Przy zamkniętym termostacie górny wąż będzie się nagrzewał bo, pomimo braku obiegu płynu, płyn posiada określoną przenikalność cieplną i temperatura "będzie przechodziła".

 

Pozdrawiam,

Waldek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koledzy poprawcie mnie jeżeli się mylę, termostat jest na dolnej rurze, czyli wylocie "wody" z chłodnicy, więc na wlocie do silnika schłodzonej "wody", tak ??

 

Jeżeli tak, to dolny wąż będzie teraz zimny (przy otwartym termostacie), wiadomo jaka jest temp powietrza, nie wiem jak latem, bo nie znam wydajności chłodnicy, czy będzie zimny, letni, czy ciepły.

 

Przy zamkniętym termostacie górny wąż będzie się nagrzewał bo, pomimo braku obiegu płynu, płyn posiada określoną przenikalność cieplną i temperatura "będzie przechodziła".

 

Pozdrawiam,

Waldek.

Nie...termostat jest na wlocie do chlodnicy.

Logicznie myslac termostat otwiera sie jakma goraca, a jak da sie mu zchlodza wode z chlodnicy to jak ma sie otworzyc?????

Woda idzie z bloku->termostat->chlodnica->powrot do glowicy i bloku.

Gowny jest cieply bo woda stoi tam i sie nagrzewa odbierajac cieplo z cieczy nagrzanej przeplywajacej w glowicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
... Nie...termostat jest na wlocie do chlodnicy.

Logicznie myslac termostat otwiera sie jakma goraca, a jak da sie mu zchlodza wode z chlodnicy to jak ma sie otworzyc?????

Woda idzie z bloku->termostat->chlodnica->powrot do glowicy i bloku.

Gowny jest cieply bo woda stoi tam i sie nagrzewa odbierajac cieplo z cieczy nagrzanej przeplywajacej w glowicy. ...

 

Hej, no właśnie też mi to jakoś nie gra, ale, zrobiłem teraz kilkanaście km, temp na blacie lekko powyżej 80stC (zmodowany wskaźnik), górna rura gorąca jak cholera, dolna wyczuwalnie letnia, czy nie powinna być gorąca po tym jak był otwarty termostat, zgodnie z (Woda idzie z bloku -> termostat -> chlodnica -> powrot do glowicy)??

Zasugerowałem się silnikiem Pb z poprzedniego auta, tam termostat był na górze silnika i dalej rura wchodziła do chłodnicy od góry. Nie jestem mechanikiem samochodowym, ale lubię dociekać jak to działa. :)

W kaloryferze ciepła woda też dopływa od góry :), a VW na odwrót.

 

Pozdrawiam,

Waldek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, niech ktoś wytłumaczy to na chłopski rozum...

jak silnik się nagrzeje, termostat się otworzy to węże powinny być podobnej temperatury czy jeden ciepły a drugi zimny?? Bo taką sytuacje teraz mam...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie, niech ktoś wytłumaczy to na chłopski rozum...

jak silnik się nagrzeje, termostat się otworzy to węże powinny być podobnej temperatury czy jeden ciepły a drugi zimny?? Bo taką sytuacje teraz mam...

 

gorny bedzie goracy a dolny cieply,po otwarciu oczywiscie.przy obecnych temperaturach pozadnie musial bys go katowac aby byly podobnej temperatury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, nie mogę wyciągnąć zacisku z kablami z tego czujnika. Trzyma jak cholera, odchylam ten przycisk, aby go uwolnic, ale to nic nie daje. Ma ktoś jakiś patent na to??? Szlag mnie już trafia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gorny bedzie goracy a dolny cieply,po otwarciu oczywiscie.przy obecnych temperaturach pozadnie musial bys go katowac aby byly podobnej temperatury

I o to mi właśnie chodziło :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik wymieniony, był walnięty, ponieważ teraz na VAG-u temperatura jest w zakresie 88-93stC. U mnie czujnik był - z wejściem na wtyczkę - zaokrąglony na jednym z boków. Niestety podczas wyjmowania go z zawleczki, ta się ułamała. jednak nie było problemu, bo nowy czujnik był oryginalnie zapakowany z nową zawleczką.

Dla potomnych: ja najpierw wyciągnąłem całą wtyczkę razem z czujnikiem w silnika, a dopiero później oddzielałem czujnik od wtyczki - tak było mi łatwiej.

Jeżeli ktoś będzie chciał zdjęcie tego czujnika i jego nr, to wstawię na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

zimny silnik jeszcze nie odpalany.. co jest nie tak ???

tempakl.jpg

Edited by lofi

Share this post


Link to post
Share on other sites
I o to mi właśnie chodziło :)

z tym ze nie koniecznie dolny czyli wejscie bedzie goracy gorny czyli wyjscie po schlodzeniu minimalnie chlodniejszy, ale tez goracy;)

 

---------- Post added at 12:42 ---------- Previous post was at 12:40 ----------

 

Hey

 

zimny silnik jeszcze nie odpalany.. co jest nie tak ???

tempakl.jpg

Nie tak jest cos z temp na zimnym, 32stopnie to jakby przy duzo.Powinno byc 5-15st bo tyle plyn ponocy moze miec, zas w zimie 0-10st.

Share this post


Link to post
Share on other sites
z tym ze nie koniecznie dolny czyli wejscie bedzie goracy gorny czyli wyjscie po schlodzeniu minimalnie chlodniejszy, ale tez goracy

 

Napisalem ze przy obecnych temp,wiec przy minusowych,no chyba ze dluga trasa.ponadto przypuszczam ze kolega uzywa ogrzewania :) a co ztym idzie???

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy