Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

okolo 88st czyli maszodpowiedz

 

Termostat wahlera otwiera sie w 88 a nie w okolo 88 stopniach tytaj 1 stopien robi wielka roznice.

No dobra termostat sprawny. Ale pytanie czy normalnym jest to że górny wąż jest gorący a dolny zimny?? A czepiam się tego tylko dlatego, że samochód strasznie dużo pali i wydaje mi się że to może mieć coś wspólnego. Błędów na komputerze nie ma, słaby nie jest a pali...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... Ale pytanie czy normalnym jest to że górny wąż jest gorący a dolny zimny?? ...

 

Koledzy poprawcie mnie jeżeli się mylę, termostat jest na dolnej rurze, czyli wylocie "wody" z chłodnicy, więc na wlocie do silnika schłodzonej "wody", tak ??

 

Jeżeli tak, to dolny wąż będzie teraz zimny (przy otwartym termostacie), wiadomo jaka jest temp powietrza, nie wiem jak latem, bo nie znam wydajności chłodnicy, czy będzie zimny, letni, czy ciepły.

 

Przy zamkniętym termostacie górny wąż będzie się nagrzewał bo, pomimo braku obiegu płynu, płyn posiada określoną przenikalność cieplną i temperatura "będzie przechodziła".

 

Pozdrawiam,

Waldek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy poprawcie mnie jeżeli się mylę, termostat jest na dolnej rurze, czyli wylocie "wody" z chłodnicy, więc na wlocie do silnika schłodzonej "wody", tak ??

 

Jeżeli tak, to dolny wąż będzie teraz zimny (przy otwartym termostacie), wiadomo jaka jest temp powietrza, nie wiem jak latem, bo nie znam wydajności chłodnicy, czy będzie zimny, letni, czy ciepły.

 

Przy zamkniętym termostacie górny wąż będzie się nagrzewał bo, pomimo braku obiegu płynu, płyn posiada określoną przenikalność cieplną i temperatura "będzie przechodziła".

 

Pozdrawiam,

Waldek.

Nie...termostat jest na wlocie do chlodnicy.

Logicznie myslac termostat otwiera sie jakma goraca, a jak da sie mu zchlodza wode z chlodnicy to jak ma sie otworzyc?????

Woda idzie z bloku->termostat->chlodnica->powrot do glowicy i bloku.

Gowny jest cieply bo woda stoi tam i sie nagrzewa odbierajac cieplo z cieczy nagrzanej przeplywajacej w glowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... Nie...termostat jest na wlocie do chlodnicy.

Logicznie myslac termostat otwiera sie jakma goraca, a jak da sie mu zchlodza wode z chlodnicy to jak ma sie otworzyc?????

Woda idzie z bloku->termostat->chlodnica->powrot do glowicy i bloku.

Gowny jest cieply bo woda stoi tam i sie nagrzewa odbierajac cieplo z cieczy nagrzanej przeplywajacej w glowicy. ...

 

Hej, no właśnie też mi to jakoś nie gra, ale, zrobiłem teraz kilkanaście km, temp na blacie lekko powyżej 80stC (zmodowany wskaźnik), górna rura gorąca jak cholera, dolna wyczuwalnie letnia, czy nie powinna być gorąca po tym jak był otwarty termostat, zgodnie z (Woda idzie z bloku -> termostat -> chlodnica -> powrot do glowicy)??

Zasugerowałem się silnikiem Pb z poprzedniego auta, tam termostat był na górze silnika i dalej rura wchodziła do chłodnicy od góry. Nie jestem mechanikiem samochodowym, ale lubię dociekać jak to działa. :)

W kaloryferze ciepła woda też dopływa od góry :), a VW na odwrót.

 

Pozdrawiam,

Waldek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, niech ktoś wytłumaczy to na chłopski rozum...

jak silnik się nagrzeje, termostat się otworzy to węże powinny być podobnej temperatury czy jeden ciepły a drugi zimny?? Bo taką sytuacje teraz mam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, niech ktoś wytłumaczy to na chłopski rozum...

jak silnik się nagrzeje, termostat się otworzy to węże powinny być podobnej temperatury czy jeden ciepły a drugi zimny?? Bo taką sytuacje teraz mam...

 

gorny bedzie goracy a dolny cieply,po otwarciu oczywiscie.przy obecnych temperaturach pozadnie musial bys go katowac aby byly podobnej temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nie mogę wyciągnąć zacisku z kablami z tego czujnika. Trzyma jak cholera, odchylam ten przycisk, aby go uwolnic, ale to nic nie daje. Ma ktoś jakiś patent na to??? Szlag mnie już trafia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gorny bedzie goracy a dolny cieply,po otwarciu oczywiscie.przy obecnych temperaturach pozadnie musial bys go katowac aby byly podobnej temperatury

I o to mi właśnie chodziło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony, był walnięty, ponieważ teraz na VAG-u temperatura jest w zakresie 88-93stC. U mnie czujnik był - z wejściem na wtyczkę - zaokrąglony na jednym z boków. Niestety podczas wyjmowania go z zawleczki, ta się ułamała. jednak nie było problemu, bo nowy czujnik był oryginalnie zapakowany z nową zawleczką.

Dla potomnych: ja najpierw wyciągnąłem całą wtyczkę razem z czujnikiem w silnika, a dopiero później oddzielałem czujnik od wtyczki - tak było mi łatwiej.

Jeżeli ktoś będzie chciał zdjęcie tego czujnika i jego nr, to wstawię na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey

 

zimny silnik jeszcze nie odpalany.. co jest nie tak ???

tempakl.jpg

Edytowane przez lofi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I o to mi właśnie chodziło :)

z tym ze nie koniecznie dolny czyli wejscie bedzie goracy gorny czyli wyjscie po schlodzeniu minimalnie chlodniejszy, ale tez goracy;)

 

---------- Post added at 12:42 ---------- Previous post was at 12:40 ----------

 

Hey

 

zimny silnik jeszcze nie odpalany.. co jest nie tak ???

tempakl.jpg

Nie tak jest cos z temp na zimnym, 32stopnie to jakby przy duzo.Powinno byc 5-15st bo tyle plyn ponocy moze miec, zas w zimie 0-10st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tym ze nie koniecznie dolny czyli wejscie bedzie goracy gorny czyli wyjscie po schlodzeniu minimalnie chlodniejszy, ale tez goracy

 

Napisalem ze przy obecnych temp,wiec przy minusowych,no chyba ze dluga trasa.ponadto przypuszczam ze kolega uzywa ogrzewania :) a co ztym idzie???

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam a ja mam tak że przejadę 15 km w temperaturze ok2 do 3 stopni na plusie i górny wąż zimny a silnik mi się wolno nagrzewa i nie wiem co jest powodem prosze o jakieś sugestie uszczelka wymieniona brak jakiegoś bulgotania głowica była sprawdzona na szczelność termostat wymieniony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisalem ze przy obecnych temp,wiec przy minusowych,no chyba ze dluga trasa.ponadto przypuszczam ze kolega uzywa ogrzewania :) a co ztym idzie???

 

Pozdro

 

Wlasnie temat zimnego plynu w zbiorniczku i zimnego weza dolnego toczyl sie niedawno.

Nie podarowalem i wymienilem plyn, termostat, umylem caly uklad, odpowietrzylem nagrzewnice.

I...

i u mnie czy -10 czy 15stopni plyn ciply w zbiorniczku a waz dolny goracy po okolo 2-5km.

 

---------- Post added at 13:19 ---------- Previous post was at 13:15 ----------

 

witam a ja mam tak że przejadę 15 km w temperaturze ok2 do 3 stopni na plusie i górny wąż zimny a silnik mi się wolno nagrzewa i nie wiem co jest powodem prosze o jakieś sugestie uszczelka wymieniona brak jakiegoś bulgotania głowica była sprawdzona na szczelność termostat wymieniony

Nowy(kolejny)termostat wahlera mosiezny a nie blaszany i sprzegielko wiskotyczne od wentylatora;)

I oczywiscie porzadne mycie ukladu przy wymianie plynu a nie wylanie i wlanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzegło przywiązałem nicią i tak samo sie nagrzewa , no mam ten blaszany ale jak by puszczał to wąż byłby gorący ten górny prawda . a co masz na myśli pożądne mycie układu jakimś specjalnym płynem

Edytowane przez Piotr900

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tym ze nie koniecznie dolny czyli wejscie bedzie goracy gorny czyli wyjscie po schlodzeniu minimalnie chlodniejszy, ale tez goracy;)

 

---------- Post added at 12:42 ---------- Previous post was at 12:40 ----------

 

 

Nie tak jest cos z temp na zimnym, 32stopnie to jakby przy duzo.Powinno byc 5-15st bo tyle plyn ponocy moze miec, zas w zimie 0-10st.

czyli dobrze kombinuje ze czujnik jest jakiś "lewy" :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i u mnie czy -10 czy 15stopni plyn ciply w zbiorniczku a waz dolny goracy po okolo 2-5km.

 

jak dla mnie to dziwne,czyli z tego wynika ze nawet przy -10 osiagasz temperature 90 stopni (licznikowe) przy 2km ale niech ci bedzie,no chyba ze uklad chlodzenia masz innaczej skonstruowany niz w moim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli dobrze kombinuje ze czujnik jest jakiś "lewy" :D

Dokladnie;)

ale czasami wystarczy przeczyscic laczenie/styki we wtyce i na czujniku zanim sie kupi nowy.

 

---------- Post added at 13:51 ---------- Previous post was at 13:47 ----------

 

sprzegło przywiązałem nicią i tak samo sie nagrzewa , no mam ten blaszany ale jak by puszczał to wąż byłby gorący ten górny prawda . a co masz na myśli pożądne mycie układu jakimś specjalnym płynem

Ja np uzywam najpierw wody pod cisnieniem(takim jak w kranie) na zmiane zimna/ciepla plukajac kazdy odcinek np nagrzewnica raz w jedna str raz w druga i tak do czasu gdy szara wode nie przestanie plynac i bedzie czysta.

Nastepnie to samo silnik i pozniej chlodnieca.

Skladam i zalewam preparat do czyszczenia ukladu chlodzenia z woda destylowana.

Smigam kolo 20-30km wylewam i znowy plukam jak wyzej.

Zalewam plyn i odpowietrzam nagrzewnice.

 

Dlaczego nie blaszany?

Bo blacha koroduje i sie zacina przy obecnosci kamienia, mosiadz nie koroduje nie kamienieje i nie pokrywa sie patyna jak miedz.

Jedynie brazowieje-ciemnieje, ale to reakcja utleniania bez osadow wytworzonych w niej.

Mowiac prosto dlatego wlasnie wahler wyrobil sobie marke...

 

---------- Post added at 13:53 ---------- Previous post was at 13:51 ----------

 

jak dla mnie to dziwne,czyli z tego wynika ze nawet przy -10 osiagasz temperature 90 stopni (licznikowe) przy 2km ale niech ci bedzie,no chyba ze uklad chlodzenia masz innaczej skonstruowany niz w moim

Tak na liczniku mam zawsze 90 po okolo 2km czy zima czy lato i trzyma czy stoje czy jade.

U mnie (avf) tem ''pracuje'' jak w benzynie tylko sie dluzej nagrzewa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja np uzywam najpierw wody pod cisnieniem(takim jak w kranie) na zmiane zimna/ciepla plukajac kazdy odcinek np nagrzewnica raz w jedna str raz w druga i tak do czasu gdy szara wode nie przestanie plynac i bedzie czysta.

Nastepnie to samo silnik i pozniej chlodnieca.

Skladam i zalewam preparat do czyszczenia ukladu chlodzenia z woda destylowana.

Smigam kolo 20-30km wylewam i znowy plukam jak wyzej.

Zalewam plyn i odpowietrzam nagrzewnice.

 

dzieki przyda sie,chcialem dac do czyszczenia ale teraz wole sam to zrobic

 

---------- Post added at 12:55 ---------- Previous post was at 12:54 ----------

 

Tak na liczniku mam zawsze 90 po okolo 2km czy zima czy lato i trzyma czy stoje czy jade.

 

no to pogratulowac,jesli tak masz.poprostu wiem jak grzeja sie diesle w zimie np przy -10,przy normalnej jezdzie oczywiscie.

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzieki przyda sie,chcialem dac do czyszczenia ale teraz wole sam to zrobic

 

---------- Post added at 12:55 ---------- Previous post was at 12:54 ----------

 

 

no to pogratulowac,jesli tak masz

Ale jak go kupilem to tak nie mialem...

Bylo tak jak u ciebie;) 70-80.

Po zabiegu mycia,nowym termostacie Wahlera(koniecznie mosieznym zeby sie dobrze nagrzewal-mosiadz lepiej odbiera temp niz blacha)plynie g30(to samo co g12++)w ilosci 5l/2,5l destylowanej i odpowietrzeniu nagrzewnicy dziala jak benzynka;).

Cos w tym jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności