_chris_ Zgłoś #421 Napisano 30 Listopada 2010 Sprawa ma się tak: znalazłem czujnik, rozłączyłem kostkę, próba wyjęcia czujnika - wylał się płyn z węża chłodnicy... (mam nadzieję, że nie ma to wpływu na nic) myślę, że może jest gdzieś jakiś koreczek, który powinienem zakręcić wcześniej, ale nic takiego nie znalazłem, wiec nie wyjąłem tego czujnika bo wyciekłby cały płyn ze zbiornika... Kolejna sprawa, że u mnie czujnik jest koloru niebieskiego, więc wcześniej już ktoś coś kombinował. Zauważyłem też, że razem z zapaleniem silnika włącza się wentylator chłodnicy - nawet rano przy temp w okolicach 0...Może czujniki są pozamieniane.. I na koniec jeszcze jedno - od wczoraj klimatronik pokazuje mi cały czas temp zewnętrzną 0 st. C. Czy po wylaniu się płynu z węża mogłem uszkodzić jakiś czujnik temp zewnętrznej? Gdzie on się znajduje? 1. Wylać się wyleje nie ma koreczka czy coś takiego. Im szybciej to zrobisz tym mniej płynu polec. 2. Jak robisz to na zimnych to chyba ucieknie ci max tyle co połowa zbiorniczka u mnie tyle poleciało bo mi się podwinęła uszczelka 3.Może być niebieski nie wiem dokładnie jak to z kolorami jest 4. Z tego co wiem czujnik temp zewnętrznej jest w zderzaku czyli nie mogłeś zalać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam-b5-kombi Zgłoś #422 Napisano 5 Grudnia 2010 Czy owy czujnik bedzie uszkodzony jezeli po 5 minutac postoju wg wskazowki temperatura spada o kreske nizej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #423 Napisano 5 Grudnia 2010 Czy owy czujnik bedzie uszkodzony jezeli po 5 minutac postoju wg wskazowki temperatura spada o kreske nizej? jeśli się to zdarza teraz na mrozach to jest to całkowicie normalne zachowanie. chyba że jesteś po trasie kiedy silnik jest naprawdę dobrze dogrzany. Ja mam na blacie 90 utrzymujące się caly czas nawiew włączony autko stoi bo np w sklepie jestem przychodzę a tu krecha niżej, a silnik cały czas pracował Wg mnie ok. Źle jeśli tak będzie jak jest ciepło na polu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin815 Zgłoś #424 Napisano 21 Grudnia 2010 ostatnio sprawdzałem czujnik na vagu i różnica temperatur cieczy wynosiła 5 stopni tzn. przy temperaturze jakieś minus 3 stopnie (po nocy w garażu) czujnik g62 pokazał 0 stopni natomiast g2 plus 5 stopni.błedów zadnych nie wyrzuca, ale autko w temperaturze gdzieś od 0 do minus 8 stopni troszke dziwnie startuje (przez jakies 3 sekundy nierowna praca + czasami skok na wyższe obroty).przy temp. nizszej od minus 10 stopni pali nawet lepiej jak przy minus 3 st. dodam, że świece wymienione i grzac chyba raczej grzeją bo widze mrygnięcie światełka, później słysze przekaźnik. filtr paliwa też nowy. czy ten czujnik moźe być uwalony? ktoś ma jakieś pomysły? z góry dzięki panowie. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_chris_ Zgłoś #425 Napisano 21 Grudnia 2010 a sprawdz ten czujnik na rozgrzanym silniku jakie rzeczy pokazuje na silnik a jakie na liczniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomeck26 Zgłoś #426 Napisano 11 Stycznia 2011 Witam . Czy jest możliwe że przyczyną nie pokazywania temperatury może byc czujnik.Komputer nie wykazał żadnego błedu że jest nie dobry czujnik ale test zegarów jest ok czyli zegar od temperatury jest w pożądku termostat wymieniony.Powiem że wskazówka od temp. jest cały czas na zero. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danielo45 Zgłoś #427 Napisano 12 Stycznia 2011 witam am pytanie mam silnik 1,8t 20v.podczas odpalania na ciepłym silniku obroty wskakują mi na 1500,a po chwili spadaja do 900.po podłaczeniu pod komputer jest bład czujnik temperatury chłodzacy cieczy.Mechanik powiedział ze to jest przyczyną czujnik temp,tylko kazał mi kupic dwa a sa niebieski i brązowy.co morze być przyczyna bo brazowego czujnika niema.prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #428 Napisano 12 Stycznia 2011 Witam .Czy jest możliwe że przyczyną nie pokazywania temperatury może byc czujnik.Komputer nie wykazał żadnego błedu że jest nie dobry czujnik ale test zegarów jest ok czyli zegar od temperatury jest w pożądku termostat wymieniony.Powiem że wskazówka od temp. jest cały czas na zero. może być czujnik lub przewody do niego ---------- Post added at 18:29 ---------- Previous post was at 18:28 ---------- witam am pytanie mam silnik 1,8t 20v.podczas odpalania na ciepłym silniku obroty wskakują mi na 1500,a po chwili spadaja do 900.po podłaczeniu pod komputer jest bład czujnik temperatury chłodzacy cieczy.Mechanik powiedział ze to jest przyczyną czujnik temp,tylko kazał mi kupic dwa a sa niebieski i brązowy.co morze być przyczyna bo brazowego czujnika niema.prosze o pomoc. tak jak u kolegi sprawdź ten czujnik i przewody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary75 Zgłoś #429 Napisano 14 Stycznia 2011 A ja mam pytanie. Mam Paska 1,9 TDI 115 KM AJM. Skrzynia automatyczna. Zauważyłem, że autko potrafi mieć różne zużycia paliwa tzn. jednego dnia ten sam odcinek drogi, a pokazuje 10ltr, natomiast inny dzień i wskazania spalania sa na poziomie 8 ltr. Dodam, że temp. otoczenia jest taka sama, generalnie wszystko jest tak samo mierzone, tylko inne spalanie. Wskazówka temp na desce po rozgrzaniu pokazuje równe 90stC i tak trzyma. Czy różne i czasami "większe" spalanie może byc przyczyną awarii czujnika temperatury cieczy chłodzącej?? Zrobiłem autoscan VAG-iem 311.2 i pokazał tylko cos takiego: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 AJ Component: 1,9l R4 EDC G000AG 1305 Coding: 00001 Shop #: WSC 00222 No fault code found. Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 927 156 P Component: AG5 01V 1.9l-PD RdW 3434 Coding: 00103 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU P1850 - 35-10 - - - Intermittent Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 389 D Component: ABS/ESP front D36 Coding: 04257 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 3B1 907 044 C Component: CLIMATRONIC C 0.7.0 Coding: 05000 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Skipping Address 15-Airbags Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 920 842 A Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V25 Coding: 21145 Shop #: WSC 00006 IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0Y2540036 No fault code found. Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00005 Shop #: WSC 72907 1 Fault Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - Address 37 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 919 887 Component: Navigation BNO 0103 Coding: 00000 Shop #: WSC 00000 1 Fault Found: 00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52) 36-00 - Open Circuit Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 959 799 AH Component: 3C Zentral-SG Komf. 0001 Coding: 04097 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5) 35-00 - - Address 56 ------------------------------------------------------- Controller: 1J0 035 152 D Component: Radio BNO 0103 Coding: 05405 Shop #: WSC 72907 No fault code found. End ------------------------------------------------------- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary75 Zgłoś #430 Napisano 15 Stycznia 2011 Koledzy, dzisiaj podłaczyłem VAG-a pod autko i pokazało się cos takiego: http://img148.imageshack.us/i/grupa001.jpg/ temperatura na budziku była 90stC - wskazówka pionowo, a VAG pokazuje 34,2 st C. Czy mam rozumieć, że czujnik cieczy jest walnięty??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #431 Napisano 15 Stycznia 2011 Koledzy, dzisiaj podłaczyłem VAG-a pod autko i pokazało się cos takiego:http://img148.imageshack.us/i/grupa001.jpg/ temperatura na budziku była 90stC - wskazówka pionowo, a VAG pokazuje 34,2 st C. Czy mam rozumieć, że czujnik cieczy jest walnięty??? Jak długo pracował silnik? VAG prawdę Ci powie,więc czujnik lub sam wskaźnik jest padaka.Na początek-wymień czujnik temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary75 Zgłoś #432 Napisano 15 Stycznia 2011 Jak długo pracował silnik? Przejechałem 2 km, następnie na wolnych obrotach pogazowałem, aż temp weszła na 90stC, później przejechałem znowu 3 km i taki wynik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #433 Napisano 15 Stycznia 2011 Przejechałem 2 km, następnie na wolnych obrotach pogazowałem, aż temp weszła na 90stC, później przejechałem znowu 3 km i taki wynik. Chciałem się dowiedzieć poprostu czy silnik był dogrzany.Więc tak-wszystko wskazuje na walnięty czujnik temperatury,jednak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary75 Zgłoś #434 Napisano 15 Stycznia 2011 (edytowane) Dzisiaj będę go wymieniał, podrzucę później screen z VAG-a. A mam jeszcze jedno pytanko. Czy kolega orientuje się, gdzie w moim autku (Passat 1,9 tdi 2000r 115 KM ATJ) ten czujnik się znajduje i jak wygląda. Pytam, bo nie chcę, aby mechanior mnie zrobił w bambuko. Poniżej link do zdjęcia mojego silnika i czy dobrze zlokalizowałem ten czujnik??? http://img593.imageshack.us/i/20110115447.jpg/ Edytowane 15 Stycznia 2011 przez bary75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary75 Zgłoś #435 Napisano 16 Stycznia 2011 (edytowane) Teraz sprawdzałem temperaturę cieczy, to pokazało na samym początku jak autko się rozgrzewało między 68-72 stC, ( w tym czasie na budziku już było 90stC) a później juz tylko VAG pokazywał 42 stC. ( na budziku nadal 90stC) spalanie chwilowe wg VAG-a - 0,4 do 0,6 l/h. Czy nadal czujnik podlega wymianie, bo zaczynam się gubić. Edytowane 16 Stycznia 2011 przez bary75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #436 Napisano 16 Stycznia 2011 Na to wygląda, że to czujnik głupieje, ale jak nie wymienisz to się nie przekonasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adi2255 Zgłoś #437 Napisano 16 Stycznia 2011 Witam. Chciałbym podłączyć się pod temat, otóż: U mnie w pasku miałem problem z temperaturą. Na liczniku temperatura 90stopni a sprawdzając silnik komputerem temperatura w granicach 70-75 st. Górny wąż od chłodnicy gorący, dolny zimny. Spalanie ogromne (na 10l przejechane ok 80km) Wymieniłem termostat (kupiłem WAHLERA). Temperatura na liczniku 90st, sprawdzając VAGiem na silniku ok 88st. Czyli jest ok. Ale dalej górny wąż chłodnicy gorący a dolny zimny i spalanie podobne. Czy to normalne z tymi wężami? Jeden gorący drugi zimny?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #438 Napisano 17 Stycznia 2011 Witam.Chciałbym podłączyć się pod temat, otóż: U mnie w pasku miałem problem z temperaturą. Na liczniku temperatura 90stopni a sprawdzając silnik komputerem temperatura w granicach 70-75 st. Górny wąż od chłodnicy gorący, dolny zimny. Spalanie ogromne (na 10l przejechane ok 80km) Wymieniłem termostat (kupiłem WAHLERA). Temperatura na liczniku 90st, sprawdzając VAGiem na silniku ok 88st. Czyli jest ok. Ale dalej górny wąż chłodnicy gorący a dolny zimny i spalanie podobne. Czy to normalne z tymi wężami? Jeden gorący drugi zimny?? okolo 88st czyli maszodpowiedz;) Termostat wahlera otwiera sie w 88 a nie w okolo 88 stopniach tytaj 1 stopien robi wielka roznice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #439 Napisano 17 Stycznia 2011 Termostat wahlera otwiera sie w 88 a nie w okolo 88 stopniach tytaj 1 stopien robi wielka roznice. a nie 87? ja niedawno wymienialem wlasnie na wahlera i otwiera sie przy 87 stopniach jak podaje producent.sprawdzane za pomoca vag,wczesniej ori otwieral sie przy 73 dlatego wymienilem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lancer83 Zgłoś #440 Napisano 17 Stycznia 2011 bary75 dobrze pokazałeś na zdjęciu tam jest ten czujnik wiem bo niedawno wymieniałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach