Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa ma się tak: znalazłem czujnik, rozłączyłem kostkę, próba wyjęcia czujnika - wylał się płyn z węża chłodnicy... (mam nadzieję, że nie ma to wpływu na nic) myślę, że może jest gdzieś jakiś koreczek, który powinienem zakręcić wcześniej, ale nic takiego nie znalazłem, wiec nie wyjąłem tego czujnika bo wyciekłby cały płyn ze zbiornika... Kolejna sprawa, że u mnie czujnik jest koloru niebieskiego, więc wcześniej już ktoś coś kombinował. Zauważyłem też, że razem z zapaleniem silnika włącza się wentylator chłodnicy - nawet rano przy temp w okolicach 0...Może czujniki są pozamieniane.. I na koniec jeszcze jedno - od wczoraj klimatronik pokazuje mi cały czas temp zewnętrzną 0 st. C. Czy po wylaniu się płynu z węża mogłem uszkodzić jakiś czujnik temp zewnętrznej? Gdzie on się znajduje?

 

1. Wylać się wyleje nie ma koreczka czy coś takiego. Im szybciej to zrobisz tym mniej płynu polec.

2. Jak robisz to na zimnych to chyba ucieknie ci max tyle co połowa zbiorniczka u mnie tyle poleciało bo mi się podwinęła uszczelka

3.Może być niebieski nie wiem dokładnie jak to z kolorami jest

4. Z tego co wiem czujnik temp zewnętrznej jest w zderzaku czyli nie mogłeś zalać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy owy czujnik bedzie uszkodzony jezeli po 5 minutac postoju wg wskazowki temperatura spada o kreske nizej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy owy czujnik bedzie uszkodzony jezeli po 5 minutac postoju wg wskazowki temperatura spada o kreske nizej?

 

jeśli się to zdarza teraz na mrozach to jest to całkowicie normalne zachowanie. chyba że jesteś po trasie kiedy silnik jest naprawdę dobrze dogrzany. Ja mam na blacie 90 utrzymujące się caly czas nawiew włączony autko stoi bo np w sklepie jestem przychodzę a tu krecha niżej, a silnik cały czas pracował:) Wg mnie ok. Źle jeśli tak będzie jak jest ciepło na polu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio sprawdzałem czujnik na vagu i różnica temperatur cieczy wynosiła 5 stopni tzn. przy temperaturze jakieś minus 3 stopnie (po nocy w garażu) czujnik g62 pokazał 0 stopni natomiast g2 plus 5 stopni.błedów zadnych nie wyrzuca, ale autko w temperaturze gdzieś od 0 do minus 8 stopni troszke dziwnie startuje (przez jakies 3 sekundy nierowna praca + czasami skok na wyższe obroty).przy temp. nizszej od minus 10 stopni pali nawet lepiej jak przy minus 3 st. dodam, że świece wymienione i grzac chyba raczej grzeją bo widze mrygnięcie światełka, później słysze przekaźnik. filtr paliwa też nowy. czy ten czujnik moźe być uwalony? ktoś ma jakieś pomysły? z góry dzięki panowie. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdz ten czujnik na rozgrzanym silniku jakie rzeczy pokazuje na silnik a jakie na liczniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Czy jest możliwe że przyczyną nie pokazywania temperatury może byc czujnik.Komputer nie wykazał żadnego błedu że jest nie dobry czujnik ale test zegarów jest ok czyli zegar od temperatury jest w pożądku termostat wymieniony.Powiem że wskazówka od temp. jest cały czas na zero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam am pytanie mam silnik 1,8t 20v.podczas odpalania na ciepłym silniku obroty wskakują mi na 1500,a po chwili spadaja do 900.po podłaczeniu pod komputer jest bład czujnik temperatury chłodzacy cieczy.Mechanik powiedział ze to jest przyczyną czujnik temp,tylko kazał mi kupic dwa a sa niebieski i brązowy.co morze być przyczyna bo brazowego czujnika niema.prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam .

Czy jest możliwe że przyczyną nie pokazywania temperatury może byc czujnik.Komputer nie wykazał żadnego błedu że jest nie dobry czujnik ale test zegarów jest ok czyli zegar od temperatury jest w pożądku termostat wymieniony.Powiem że wskazówka od temp. jest cały czas na zero.

może być czujnik lub przewody do niego

 

---------- Post added at 18:29 ---------- Previous post was at 18:28 ----------

 

witam am pytanie mam silnik 1,8t 20v.podczas odpalania na ciepłym silniku obroty wskakują mi na 1500,a po chwili spadaja do 900.po podłaczeniu pod komputer jest bład czujnik temperatury chłodzacy cieczy.Mechanik powiedział ze to jest przyczyną czujnik temp,tylko kazał mi kupic dwa a sa niebieski i brązowy.co morze być przyczyna bo brazowego czujnika niema.prosze o pomoc.
tak jak u kolegi sprawdź ten czujnik i przewody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie.

Mam Paska 1,9 TDI 115 KM AJM. Skrzynia automatyczna. Zauważyłem, że autko potrafi mieć różne zużycia paliwa tzn. jednego dnia ten sam odcinek drogi, a pokazuje 10ltr, natomiast inny dzień i wskazania spalania sa na poziomie 8 ltr. Dodam, że temp. otoczenia jest taka sama, generalnie wszystko jest tak samo mierzone, tylko inne spalanie. Wskazówka temp na desce po rozgrzaniu pokazuje równe 90stC i tak trzyma. Czy różne i czasami "większe" spalanie może byc przyczyną awarii czujnika temperatury cieczy chłodzącej?? Zrobiłem autoscan VAG-iem 311.2 i pokazał tylko cos takiego:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 AJ

Component: 1,9l R4 EDC G000AG 1305

Coding: 00001

Shop #: WSC 00222

No fault code found.

 

Address 02 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 927 156 P

Component: AG5 01V 1.9l-PD RdW 3434

Coding: 00103

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU

P1850 - 35-10 - - - Intermittent

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 907 389 D

Component: ABS/ESP front D36

Coding: 04257

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 C

Component: CLIMATRONIC C 0.7.0

Coding: 05000

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 842 A

Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V25

Coding: 21145

Shop #: WSC 00006

IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0Y2540036

No fault code found.

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00005

Shop #: WSC 72907

1 Fault Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

 

Address 37 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 919 887

Component: Navigation BNO 0103

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:

00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)

36-00 - Open Circuit

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 AH

Component: 3C Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)

35-00 - -

 

Address 56 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 035 152 D

Component: Radio BNO 0103

Coding: 05405

Shop #: WSC 72907

No fault code found.

 

End -------------------------------------------------------

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, dzisiaj podłaczyłem VAG-a pod autko i pokazało się cos takiego:

http://img148.imageshack.us/i/grupa001.jpg/

temperatura na budziku była 90stC - wskazówka pionowo, a VAG pokazuje 34,2 st C. Czy mam rozumieć, że czujnik cieczy jest walnięty???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, dzisiaj podłaczyłem VAG-a pod autko i pokazało się cos takiego:

http://img148.imageshack.us/i/grupa001.jpg/

temperatura na budziku była 90stC - wskazówka pionowo, a VAG pokazuje 34,2 st C. Czy mam rozumieć, że czujnik cieczy jest walnięty???

 

Jak długo pracował silnik? :hyhy

 

VAG prawdę Ci powie,więc czujnik lub sam wskaźnik jest padaka.Na początek-wymień czujnik temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak długo pracował silnik?

 

Przejechałem 2 km, następnie na wolnych obrotach pogazowałem, aż temp weszła na 90stC, później przejechałem znowu 3 km i taki wynik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przejechałem 2 km, następnie na wolnych obrotach pogazowałem, aż temp weszła na 90stC, później przejechałem znowu 3 km i taki wynik.

 

Chciałem się dowiedzieć poprostu czy silnik był dogrzany.Więc tak-wszystko wskazuje na walnięty czujnik temperatury,jednak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj będę go wymieniał, podrzucę później screen z VAG-a.

 

A mam jeszcze jedno pytanko. Czy kolega orientuje się, gdzie w moim autku (Passat 1,9 tdi 2000r 115 KM ATJ) ten czujnik się znajduje i jak wygląda. Pytam, bo nie chcę, aby mechanior mnie zrobił w bambuko.

Poniżej link do zdjęcia mojego silnika i czy dobrze zlokalizowałem ten czujnik???

http://img593.imageshack.us/i/20110115447.jpg/

Edytowane przez bary75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawdzałem temperaturę cieczy, to pokazało na samym początku jak autko się rozgrzewało między 68-72 stC, ( w tym czasie na budziku już było 90stC) a później juz tylko VAG pokazywał 42 stC. ( na budziku nadal 90stC) spalanie chwilowe wg VAG-a - 0,4 do 0,6 l/h. Czy nadal czujnik podlega wymianie, bo zaczynam się gubić.

Edytowane przez bary75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na to wygląda, że to czujnik głupieje, ale jak nie wymienisz to się nie przekonasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chciałbym podłączyć się pod temat, otóż:

U mnie w pasku miałem problem z temperaturą. Na liczniku temperatura 90stopni a sprawdzając silnik komputerem temperatura w granicach 70-75 st.

Górny wąż od chłodnicy gorący, dolny zimny. Spalanie ogromne (na 10l przejechane ok 80km)

 

Wymieniłem termostat (kupiłem WAHLERA). Temperatura na liczniku 90st, sprawdzając VAGiem na silniku ok 88st. Czyli jest ok. Ale dalej górny wąż chłodnicy gorący a dolny zimny i spalanie podobne.

Czy to normalne z tymi wężami? Jeden gorący drugi zimny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Chciałbym podłączyć się pod temat, otóż:

U mnie w pasku miałem problem z temperaturą. Na liczniku temperatura 90stopni a sprawdzając silnik komputerem temperatura w granicach 70-75 st.

Górny wąż od chłodnicy gorący, dolny zimny. Spalanie ogromne (na 10l przejechane ok 80km)

 

Wymieniłem termostat (kupiłem WAHLERA). Temperatura na liczniku 90st, sprawdzając VAGiem na silniku ok 88st. Czyli jest ok. Ale dalej górny wąż chłodnicy gorący a dolny zimny i spalanie podobne.

Czy to normalne z tymi wężami? Jeden gorący drugi zimny??

okolo 88st czyli maszodpowiedz;)

 

Termostat wahlera otwiera sie w 88 a nie w okolo 88 stopniach tytaj 1 stopien robi wielka roznice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat wahlera otwiera sie w 88 a nie w okolo 88 stopniach tytaj 1 stopien robi wielka roznice.

 

a nie 87? ja niedawno wymienialem wlasnie na wahlera i otwiera sie przy 87 stopniach jak podaje producent.sprawdzane za pomoca vag,wczesniej ori otwieral sie przy 73 dlatego wymienilem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bary75 dobrze pokazałeś na zdjęciu tam jest ten czujnik wiem bo niedawno wymieniałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności