Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się czy poprostu jak jest walnięty ten czujnik to czy nie wyrzuca płynu przez korek
awaria czujnika nie jest powodem wywalania płynu przez korek, prędzej uszkodzony termostat.

awaria czujnika odpowiada za wyświetlanie temperatury na zegarach i sterowanie -sygnał do komputera.

Czy napewno zielony bo tu piszesz "wymieniałem go ostatnio w golfiku, był zielony ale w AVF jest na pewno czarny."

mam czarny u siebie i kolega lukisio, miał czarny a teraz ma zielony, być może takie montowali a zielony czy niebieski podpowiada Etka ;)

Jeżeli bym miał wymienić to podejrzewam, że czarnego już nie dostanę, chyba, że używkę a to raczej nie ma sensu.

Pozdrawiam

ps.czujnik najlepiej wymieniać razem z oringiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
awaria czujnika nie jest powodem wywalania płynu przez korek, prędzej uszkodzony termostat.

awaria czujnika odpowiada za wyświetlanie temperatury na zegarach i sterowanie -sygnał do komputera.

 

mam czarny u siebie i kolega lukisio, miał czarny a teraz ma zielony, być może takie montowali a zielony czy niebieski podpowiada Etka ;)

Jeżeli bym miał wymienić to podejrzewam, że czarnego już nie dostanę, chyba, że używkę a to raczej nie ma sensu.

Pozdrawiam

ps.czujnik najlepiej wymieniać razem z oringiem.

 

U mnie przed wymiana i po wymianie jest zielony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie i pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vito6

Witam...

A ja z kolei mam inny problem z czujnikiem...Stary nie wskazywał temp w ogóle...Wymieniłem go na nowy kupiony w salonie vw i mimo wymiany dalej nie wskazuje temp a do tego pojawił się przez to nowy problem,samowłączający się wentylator klimy na drugi bieg po wł tylko stacyjki przy wył klimie...

Co jest powodem tego wszystkiego....??

Pomocy.....

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

Ja mam niebieski ten czujnik i się zastanawiam czy można go zastąpić zielonym bez zmiany wtyczki tzn. czy będzie pasowała stara wtyczka do zielonego czujnika bo tak na zdjęcia patrzę tych czujników i mam wrażenie że niebieski jest całkowicie kanciasty a zielony trochę zaokrąglony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam niebieski ten czujnik i się zastanawiam czy można go zastąpić zielonym bez zmiany wtyczki tzn. czy będzie pasowała stara wtyczka do zielonego czujnika bo tak na zdjęcia patrzę tych czujników i mam wrażenie że niebieski jest całkowicie kanciasty a zielony trochę zaokrąglony.

 

Niebieski czujnik 4 stykowy nr ref. 059 919 501 stosowany nadw. >>3B-X-600000.

Zielony czujnik 4 stykowy nr ref. 059 919 501A stosowany nadw. 3B-Y-000001>>

Wtyczka będzie inna jak sam zauważyłeś.

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

ok dzięki. A jakiej firmy ten czujnik polecacie ... ja znalazłem firmy TIMMEN i WIKA ??? i co wy na to ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak cenowo wygląda sprawa? Ja stawiam na Timmen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

Ja w kwestii już samej wymiany czujnika. Wiem gdzie się znajduję i w związku z planowaną jego wymianą mam parę pytań:

1. Czy dużo płynu się wyleje jak go nie odpuszczę wcześniej, a czy jak postawię auto "trochę z górki" to wtedy mniej (czujnik znajduje się w tylnej części silnika) ??

2. da radę zrobić tą wymianę bez kanału (od góry)??

3. jak trudno zdjąć to zawleczkę i czy może mi ona spaść na dół (tzn czy jest całkowicie wyjmowalna czy tylko wysuwana)??

 

jakby ktoś to już robił i chciał mi na te pytania odpowiedzieć to dziękuje z góry. Pozdrawiam

 

P.S.

Ewentualnie jakby ktoś miał jeszcze jakieś inne rady dotyczącej tej wymiany do byłbym wdzięczny. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mner

Przed wymianą czujnika przygotuj sobie kawałek szmatki,aby zatkać otwór w króćcu po wyjęciu czujnika temp.Odpinasz wtyczkę od czujnika, wyciągasz zawleczkę-zabezpieczenie, wyciągasz czujnik,zatykasz otwór po czujniku,sprawdzasz czy wyciągnąłeś czujnik razem z uszczelniającym go Oringiem - jeśli nie to musisz go wydobyć z króćca.Płynu nie powinno dużo ubyć (setka może) przy wymianie czujnika jak zrobisz to szybko i sprawnie (wyciągnięcie czujki i wsadzenie szmatki).Oring należy wymienić na nowy.Powodzenia.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

Dzięki. pogoda się u mnie słoneczna robi ....jutro sobota, czujnik z oringiem gotowy to tylko szmatka i do roboty....obym tylko czegoś nie zepsuł (mam jakieś obawy co do tej zawleczki.... ale puk,puk w niemalowane żebym nie zapeszył) :):).Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy wymianie nie ubyło wcale płynu ,bo płyn po prostu nie wypływał :P Warunek,silnik zimny i zamknięty korek od zbiorniczka wyrównawczego.

 

Nie wiem jak u Was jest montowany czujnik,ale ja mam wsadzany do rurki od góry dlatego może nic nie wyciska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i ja wymieniłem czujnik jako , że vag pokazywał mi m.inn.

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

Przy okazji widziałem ,że wskazówka od temp. podnosi sie max. do 70*C.

Jeżeli chodzi o samą wymanę to najlepiej wcześniej przygotować sobie jakieś szczypce , którymi wyciągamy zawleczkę (drucik) i wyjmujemy czujnik obracając go pół obrotu w lewo. Płynu (zimny silnik) wycieka max. 50 ml. Nowy czujnik wkładamy analogicznie wciskając go na miejsce starego półobrotem. Pamiętać należy też o odpowiednim połączeniu kabelków , choć nie pamiętam , możliwe że nie ma możliwości podłączenia inaczej

Po wymianie skasowałem błędy. Po jakims czasie jeżdżenia znowu zrobiłem skanowanie VAGiem i ... dalej mam ten sam błąd.

Dodam ,że czujnik kupiłem w serwisie (prod.Luxemburg) 109 zł. - niebieski.

Dalej wskazówka od temp. nie podnosi sie wyżej jak do 70-80*C.

Czyli dalej coś nie tak !

Tylko co ?

Może to też termostat , ale czy VAG pokazywałby ten błąd przez niego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może to też termostat , ale czy VAG pokazywałby ten błąd przez niego

jak dosjc, ze to termostat jest opisane. Zastosuj porady i powinno sie wszystko wyjasnic.

Mogly sie pokryc w czasie dwie usterki czujnika i termostatu, tzw. zlosliwosc rzeczy martwych :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak to też termostat , to również będzie błąd pokazywał ?

 

a czy Ktoś może mi krok po kroku powiedzieć mi jak sprawdzić VAGiem (311.2N) sprawdzić temp.

Przeczytałem cały wątek. Piszecie aby wejść w 17[instruments], tam dalej ... ?

a także wejść w 08 silnik - u mnie to [Auto - HVAC].

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik [01] => Bloki wartości mierzonych [08] => kanał [02]

Zegary [17] => Bloki wartości mierzonych [08] => kanał ... (nie wiem jaki, ale polatasz po kanałach to znajdziesz)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

A czy da się z tych dwóch bloków jednocześnie obserwować wskazania temperatur??

Radas u mnie wystąpiła identyczna sytuacja najpierw błąd 17664 (chyba taki numer bo z pamięci pisze) związany z uszkodzeniem czujnika. Potem jego udana wymiana (w ostatni weekend) i teraz temp. max. 80 st C przy jeździe "na gazie" i z górki bez gazu 75 st.C oraz na postoju znowu trochę wzrasta. Też mam podejrzenia do termostatu ale może mnie ktoś w tym upewni bo już sam nie wiem (bo jeszcze mi takie coś dziwnego przyszło do głowy, że może komputer chce być mądrzejszy od nas tzn. miał przez jakiś czas błąd czujnika dlatego teraz nawet jak już dostał akceptowalne wyniki na wszelki wypadek poddał je pod obserwację i w jej trakcie żeby zapobiec jakimś uszkodzeniom podaje niższe wartości..... hmmmm wiem że to już jakaś mania prześladowcza chyba ale nigdy nic nie wiadomo). Pozdrawiam.

 

Acha i jeszcze jedno przy wymianie czujnika w moim silniku wycieka trochę płynu i z wielu opcji chyba najlepiej przygotować sobie jakiś pojemnik (np obcięta butelka plastikowa) i go wyłapać nie jest to trudne. Opcja ze szmatką też jest dobra tylko w moim przypadku miała jeden feler razem ze starym czujnikiem nie wyszedł stary oring i żeby go wyciągnąć musiałem wprowadzić spuszczenie płynu. Zdjęcie zawleczki też nie jest trudne tylko trzeba z czuciem do tego podejść i podwadzając śrubokrętem schodzi.

 

 

I jeszcze jedno. Ostatnio przejechałem jakiś kawałek drogi tak że wskazówka temperatury tylko lekko drgnęła i po sprawdzeniu temperatury węży na chłodnicy wyszło, że górny już był ciepły a dolny jeszcze zimny. Czy to oznaka że termostat jest cały czas otwarty (uchylony)

 

I po kłopocie!!

Wymieniłem również termostat i teraz ładnie się nagrzewa, a potem wskazówka stoi twardo na 90 i nawet nie drgnie. U mnie już wszystko w tym temacie załatwione.

Edytowane przez mner
aktualizacja informacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i sprawdziłem za pomoca VAGa jaka pokazywana jest temp , porównując do wskazań na liczniku.

Zawsze mniej-więcej VAG pokazywał o 5-9 *C mniej.

A druga sprawa , czy to normalne ,ze poczas jazdy , po zrobieniu ok.50 km ,w trasie , lub 20 w mieście wskazówka od temp. na desce osiaga ok 90*C ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności