Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mi przy okazji logow wyszlo ze w VAgu pokazuje czyjnik 72 z na blacie 90. Przy rozgrzewaniu ida podabnie na poczatku potem rozbierznosc rosnie. Czy to ten czyjni G1/G62 do wymiany??

Odnsnie spadanie temperatury silnika w dieslu na postoju to zauwazylem tez to u siebie. Przestaja spadac i trzyma 90 jak wylacze ogrzewanie i nawiew. Wydaje sie to logczne bo silnik diesla ma duzo wyzsza sprawnosc od silnika benzynowego i poprostu nie wytwarza tyle ciepla aby utrzymac temperature przy dzialajacym nawieiwe w mrozne dni. W trakcie postoju powinien sie zalczyc podgrzewacz plynu w silniku, tak gdzies czytalem. U mnie nie dziala wiec mi spada temperatura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy mi przy okazji logow wyszlo ze w VAgu pokazuje czyjnik 72 z na blacie 90. Przy rozgrzewaniu ida podabnie na poczatku potem rozbierznosc rosnie. Czy to ten czyjni G1/G62 do wymiany??

u mnie to byl termos przy tych samych objawach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

termostat jak jest rozbierznosc wskazania pomiedzy jednym a drugim czujnikiem?? Temperature na trasie trzyma ladnie, jak sie rozgrzewa weze zimne. Dziwne zeby byl to termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten czujnik z racji swojej ceny chyba nie jest nic wart ??? Firma która go produkuje nazywa się VIKA , allegrowicz bierze je z polskiej hurtowni....... ale możliwe że jest robiony np. w Chinach itp.

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=529183868

 

czytam cały wątek i nie jestem do końca pewny czy kolor czujnika ma znaczenie (czarny, żółty, zielony, niebieski) czy tylko ma się zgadzać kształt gniazda czujnika (okrągły lub kwadratowy) ???

U mnie jest właśnie niebieski !!! Ktoś pisał że vw już nie robi niebieskich i ASO ich nie ma ???

 

Czy ten w kolorze zielonym ma takie same parametry jak mój fabryczny niebieski czy byłby OK :

 

http://www.allegro.pl/item526198942_czujnik_temperatury_skoda_octavia_vw_golf_iv_audi.html

 

A ten chyba czarny ale dziwnie się zaczynają jego pierwsze cyfry oznaczenia :

 

http://www.allegro.pl/item519043392_oryginalny_czujnik_temperatury_seat_skoda_vw.html

Edytowane przez kot_ik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
termostat jak jest rozbierznosc wskazania pomiedzy jednym a drugim czujnikiem

Porownaj wskazania czujnika w grupie 8 /silnik/ i grupie 17 /instruments/. Jak sa identyczne, badz bardzo zblizone to prawdopodobnie winny bedzie termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Porownaj wskazania czujnika w grupie 8 /silnik/ i grupie 17 /instruments/. Jak sa identyczne, badz bardzo zblizone to prawdopodobnie winny bedzie termostat.

 

Dzieki sprawdze jutro albo pojutrze i napisze co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gzimzio@

siema

:)

jestem tu nowy i nieobcykany na forum:p

ale mam problem chyba z czujnikiem temperatury bo sie wogule niepodnosi temperaturka na zegarze:confused:

a tak to wszystko grzeje wporzadeczku:D

czemu tak sie dzieje???:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czemu tak sie dzieje???

1- uwalony czujnik

2- uszkodzenie instalacji

3 uszkodzenie licznika (np zimne luty, może wskaźnik padnięty)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stanislaw555

Witam.

 

Wymieniłem czujnik temperatury bo ciekną z pod niego płyn chłodniczy. Wymieniłem go na podróbę. I teraz jest problem w tym że po jego założeniu pokazuje mi na desce rozdzielczej różnie temperaturę. Przeważnie 80 stopni ale jak dam paskowi ognia to dochodzi do 90 i później spada różnie nawet do 75 stopni jak spokojnie np. zjeżdżam z góry. Pytanie moje jest takie czy wina jest w tym że to podróba? Czy się tym nie przejmować? Przy dawnym oryginalnym czujniku zawsze miałem 90 stopni i mi ta temperatura nie spadała. Co robić? Kupić oryginalny czujnik? Jak tak to ile kosztuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeważnie 80 stopni ale jak dam paskowi ognia to dochodzi do 90 i później spada różnie nawet do 75 stopni jak spokojnie np. zjeżdżam z góry. Pytanie moje jest takie czy wina jest w tym że to podróba? Czy się tym nie przejmować? Przy dawnym oryginalnym czujniku zawsze miałem 90 stopni i mi ta temperatura nie spadała. Co robić? Kupić oryginalny czujnik? Jak tak to ile kosztuje?

 

Podlacz VAG i:

Porownaj wskazania czujnika w grupie 8 /silnik/ i grupie 17 /instruments/. Jak sa identyczne, badz bardzo zblizone to prawdopodobnie winny bedzie termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm ja dzis probowalem i nie chcial mi wejsc w /instruments/. Pisal ze nie moze polaczyc sie ze sterownikiem. Dodam ze mam ciut stary kabelek i dzialam chwilowo na VAG 3.11. Nie wiem czy to ma znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm ja dzis probowalem i nie chcial mi wejsc w /instruments/. Pisal ze nie moze polaczyc sie ze sterownikiem. Dodam ze mam ciut stary kabelek i dzialam chwilowo na VAG 3.11. Nie wiem czy to ma znaczenie.

To w trakcie jazdy i na postoju poobserwuj podgrupe chyba 003 w grupie 8 (temp. silnika). Jak sa duze wahania temp. to raczej termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie z braku czasu na dochodznie przyczyny wawarji dzis zakupilem czujnik i termostat. Koszt nie oszalamiajacy czujnik 60 termostat 52 z rabatem dalo ko 100. Oczywiscie orginaly:) Jutro wymiana i zobaczymy efekty i przyczyne.

 

Wymienione i sprawdzone. VAG pokazuje miedzy 91 a 89 stopni w zaleznosci czy dynamicznie jade czy na luzie z gorki. Uszkodzony byl termostat, tak jak koledzy pisali. Za wczesnie sie otwieral.

Pozdrawiam i dzieki za pomoc

Edytowane przez traba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stanislaw555

Witam.

 

 

Problem już rozwiązany.

 

Na początek pojechałem na komputer tak jak poradził Jericho i pokazał mi że puszcza mi tylko 70 stopni. Pojechałem do serwisu VW i kupiłem oryginalny czujnik za 96 zł wymieniłem i wszystko działa poprawnie równiutko 90 stopni.

Straciłem 65 zł. za podróbę jaką kupiłem w sklepie z częściami, dodam że była tego samego koloru i wszystko się zgadzało ale teraz wiem że lepiej sprawdzić co ile kosztuje w sklepie a ile w serwisie VW bo różnica cenowa jest nie wielka a można więcej przez te jjjeee...ne podróby stracić kasy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Straciłem 65 zł. za podróbę jaką kupiłem w sklepie z częściami, dodam że była tego samego koloru i wszystko się zgadzało

A ta podrobka miala tłoczony znaczek VW na tym aluminiowym pierscieniu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na początek pojechałem na komputer tak jak poradził Jericho i pokazał mi że puszcza mi tylko 70 stopni. Pojechałem do serwisu VW i kupiłem oryginalny czujnik za 96 zł wymieniłem i wszystko działa poprawnie równiutko 90 stopni.

fajnie ze pomoglo, ale jakie miales roznice w tych wartosciach bo z opisu wnioskuje ze to termostat jesli max temp. to 70C.

Temp sprawdzales tylko w grupie 8 czy tez 17?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy uszkodzony czujnik może powodować ubytek płynu w układzie chłodzenia. Ubytek jest niewielki (płyn opada do 1cm poniżej min i tak jest po każdej dolewce)i niemożna zlokalizować wycieku. Silnik AVF, jaki ma kolor czujnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy uszkodzony czujnik może powodować ubytek płynu w układzie chłodzenia

jeżeli jest padnięty "elektrycznie" to , nie- skąd wiesz, że czujnik jest uszkodzony ??

na czujniku jest oring.

Silnik AVF, jaki ma kolor czujnika?

zielony

schowek01.th.jpg

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy uszkodzony czujnik może powodować ubytek płynu w układzie chłodzenia. Ubytek jest niewielki (płyn opada do 1cm poniżej min i tak jest po każdej dolewce)i niemożna zlokalizować wycieku. Silnik AVF, jaki ma kolor czujnika?

 

Pod czujnikiem jest Oring , jest możliwy wyciek z tego miejsca.Zielony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli jest padnięty "elektrycznie" to , nie- skąd wiesz, że czujnik jest uszkodzony ??

Vag-com znalazł taką usterkę. Zastanawiam się czy poprostu jak jest walnięty ten czujnik to czy nie wyrzuca płynu przez korek. Czy napewno zielony bo tu piszesz "wymieniałem go ostatnio w golfiku, był zielony ale w AVF jest na pewno czarny."

ps. nie ma to jak czarny highliner

Edytowane przez crazy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności