Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Rura jest wciśnięta i zaciśnięta dwoma opaskami w obu brzegach. Da radę bez jej demontażu ale po jej wyjęciu czujnik widać jak na dłoni i jest praktycznie na wierzchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, Mam problem przy odpaleniu auta jak jest zimny. Otóż po odpaleniu obroty wzrastają do około 1500. Po chwili spadają do 900. Kiedyś już wymieniałem czujnik temperatury płynu chłodzącego. Pamiętam, że wstawiony był jakiś tani nowy zamiennik. Wyczytałem, że zwiększenie obrotów po odpaleniu to właśnie przyczyna nieoryginalnego czujnika. Jest to prawda?

O jakim oznaczeniu musiałbym wymienić ten czujnik? Passat B5 FL AVF 2001. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję,

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniałem czujnik na Febiego i też jest nieoryginalny i wszystko ładnie działa. Szukałbym problemu gdzie indziej no chyba, że na vagu pokazuje błąd tego czujnika 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiło się cieplej więc zabieram się za robotę. Wybaczcie moją dociekliwość ale podobno nie ma głupich pytań.

Odpinam tylko cześć dolotu, który zaznaczyłem na zdjęciu? LINK

Zatrzask nr 1 otwieram TAK a zatrzask nr 2 otwieram TAK ? a efekt ma wyglądać TAK ?

Po takiej operacji będę miał czujnik jak na dłoni? bo zastanawiałem się czy też prawy cały dolot też demontować a to już większa robota.

Zadaje tyle pytań bo nie chciałbym nic połamać ;) na ten przykład wczoraj przy wymianie żarówki postojowej z nerwów o mało mnie szlag nie trafił :crazy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

 

Wiem że temat był już nie raz poruszany ale wszystkie opcje które próbowałem nie dają mi konkretnego obrazu sprawa wygląda tak:

 

Podłączyłem VCDS i zrobiłem logi jeśli chodzi o czujnik g62 i faktycznie wszystko było oki ale w pewnym momencie wzrosły mi obroty i wskazania zamiast 90 wskazały 25 stopni czyli czujnik walnięty ale bardzo prosiłbym jeśli jest ktoś w stanie wysłać mi foto poradę gdzie i w jaki sposób wymienić ten felerny czujnik, wszystkie stare posty nie jestem w stanie obejrzeć zdjęć będę bardzo wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem masz w b4 czy b5?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o b5 silnik AVF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobię zdjęcie, jest on w głowicy, w miarę łatwo widoczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z czujnikiem temperatury błąd wywala 16502, Ale czujnik na desce pokazuje dobrze, na vagu także jedyne co jest nie tak, to chodzący wentylator chłodnicy.Kiedy resetuje błąd wentylator daje sobie spokój .A kiedy silnik ostygnie to na powrót błąd wraca.. Znalazłem czujniki dwa w moim silniku jeden pod szybą zielony cztery piny drugi z boku niebieski na wsówkę. Który będzie winny? Dodam jeszcze że pali na dotyk nic się nie dzieje silnik 2.0 benzyna ALT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kosa26

Ten błąd zwiastuje awarię podwójnego czujnika temperatury cieczy: G62

Są to 2 czujniki w jednej obuwie. Jeden steruje ECU, a drugi wskazówką na liczniku. 

Na VAGu powinna być rozbieżność między temp. na silniku i na zegarach. 

Tu go znajdziesz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź, N  tomek, a gdzie znajdę taki schemat z opisem silnika i czujników?

Edytowane przez kosa26

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Schematów szukaj w necie. Możesz też popatrzeć na www.oemepc.com

To jest z kolei tzw ETKA on line. Znaleźć ja można też w starszej wersji na rosyjskim serwerze z tym, że ta wersja działa wolniej i nie jest tak stabilna jak ta którą podałem wyżej.

Edytowane przez pietrek_g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek ja robiłem na vagu jeden test czujnika zgadzał się z deską, brak informacji że są dwa, ale całe życie człowiek się uczy i głupim umiera ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kosa26 bo czujnik jest jeden. Dwa piny przekazują sygnał na zegary, a dwa kolejne przekazują sygnał do ECU. Trzeba porównać obie wartości na vagu. Dopuszczalne są różnice do 5°C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś doświadczenia z jakością czujników z allegro? Ori od 30 zł na tym portalu a w ASO taki sam ponad 100 zł i zastanawiam się czy różnica jest tylko w cenie ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daniel, ostatnio też się nad tym zastanawiam. Czujnik temperatury do mojego B6 w ASO 180 zł, a na allegro ok 40-50 zł. Oczywiście ori.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

loteria nawet w aso czujniki po 120zł są czasem wadliwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wersja soft - "Przyjeżdża mondziołek na przegląd albo naprawę gwarancyjną i na gwarancji wymienia mu się czasem ciut więcej".

Wersja hard - "Części spadły z dostawczaka, albo ciężarówki i ktoś przypadkiem znalazł w rowie"

Wersja optymistyczna - "Część do magotana wyprodukowana przez braci mniejszych w nadmiarze i upłynniona przez ali albo inny podobny potral"

Potem takie części lądują na alle. Jedno jest pewne. Nie ma szansy, żeby część, która nie przeszła kontroli trafiła w jakikolwiek sposób do obrotu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mkpol to jest naprawdę zastanawiające. 

Czujnik do mojego B6 na alle:

https://allegro.pl/oferta/czujnik-temperatury-wody-06a919501a-oe-audi-vw-7532108782?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

A na zdjęciu poniżej masz sam czujnik w ASO. Bez oringu i zawleczki. Zestaw z oringiem i zawleczką prawie 200 zł.

Zrzutekranu_2020-02-20-16-45-37-501.jpeg

Edytowane przez pietrek_g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś było jeszcze śmieszniej bo ten sam czujnik miał 4 różne ceny w zależności czy kupowałeś go w audi, vw, skodzie czy seacie. Teraz pewnie też robią podobne wałki, ale przynajmniej numery zmieniają dla niepoznaki. Wystarczy popatrzeć na ceny sond. Bierz. Masz gwarancję jakby co

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności