Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli dolny przewód jest zimny znaczy ze termostat jest zamknięty i układ chłodzenia pracuje w małym obiegu.Termostat zacznie się otwierać dolny wąż powinien robić się ciepły.Często przy czujniku G62 lubią zaśniedzieć styki wystarczy wypiąć wtyczkę psiknąć jakimś sprayem do styków i pomaga.Mala różnica w rezystancji a duza w temperaturze widzianej przez ECU.

Edytowane przez duckman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkał się ktoś z takim przypadkiem - dla mnie dziwny ...

 

czujnik g62/g2 w ilości sztuk 2 podłączyłem pierw jeden "na zimnym"

- temp -1,5 w pomiarach silnik , w pomiarach licznik 3/1 temp. +5 stopni

- podłączony 2 czujnik - temp na vag pozycja silnik -2 stopnie a w licznik tak samo +5 stopni

... a co lepsze jak tem. z odczytu bloku silnik osiągnie 8 stopni to dopiero w pozycji bloku pomiarowego licznik zaczyna iść w górę na 6 stopni.

 

dodam że na ciepłym jeden i drugi pokazują dobrze odchyłka 2-3 stopnie max ( jak i w całym cyklu nagrzewania silnika)

 

Zatem pytanie czy oba czujniki kaput, że nie pokazuje na zimno tem. tylko +5 , czy jest możliwość zablokowania tego "systemowo" i temu tak pokazuje - dodam że jak było -10 to w bloku silnik pokazała -8 a tam dalej +5 oO

 

W sumie to nie przeszkadza bo ECU bierze odczyt prawidłowy a licznik i tak skale ma od 50*, lecz dziwne to jest by oba tak samo pokazywały ( czujniki nie oryginały)

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki , czyli tak ma być i już nie ma co się na to zapatrywać a tem. czy walnięty czy nie porównywać z paliwem/dolotem i rzeczywistą z na dworze np. ter. rtęciowy, myli i to nieźle z tematem samodzielnej analizy TDI

 

a tak z ciekawości od czego pokazuje tą kolejną temp 3 pozycji ? oczywiście w licznik- 17

http://imageshack.us/f/573/zimnyinstrumentsgrupa00.png/

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tak z ciekawości od czego pokazuje tą kolejną temp 3 pozycji ? oczywiście w licznik- 17

W programie VCDS to jest temperatora oleju ale nie jestem pewien czy VAG ma tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

15.02.2013 wymieniałem czujnik cieczy chłodzącej. Aby zobaczyć jaki jest zamontowany (zielony lub niebieski) u mnie był zielony. Na kompie nic nie było widać ale wskaźnik stał cały czas na "0". Teraz jest ok. Silnik AJM 115KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z czujnikiem. VAG pokazał błąd czujnika G2, postanowiłem go wymienić. W starym czujniku wskazówka cały czas była na 0. Wymieniłem na nowy, teraz wskazówka po przejechaniu np. 20km pokazuje 75 stopni nic więcej. Nieraz spadnie trochę niżej. Sprawdziłem w VAG'u blok 007. Dziwne bo nic nie wskazuje (4 puste pola). Tak jakby nie wysyłał sygnału do komputera.

Nie sprawdzałem jeszcze wtyczki ani okablowania, zabiorę się za to jakoś w weekend. Pytanie brzmi czy nie wskazuje to na uszkodzony termostat ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli kupiłes oryginalny czujnik to masz pewnosc ze jest ok. stawiałbym na temrostat ale dziwne ze Ci nie wskazuje temeratury na VAGu

sprawdz jeszcze przewody czy są ciełe po nagrzaniu silnika. czy chłodne jeżeli są zbyt ciepłe to termostat przepuszcza a nie wskazywanie tem. na Vagu to nie wiem czemu moze żle wtyczka itd przewody zaśniedziałe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie, jaka jest różnica pomiędzy czujnikami temperatury ZIELONYM a NIEBIESKIM? Wtyczka pasuje, zamontowany mam zielony a w sklepie dali mi niebieski (mimo iż prosiłem o zielony), twierdzą że niema różnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy , tak sobie poczytałem przed wymianą czujnika i mysłałem ze bedzie luz :P Ale w w moim typie silnika ten czujnik jest troche w innym miejscu :/ Trzeba mieć bardzo sprytną łapke żeby go wytargać . Jest z tyłu silnika , miedzy silnikiem a ścianą grodziową , tak jakby nad skrzynią a raczej sprzęgłem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli tak samo jak i w awx , jak nigdy nie był wymieniany uzbrój się w cierpliwość w wydłubywanie plastykowego zabezpieczenia :> bo lubi się połamać przy wyciąganiu ( tzw. pokruszyć się ) mi wydłubywanie w moim zajęło bite półtorej godziny i wyrazów brzydkich niezliczona ilość...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale w w moim typie silnika ten czujnik jest trochę w innym miejscu

Będziesz miał go pod pompą paliwa.

W naszych silnikach ciężko go nawet zobaczyć - chyba, że dobrze się przyświeci.

Ja położyłem się na silniku i prawą ręką (trzeba zdjąć rurę dolotu) za filtrem paliwa po kablu dotarłem do niego.

Małymi kombinerkami udało mi się złapać zawleczkę czujnika.

Żeby wypiąć z wtyczki musiałem najpierw wyjąć czujnik z krućca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie , ale u mnie najpierw wtyczka potem czujnik - Dostep masakra . Leżysz na silniku lewą reką od strony katalizator a prawa od góry .

Była tam tez taka mała osłonka termiczna na czujniku , na dwa zatrzaski . Chyba w fabryce doszli do wniosku - juz po fakcie - ze czujnik jest dosc blisko katalizatora

 

Mam pytanie - Efekt mialem taki ze na liczniku dochodziła temp do jakis 85 potem spadała na okolo 55-60 i tak kilka razy , potem dopiero wchodziło na 90

 

Wymienilem dla swietego spokoju czujnik zielony na zielony , i termostat

 

Tylko ciekaw jestem co bylo powodem tych akcji - Jesli czujnik to dlaczego nie było błędu ? Wyskakuje ten błąd na liczniku czy tylko vagiem mozna zobaczc błąd ? Czy jednak czujnik byl ok a powodem byl termostat

Edytowane przez vvv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :) Panie i Panowie mam pytanko ;) Miałem problem z obrotami silnika szczególnie jak gasiłem auto i po jakiś 10 min paliłem to obroty cały czas falowały i po jakiś 5 minutach wszystko się stabilizowało. Podpiąłem auto do kompa i wyskoczył błąd "czujnik temperatury cieczy chłodzącej G2 " wymieniłem ten czujnik stary miałem czarny a nowy zielony czujnik kupiłem oryginalny obroty przestały falować. Po wymianie tego czujnika pojawił się kolejny problem temperatura na zegarze nie chce się "przykleić" do 90 stopni na początku myślałem że to wina mrozów , ale dzisiaj jest 5 na plusie i i nadal nie chce się temperatura "przykleić" do 90 stopni. Co to może być ? Może być nie ten czujnik ? Termostat jest ok. Proszę o pomoc z góry bardzo dziękuję :) Silnik 1.9 TDI AWX 96 kw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie - Efekt mialem taki ze na liczniku dochodziła temp do jakis 85 potem spadała na okolo 55-60 i tak kilka razy , potem dopiero wchodziło na 90

Miałem dokładnie taki sam objaw, ale tylko jak silnik się nagrzewał.

 

Tylko ciekaw jestem co bylo powodem tych akcji - Jesli czujnik to dlaczego nie było błędu ? Wyskakuje ten błąd na liczniku czy tylko vagiem mozna zobaczc błąd ? Czy jednak czujnik byl ok a powodem byl termostat

W przypadku niesprawnego termostatu wskazówka tak szybko by nie opadała.

 

Po wymianie tego czujnika pojawił się kolejny problem temperatura na zegarze nie chce się "przykleić" do 90 stopni na początku myślałem że to wina mrozów , ale dzisiaj jest 5 na plusie i i nadal nie chce się temperatura "przykleić" do 90 stopni.

 

Pojeździj trochę w ruchu miejskim, żeby miał możliwość dogrzania się.

Jak dojdzie do 90°C, to później na trasie.

Jeśli zacznie spadać to coś z termostatem.

Druga sprawa to upewnij się, że czujnik jest prawidłowy - jeśli jest oryginalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ruchu miejskim nie złapie 90 stopni :/ na trasie również termostat zmieniałem 2 lata temu jest możliwość że już wysiadł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daniel obserwuj wskaźnik temperatury czy płynnie się podnosi podczas nagrzewania silnika.

Sprawdź też jaką temperaturę podaje VAG na wskaźnik czy nie jest zaniżona tak jak pokazuje wskaźnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by bylo, jak kolega radzi sprawdzic czujnik z rana na kompie. Nie wiem czy w pasku, ale w seacie bylo tak ze zielony szedl i do silnika benzynowego. Czarny byl w tdi, ale zamiennik tez mial kolor zielony i w sklepie czasem dali nie to co trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teraz nie ma czarnych są tylko zielone przynajmniej w 4 sklepach mi z 5 mieś. temu sprowadzali i sprowadzili zielone.. po zapewnieniach że będzie czarny. Co do tej temp. że nie pokazuje 90 są 2 opcje termostat albo czujnik nowy wadliwy. Na zimno sprawdzisz ale nie zawsze mi pokazuje np. na ecu -10 a na liczniku +5 niezależnie od czujnika ( podpiętych na próbę było z 3 zatem to też nie taki odnośnik w temp. ujemnych. W temp. +5 to ok można porównywać.

Sprawdź inaczej na postoju ręką kiedy górny wąż od chłodnicy się zrobi ciepły/lekko ciepły ( przy samej chłodnicy). Obieg idzie od góry do dołu. Jak przy 70* zacznie się ciepły robić to na 100% termostat. Jak w okolicach gdzie staje Ci czujnik temp. i dalej w górę nie idzie to czujnik felerny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniam czujnik średnio co rok (nawet krócej). Czujniki kupuje w Skoda Auto. Co jest nie tak z tymi czujnikami? Czyżby sprzedawali nieoryginalne? Płaciłem za każdym razem po 50zł. Nie zareklamuje bo nie mam paragonu. Teraz znowu mam wahania temperatury (raz jest 90, raz 50 a za kawałek 75 i tak w kółko).

 

Jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności