Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak kolega weak_michael napisał jest tam taka plastikowa spinka musisz ją zsunąć, najlepiej mieć już nowy czujnik i oczywiście oring. Jesli podmienisz to szybko to niewiele płynu wyleci, (nie zapomni później dolać). Nr. czujnika 059919501A

 

 

Zapomniałeś dodać,iż należy mieć szybkie palce...:marecek

 

 

Nic płynu nie wyleci jeśli najpierw odkręci się zbiorniczek z płynem żeby ciśnienie z układu uszło i potem zakręcić , następnie spokojnie bez pośpiechu wymieniamy czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc wszystkim silnik avb czujnik z tylu silnika jak go wyciagnac pytam o ten zatrzask nalezy go wyciagnac czy nacisnac ? plastikowe cholerstwo zapieklo sie i juz nie wiem co zrobic by wymienic czujnik ktory padl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sciskasz wtyczke zeby zwolnic zabezpieczenie. Z kolei czujnik ma swoje zabezpieczenie w ksztalcie litery 'U', mozesz sprobowac pociagnac je plaskim wkretakiem. To by bylo chyba wszystko :D Przygotuj sobie jakas szmatke zeby ci plynu za duzo nie ucieklo i nie zapomnij wymienic oringa na czujniku..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o wtyczkę czy o zawleczkę? Jeśli o wtyczkę, to ja zawsze mówię ludziom gdy nie wiedzą jak go odpiąć, żeby sobie spróbowali na innej wtyczce w lepszym dostepnym miejscu. Np na plastikowej rurze intercoolera od czujnika podciśnienia. Zasada działania wtyczek taka sama. Z tego co pamiętam to należy np małym śrubokręcikiem nacisnąć delikatnie na brzeg zatrzasku i wtedy pociągnąć wtyczkę.

Jeśli chodzi Ci o zawleczkę, to należy ją wyciągnąć oczywiście i wtedy pociągnąć czujnik i wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki chodzilo o zawleczke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A Ty kolego sprawdz miernikiem czujnik, byc moze jest tak jak myslisz i czujnik jest uszkodzony, ewentualnie cos w instalacji nie laczy i stad ten blad. Jak bylo na poprzednim czujniku? Cos wskaznik pokazywal?

 

Wymieniłem kolejny czujnik i jest OK. Wynika z tego, że wczesniej kupiłem uwalony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie057.jpg

 

Jestem nowym posiadaczem Passata B5 i się zastanawiam czy to normalne czy nie, gdy rozgrzeje się wskazówka nie dochodzi do równych 90 stopni tak jak widać do na zdjęciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]72545[/ATTACH]

 

Jestem nowym posiadaczem Passata B5 i się zastanawiam czy to normalne czy nie, gdy rozgrzeje się wskazówka nie dochodzi do równych 90 stopni tak jak widać do na zdjęciu.

 

 

 

powinno dojsc do 90 równo i tak trzymac ,to co widac z zdjecia, to nie dochodzi do 90 stopni, podłacz pod kompa i zobacz jaka temperature pokazuje ci komp,sprawdz bledy,bo tak nie powinno byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

haha u mnie tez tak jest w b5fl i jak sie okazalo mialem cofniety licznik a prawdopodobnie zeby go cofnac trzeba rozbebeszyc licznik czyli np zdjac wskazowki. u mnie wskazowka od paliwa na pelnym baku tez nie dochodzi do maxa. Mozesz vagiem zrobic test wyjsc dla licznika (instruments) i bedziesz widzial czy to wina wskazowek czy moze sprzetowa, oczywiscie sprawdz tez vagiem ile pokazuje czujnik tak jak pisal kolega bolo02!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie zaś temperatura na liczniku dochodzi normalnie do 90 a jak podłącze kompa z VCDS to pokazuje 81 max a jak postoje powiedzmy z 10 minut bez gaszenia silnika w temperaturach rzędu 0 stopni to spada mi na 72 lub coś koło tego a na liczniku minimalnie w dół powiedzmy milimetr przed 90.

Koledzy jak wrzuciłem logi powiedzieli że to termostat.

Na dniach może wymienię lub po świętach i zobaczymy co będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a prawdopodobnie zeby go cofnac trzeba rozbebeszyc licznik

Żadne rozbebeszanie w celu cofnięcia-podpinasz kabel do gniazda obd, wklepujesz nowy przebieg, dajesz ok i zrobione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a gdzie znajdę czujnik temp. cieczy chłodzącej w silniku 2.5 V6 TDI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to dlaczego mam u siebie obydwie wskazowki przestawione?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy a gdzie znajdę czujnik temp. cieczy chłodzącej w silniku 2.5 V6 TDI ?

Centralnie w komorze ok.40cm od podszybia , cztery przewody trudno nie zauważyć , sam znalazłem bez problemów robiąc to pierwszy raz i nawet zatrzask (podkowa) nie pękł .

Edytowane przez rugby13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawel007

witam.w moim sam.pokazuje temp.ok.75-80st.na kompie wyskoczył blond -czujnik temp.plynu chłodnjczego-G2.moze m ktos cos na temat ten doradzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego szukajka się kłania,ale podpowiem Ci że błąd czujnika wcale nie oznacza jego wadliwości ale także awaryjności termostatu.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy kupilem nie to co trzeba

ja bym obstawiał za tym ;)

jest 3 rodzaje (czyt. kolory) czujników gdzie dwa są zamienne - kolory nie mają znaczenia :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to dlaczego mam u siebie obydwie wskazowki przestawione?

To raczej nie do mnie pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam taki problem, mianowicie gdy autko postoi sobie 3-4 godziny to

nie grzeją świece żarowe i długo kręci zanim zapali, po nocy świece grzeją i zapala

od razu. Jaka może byc przyczyna? Obstawiam że to czujnik temp. płynu

chłodniczego. Nie mam możliwości podłączenia pod VAG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Mam problem ze wskazaniem temperatury silnika.Dochodzi do 90 stopni a potem spada do zera.Nie wiem czy to czujnik czy termostat.Nie mogę zlokalizować tego czujnika w silniku.Passat 1.9 TDI(AHU).Czy ma ktoś schemat silnika?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności