Jump to content
Guest CharzyN

Ktory lepszy TDI?? 90 czy 110ps

Recommended Posts

Guest CharzyN

Chcialem sie was spytac jaki lepiej wybrac silnik 90ps czy 110ps w b4?? Chodzi mi glownie o dostepnosc i cene czesci, i ktory jest bardziej awaryjny?? Za odp. z gory dziekuje. Pozdro:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bylo wiele razy. poszukaj. pytanie bez sensu. obydwa zajebiste, tak samo zbudowane z malutkimi roznicami. kupuje sie nie moc, tylko stan auta i silnika. lepiej kupic zdrowego 90 niz kaplice 110.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo 110 zapewnia lepsze isiągi, a 90 dłuższą żywotność. Ja bym brał dla siebie 90.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest chudyy1

poszukaj zadbanego B5 z 130 kucami - to naprawdę śmiga, a części prawie tak samo dostępne i w podobnych cenach.(Lepiej kupić zadbanego słabszego niż styranego 130 - to fakt, ale najlepiej to zadbaną 130)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest CharzyN

Chudyy1 niestety nie mam tyle kaski na B5, chcial bym ale moze kiedys..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest baca

stary, jak masz kase na wydanie wiekszej ilosci kasy na 110 to bierz 110, a jak nie to 90.proste.ja za swojego dalem 16 tysi w pazdzienriku sam jechalem, mam ksiazke naklejki, orginal pelen stan bardzo dobry 159 tysi mialem, ale wyszedl mnie 16 ze wszystkim. kwestia tego czy wyznajesz zasade chce tanio w ciemno, czy drozej ale wiem co kupuje

 

ceny te same, oprocz tego ze w afnie masz sprzeglo dwumase i rozrzad drozszy

awaryjnosc?!?!?! - powiedzialbym tak- w zaleznosci od tego co kupisz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak ma jezdzic to 110 KM jak ma sie ciezko jezdzic ale jezdzic to 90 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest interflu

Ja jeżdziłem 1,9 tdi 90 KM, i jak na b4 to rewelacyjnie zapylał (teraz mam 130 Km więc jest różnica), ale ja sobie zachwalam właśnie te 90 km w b4. Dynamiczny silnik a spalanie w mieście na poziomie 6,1. Minus tych silników to tylko taki że ciężko dostać takiego w dobrym stanie. To już jest starszy rocznik i przebiegu (realnego przebiegu) poniżej 300 000 km to nie masz co się spodziewać. Chyba że sam pojedziesz do niemców i dostaniesz naprawdę głaskany model - to bierz. Ale jak na te przebiegi to bym brał 90 KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest CharzyN

Dzieki bardzo Rafal wlasnie bede sprowadzal z niemiec z kuzynem ktory jest dobrym mechanikiem i dlatego padlo na b4 :D a nawet 90 bedzie napewno dla mnie bardzo dynamiczna bo mam diesla 1.6 bez turbo, tak wiec moc bedzie dla mnie odczuwalna:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

110km jest duuuzo droższe niż 90, Dobry stan też ciężko znaleźć... poza tym do 90 wrzucasz wirusa i masz 118KM. ja bym wziął 90 z mega wypasem i chip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak jest, jeżeli ewentualnie mam 90 i pada silnik mam drugi afn-a z kompem no nawet z alternaorem itp co trzeba by bylo wymieniac zeby podszedł ? Opłacalne to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdjae sie ze uchwyty itp sa identyczne. silniki maja inne turba, wtryski...

Jechalem wczoraj toledo 98 110kucy afn i idzie o niebo lepiej od mojego paska 90... przyspieche ma rewelka poprostu... zachorowalem na wirusa przez to do swojego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaleta 90PS, jest turbina typu wastegate, a nie VTG, podobno jest bardziej wytrzymala. Dodatkowy plus to przeplywomierze Pierburga maja opinie malo awaryjnych. Spalanie jest nizsze w 90 PS.

 

Kupowanie B4 z 1.9 TDI (1Z) w celu zrobienia chiptuningu to mija sie z celem. Smiesza mnie mechaniory, do ktorych jak zajezdzam i pytaja sie czy mi wgrac soft na 110 KM (od razu ladnie podaja nawet wartosc, tak jak w ch*** funduszach inwestycyjnych podaja procenty jakie osiagnie fundusz po takim i takim czasie), a gdy ja ich pytam :

 

- a co z momentem obrotowym, nie wyswiechta mi skrzyni, sprzegla ?

- a co z pompa wtryskowa (troche km juz ma nalatane - 300k km) ?

- a co z turbina, wytrzyma wieksze cisnienie doladowania do ktorego wydatku bedzie zmuszona ?

 

etc, etc. chyba, ze sie trafi 1Z ktory ma nalatane rzeczywiscie 150k km, to luz, ale tak jak ktos wyzej pisal, rzadki przypadek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest brzesiu

Szukaj samochodu w dobrym stanie a nie koniecznie z 110 konnym silnikiem, tych jest jak na lekarstwo.

 

Jakbyś dorwał 1z a naprawdę dobrym stanie mało przelatane ew po kompletnym remoncie to wymieniasz wtryski kilka przeróbek i 115-120 masz bez większego kopcenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zaleta 90PS, jest turbina typu wastegate, a nie VTG

 

turbina nie jest typu westgate, co najwyżej układ turbo może mieć ten zawór, a o VTG to słyszałem tylko jako o firmie tuningowej...

 

Poza tym jak pojedziesz do speca co się zajmuje virusami - diagtronik, masters, comsport to Ci na pewno albo odradzą albo powiedzą że wytrzyma, jeżeli jeździsz do panów heniów to inna sprawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat się składa że jeżdżę AFN'em i moge Ci powiedzieć kilka spraw.

1. Spalanie na trasie 5 przy normalnej jeździe, miasto no nie ma bata 6 łyknie najmniej

2. Turbina typu VNT czyli zmienna geometria, plus taki że zbiera się z dołu i nie ma dziury no zapina naprawdę super, miniusy to to że kierowniczki się zapiekają i turbo trzeba czyścić.

3. części na pewno trudniej dostępne niż do 90 sam nie mogłem znaleźć dolotu i kupilem od 90 i po przeóbkach przypasowałem.

4. Generalnie jak masz kase to bierz 110.

Share this post


Link to post
Share on other sites
turbina nie jest typu westgate, co najwyżej układ turbo może mieć ten zawór, a o VTG to słyszałem tylko jako o firmie tuningowej ...

 

To jakiego typu jest skoro, nie ma kierowniczek i regulacja doladowania odbywa sie poprzez stopien otwarcia klapki puszczajacej "bokiem" spaliny ??

 

W AFN jest ze zmienna geometria, jak zwal tak zwal, slyszalem, ze ktos ja nazwal VTG, grunt ze wiadomo o co chodzi.

 

Poza tym jak pojedziesz do speca co się zajmuje virusami - diagtronik, masters, comsport to Ci na pewno albo odradzą albo powiedzą że wytrzyma, jeżeli jeździsz do panów heniów to inna sprawa.

 

Zapomniales dodac jeszcze Jetronik - Wrocław, umieja duzo pieprzyc o swoim "Killerze" (jakies tam Audi 1000 KM tuningowali, co dupczylo kazdego na cwiartce w jakis tam zawodach) , tylko jak pojechalem do nich z prostym problemem i z logami ( z reszta z mojego wlasnego diagnostycznego softu) to na informacje, ze mi MAF leci w dol to kazali pojechac na sprawdzenie wtryskow (co ma piernik do wiatraka) dopiero chcieli wtedy gadac, oczywiscie standardowo przeplywke trzeba zmienic doradzili, a potem stwierdzili, ze moga mi bledy odczytac, skasowac ew. cos poprawic softem (pewnie chodzilo im o adaptacje, sami z reszta nie wiedzieli o co im chodzilo) , a na koniec stwierdzili, ze 1Z to taki kibel z rodziny TDI jakich malo i w ogole to im sie nie chcialo do niego zagladnac i lepiej pojsc teletubisie ogladac w TV jak to naprawiac.

 

Do firm w.w nic nie mam, tak sie sklada, ze slyszalem o nich same dobre rzeczy, sa specami i fachmenami w swojej dziedzinie, no ale, o Jetroniku tez slyszalem dobre opinie.

 

Co do spalania 1Z:

 

1) Trasa - raz jechalem 530 km non - stop 90 km/h w nocy, pusto na drogach , to mi spalil 4,7L/100 km, ale to absolutne minimum jakie udalo mi sie osiagnac, srednio tak 100 - 110 km/h i 5,5L/100 km wezmie w trasie

2) Miasto - 6,5L - 7,0L / 100 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli mamy się licytować to mi udało się zejść do 4.2litra a na mieście do 5.5 ale to jest tzw. PSJ czyli innymi słowy katowanie silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy