spanky Zgłoś #41 Napisano 7 Stycznia 2011 Proszę napisz jak to zrobić Vagiem (czy tak samo jak w silnikach z pompą ?) bo znajomy ma problem z rozruchem a już wszelkie metody były przerabiane.Na forum raczej nie ma info jak zmienić dawkę rozruchową w PD. w jakm samochodzie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #42 Napisano 8 Stycznia 2011 Passat B5 FL TDI 101 KM PD 2001r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil-Driver Zgłoś #43 Napisano 12 Stycznia 2011 Wczoraj zrobiłem test i dzisiaj jak odpalałem to powiem ze dobrze odpalił ładnie ale okropny biały dym był. wiec dzisiaj dam mniejszą wartość ? Jak myślicie dobrze będzie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisnia13 Zgłoś #44 Napisano 2 Marca 2011 Panowie a wiecie w którym kanale można zwiększyć dawkę paliwa na pompie ale nie podczas rozruchu tylko w pracy ciągłej silnka ? Wiem że te wartości zapisane są w bitmapie ECU ale słyszałem że jest też adaptacja pompy gdzie się zwiększa wartość paliwa. Wiecie gdzie to jest chętnie bym potestował, czysto teoretycznie zwiekszenie dawki powinno objawiać się przyrostem mocy nawet kosztem nieprzepalenia dawki paliwa w wyniku odcięcia przez N75 odpowiedniej dawki powietrza. Napewno jest taka opcja bo jak w warsztacie mi pompe wyregulowali to czułem jakbym dostał z 10 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlodyzx6r Zgłoś #45 Napisano 5 Maja 2011 a jaki login wpisac aby zmienic dawke w nowszych silnikach?? edc 16?? bardzo prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bystra Zgłoś #46 Napisano 13 Maja 2011 Panowie -nie piszcie głupot - nie da się zmienić czasu grzania świec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryo Zgłoś #47 Napisano 13 Maja 2011 Panowie -nie piszcie głupot - nie da się zmienić czasu grzania świec. Jesteś tego pewien?? U mnie w seacie z 01r się da. W golfie 4 też, w Octavi też i jeszcze w jakichś wydłużałem. Bodajże każdy tdi to ma. Aaaa co mnie zdziwiło w jednym golfie3 też Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OuTcAsTno1 Zgłoś #48 Napisano 25 Maja 2011 panowie podepne sie pod temat bo bardzo mozliwe ze dotyczy tez mojego gracika mam 1,9 tdi 90km rok.prod 97 rano po nocy musze go troche mordowac zanim odpali jak jest ciepły tzn 90 stopni pali lepiej ale mysle ze mogł by lepiej, i jak go gasze to zauwazyłem, nie wiem czy to normalne ale jak by silnik lekko tak zakołysał jak by dopalał paliwo nie iwem jak to okreslic. czy ktos ma jakis pomysł mechanik pwiedział mi ze moze to byc zbyt mała dawka plaiwa na starcie i trzeba by sprawdzic jaka dawke paliwa daje pompa krzyknoł sobie za to 200zł prosze o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n6210 Zgłoś #49 Napisano 26 Maja 2011 @OuTcAsTno1 ja też miałem drobny problem w moim TDI (ASV 110KM). - kiepskie zapalanie na zimnym silniku. U mnie pomogła drobna korekcja (bardzo drobna) dawki rozruchowej VAGiem. Dawkę zwiększałem metodą prób - dodawałem kilka jednostek co rano aż efekt był zadowalający. - trzęsienie podczas gaszenia. Tez miałem coś podobnego, ale u mnie to był problem z klapą gaszącą. Konkretnie to był syf w EGR (a klapa jest zaraz obok). Klapa się nie domykała i często trzęsło silniczkiem - czyszczenie EGR i dolotu + zmiana cyklu EGR VAGiem) i po problemie. - syf w dolocie natomiast wziął się prawdopodobnie z powodu padniętej turbiny. Miała luzy osiowe i kręciła się kiedy chciała tzn. na postoju, na zimnym silniku zwykle się nie kręciła. Chyba wtedy silnik źle spalał, a cały ten niespalony syf z olejem wracał EGRem i się osadzał. Na to oczywiście pomogła tylko regeneracja turbo. Mam nadzieję, że ci to pomoże. W każdym razie moim zdaniem warto pobawić się VAGiem choćby na próbę ale i warto wcześniej przeczyścić to i owo. Odnośnie tego co gdzie w VAGu się ustawia wszystko jest tu na forum ewentualnie na wiki RossTech-a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bystra Zgłoś #50 Napisano 4 Czerwca 2011 Cytat: Napisał bystra Zobacz post Panowie -nie piszcie głupot - nie da się zmienić czasu grzania świec. Jesteś tego pewien?? U mnie w seacie z 01r się da. W golfie 4 też, w Octavi też i jeszcze w jakichś wydłużałem. Bodajże każdy tdi to ma. Aaaa co mnie zdziwiło w jednym golfie3 też Może czegoś nie wiem, ale podaj proszę co i jak robiłeś VAG-iem, żeby wydłużyć czas grzania świec żarowych ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n6210 Zgłoś #51 Napisano 6 Czerwca 2011 Zapewne chodzi o kanał 12 w adaptacji w sterowniku silnika. Trzeba się oczywiście wcześniej zalogować: 12233 Niestety nie pamiętam już czy zwiększenie wartości zwiększa czas ale chyba było odwrotnie czyli zmniejszenie wartości zwiększało czas. Chyba, ze pomyliłem sposób zmiany z innym kanałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bystra Zgłoś #52 Napisano 6 Czerwca 2011 Zapewne chodzi o kanał 12 w adaptacji w sterowniku silnika.Trzeba się oczywiście wcześniej zalogować: 12233 No tak - pasuje, nie da się zmienić temperatury przy których świece zaczynają grzać, w kanale 12 można regulować długość grzania świec. Coś mnie zaćmiło, sorry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość deskjet Zgłoś #53 Napisano 11 Lipca 2011 Witam serdecznie. Mam takie pytanko. Wie ktoś może jaki jest login do silnika 2.0tdi bkd. Po wpisaniu 12233 mam zablokowane kanału i nie moge adaptować nowych wartości. Pisze: Error. Channel not available. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomlib Zgłoś #54 Napisano 16 Października 2011 w EDC16 (np. BKD 2.0) nie ma takiej zabawy jak w edc15. A co ciezko pali na cieplym? Korekta dawki rozruchowej ale w mapach sterownika a nie jakimiś smiesznymi półśrodkami... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #55 Napisano 23 Stycznia 2012 (edytowane) Panowie, obiektem walki jest Golf 4 z motorownią ALH, długo kręci ok 5 sekund aż zapali na ciepłym po nocy dramat + chmura po długim kręceniu. Wymienione świece na nowe + zregenerowany rozrusznik, ustwiony kąt wtrysku na 48 (choć tak kręciliśmy pompą że już nie kręcił), dawka startowa ustawiona na max czyli 33268, dawka paliwa ustawiona na 3 mg. Akumulator jest świeży a pompa w tamtym roku przeszła odnowę biologiczną ostatnia deska ******* to podobno dłubanie w mapach ECU...czy rzeczywiście? co jeszcze zmienić, sprawdzić żeby palił normalnie? dzięki za jakieś sugestie Edytowane 23 Stycznia 2012 przez BartekP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #56 Napisano 2 Lutego 2012 Sprawdzić, czy idzie powietrze w paliwie. Jeśli tak to będą takie objawy. Widać, że każdy próbuje coś podkęcić vagiem, aby auto lepiej paliło... Może zacząć należałoby od podstawowej diagnozy czujników temperatury, kąta wtrysku, świec i akumulatora, nie zapominając o tym że w paliwie może być zamarznięta woda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #57 Napisano 3 Lutego 2012 Sprawdzić, czy idzie powietrze w paliwie.Jeśli tak to będą takie objawy. Widać, że każdy próbuje coś podkęcić vagiem, aby auto lepiej paliło... Może zacząć należałoby od podstawowej diagnozy czujników temperatury, kąta wtrysku, świec i akumulatora, nie zapominając o tym że w paliwie może być zamarznięta woda. Sławek - wszystko jest sprawdzone, temperatury na czujnikach są ok paliwko do pompy dochodzi i nie widać żadnych pęcherzyków powietrza. Czy dłubanie w programie coś by pomogło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #58 Napisano 3 Lutego 2012 (edytowane) Sławek - wszystko jest sprawdzone, temperatury na czujnikach są ok paliwko do pompy dochodzi i nie widać żadnych pęcherzyków powietrza.Czy dłubanie w programie coś by pomogło? Jesli chodzi o odpalanie na ciepłym to problemem jest mapa paliwowa w ECU przypadłość silników ALH,AHF.problemem jest w podawaniu dawki rozruchowej przy danych obrotach . Przedstawia to zdjęcie mapy paliwowej ,tam gdzie 0 tam nie ma dawki.Więc dla tego trzeba w komputerze obniżyć dawkę rozruchową z 250obr/min na 200obr/min, i wtedy pompa poda paliwo przy wolniejszych obrotach rozrusznika. Dlatego czasami pomaga regeneracja rozrusznika i wymiana akumulatora co na jakis czas podnisi mioment obrotowy rozrusznika. Zmiane softu robią "Tunerzy" To jest najlepsze rozwiązanie ,co pawda jest jeszcze takie "druciarskie" układ z przekaźnikiem który podczas rozruchu rozłącza na chwile czujnik temperatury dla ECU i dostaje wtedy dawkę jak na -30 *C,ale zawsze wtedy świece będa grzać,dlatego jest to półśrodek a nie 100% rozwiązanie problemu. W 100% tylko zmiana softu. Edytowane 4 Lutego 2012 przez dob12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #59 Napisano 1 Października 2012 Panowie najważniejsze w Dieslu jest to aby zimny odpalał od strzała!!!! Cieplutki zawsze zagada!!! Nie ma sensu poprawiać fabryki !!! "Życie jest jak butelka dobrego wina. Niektórzy zadowalają się czytaniem etykiety na opakowaniu, inni wolą spróbować jego zawartość." Anthony de Mello Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacperwww Zgłoś #60 Napisano 2 Października 2012 Panowie najważniejsze w Dieslu jest to aby zimny odpalał od strzała!!!! Cieplutki zawsze zagada!!! Nie ma sensu poprawiać fabryki !!! "Życie jest jak butelka dobrego wina. Niektórzy zadowalają się czytaniem etykiety na opakowaniu, inni wolą spróbować jego zawartość." Anthony de Mello Mało wiesz kolego o błednym sofcie w grupie VAG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach