Skocz do zawartości
lewmir

Dawka rozruchowa (startowa) paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę napisz jak to zrobić Vagiem (czy tak samo jak w silnikach z pompą ?) bo znajomy ma problem z rozruchem a już wszelkie metody były przerabiane.Na forum raczej nie ma info jak zmienić dawkę rozruchową w PD.

 

w jakm samochodzie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem test i dzisiaj jak odpalałem to powiem ze dobrze odpalił ładnie ale okropny biały dym był. wiec dzisiaj dam mniejszą wartość ? Jak myślicie dobrze będzie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a wiecie w którym kanale można zwiększyć dawkę paliwa na pompie ale nie podczas rozruchu tylko w pracy ciągłej silnka ? Wiem że te wartości zapisane są w bitmapie ECU ale słyszałem że jest też adaptacja pompy gdzie się zwiększa wartość paliwa.

Wiecie gdzie to jest chętnie bym potestował, czysto teoretycznie zwiekszenie dawki powinno objawiać się przyrostem mocy nawet kosztem nieprzepalenia dawki paliwa w wyniku odcięcia przez N75 odpowiedniej dawki powietrza. Napewno jest taka opcja bo jak w warsztacie mi pompe wyregulowali to czułem jakbym dostał z 10 KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki login wpisac aby zmienic dawke w nowszych silnikach?? edc 16?? bardzo prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie -nie piszcie głupot - nie da się zmienić czasu grzania świec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie -nie piszcie głupot - nie da się zmienić czasu grzania świec.

Jesteś tego pewien?? U mnie w seacie z 01r się da. W golfie 4 też, w Octavi też i jeszcze w jakichś wydłużałem. Bodajże każdy tdi to ma. Aaaa co mnie zdziwiło w jednym golfie3 też ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie podepne sie pod temat bo bardzo mozliwe ze dotyczy tez mojego gracika :)

mam 1,9 tdi 90km rok.prod 97 rano po nocy musze go troche mordowac zanim odpali jak jest ciepły tzn 90 stopni pali lepiej ale mysle ze mogł by lepiej, i jak go gasze to zauwazyłem, nie wiem czy to normalne ale jak by silnik lekko tak zakołysał jak by dopalał paliwo nie iwem jak to okreslic. czy ktos ma jakis pomysł mechanik pwiedział mi ze moze to byc zbyt mała dawka plaiwa na starcie i trzeba by sprawdzic jaka dawke paliwa daje pompa krzyknoł sobie za to 200zł prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@OuTcAsTno1 ja też miałem drobny problem w moim TDI (ASV 110KM).

- kiepskie zapalanie na zimnym silniku. U mnie pomogła drobna korekcja (bardzo drobna) dawki rozruchowej VAGiem. Dawkę zwiększałem metodą prób - dodawałem kilka jednostek co rano aż efekt był zadowalający.

- trzęsienie podczas gaszenia. Tez miałem coś podobnego, ale u mnie to był problem z klapą gaszącą. Konkretnie to był syf w EGR (a klapa jest zaraz obok). Klapa się nie domykała i często trzęsło silniczkiem - czyszczenie EGR i dolotu + zmiana cyklu EGR VAGiem) i po problemie.

- syf w dolocie natomiast wziął się prawdopodobnie z powodu padniętej turbiny.

Miała luzy osiowe i kręciła się kiedy chciała tzn. na postoju, na zimnym silniku zwykle się nie kręciła. :)

Chyba wtedy silnik źle spalał, a cały ten niespalony syf z olejem wracał EGRem i się osadzał.

Na to oczywiście pomogła tylko regeneracja turbo.

 

Mam nadzieję, że ci to pomoże.

W każdym razie moim zdaniem warto pobawić się VAGiem choćby na próbę ale i warto wcześniej przeczyścić to i owo. Odnośnie tego co gdzie w VAGu się ustawia wszystko jest tu na forum :)

ewentualnie na wiki RossTech-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

Napisał bystra Zobacz post

Panowie -nie piszcie głupot - nie da się zmienić czasu grzania świec.

Jesteś tego pewien?? U mnie w seacie z 01r się da. W golfie 4 też, w Octavi też i jeszcze w jakichś wydłużałem. Bodajże każdy tdi to ma. Aaaa co mnie zdziwiło w jednym golfie3 też

 

Może czegoś nie wiem, ale podaj proszę co i jak robiłeś VAG-iem, żeby wydłużyć czas grzania świec żarowych ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne chodzi o kanał 12 w adaptacji w sterowniku silnika.

Trzeba się oczywiście wcześniej zalogować: 12233

Niestety nie pamiętam już czy zwiększenie wartości zwiększa czas

ale chyba było odwrotnie czyli zmniejszenie wartości zwiększało czas.

Chyba, ze pomyliłem sposób zmiany z innym kanałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapewne chodzi o kanał 12 w adaptacji w sterowniku silnika.

Trzeba się oczywiście wcześniej zalogować: 12233

 

No tak - pasuje, nie da się zmienić temperatury przy których świece zaczynają grzać, w kanale 12 można regulować długość grzania świec. Coś mnie zaćmiło, sorry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość deskjet

Witam serdecznie.

Mam takie pytanko. Wie ktoś może jaki jest login do silnika 2.0tdi bkd. Po wpisaniu 12233 mam zablokowane kanału i nie moge adaptować nowych wartości. Pisze: Error. Channel not available.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w EDC16 (np. BKD 2.0) nie ma takiej zabawy jak w edc15. A co ciezko pali na cieplym? Korekta dawki rozruchowej ale w mapach sterownika a nie jakimiś smiesznymi półśrodkami...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, obiektem walki jest Golf 4 z motorownią ALH, długo kręci ok 5 sekund aż zapali na ciepłym po nocy dramat + chmura po długim kręceniu. Wymienione świece na nowe + zregenerowany rozrusznik, ustwiony kąt wtrysku na 48 (choć tak kręciliśmy pompą że już nie kręcił), dawka startowa ustawiona na max czyli 33268, dawka paliwa ustawiona na 3 mg. Akumulator jest świeży a pompa w tamtym roku przeszła odnowę biologiczną :) ostatnia deska ******* to podobno dłubanie w mapach ECU...czy rzeczywiście? co jeszcze zmienić, sprawdzić żeby palił normalnie? dzięki za jakieś sugestie

Edytowane przez BartekP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić, czy idzie powietrze w paliwie.

Jeśli tak to będą takie objawy.

Widać, że każdy próbuje coś podkęcić vagiem, aby auto lepiej paliło...

Może zacząć należałoby od podstawowej diagnozy czujników temperatury, kąta wtrysku, świec i akumulatora, nie zapominając o tym że w paliwie może być zamarznięta woda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzić, czy idzie powietrze w paliwie.

Jeśli tak to będą takie objawy.

Widać, że każdy próbuje coś podkęcić vagiem, aby auto lepiej paliło...

Może zacząć należałoby od podstawowej diagnozy czujników temperatury, kąta wtrysku, świec i akumulatora, nie zapominając o tym że w paliwie może być zamarznięta woda.

 

Sławek - wszystko jest sprawdzone, temperatury na czujnikach są ok paliwko do pompy dochodzi i nie widać żadnych pęcherzyków powietrza.

Czy dłubanie w programie coś by pomogło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sławek - wszystko jest sprawdzone, temperatury na czujnikach są ok paliwko do pompy dochodzi i nie widać żadnych pęcherzyków powietrza.

Czy dłubanie w programie coś by pomogło?

 

 

Jesli chodzi o odpalanie na ciepłym to problemem jest mapa paliwowa w ECU przypadłość silników ALH,AHF.problemem jest w podawaniu

dawki rozruchowej przy danych obrotach .

 

mapa1.jpg

 

Przedstawia to zdjęcie mapy paliwowej ,tam gdzie 0 tam nie ma dawki.Więc dla tego trzeba w komputerze obniżyć dawkę rozruchową z 250obr/min na 200obr/min, i wtedy pompa poda paliwo przy wolniejszych obrotach rozrusznika. Dlatego czasami pomaga regeneracja rozrusznika i wymiana akumulatora co na jakis czas podnisi mioment obrotowy rozrusznika.

Zmiane softu robią "Tunerzy"

 

To jest najlepsze rozwiązanie ,co pawda jest jeszcze takie "druciarskie" układ z przekaźnikiem który podczas rozruchu rozłącza na chwile czujnik temperatury dla ECU i dostaje wtedy dawkę jak na -30 *C,ale zawsze wtedy świece będa grzać,dlatego jest to półśrodek a nie 100% rozwiązanie problemu. W 100% tylko zmiana softu.

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie najważniejsze w Dieslu jest to aby zimny odpalał od strzała!!!! Cieplutki zawsze zagada!!! Nie ma sensu poprawiać fabryki !!!

 

 

 

"Życie jest jak butelka dobrego wina. Niektórzy zadowalają się czytaniem etykiety na opakowaniu, inni wolą spróbować jego zawartość."

Anthony de Mello

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie najważniejsze w Dieslu jest to aby zimny odpalał od strzała!!!! Cieplutki zawsze zagada!!! Nie ma sensu poprawiać fabryki !!!

 

 

 

"Życie jest jak butelka dobrego wina. Niektórzy zadowalają się czytaniem etykiety na opakowaniu, inni wolą spróbować jego zawartość."

Anthony de Mello

 

Mało wiesz kolego o błednym sofcie w grupie VAG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności