heineken72 Zgłoś #61 Napisano 14 Października 2012 Witam panowie podepnę się pod temat odnośnie dawki paliwa choć dotyczy innego silnika 1,9 ATJ 115 KM (2000) Ostatnio wymieniałem u siebie rozrząd i nie regulowałem nic na fasolkach (po wymianie jest w granicach 0 - lekko drga na boki) troche głosniej chodzi, dziwny odgłos też jest przy wkrecaniu się na obroty, na zimnym jakby gryzący dym Wcześniej miałem rozrząd lekko na minusie. Na Vagu miałem wartość paliwa na pompowtrysk ustawioną na 4.2 przestawiłem na 4.8 (kumpel mówił ze norma to ok 5) Ktoś może wie jaka w tym modelu jest zalecana wartość wydaje mi sie że wcześniej chodził lepiej dzieki za odpowiedz pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris1987 Zgłoś #62 Napisano 4 Listopada 2012 Ja natomiast mam inny problem w moim 1Z. Miałem problem z odpalaniem ponad rok temu. Kupiłem zregenerowana pompę wtryskową od AFNa i po wymianie odpalał bardzo dobrze niezależnie od temperatury otoczenia. Ostatnio zmieniłem osprzęt i wrzuciłem graty od AFNa (turbo, ECU,kolektor, nowy n75) i mam problemy z odpaleniem... kreci z 3-4sec i dopiero odpali. I nie wiem czy problem tkwi z ECU czy w pompie. Tylko na kompie od 1Z odpala od tzw "strzała" Dodam ze kąt wtrysku wynosi 55, dawka paliwa 3,8mg, oraz zwiększenie dawki startowej w 12233 dużo nie pomogła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #63 Napisano 5 Listopada 2012 Ja natomiast mam inny problem w moim 1Z. Miałem problem z odpalaniem ponad rok temu. Kupiłem zregenerowana pompę wtryskową od AFNa i po wymianie odpalał bardzo dobrze niezależnie od temperatury otoczenia.Ostatnio zmieniłem osprzęt i wrzuciłem graty od AFNa (turbo, ECU,kolektor, nowy n75) i mam problemy z odpaleniem... kreci z 3-4sec i dopiero odpali. I nie wiem czy problem tkwi z ECU czy w pompie. Tylko na kompie od 1Z odpala od tzw "strzała" Dodam ze kąt wtrysku wynosi 55, dawka paliwa 3,8mg, oraz zwiększenie dawki startowej w 12233 dużo nie pomogła. na zimnym czy na cieplym ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris1987 Zgłoś #64 Napisano 5 Listopada 2012 I na zimnym i na ciepłym. Właśnie przestawiłem programowanie ecu na automat. I odpala na zimnym elegancko natomiast na dobrze nagrzanym silniku troche ciężko, ale lepiej niż było. I nie wiem czy jest to możliwe (albo wczoraj źle patrzyłem w VAGa) bo po programowaniu na automat kąt wtrysku poszedł do góry z 55 na wartość około 72 czyli w TDI TIMING już wychodzi poza górna krechę wykresu. Jutro postaram się zmniejszyć kąt wtrysku i mam nadzieje ze będzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #65 Napisano 6 Listopada 2012 I na zimnym i na ciepłym. I nie wiem czy jest to możliwe (albo wczoraj źle patrzyłem w VAGa) bo po programowaniu na automat kąt wtrysku poszedł do góry z 55 na wartość około 72 czyli w TDI TIMING już wychodzi poza górna krechę wykresu. Jutro postaram się zmniejszyć kąt wtrysku i mam nadzieje ze będzie ok. Upewnij się, że przy sprawdzaniu kąta masz poprawnie rozgrzany silnik. Natomiast mogę ci podpowiedzieć jedną rzecz. Kąt wtrysku zależy też od temperatury paliwa - jeżeli szwankuje ci czujnik od temp. paliwa to kąt będzie się przestawiał w miarę wzrostu błędu odczytu temperatury. Miałem już taki przypadek i co dzień był inny kąt, aż po m-cu padł czujnik. Po wymianie wszystko się poprawiło - włącznie z rozruchem... Temperatury masz na kanale 007. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heineken72 Zgłoś #66 Napisano 6 Listopada 2012 Chris a czemu masz taką małą dawke paliwa (3,8) ja miałem 4.2 i gosc mi podkrecił na 4,8 (chciał na 5) powiedział że powinno tak być ale pewności nie mam jak powinno być w silnikach z pompowtryskami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris1987 Zgłoś #67 Napisano 6 Listopada 2012 Heineken bo ustawianie dawki na nastawniku działa na opak. Im mniejsza wartość Mg tym większe ciśnienie. Niektórzy ustawiają nawet na 2,5mg to wtedy większego ma niby kopa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #68 Napisano 7 Listopada 2012 Heineken bo ustawianie dawki na nastawniku działa na opak. Im mniejsza wartość Mg tym większe ciśnienie.Niektórzy ustawiają nawet na 2,5mg to wtedy większego ma niby kopa. Bo tak jest. "powiedział że powinno tak być ale pewności nie mam jak powinno być w silnikach z pompowtryskami " Nie mówimy tiu o pompowtryskach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blur Zgłoś #69 Napisano 19 Listopada 2012 Ja mam ten objaw w silniku V6 BDG, zimny pali na dotyk, gorący na dotyk a jak zrobię 1-4km i zostawię auto 20m-1h to potem z 5sec. trzeba kręcić. Jeden z kolegów doradził zmianę czujnika temperatury płytu (zielony koło filtru oleju) ale nic nie pomogło, czy może to być czujnik temp. paliwa czy trzeba przeprogramować ECU ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #70 Napisano 19 Listopada 2012 zrób najpierw komplet logów a nie czujniki wymieniasz na pałę - poza tym opisywane w tym temacie przypadki są z aut na pompie a nie PD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blur Zgłoś #71 Napisano 19 Listopada 2012 BartekP ekspercie a BDG to jest na PD tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #72 Napisano 19 Listopada 2012 no raczej że PD - zrób komplet logów w tym grupę z temperaturami czujników i albo poszukaj tematu o tym albo wrzuć w diagnostykę. jak nie wiesz jak to na śląsku masz silną grupę - podjedź na zlot to ci chłopaki pomogą na bank Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blur Zgłoś #73 Napisano 19 Listopada 2012 Kolego BDG ma pompę wtryskową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #74 Napisano 2 Stycznia 2013 koledzy mam pytanie co oznacza w adaptacji mass air flow i duty cycle ??? jak poprawnie powinny byc te wartosci ustawione na wolnych obrotach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #75 Napisano 2 Stycznia 2013 Podstawowa wartość w adaptacjach to 32768 w kompach 16bitowych. Tą adaptacją możesz trochę domknąć lub otworzyć EGR. całkowicie go nie zamkniesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #76 Napisano 2 Stycznia 2013 dzieki za odpowiedz, bo jest taka sprawa ze przez nieuwage zmienłem wartosc u siebie i zapomniałem jaka była wczesniej. problemem jest to ze po tym przestawieniu auto troche szarpie przy ruszaniu i juz nie ma takiego kopa jak wczesniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #77 Napisano 2 Stycznia 2013 Zrób zrzut ekranu z tymi wartościami, bo trudno mi w to uwierzyć że masz takie konsekwencje tej zmiany EGR sam się zanieczyszcza i gdyby to powodowało szarpania to byłoby coś nie przemyślane konstrukcyjnie... P.S.Może mapę wtrysku przestawiłeś w kanale 004? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #78 Napisano 2 Stycznia 2013 ok daje wszystkie zrzuty z adaptacji. a takie pytanie wszedzie prawidłowa wartoscia jest 32768 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #79 Napisano 3 Stycznia 2013 ok daje wszystkie zrzuty z adaptacji. a takie pytanie wszedzie prawidłowa wartoscia jest 32768 ?[ATTACH=CONFIG]94501[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94502[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94502[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94503[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94504[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94505[/ATTACH] Dobrze myslałem - przestawiłeś mapę kąta wtrysku. Blok 004 ustaw na 32768. Dawkę rozruchową też zwiększyłeś... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalbazar Zgłoś #80 Napisano 3 Stycznia 2013 TAK KOLEGO DZIEKI BARDZO. dawke juz wczesniej taka miałem ale przestawiłem na ustawienie fabrycznie jakie mi wskazałes i tez b dobrze odpala na ciepłym wiec nie ma potrzeby zwiekszac. tak pomyliłem sie piszac ze zwiekszyłem wartosci EGR tylko mape jak piszesz. teraz autko chodzi lepiej. a tak na marginesie to czy przy zwiekszeniu dawki startowej auto zakopci przy odpalaniu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach