Skocz do zawartości
lewmir

Dawka rozruchowa (startowa) paliwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie

podepnę się pod temat odnośnie dawki paliwa

choć dotyczy innego silnika 1,9 ATJ 115 KM (2000)

 

Ostatnio wymieniałem u siebie rozrząd i nie regulowałem nic na fasolkach (po wymianie jest w granicach 0 - lekko drga na boki)

troche głosniej chodzi, dziwny odgłos też jest przy wkrecaniu się na obroty, na zimnym jakby gryzący dym

 

Wcześniej miałem rozrząd lekko na minusie.

Na Vagu miałem wartość paliwa na pompowtrysk ustawioną na 4.2

przestawiłem na 4.8 (kumpel mówił ze norma to ok 5)

 

Ktoś może wie jaka w tym modelu jest zalecana wartość

wydaje mi sie że wcześniej chodził lepiej

dzieki za odpowiedz

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast mam inny problem w moim 1Z. Miałem problem z odpalaniem ponad rok temu. Kupiłem zregenerowana pompę wtryskową od AFNa i po wymianie odpalał bardzo dobrze niezależnie od temperatury otoczenia.

Ostatnio zmieniłem osprzęt i wrzuciłem graty od AFNa (turbo, ECU,kolektor, nowy n75) i mam problemy z odpaleniem... kreci z 3-4sec i dopiero odpali. I nie wiem czy problem tkwi z ECU czy w pompie. Tylko na kompie od 1Z odpala od tzw "strzała"

 

Dodam ze kąt wtrysku wynosi 55, dawka paliwa 3,8mg, oraz zwiększenie dawki startowej w 12233 dużo nie pomogła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja natomiast mam inny problem w moim 1Z. Miałem problem z odpalaniem ponad rok temu. Kupiłem zregenerowana pompę wtryskową od AFNa i po wymianie odpalał bardzo dobrze niezależnie od temperatury otoczenia.

Ostatnio zmieniłem osprzęt i wrzuciłem graty od AFNa (turbo, ECU,kolektor, nowy n75) i mam problemy z odpaleniem... kreci z 3-4sec i dopiero odpali. I nie wiem czy problem tkwi z ECU czy w pompie. Tylko na kompie od 1Z odpala od tzw "strzała"

 

Dodam ze kąt wtrysku wynosi 55, dawka paliwa 3,8mg, oraz zwiększenie dawki startowej w 12233 dużo nie pomogła.

 

na zimnym czy na cieplym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I na zimnym i na ciepłym.

 

Właśnie przestawiłem programowanie ecu na automat. I odpala na zimnym elegancko natomiast na dobrze nagrzanym silniku troche ciężko, ale lepiej niż było.

 

 

I nie wiem czy jest to możliwe (albo wczoraj źle patrzyłem w VAGa) bo po programowaniu na automat kąt wtrysku poszedł do góry z 55 na wartość około 72 czyli w TDI TIMING już wychodzi poza górna krechę wykresu.

Jutro postaram się zmniejszyć kąt wtrysku i mam nadzieje ze będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I na zimnym i na ciepłym.

 

I nie wiem czy jest to możliwe (albo wczoraj źle patrzyłem w VAGa) bo po programowaniu na automat kąt wtrysku poszedł do góry z 55 na wartość około 72 czyli w TDI TIMING już wychodzi poza górna krechę wykresu.

Jutro postaram się zmniejszyć kąt wtrysku i mam nadzieje ze będzie ok.

 

Upewnij się, że przy sprawdzaniu kąta masz poprawnie rozgrzany silnik.

Natomiast mogę ci podpowiedzieć jedną rzecz.

Kąt wtrysku zależy też od temperatury paliwa - jeżeli szwankuje ci czujnik od temp. paliwa to kąt będzie się przestawiał w miarę wzrostu błędu odczytu temperatury.

Miałem już taki przypadek i co dzień był inny kąt, aż po m-cu padł czujnik. Po wymianie wszystko się poprawiło - włącznie z rozruchem...

Temperatury masz na kanale 007.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chris a czemu masz taką małą dawke paliwa (3,8)

ja miałem 4.2 i gosc mi podkrecił na 4,8 (chciał na 5)

powiedział że powinno tak być

ale pewności nie mam jak powinno być w silnikach z pompowtryskami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heineken bo ustawianie dawki na nastawniku działa na opak. Im mniejsza wartość Mg tym większe ciśnienie.

Niektórzy ustawiają nawet na 2,5mg to wtedy większego ma niby kopa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Heineken bo ustawianie dawki na nastawniku działa na opak. Im mniejsza wartość Mg tym większe ciśnienie.

Niektórzy ustawiają nawet na 2,5mg to wtedy większego ma niby kopa.

Bo tak jest.

 

"powiedział że powinno tak być

ale pewności nie mam jak powinno być w silnikach z pompowtryskami "

 

Nie mówimy tiu o pompowtryskach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten objaw w silniku V6 BDG, zimny pali na dotyk, gorący na dotyk a jak zrobię 1-4km i zostawię auto 20m-1h to potem z 5sec. trzeba kręcić. Jeden z kolegów doradził zmianę czujnika temperatury płytu (zielony koło filtru oleju) ale nic nie pomogło, czy może to być czujnik temp. paliwa czy trzeba przeprogramować ECU ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób najpierw komplet logów a nie czujniki wymieniasz na pałę - poza tym opisywane w tym temacie przypadki są z aut na pompie a nie PD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BartekP ekspercie a BDG to jest na PD tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no raczej że PD - zrób komplet logów w tym grupę z temperaturami czujników i albo poszukaj tematu o tym albo wrzuć w diagnostykę.

jak nie wiesz jak to na śląsku masz silną grupę - podjedź na zlot to ci chłopaki pomogą na bank

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego BDG ma pompę wtryskową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam pytanie co oznacza w adaptacji mass air flow i duty cycle ??? jak poprawnie powinny byc te wartosci ustawione na wolnych obrotach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa wartość w adaptacjach to 32768 w kompach 16bitowych.

Tą adaptacją możesz trochę domknąć lub otworzyć EGR. całkowicie go nie zamkniesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz, bo jest taka sprawa ze przez nieuwage zmienłem wartosc u siebie i zapomniałem jaka była wczesniej. problemem jest to ze po tym przestawieniu auto troche szarpie przy ruszaniu i juz nie ma takiego kopa jak wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób zrzut ekranu z tymi wartościami, bo trudno mi w to uwierzyć że masz takie konsekwencje tej zmiany :)

EGR sam się zanieczyszcza i gdyby to powodowało szarpania to byłoby coś nie przemyślane konstrukcyjnie...

 

P.S.Może mapę wtrysku przestawiłeś w kanale 004?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok daje wszystkie zrzuty z adaptacji. a takie pytanie wszedzie prawidłowa wartoscia jest 32768 ?5.JPG

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok daje wszystkie zrzuty z adaptacji. a takie pytanie wszedzie prawidłowa wartoscia jest 32768 ?[ATTACH=CONFIG]94501[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94502[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94502[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94503[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94504[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]94505[/ATTACH]

 

Dobrze myslałem - przestawiłeś mapę kąta wtrysku. Blok 004 ustaw na 32768.

Dawkę rozruchową też zwiększyłeś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TAK KOLEGO DZIEKI BARDZO. dawke juz wczesniej taka miałem ale przestawiłem na ustawienie fabrycznie jakie mi wskazałes i tez b dobrze odpala na ciepłym wiec nie ma potrzeby zwiekszac. tak pomyliłem sie piszac ze zwiekszyłem wartosci EGR tylko mape jak piszesz. teraz autko chodzi lepiej.

 

 

a tak na marginesie to czy przy zwiekszeniu dawki startowej auto zakopci przy odpalaniu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności