Skocz do zawartości
sagpiotr

chip + AVB 2003 + charakterystyka automatycznej skrzyni

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od niedawna jestem użytkownikiem passata 2003 AVB (101KM) w automacie. Zaczynam sie powoli zastanawiać nad zachipowaniem swojej maszynki, ale chciałbym poprosić o wypowiedź użytkowników tego silniczka w automacie (zwykły bez tiptronica) jak samochód sprawuje sie po wsadzeniu chipa. Prawdę mówiąc spodziewałem się troche innej współpracy tego tandemu (mam na myśli AVB + automat). O ile charakterystyka przyspieszania od zera jest ok, to na wyzszych obrotach denerwuje mnie, że skrzynia czeka chwile na wyższych obrotach i dopiero redukuje bieg, ale bez większych efektów przyspieszeniowych. Moje pytanie jest takie, czy po zrobieniu chipa zmieni sie ten fakt, i czy charakterystyka współpracy tych dwóch podzespołów będzie lepsza.

 

Pozdrawiam

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można to delkiatnie poprawić robiąć korekte pedału gazu,rekacja na gaz sie polepszy co za tym idzie może sie zmienic to o czym piszesz,pięknie te auta sie chipuje,przy grupowym chipowaniu w tamtym roku min. robilismy takie auto i klient bardzo był zadowolony z efektów, 100Km silniki robi sie na ok 140 ps samym programem i to jest granica bezpieczenstwa rozsądna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry, tak racja AVB - jeszcze nie wyznaje się do końca w tych oznaczeniach ;) najważniejsze że zrozumiałe.

Moje pytanie, czy w niedalekiej przyszłości będzie organizowane jakieś grupowe chipowanie?

 

P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh to moje autko bylo chipowane, mocy przybylo ale ta skrzynia to bubel straszny, przy przyspieszaniu od 0 trzeba lekko spuscic gaz w pewnym momencie na 1 tak bo szarpniecie jest delikatne a auto i dzieki temu skrzynia szybciej zmieni bieg na 2, jak narazie autko po chipie sie sprawuje dobrze a przejechalem po chipie okolo 10tys km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli rozumiem że to normalny objaw tych skrzyń, ze na jedynce trzeba go odpuścić w celu przeredukowania biegu na drugi, ale potem już jest ok. I nie masz żadnych problemów ze skrzynią przez zwiększoną moc silnika. Powiedz jakie wrażenie z jazdy po chipie, warto zainwestować. Jakie spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto po chipie dopiero zaczelo jezdzic, mozna spokojnie na trasie wyprzedzac, predkosc max to 200 wiecej nie idzie to tylko 4 biegi znowu ta strzynia.....spalaniu...wzroslo gdzies o 0,5l w miescie a na trasie mozna nawet zejsc nizej, tak czy inaczej po wroclawiu pali okolo 10 przed chipem podobnie..zastanawiam sie czy nie wymienic oleju w skrzyni biegow ponoc w automacie sie wymienia. generalnie warto bylo wydac pieniadze na chip, autem sie przyjemniej jezdzie, czuc te dodatkowe 40km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja jestem na poniedziałek umówiony na wymianę oliwy w skrzyni bo się napewno wymienia! Dalej olej w silniku, rozrząd i samochodzik pojedzie na wirusika. Generalnie nie chciałem kupować auta z tą skrzynią, ale trafił się fajny egzemplarz w którym inne pozytywy przeważyły na korzyść. Więc jeżeli nie wymieniałeś oleju w skrzyni to radzę ci to zrobić (wymiana co 60kkm) a napewno przedłużysz żywotność skrzyni a i osiągi może się poprawią. Ja liczę na to że będzie odrobinę szybsza po wymianie. Mój aktualny oryginalnyprzebieg 150kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś wcześniej było na forum że oleju w skrzyni się nie wymienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

he no widze ze z ta wymiana oleju to co osoba to inna opinia. serwisy automatycznych skrzyn zalacaja wymiane ale wiadomo tez chca zarobic. aso vw nie zaleca tylko ze jak auto na gwarancji to skrzynia wytrzyma nie wiadomo co pozniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stratford

witam ,tak troche z innej strony,moj passat 2.5 seria 150KM zrobiony na 180KM przy pelnym gazie skrzynia gubi sie z czwartego na piaty bieg,trzeba odpuscic troche gazu zeby wbil piatke przy 160 km. Oleju nie wymienialem, prawdopodobnie trzeba przeprogramowac skrzynie. Prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak,jest taka możliwość z programowaniem skrzyni tiptronic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że Ci nie chce wbijac się 5 to raczej nie jest wina programu skrzyni tylko coś Ci się dzieje ze skrzynia - takie same podejscie mają osoby które robią program silnika na wyższe parametry bo auto z powodu swojego wieku lub często usterki straciło trochę mocy ... przeprogramowanie skrzyni ma sens ale tylko w przypadku gdy ze skrzynia jest wszystko ok i działa bez zarzutu na zwykłym programie. Ostatni bieg nie chcę Ci wejść napewno z powodu usterki mechanicznej skrzyni - co może być następstwem źle dopasowanego przebiegu momentu obrotowego np zbyt gwałtowny jego skok w zakresie dolnych obrotów (zapewniam Ciebie że elektronika w tej skrzyni to jest ostatnia rzecz jaka się sypie). Może być któryś zawór regulacji ciśnienia oleju który steruje zmianą biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stratford

oczywiscie wszystko jest mozliwe,ale doszedlem do takiego wniosku poniewaz przed wzrostem mocy kiedy bylo 150 km skrzynia dzialala bez zarzutu i nigdy nie bylo takiego problemu,dopiero bezposrdnio po programie taki objaw nastapil. JAk puszcze troche gazu bieg przerzuca okej . pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz źle wykonana modyfikacje. Można zrobić nawet 200PS z takiego silnika i nic dziwnego sie nie będzie działo.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stratford

przyznam ,ze troche sie zmartwilem teraz. Auto ladnie przyspiesza na niskich biegach,ale miedzy 4ka i 5ka to juz jest tak sobie.NIe wiem juz co z tym robic. Wyczytalem na forum ,ze kolega zajmuje sie takimi rzeczami.Bede mogl podjechac,co mozna zrobic w tym temacie???

 

pozdrawiam i Wesolych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz poprostu program nie przystosowany do skrzyni automatycznej ... zapewne na żywca wgrany gotowiec od manuala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stratford

ok, to juz wszystko rozumiem, gosciu tylko ladnie gadal... szkoda,ze nie zainteresowalem sie tym wszytskim wczesniej tylko tak na szybko wszytsko ...Duzy blad i nauczka na przyszlosc!!!

Czy mozecie mi poradzic co teraz zrobic z tym fantem ? Chyba nie wielu bedzie chcialo poprawiac takie auto znajac zycie.Gdzie sie udac ?? Lodz -odpada!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie sie udac ?? Lodz -odpada!!!

 

 

 

u kogo w łodzi robiles?

 

 

 

 

 

jedz do http://www.g-lab.pl od niego powinienes zaczac, to by bylo ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oczywiscie wszystko jest mozliwe,ale doszedlem do takiego wniosku poniewaz przed wzrostem mocy kiedy bylo 150 km skrzynia dzialala bez zarzutu i nigdy nie bylo takiego problemu,dopiero bezposrdnio po programie taki objaw nastapil. JAk puszcze troche gazu bieg przerzuca okej . pozdro

 

w tiptronicach (przynajmniej moim) wg instrukcji serwisowej sie oleju nie wymienia ale ja wymienilem ze zdrowego rozsadku

Skrzynie ZF tiptronic nawet te same typy np 5HP19 montowane byly takze np w bmw -> moze tam producent wymyslil jakies zalecenia serwisowe?

Tak czy siak o problemach z przelaczaniem 4ki na 5tke (ze niby wchodzi 5ka i zaraza na 4ke zeskakuje?) "po czipie" slyszalem z paru zrodel wiec w sumie troche sie tez balem -> u mnie nie zauwazylem ale w sumie tylko ze 2-3 razy probowalem jak zachowuje sie skrzynia przy pelnym bucie przy takich predkosciach (koniec 4ki to juz spora predkosc u mnie wiec w PL tak czy siak to problem raczej teoretyczny...)

Cholera wie czy to wina jakis niedomagan mechanicznych co "wychodza po czipie" czy wina niedopasowanego programu tipa - tunerzy programu skrzyni raczej nie zmieniaja ale czy to wynika z tego, ze sie na tym nie znaja czy sie znaja i wiedza ze nie ma takiej potrzeby?. Jednak pozostaje problem charakterystyki poslizgu, ktorej ewentulanym nowym programem tipa raczej sie nie zmieni

ZF np przelozenie biegow w automacie podaje przy okreslonym momencie! zmiana momentu zmienia wiec prace skrzyni

Ja wczesniej mialem boxa "poniemieckiego" jeszcze (nie rezystorek) chyba na 180koni i tez problemow nie mialem.

Skrzynia 5HP19 (bo taka mam wiec taka "sprawdzalem") byla montowana np w dreskarze 530ci co ma grubo ponad 200 koni ale moment chyba 300 (czyli mniej niz seryjny 2,5tdi 150koni!).. wiec z momentem to chyba przy automacie moga wyjsc jaja, trzeba sprawdzic i w razie potrzeby od czipa odstapic ale lagodniejsza wersje wybrac.

Pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności