mz1 Zgłoś #1 Napisano 24 Marca 2008 Wracałem z trasy i passat 1.8T zaczął mi nierówno pracować na gazie, stacił moc i kontrolka usterek silnika zaczęła mrygać - przełączyłem na benzynę dalej to samo dalej szarpie i jest słaby - czy to może być cewka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #2 Napisano 24 Marca 2008 bez podlaczenia i zczytania bledow trudno cos powiedziec i strzelac na slepo.praca na gazie podnosi napiecie w ukladzie zaplonowym(dlatego zaleca sie swiece o mniejszym odstepie elektrod) uklad jest obciazony i moze bardziej przeciazac i uszkadzac elementy.jest bardziej podatny na wygaszanie iskry na gazie i wypadanie zaplonu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szogun0 Zgłoś #3 Napisano 25 Marca 2008 Zrób prosty test. Pojeździj trochę tylko na benzynie. Trzeba wykręcić świece zapłonowe i sprawdzić, która jest mokra (niepełne spalanie). Jak będzie któraś mokra, przełóż cewkę od tego cylindra na inny. Jeśli zmieni się miejsce mokrej świecy wraz ze zmianą cewki zapłonowej to znalazłeś uszkodzoną cewkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
versystem Zgłoś #4 Napisano 26 Marca 2008 Uważam że to nie wina cewki musisz odczytać błędy vagiem będzie napewno błąd wypadanie zapłonów w którymś cylindrze i 17536 zbyt uboga mieszanka i pojechać do gazownika niech ci wyreguluje gaz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 26 Marca 2008 kolega ma AWT... kolega już wymieniał cewki? LPG i oryginalne cewki w AWT się nie lubią poza tym napisał przecież, że na PB to samo jest... Chodzi na 3 garach? Jeśli tak to odpal silnik, wyciągnij cewkę i zobacz czy strzela... Sprawdź wszystkie. PS. nie wymieniaj jednej, bo prędzej czy później pozostałe 3 tez padną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
versystem Zgłoś #6 Napisano 26 Marca 2008 Jeszcze nie wymieniałem cewek choć wszyscy fachowcy mówili że to wina cewek. A okazało sie że to źle dobrany reduktor i wyregulowana instalacja gazowa. Po drugie jak wyskoczył ci błąd na gazie to i na benzynie będzie kiepsko jeździł dopóki nie wykasujesz błędów z komputer. A po trzecie skoro się nie lubią cewki w AWT z LPg to po co je wymieniać żeby znowu padły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 26 Marca 2008 kurde, panowie... tam nie ma 1.5 bara ciśnienia doładowania i 900 stopni, żeby cewka robiła problemy w stylu "działam trochę" albo "działam słabo". Albo działa albo nie działa. Koniec tematu. Albo 3 gary albo 4. Nie ma że szare, albo blade... czarne albo białe... A po trzecie skoro się nie lubią cewki w AWT z LPg to po co je wymieniać żeby znowu padły to jest zagadka. Oryginalne padają od razu. A przyzwyczajane do LPG od dziecka (pracujące w tej wyższej o 50 stopni temperaturze) działają do końca... dlatego każdy posiadacz AWT musi raz te cewki wymienić... moje padły po 39 tysiącach (tydzień po założeniu LPG). Drugi komplet wytrzymał do dziś... (120 tys). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szogun0 Zgłoś #8 Napisano 28 Marca 2008 kolega ma AWT... kolega już wymieniał cewki? LPG i oryginalne cewki w AWT się nie lubią Cewki w tych samochodach padają same od siebie, coś im tam LPG pomaga, ale w autach bez LPG też kiedyś padną. poza tym napisał przecież, że na PB to samo jest... Chodzi na 3 garach? Jeśli tak to odpal silnik, wyciągnij cewkę i zobacz czy strzela... Sprawdź wszystkie. Piękna rada. Nie można w nowoczesnych układach zapłonowych odłączać cewek. Może to spowodować uwalenie sterownika, w części odpowiadającej za sterowanie cewką. PS. nie wymieniaj jednej, bo prędzej czy później pozostałe 3 tez padną Niekoniecznie. Wymiana wszystkich to zbyteczny wydatek. One kiedyś padną, ale lepiej w tej chwili resztę pieniędzy przeznaczyć na coś innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mz1 Zgłoś #9 Napisano 30 Marca 2008 A jednak to była cewka - i niestety tydzień po niej padła następna Nie wiem czy kończą się same z siebie czy nie ale fakt jest faktem to były cewki Całe szczęście że na allegro kosztują po 70 LPN to jedyne pocieszenie że nie są drogie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hanys709 Zgłoś #10 Napisano 4 Kwietnia 2008 Witam Stary chyba wychodzi na to że trzeba wymieniać wszystkie na raz,ja niestety wczoraj miałem taką sytuacje i padły mi cztery na raz ,po prostu myślałem że to jakis cholerny sen,no i jeszcze to jak zobaczyłem że kolektor jest czerwony jakby miał zaraz się rozpuścić przyszło mi do głowy że i sąde zaraz szlak trafi a zaraz za nią turbinke,no ale na moje szczęście końec byl dobry do wymiany tylko 4 cewki i fakturka na 780 pln Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mz1 Zgłoś #11 Napisano 4 Kwietnia 2008 Witam Stary chyba wychodzi na to że trzeba wymieniać wszystkie na raz,ja niestety wczoraj miałem taką sytuacje i padły mi cztery na raz ,po prostu myślałem że to jakis cholerny sen,no i jeszcze to jak zobaczyłem że kolektor jest czerwony jakby miał zaraz się rozpuścić przyszło mi do głowy że i sąde zaraz szlak trafi a zaraz za nią turbinke,no ale na moje szczęście końec byl dobry do wymiany tylko 4 cewki i fakturka na 780 pln jakby komuś jeszcze padły cewki to ja ostatnią kupiłem przez allegro koszt z wysyłką 80 PLN jak narazie wszystko jest OK - http://www.allegro.pl/item337112702_cewka_zaplonowa_audi_skoda_vw_seat_mg_9002.html 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hanys709 Zgłoś #12 Napisano 4 Kwietnia 2008 no co do allegro to cena rzeczywiście zaj...... mi zależało na czasie i odstawiłem do znajomego serwisu skody wiec tyle musiałem wypłacic.Ciekawe ile to samo w serwisie VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szogun0 Zgłoś #13 Napisano 5 Kwietnia 2008 Jak zakładacie cewki no name, to nic dziwnego, że padają jak muchy. Układ zapłonowy tylko Beru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hanys709 Zgłoś #14 Napisano 5 Kwietnia 2008 Jak zakładacie cewki no name, to nic dziwnego, że padają jak muchy. Układ zapłonowy tylko Beru. No ja miałem jeszcze orginalne no i teraz te nowe też orginały:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grand Zgłoś #15 Napisano 27 Kwietnia 2008 bez VAG-a nie zdiagnozujesz chociaż objawy pasują na cewkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #16 Napisano 28 Kwietnia 2008 Piękna rada. Nie można w nowoczesnych układach zapłonowych odłączać cewek. Może to spowodować uwalenie sterownika, w części odpowiadającej za sterowanie cewką. szogun, jakbyś miał AWT i LPG to byś znał takie partyzanckie metody... a żeby być w zgodnie ze sztuką, to można po prostu zamienić cewki miejscami i dopiero później odpalić silnik... ale IMO przy odpiętych cewkach nic się nie stanie. wymiany tylko 4 cewki i fakturka na 780 pln nieźle... trzeba było do aso vw podjechać... 115 zł brutto na fakturze / szt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mz1 Zgłoś #17 Napisano 20 Maja 2008 Jak zakładacie cewki no name, to nic dziwnego, że padają jak muchy. Układ zapłonowy tylko Beru. Powiedz dlaczego tak mówisz o cewkach bez napisu BERU? Czy No Name muszą być odrazu gorsze? Powiem ci jak koncern VW wyłania producentów po pierwsze muszą trzymać jakość po drugie muszą oferować najniższą cenę dla VW i tyle wykładu !! No chyba że sprzedajesz akurat BERU i musisz reklamować akurat tą firmę Nawet oryginały sprzedawane przez VW to nie BERU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kriskos997 Zgłoś #18 Napisano 21 Maja 2008 potwierdzacie koledzy stereotypy o tanich zamiennikach to ze niema na nich napisu BERU nie znaczy ze nie bedzie działac tak samo długo co "orginał" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pziolo88 Zgłoś #19 Napisano 17 Maja 2013 podłączam do tematu mam passata b5 1.8t z 1998r i mam problem otóż niedawno wymieniałem swiece NGK po 2tygodniach jedna pekla podczas jazdy okazało sie ze byla krzywo wkrecona nastepnie wykrecilem zerwana czesc bez sciagania głowicy,silnik nie zostal uszkodzony,wkreciłem inna swiece i niby ok.ale gsy silnik sie nagrzewa zaczyna szarpac autem tak do 2,5tys obrotów na lpg,na benzynie ok gazownik sprawdzil instalacje i stwierdzil ze cos z zaplonem ze cewka ma przebicie ... co wy na to??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neon Zgłoś #20 Napisano 19 Maja 2013 skoro cewka ma przebicie wedlug mrchanika to i na PB powinna miec przebicie a nie tylko na LPG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach