Skocz do zawartości
mz1

Czy to może być uszkodzona cewka?

Rekomendowane odpowiedzi

Wracałem z trasy i passat 1.8T zaczął mi nierówno pracować na gazie, stacił moc i kontrolka usterek silnika zaczęła mrygać - przełączyłem na benzynę dalej to samo dalej szarpie i jest słaby - czy to może być cewka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez podlaczenia i zczytania bledow trudno cos powiedziec i strzelac na slepo.praca na gazie podnosi napiecie w ukladzie zaplonowym(dlatego zaleca sie swiece o mniejszym odstepie elektrod) uklad jest obciazony i moze bardziej przeciazac i uszkadzac elementy.jest bardziej podatny na wygaszanie iskry na gazie i wypadanie zaplonu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szogun0

Zrób prosty test. Pojeździj trochę tylko na benzynie.

Trzeba wykręcić świece zapłonowe i sprawdzić, która jest mokra (niepełne spalanie).

Jak będzie któraś mokra, przełóż cewkę od tego cylindra na inny.

Jeśli zmieni się miejsce mokrej świecy wraz ze zmianą cewki zapłonowej to znalazłeś uszkodzoną cewkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważam że to nie wina cewki musisz odczytać błędy vagiem będzie napewno błąd wypadanie zapłonów w którymś cylindrze i 17536 zbyt uboga mieszanka i pojechać do gazownika niech ci wyreguluje gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega ma AWT... kolega już wymieniał cewki? ;) LPG i oryginalne cewki w AWT się nie lubią ;)

 

poza tym napisał przecież, że na PB to samo jest... Chodzi na 3 garach? Jeśli tak to odpal silnik, wyciągnij cewkę i zobacz czy strzela... Sprawdź wszystkie.

 

PS. nie wymieniaj jednej, bo prędzej czy później pozostałe 3 tez padną ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie wymieniałem cewek choć wszyscy fachowcy mówili że to wina cewek. A okazało sie że to źle dobrany reduktor i wyregulowana instalacja gazowa.

Po drugie jak wyskoczył ci błąd na gazie to i na benzynie będzie kiepsko jeździł dopóki nie wykasujesz błędów z komputer.

A po trzecie skoro się nie lubią cewki w AWT z LPg to po co je wymieniać żeby znowu padły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurde, panowie... tam nie ma 1.5 bara ciśnienia doładowania i 900 stopni, żeby cewka robiła problemy w stylu "działam trochę" albo "działam słabo". Albo działa albo nie działa. Koniec tematu. Albo 3 gary albo 4. Nie ma że szare, albo blade... czarne albo białe...

 

A po trzecie skoro się nie lubią cewki w AWT z LPg to po co je wymieniać żeby znowu padły

to jest zagadka. Oryginalne padają od razu. A przyzwyczajane do LPG od dziecka (pracujące w tej wyższej o 50 stopni temperaturze) działają do końca... dlatego każdy posiadacz AWT musi raz te cewki wymienić... moje padły po 39 tysiącach (tydzień po założeniu LPG). Drugi komplet wytrzymał do dziś... (120 tys).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szogun0
kolega ma AWT... kolega już wymieniał cewki? ;) LPG i oryginalne cewki w AWT się nie lubią ;)

Cewki w tych samochodach padają same od siebie, coś im tam LPG pomaga, ale w autach bez LPG też kiedyś padną.

 

poza tym napisał przecież, że na PB to samo jest... Chodzi na 3 garach? Jeśli tak to odpal silnik, wyciągnij cewkę i zobacz czy strzela... Sprawdź wszystkie.

Piękna rada. :eek:

Nie można w nowoczesnych układach zapłonowych odłączać cewek.

Może to spowodować uwalenie sterownika, w części odpowiadającej za sterowanie cewką.

 

PS. nie wymieniaj jednej, bo prędzej czy później pozostałe 3 tez padną ;)

Niekoniecznie.

Wymiana wszystkich to zbyteczny wydatek. One kiedyś padną, ale lepiej w tej chwili resztę pieniędzy przeznaczyć na coś innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jednak to była cewka - i niestety tydzień po niej padła następna :(

Nie wiem czy kończą się same z siebie czy nie ale fakt jest faktem to były cewki

Całe szczęście że na allegro kosztują po 70 LPN to jedyne pocieszenie że nie są drogie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Stary chyba wychodzi na to że trzeba wymieniać wszystkie na raz,ja niestety wczoraj miałem taką sytuacje i padły mi cztery na raz ,po prostu myślałem że to jakis cholerny sen,no i jeszcze to jak zobaczyłem że kolektor jest czerwony jakby miał zaraz się rozpuścić przyszło mi do głowy że i sąde zaraz szlak trafi a zaraz za nią turbinke,no ale na moje szczęście końec byl dobry do wymiany tylko 4 cewki i fakturka na 780 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Stary chyba wychodzi na to że trzeba wymieniać wszystkie na raz,ja niestety wczoraj miałem taką sytuacje i padły mi cztery na raz ,po prostu myślałem że to jakis cholerny sen,no i jeszcze to jak zobaczyłem że kolektor jest czerwony jakby miał zaraz się rozpuścić przyszło mi do głowy że i sąde zaraz szlak trafi a zaraz za nią turbinke,no ale na moje szczęście końec byl dobry do wymiany tylko 4 cewki i fakturka na 780 pln

 

jakby komuś jeszcze padły cewki to ja ostatnią kupiłem przez allegro koszt z wysyłką 80 PLN jak narazie wszystko jest OK -

http://www.allegro.pl/item337112702_cewka_zaplonowa_audi_skoda_vw_seat_mg_9002.html

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no co do allegro to cena rzeczywiście zaj...... mi zależało na czasie i odstawiłem do znajomego serwisu skody wiec tyle musiałem wypłacic.Ciekawe ile to samo w serwisie VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szogun0

Jak zakładacie cewki no name, to nic dziwnego, że padają jak muchy.

Układ zapłonowy tylko Beru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zakładacie cewki no name, to nic dziwnego, że padają jak muchy.

Układ zapłonowy tylko Beru.

No ja miałem jeszcze orginalne no i teraz te nowe też orginały:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grand

bez VAG-a nie zdiagnozujesz chociaż objawy pasują na cewkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piękna rada.

Nie można w nowoczesnych układach zapłonowych odłączać cewek.

Może to spowodować uwalenie sterownika, w części odpowiadającej za sterowanie cewką.

szogun, jakbyś miał AWT i LPG to byś znał takie partyzanckie metody... a żeby być w zgodnie ze sztuką, to można po prostu zamienić cewki miejscami i dopiero później odpalić silnik... ale IMO przy odpiętych cewkach nic się nie stanie.

 

wymiany tylko 4 cewki i fakturka na 780 pln

nieźle... trzeba było do aso vw podjechać... 115 zł brutto na fakturze / szt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zakładacie cewki no name, to nic dziwnego, że padają jak muchy.

Układ zapłonowy tylko Beru.

 

Powiedz dlaczego tak mówisz o cewkach bez napisu BERU?

Czy No Name muszą być odrazu gorsze?

Powiem ci jak koncern VW wyłania producentów po pierwsze muszą trzymać jakość po drugie muszą oferować najniższą cenę dla VW i tyle wykładu !!

No chyba że sprzedajesz akurat BERU i musisz reklamować akurat tą firmę

Nawet oryginały sprzedawane przez VW to nie BERU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kriskos997

potwierdzacie koledzy stereotypy o tanich zamiennikach to ze niema na nich napisu BERU nie znaczy ze nie bedzie działac tak samo długo co "orginał"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłączam do tematu :)

 

mam passata b5 1.8t z 1998r i mam problem otóż niedawno wymieniałem swiece NGK po 2tygodniach jedna pekla podczas jazdy okazało sie ze byla krzywo wkrecona nastepnie wykrecilem zerwana czesc bez sciagania głowicy,silnik nie zostal uszkodzony,wkreciłem inna swiece i niby ok.ale gsy silnik sie nagrzewa zaczyna szarpac autem tak do 2,5tys obrotów na lpg,na benzynie ok gazownik sprawdzil instalacje i stwierdzil ze cos z zaplonem ze cewka ma przebicie ... co wy na to???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro cewka ma przebicie wedlug mrchanika to i na PB powinna miec przebicie a nie tylko na LPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności