Skocz do zawartości
Gość adamus_cf

szarpie przy okolo 1800 do 2200 obrotow tdi 115km

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dawidw7

Witam chłopaki mam ten sam problem z passatem 130 ps 4x4 nie zalezy to od przebiegu wiec sie nie martwcie bylem w serwisie i wybadano ze opuznia jeden z pompowtryskow. Sa 2 przyczyny opuznia sam pompowtrysk koszt to 2500zl w serwisie lub sam komputer a tu zaczyna sie kwota 4000zl ale u wiadomo kogo jest sporo taniej. Po zdjeciu wezyka recyrkulacji spalin (taka srebrna puszeczka widac po otwarciu maski z jednym wezem podcisnienia) moze ustapic znaczy to ze wine ponosi pompowtrysk. przeczwiczylem ten temat ale jakis wiekszych rezultatow nie bylo teraz zobacze jeszcze ten pompowtrysk i odezwe sie co sie zmienilo. Pozdrawiam:634:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość psycholpunk

mialem to samo, i u mnie sie okazalo ze byl juz zjechany taki zaworek otwierajacy turbine, znajduje sie on przed sama turbina,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwólcie panowie że podepnę się pod temat.W prawdzie mam inny silnik bo 110 KM AFN ale mam podobny problem.Mianowicie występuje on wyłącznie na zimnym silniku. Podczas przyspieszania w obrębie obrotów 1700 - 2200 potrafi czasem zdrowo szarpnąć.Jest to czasami pojedyncze szarpnięcie lub kilka pod rząd.Generalnie jakby zgasł na chwile i odzyskał ciągg:)Dzieje sie tak zazwyczaj na 3 i 4 biegu podczas przyspieszania.Nie wiem nawet od czego zacząć szukać przyczyny.Dzieje sie tak w sumie od około miesiąca.Proszę o pomoc:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy ostatnio mam problem z autkiem. przy dodawaniu gazu z okolic silnika slychac metaliczny dzwiek. nasluchiwalem i dzwiek wydobywa sie z okolic turbiny. do tego ostatnio zaczal mi kopcic i przerywac w okolicach 2000 obrotow. zdarzalo sie takze nieraz ze przy zapalaniu obroty same na 1s wchodzily na 3000 obrotow bez dodawania gazu. dzisiaj zdarzylo sie pierwszy raz ze stracil moc, pozniej jednak bylo ok. przyspieszenie ma takze jakby turbina sie zalaczala. Czy to mimo wszystko oznacza ze moze padac turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest w stanie ktos mi doradzic? czy brak pomyslow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bacawoz

Witam wszystkich.

Prosze was o pomoc ponieważ również mam problem z szarpaniem Passat B5 rok 1999 115 koni PD AJM

Zaczeło sie(prawdopodobnie) od paliwa, zaczoł szarpać w granicach 1800-2100 obrotów wymieniłem wszystkie filtry, olej w silniku.nawet wymieniłem rozrząd i nic.

Dalej zaczołem kontrole od pompowtryskiwaczy, w serwisie BOSCH sprawdzili mi je i 3 pompki były szroty jeden mieścił się w normach, więc kupiłem wszystkie cztery nowe (tzn używane ale dobre) nic się nie poprawiło jeździłem tak z pół roku i po tym czasie wziołem się za koło dwumasowe. Cały zestaw koło docisk sprzęgło itd NOWE i dalej to samo już mi ręce opadają, słyszałem że to mogą być krzywki, ale wztrzymam się z tym i wymiene olej w skrzyni jeżeli miał by ktoś jakieś propozycje BARDZO PROSZE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi szarpie silnik, czuć mocniej na zimnym, przy 1800-2000. Nie jest to pojedyncze szarpniecie tylko jakbym jechał w tym zakresie obrotów to ciągle by mi trzęsło silnikiem. Wszystkie filtry i tak dale wymienione, i had no idea ?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bacawoz najlepiej podepnij kompa i zrób logi dynamiczne jeżeli będą ci wariowały wszystkie pompki to znaczy że masz do wymiany wiązkę pompowtrysków przerabiałem to miesiąc temu. Kupisz ją w serwisie za 254 zł. nówke. Rozmawiałem z gościem w Serwisie VW i powiedział że to jest częsta usterka silników PD. Zobacz nawet masz na allegro jak ja szukałem to niebyło http://allegro.pl/oryg-listwa-wiazka-pompowtryskiwaczy-vw-audi-tdi-i1899334957.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo, płynne szarpanie przy ok 1600-1800obr.min. Pojawiło się to po czyszczeniu turbiny, więc obstawiam na ciegno w gruszce. Ale jak na razie nie mam czasu żeby coś z tym zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie u mnie jest troche inaczej.mam passat 115 ajm . kiedy krece po wyżej 2000 obri i zdejme noge z gazu to auto trzyma obroty i zaczyna szarpac. dzis przełożylem przepływke i zawór n75 od tego samego rodzaju silnika i dalej to samo. Nastpenym objawem to jest wyłączanie sie turbo powyzej 2500 obr.

Edytowane przez Arus46

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich.

Prosze was o pomoc ponieważ również mam problem z szarpaniem Passat B5 rok 1999 115 koni PD AJM

Zaczeło sie(prawdopodobnie) od paliwa, zaczoł szarpać w granicach 1800-2100 obrotów wymieniłem wszystkie filtry, olej w silniku.nawet wymieniłem rozrząd i nic.

Dalej zaczołem kontrole od pompowtryskiwaczy, w serwisie BOSCH sprawdzili mi je i 3 pompki były szroty jeden mieścił się w normach, więc kupiłem wszystkie cztery nowe (tzn używane ale dobre) nic się nie poprawiło jeździłem tak z pół roku i po tym czasie wziołem się za koło dwumasowe. Cały zestaw koło docisk sprzęgło itd NOWE i dalej to samo już mi ręce opadają, słyszałem że to mogą być krzywki, ale wztrzymam się z tym i wymiene olej w skrzyni jeżeli miał by ktoś jakieś propozycje BARDZO PROSZE

Miałem ten sam problem, przerywanie- szarpanie w granicach 1800-2000 obr. U mnie winny był czujnik temp. płynu chłodzącego. Więc proponuje go odpiąć i przejechać się, może to jego wina?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie w moim AJM miałem to samo kiedyś.. wymienianie filtrów, olejów itp itd. został zaślepiony zawór egr, wyczyszczona turbina i samochód nabrał nowego życia.. dużo lepszego miał ' buta ' niż przy kupnie. Więc sprawdźcie zawory oba, przepływomierz itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za odkop ale może któryś z kolegow napisał by co w jego przypadku pomogło. Bardzo bym prosił. Sporo juz po wymieniałem bez efektu. Długo już szukam powodu szarpania jaknwntemacie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z passatem b6. Przed wymianą turbiny autko wchodziło w tryb awaryjny po przyspieszeniu do 3000obrotow.i wywołał błąd turbiny i kopci na czarno podczas przyspieszania. Jak jechałem stała prędkością kopcenie ustepywalo. Po wymianie turbiny autko ma moc błędu nie ma żadnego. Wymieniłem wszystko co mogłem także wyczyscilem egr rury,podciśnienia spr. Filtr paliwa oleju też nowy. Teraz co zauważyłem i w czym problem. A mianowicie po wymianie turbo na niskich obrotach podczas przyspieszania nawet nie gwałtownego auto jakby zamula puszcza dymu w cholerę i po tym raptowne szarpniecie i idzie na wysokich obrotach auto śmiga. I od paru dni szarpie na luzie podczas dodawania gazu do 2000 obr.na zimnym przeważnie. Później spokój Jak się rozgrzeje ale dalej muli się na niskich obrotach. Czy ktoś miał taki przypadek? Proszę o odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co do silnika ATJ/AJM to te szarpanie może być spowodowane złym działaniem zaworu EGR, odłącz wężyk podciśnienia z EGR zaślep i sie przejedz jak przestanie szarpać to masz rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. 

Jestem potaż pierwszy na forum więc proszę o wyrozumiałość... 

A więc do rzeczy. 

Pewien czas temu zaczęło mi szarpać silnikiem głównie 4,5 bieg w przedziale od 1600 do 2200 obrotów... Były to delikatnie wyczuwalne szarpnięcia zbytnio w niczym nie szkodzące. Pewnego dnia usłyszałem dziwne stukanie z okolic snika, bo diagnozie i ściągnięciu dla pewności filtra powietrza okazały się rozwalone szklanki... 

Po rozebraniu nie obeszło się bez kapitalnego remontu głowicy. Wszystko zostało założone nowe, panewki, szklanki, wałek oraz wszystkie 4 wtryski dodatkowo pompa vacum ponieważ ciekło paliwo i schodziło po dłuższym postoju co było widać przy porannym odpalaniu i długim kreceniu.... Po wymianie wszystkiego, oczywiście rozrząd i wszystkie rolki wraz z paskami również nowe.. Po pierwszym odpaleniu silniczek chodzl bajka, równo bez żadnych falowan, pali na dotyk bez żadnych chwilowych nierównych prac itp.  Niestety po pierwszej jeździe testowej okazało się że strasznie szarpie i tylko odczuwalne jest to na 4 i 5 bigu w niskich zakresach obrotowych, co dziwne jeśli od początku go przeciągnę tak do 3500-4000 tys obr to szarpanie jest naprawdę nikłe żadko wyczuwlne ale gdy tylko przy hamuje i zwolnię powiedzmy do prędkości 70km/h szarpie tak że omalo snik z budy nie wyskoczy... 

Dla jasności, elementy typu przepływka, zaworki, podciśnienia, czujniki, sprawdzone i sprawne, ciśnienia wszędzie w normie, filtry nowe... Brak mi już pomału pomysłów co mu dolega, jeszcze zajrzę do zbiornika i pompki bo może nie daje rady w co wątpię, moc ma znacznie lepsza niż przed remontem, 1,2,3 trakcja cały czas się zapala a dlaczego potem mi takie cyrki odstawia? Dodam jeszcze puki pamiętam, że jeśli silnik nie złapie troszkę temp. to nie chce sie załączać turbo i jest straszny muł..  Gdy kawałek ujade dostaje mocy i już mogę jeździć cały dzień i jest w porządku. Jeszcze jedna rzeczą denerwująca jest to, że jak tak jak wyżej pisałem zwolnię do tej prędkości 70 na 5 biegu to nie ma siły się pozbierać, jest ułamek sekundy ze chce się bujnąć i nagle **** coś jakby turbo w awaryjny wpadło na chwilę i jak tak do 80 się u złapie na nowo zaczyna ciągnąć i przepędziłem go do 190 i nic już nie miało miejsca z wyżej opisanych przypadłości. Każdy pomysł wykorzystam i sprawdzę ponieważ mi się już wyczerpują pomału, może akurat ktoś mial bardziej podobny problem, poniewasz dużo postów przeczytałem ale to co dolegało innym u mnie zostało sprawdzone i jest sprawne. Dla tych którzy zaczną zadawać pytania jak sprawdzałem, po prostu miałem dostęp do drugiego Passata z tym samym silnikiem i oznaczeniem gdzie podmienialem tylko części i sprawdzałem jednego i drugiego, niestety mój cały czas to samo a passat znajomego śmigał na moich częściach bez zastrzeżeń..... Z góry dziękuję za wszelki odpowiedzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na blokowanie sie kierownic w turbospręźarce, najlepiej odpiąć gruszke i sprawdzić palcem jak chodzi turbo i czy wirnik nie ma dużego luzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w Audi 80 z silnikiem 1,6 ADA miałem podobne objawy po dodaniu gazu auto zaczęło mulić, szarpnęło i dopiero zaczęło się zbierać.  Wymieniłem niepotrzebnie "połowę" silnika , na komputerze nic nie zdiagnozowano a przyczyną okazała się sonda lambda. Po wymianie jak ręką odjął..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,w moim 1.9 AJM powodem  szarpania okazał się walnięty czujnik położenia wału(G28),tez szarpanie wystepowało od ok 1800 obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności