Jump to content
hanys709

Nierówna praca nawiewu

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2008

    Jak w tytule w pozycji na szybe szybkosc sie zminia niezaleznie od mojej woli czego nie wskazuje wyświetlacz climatronica,czy któryś z kolegów miał juz podobny problem no i jak go rozwiązać samemu?:confused:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2000

    Jak ustawisz nawiew na samą szyba to dmucha na maksa. Żeby ci ja odparować bądź odmrozić.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 136KM(BMA)
    Rok prod: 2006

    jak dasz nawiew na szybę to włącza się sprężarka, która "chce" jak najszybciej odparować szybę. Naciśnij ECON i powinno być normalnie

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Po prostu ci się wydaje ze inaczej wieje. Przy przełączeniu nawiewu na szybe, to powietrze leci tylko przez jeden kanał dolotowy - stad ten niesamowity huk :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2008

    Wiem Koledzy o tym co piszecie i jak poprawnie to się odbywa ponieważ jeszcze pół roku temu właśnie tak to wszystko działało.

     

    a wtej chwili jest to nierówna praca tak jakby gdzies coś go blokowało i odpuszczało

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Krawcol

    hanys709, ja podejrzewam, ze jest tak, jak napisal Danek75. Po prostu nawiew dziala z ta sama predkoscia, ale ze ma tylko jeden kanal powietrza do obrobienia, a nie dwa czy trzy, to ta sama ilosc powietrza musi przejsc przez wezsza sume przekrojow, co objawia sie tym, ze wieje szybciej... To tak, jak z wezem i woda-odkrec wode i zobacz, jak leci-a teraz tak samo odkec wode, ale pusc ja przez slomke do Coli-woda tak samo odkrecona, a leci tak szybko, ze hej :D

    No i slyszysz glosniejszy szum z nawiewu i wydaje Ci sie, ze dmuchawa zwiekszyla obrotu :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest deadcowpl

    Nie wiem w czym problem ale chyba mało kto rozumie co kolega pisze ;) chodzi o to, że po ustawieniu danego trybu nawiewu dmucha on raz mocniej raz słabiej, mimo że kolega nic nie zmienia.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Rafaello666

    Zgadza się,

    Czasem, siła nawiewu zmienia się sama z siebie, pomimo że klimę mam w trybie "manual" a nie "auto". Potrafi czasem samo z siebie zacząć dmuchać mocniej. A swoją drogą, to mam wrażenie, że jakoś głośno działa ten nawiew w passacie. W sensie, szum powietrza jest dość uciążliwy. Tak do 2-3 kresek na wyświetlaczu climatronic da się żyć, a mocniej to już jest bardzo irytujący.

    A wracając do tematu, to też nie wiem czemu tak się dzieje - w trybie auto, to wiadomo, że żyje własnym życiem ale w manualnym powinien chyba trzymać zadane parametry.

     

    Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest biedrona

    Zrób sobie autodiagnozę - zobaczysz co ci wyświetli. Obstawiam, że powoli umiera ci silnik dmuchawy - odkręć schowek i go wymontuj.

    U mnie nawiew też tak wariował, miałem wymienić silnik dmuchawy ale po jego wymontowaniu okazało się, że jest sprawny włożyłem go więc spowrotem i wszystko wróciło do normy ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest Rafaello666

    U mnie to trochę inaczej wygląda niż u Kolego hanys709, gdyż razem z siłą nadmuchu zmieniają się wskazania wyświetlacza od Climatronic - tj. jak mocniej dmucha, to kresek przybywa. Zdarza się to bardzo rzadko i mój ulubiony naprawiacz nie dopatrzył się tam żadnych problemów.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TFSI 200KM
    Rok prod: 2008

    Ok dzięki wam śliczne ,opadły juz moje emocje po Waszych wypowiedziach,dla pewności wykręcę silniczek i sprawdzę szczoteczki ,bo może to już on się kończą.

    A na pewno przez schowek dostanę się do niego bez problemu? jeszcze nigdy tam nie zaglądałem,duży problem jest z jego wyciągnięciem?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2006

    Wystarczy że odkręcisz schowek i silnik jest przykręcony 3 śróbami :) odkręcasz je,przekręcasz cały silnik i wychodzi ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest biedrona

    hanys nie ma najmniejszego problemu z wyjęciem silnika przez schowek - po prostu demontujesz schowek i masz przed sobą silniczek.

    Zanim go rozbierzesz sprawdź jak on działa "na sucho" - u mnie samo przeczyszczenie pomogło ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    U mnie zauważyłem ze obroty silnika dmuchawy zmieniają się w zależności od drgań od zawieszenia. Zatrzymałem się na poboczu i uderzyłem ręką w deskę rozdzielczą - silnik przyspieszył drugi raz silnik zwolnił. podpiąłem pod vaga w domu błąd 1273 Silnik dmuchawy-V2 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem. Trzeba go rozebreć i wyczyścić.

     

    edit

    Okazało się ze był luz na wsówce na jednym z przewodów, wystarczyło zacisnąć i juz wszystko dobrze chodzi.

    Edited by filos

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002
    Zgadza się,

    Czasem, siła nawiewu zmienia się sama z siebie, pomimo że klimę mam w trybie "manual" a nie "auto". Potrafi czasem samo z siebie zacząć dmuchać mocniej. A swoją drogą, to mam wrażenie, że jakoś głośno działa ten nawiew w passacie. W sensie, szum powietrza jest dość uciążliwy. Tak do 2-3 kresek na wyświetlaczu climatronic da się żyć, a mocniej to już jest bardzo irytujący.

    A wracając do tematu, to też nie wiem czemu tak się dzieje - w trybie auto, to wiadomo, że żyje własnym życiem ale w manualnym powinien chyba trzymać zadane parametry.

     

    Pozdrawiam

     

    No to będzie odkop roku :P Czy ktoś kiedyś próbował z tym walczyć, żeby klimatronik trzymał zadane obroty wentylatora? Mega irytujące jest to, że on zawsze "wie lepiej" jaka powinna być siła nawiewu. Czy można tak zaprogramować klimatronik, żeby komputer odpimpał się siły nawiewu?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Możesz poszperać w ustawieniach, ale tam jedynie zmienić kat wychylenia klapki w zakresie od 0 do 255 - 255 max wychylenie. Prędkości wentyla raczej nie zmienisz - takie uroki automatycznej klimy. A jak przymkniesz daną klapkę, to będzie słabiej wiało.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002
    Prędkości wentyla raczej nie zmienisz - takie uroki automatycznej klimy.

    Przerąbane :dodupy Przykładowo chcę mieć trzy kreski - zazwyczaj chcę właśnie mieć trzy kreski - ni mniej, ni więcej. Nastawiam sobie te trzy kreski. Niby są trzy kreski. Zaczyna grzać za mocno więc zmniejszam temp. o 2-3 stopnie, no i nawiew sam z siebie podkręca się na maksa. Zmniejszam go więc ręcznie na moje 3 kreski (co czasami nie jest łatwe - klawisze nie od razu reagują - bo przecież komputer "wie lepiej"). Osiągam w końcu moje upragnione 3 kreski, a tu po chwili klimatronik zmniejsza mi nawiew na 1 kreskę :wsciekly

     

    To urządzenie jest normalnie złośliwe! :cenzura Czy tak musi być?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010
    Czy tak musi być?

     

    Niestety tak :fajny

    Trzeba było kupić auto z "pralką" :D Wtedy byś nie miał tego problemu. A skoro zachciało ci się klimatronica, to musisz się przyzwyczaić...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    A nie można by np. przeciąć jakiegoś kabelka :rumieniec, żeby nie było tego efektu?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2010

    Tego nie wiem...

    Próbuj na własną odpowiedzialność :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy