aleksa29 Zgłoś #21 Napisano 11 Sierpnia 2009 witam gdzie jest ten zawór N75 bo mam taki sam problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #22 Napisano 11 Sierpnia 2009 Jak otworzysz maskę, po lewej stronie masz wlot powietrza (taki plastik), pomiedzy nim a silnikiem jest dziura (pusta przestrzeń) w niej zobaczysz turbo, a pod nim taki zawór z białą główką - to własnie N75 (idą do niego 3 kable - niebieski, czerwony i czarny oraz wtyczka zasilająca). Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aleksa29 Zgłoś #23 Napisano 31 Sierpnia 2009 dzieki bardzo za info poszukam mam właśnie problem ze od czasu do czasu brakuje mocy mojemu pasku nie wiem czemu na necie wyczytałam ze moze turbine trzeba wyczyścic lub właśnie N75 czy macie może tak samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #24 Napisano 14 Września 2009 Witam koledzy. Ja mam inny troche problem. Posiadam silnik ATJ 115KM w B5 3B. Mysle ze auto nie idzie tak jak powinno. Do setki rozpedza sie 10-11 sek a powyzej 150 baaaaardzo opooooornie sie rozpedza. Czy ten silnik tak ma i ja poprostu wymagam nie wiadomo czego? Czy np cos jest u mnie nie tak? Na tryb awaryjny nie wyrzuca, nie kopci, wyciekow nie widac... Cos mu moze dolegac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diflo Zgłoś #25 Napisano 11 Lutego 2013 Witam Założyłem dopiero konto i widzę że nie mogę dodawać nowych wątków. Także chciałem się podczepić pod ten wątek. I poprosić o radę. Co mam zrobić w pierwszej kolejności. Witam Żona ma Beetelka 1.9tdi 90km, który wprawdzie jeździ normalnie ale jest bardzo słaby. Słabo przyśpiesza już od ruszenia po najwyższe obroty. Na piątym biegu rozpędza się zaledwie do 120km/h i około 3200 rpm. Na luzie obrotomierz się nie krepuje i skacze na maxa. W komputerze nie ma najmniejszego śladu błędu. Auto czasami trzeba chwilkę pokręcić na ciepłym silniku żeby odpaliło. Gadałem z dwoma mechanikami. Jeden radzi żeby podpiąć po kompa i ustawić na nowo parametry pompy wtryskowej czy coś takiego. Drugi doszedł do wniosku że to prawdopodobnie zapieprzony katalizator ale najpierw kazał sprawdzić egr/recylkulacje. Później ewentualnie wywalić kat. Przyznam szczerze że auto prowadzi moja żona i pokonuje przeważnie krótkie trasy 25km dziennie i rzadko jest wprowadzane na obroty powyżej 2300rpm. Najgorsze, że nie znam wyraźnej daty kiedy do tego doszło musiało to się stać jakoś płynnie. Gdy ostatnio wsiadłem do golfa szwagra 1.9tdi ... to jego auto zachowuje się po prostu bez porównania. Jeśli ma ktoś pomysł to niech go podsunie proszę, bo nie chcę wydawać kasy na ślepo, a wiem że będę musiał się z tym problem zmierzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #26 Napisano 12 Lutego 2013 na poczatek sprawdz wezyki podcisnienia przy turbinie , tak mi sie wydaje ze wina bedzie gdzies tu lub zaworek sterujacy turbinka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
diflo Zgłoś #27 Napisano 24 Marca 2013 Po przegonieniu auta na autostradzie pojawił się jakiś błąd związany z pompą paliwa. Po wymianie pompy paliwa i przepływomierza moc powróciła. Ładnie przyśpiesza więc jestem zadowolony. Jeszcze jedno co pozostało to to że na ciepłym silniku w kilka minut po zgaszeniu auta, przy ponownym odpalaniu trzeba ciut dłużej kręcić rozrusznikiem niż na silniku zimnym (na zimnym pali pięknie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Masiol-76 Zgłoś #28 Napisano 27 Marca 2013 (edytowane) Witam Podłączam się pod temat ponieważ mam problem z brakiem mocy. Mój pasek jest słaby w zakresie od wolnych obrotów do około 2000, a przy tym dość głośno i twardo pracuje. Na vag-u nie pokazuje żadnych błędów. Turbina wyczyszczona, egr zaślepiony a rozrząd wymieniony. Mój silnik to AFN. Mam nadzieję że tu mi ktoś pomoże. Z góry dzięki. Edytowane 27 Marca 2013 przez Masiol-76 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość acmaciek3 Zgłoś #29 Napisano 30 Marca 2013 witam ja mam taki problem mój passat b5 1999 1,9 TDI 110 AFN ostatnio stał sie trochę głośniejszy i jakby troszke stracił na przyspieszeniu, ostatnio wymieniałem przepływke turbina jest ok czy to może być EGR?? albo czy np wina intercoolera?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shogun1991 Zgłoś #30 Napisano 31 Marca 2013 Witam! Kupiłem Passata z turbina która nie działala, komputer pokazał brak ciśnienia doładowania, wymieniłem wszystkie przewody jakie były a winowajcą okazał sie sie zawór N75. Po jego wymienie myślałem, że będzie już ok ale okazało sie, że przy 2,5 tys. obr. bądź przy 120 km/h przechodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu moc wracała. No to kierownice do czyszczenia, ale nie zrobilem tego od razu tylko jezdzilem zmieniając biegi przy 2 tys. obr. bo wtedy turbo pracowało normalnie. Po jakimś tygodniu auto straciło moc a tryb awaryjny łapało juz 2 tys. obr. Oddałem więc do czyszczenia turbinę. Wyczyścili, ładowało ok, tryb awaryjny zniknął wszystko super. Ale po przejechaniu jakiś 20 km auto znowu straciło moc, ale tryb awaryjny sie już nie właczał nawet jak ciągnąłem go do 4 tys obr. Potem miał także jak jechałem to raz miał moc a raz nie, jak mu sie zachciało. Po czym znowu stracił moc na stałe. Co to może być? Tak jakby coś od sterowania turbiną się zacinało albo cos? Bo po czyszeniu turbo było dobrze, więc czyms ruszyli. Czy to może być ta gruszka która steruje praca turbiny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #31 Napisano 23 Kwietnia 2016 Witam, nie wiem w jakim temacie to napisać wiec załączam tutaj. Mam taki problem mianowicie że gdy na zewnątrz jest wilgotne powietrze, po deszczu np to auto idzie słabiej, czuć że idzie słabiej tak od 2200 do 3000, tak było całą jesień, zime i teraz w czasie deszczów. Natomiast gdy powietrze jest suche, idzie dobrze. Błędów żadnych nie ma, mam natomiast mały wyciek spod nastawnika, może być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #32 Napisano 23 Kwietnia 2016 Witam, nie wiem w jakim temacie to napisać wiec załączam tutaj. Mam taki problem mianowicie że gdy na zewnątrz jest wilgotne powietrze, po deszczu np to auto idzie słabiej, czuć że idzie słabiej tak od 2200 do 3000, tak było całą jesień, zime i teraz w czasie deszczów. Natomiast gdy powietrze jest suche, idzie dobrze. Błędów żadnych nie ma, mam natomiast mały wyciek spod nastawnika, może być przyczyną? Zacznij od logów, bez tego nikt Ci nie pomoże. Jak robić logi masz opisane na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #33 Napisano 23 Kwietnia 2016 Witam, nie wiem w jakim temacie to napisać wiec załączam tutaj. Mam taki problem mianowicie że gdy na zewnątrz jest wilgotne powietrze, po deszczu np to auto idzie słabiej, czuć że idzie słabiej tak od 2200 do 3000, tak było całą jesień, zime i teraz w czasie deszczów. Natomiast gdy powietrze jest suche, idzie dobrze. Błędów żadnych nie ma, mam natomiast mały wyciek spod nastawnika, może być przyczyną? http://forum.vw-passat.pl/threads/109076-dlaczego-lepiej-jeździ-w-wilgotnej-atmosferze?highlight=wilgo%E6%2BmocPiszący w tym wątku, twierdzą coś zupełnie odmiennego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #34 Napisano 24 Kwietnia 2016 Logi zrobie jak usune wyciek, chce sie tylko doinformowac moze ktos mial taki problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zamix Zgłoś #35 Napisano 24 Kwietnia 2016 Chyba nie czytałeś wąteku z linku od tomnika...:hmm Czytałem jeszcze zanim w ogóle zadałem pytanie na forum, ale co z tego skoro ja mam odwrotne objawy? Najprawdopodobniejsza wydaje mi się przepływka, ale pytam bo może ktoś oblatany się wypowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #36 Napisano 24 Kwietnia 2016 Kolega w Audi A4 2,5tdi miał podobny problem jak autor tematu, powodem była wadliwa gruszka od turbiny, po wymianie i ustawieniu doladowania wszystko bylo ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach