misiek_y Zgłoś #1 Napisano 19 Marca 2008 Witam Na wstępie przedstawię swoje auto passat kombi 1999 r produkcji silnik 1,9TDI 115KM kupiłem go trzy miesiące temu do tej pory przejechałem 6000 km i zauważyłem pewne usterki i mam pytanie do was, co może być przyczyną Pytanie/Uwaga nr 1 Po przejechaniu powiedzmy 50km jak się zatrzymam to na luzie obroty delikatnie falują tak plus minus 50obr/minutę falowanie jest naprawdę delikatne, ale też jak ruszę i przejadę np. do następnych świateł to czasami nie falują. Objawy występują tylko po przejechaniu, co najmniej 30 km Pytanie/Uwaga nr 2 Jak po nocy odpalam auto wiadomo silnik zimny i jak bardzo delikatnie przyspieszam to w granicach 1900-2000obr/minutę odczuwalny jest chwilowy spadek spadek mocy (jak by przez sekundę nie miał mocy ) Jak tylko się nagrzeje trochę objawy nie są wyczuwalne Wszystko to występuje jak przyspieszam powoli i delikatnie. Coś się psuje? Pytanie/Uwaga nr 3 Dotyczy zawieszenia. Mianowicie auto nie prowadzi się za dobrze jak by to opisać najprościej myszkuje po drodze na lewo i prawo, a jak wieje wiatr jest to bardzo odczuwalne Jak robiłem przegląd to wyszło, że amortyzatory ok. jakieś, 73% W czym może leżeć problem. Dodam jeszcze, że w zawieszeniu nic nie stuka i nie puka a myszkowanie występuje przy prędkościach powyżej 80km/h i na bardzo równym asfalcie Pytanie/Uwaga nr 4 Coś mi huczy z przodu ciężko zlokalizować czy lewa czy prawa strona huczenie występuje przy prędkości od 70km/h w górę przy 140km/h trudno mi stwierdzić, bo jest już trochę głośno w aucie. Jak wyrzucę na luz to huczenie nadal występuje Myślałem, że to łożyska wymieniłem, ale to nic nie pomogło. Co może powodować huczenie jeszcze ? Takie mam uwagi do zakupionego auta 3 miesiące temu Liczę na waszą pomoc w rozwiązaniu moich pytań i uwag Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #2 Napisano 19 Marca 2008 AD 3 i 4 jakie masz opony???(jaką szerokość) AD2. wydaje mi się że mówisz o turbo dziurze, chodź ciężko stwierdzić z tego opisu ( podpinałeś pod kompa??) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_y Zgłoś #3 Napisano 19 Marca 2008 AD 3 i 4 jakie masz opony???(jaką szerokość)AD2. wydaje mi się że mówisz o turbo dziurze, chodź ciężko stwierdzić z tego opisu ( podpinałeś pod kompa??) Opony zimowe 195/65/15 Nigdy nie podłanczałem się pod kompa ile taka przyjemność kosztuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #4 Napisano 19 Marca 2008 Ad. 1 mozliwe, ze czujnik temp plynu chlodzacec padl AD.2 jak bardzo zimny silnik to moze lekko szarpac, lub turbodziura AD. 3 Amortyzatora jak nie wyciagnesz i nie sprawdzisz to diagnostyka jest jak wrozenie z fusow AD. 4 moze poloska wyje, opony tez lubia buczec, no chyba ze cos bardziej z okolicy skrzyni biegow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek_y Zgłoś #5 Napisano 19 Marca 2008 Odnośnie amortyzatora to zauważyłem że jak wpadam prawym tylnim kołem w studzienkę taką schowaną w jezdni to jakby troche tył zarzucało delikatnie Na forum znalazłem też taką informację Pływanie" auta po drodze z koleinami świadczy o zużyciu tulei wahaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 19 Marca 2008 Ad.1 Owszem można zacząć od czujnika G2/G62 ale wcale to być nie musi. Sprawdzić co podaje komputer czy dane pokazywane przez sterownik też wskazują na falujące obroty. Ad.2. Zimny silnik może robić wiele psikusów. Jak jest zimny to ważne jest tylko to, żeby zapalił i po chwili pracował normalnie. Owszem głośniej niż ciepły ale bez zbędnej orkiestry. Diagnozujemy i zastanawiamy się tylko przy nagrzanym silniku. Ad.3. Skoro auto myszkuje po drodzę to stawiam na wahacze i założę się , że są spore luzy na gałkach. U siebie w aucie od nowości po 73tys kilometrów też lekko myszkowało mi auto. Po sprawnej wymianie przodu i tyłu. Auto jedzie równo. Jeśli najpierw nerowow ucieka tył to wymienić tył, a jeśli przód to zacząć od przodu. Najlepiej spiąć się i wymienić przód i tył. Ceny częsci OE na przód i tył to okolo 1500zł. Ad.4. Jak łożyska wymienione to przy zmianie opon na letnie zwrócić uwagę czy nadal huczenie występuje. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach