dawid20 Zgłoś #241 Napisano 19 Lutego 2015 a czemu ci odradzali? ja ci polecę! instalacja opisana na forum, zakupić redukcje na wąż, stroić i cieszyć się mocą około 160km i odradzali mi ze za duzo roboty jest z tym i nie poradze sobie z taka zabawa. a moje turbo juz powoli pada i nie wiem czy dac do regeneracji a wolaja sobie 1000 czy kupic turbo. instalacji nie moge znalesc.;/ podeslesz linki co by trzablo kupic dokladnie do tego? i pytanie podejdzie turbo z audicy czy tylko z vw bo myslalem by z audi a4 fl tez b5 dac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #242 Napisano 19 Lutego 2015 A4 B5/B6 ma te same wzdłużne silniki, przy czym 130 (AWX, AVF) były tylko w B6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapek28 Zgłoś #243 Napisano 19 Lutego 2015 turbina może być z A4 B6 byle ze 130'tki(AVF/AWX) musisz kupić taka redukcję na wąż AVB http://allegro.pl/przejsciowka-redukcja-turbo-awx-asz-afn-1-9tdi-vag-i5078125833.html i stroić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid20 Zgłoś #244 Napisano 19 Lutego 2015 a za strijenie turbiny ile wezma? i co jesli bym nie stroil turbiny i po jakims czasie ja dopiero wystroil? podelsijcie jakies linki do turbodoladowan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapek28 Zgłoś #245 Napisano 19 Lutego 2015 na forum jest wszystko opisane, wystarczy poszukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid20 Zgłoś #246 Napisano 19 Lutego 2015 a ile biora za podpiecie do komputera i gdzie musze jechac? DO elektromechanika czy do kogos kto zajmoje sie chiptuninngiem.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #247 Napisano 19 Lutego 2015 do tunera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid20 Zgłoś #248 Napisano 19 Lutego 2015 a gdzie w okolicach oswiecimia katowic moge znales taka psobe dajcie nabiary. BO po kolejnej wyplacid chce zrobic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #249 Napisano 19 Lutego 2015 lenistwo ludzkie nie zna granic. Gdzie moderatorzy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rh.rally Zgłoś #250 Napisano 19 Lutego 2015 @dawid20 - jak nie chce Ci się szukać odezwij się do mnie na priv. Podam Ci wszelkie potrzebne info. Skalkuluję Ci też strojenie softu jak będziesz chciał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomaszPryt Zgłoś #251 Napisano 24 Lutego 2015 Witam kolegów Autkiem sie zaopiekowałem ,kompletna wymina wszystkich płynów ,filtrów ,olei etc... W sumie nic nadzwyczajnego,lecz chciałem sie was o coś zapytać. Stad moja wizyta i pościk. nie wiem czy dokłandie dobrze trafiłem,chodzi mi o małego wirusa na seryjnych gratach . Auto według mnie juz w dobrej kondycji mimo nalatanych 320000km wrzucam najswiezśze logi : http://vaglog.pl/log_205259.html http://vaglog.pl/log_205260.html http://vaglog.pl/log_205261.html http://vaglog.pl/log_205266.html http://vaglog.pl/log_205265.html http://vaglog.pl/log_205264.html http://vaglog.pl/log_205263.html http://vaglog.pl/log_205262.html http://vaglog.pl/log_205269.html http://vaglog.pl/log_205268.html http://vaglog.pl/log_205267.html http://vaglog.pl/log_205270.html http://vaglog.pl/log_205271.html http://vaglog.pl/log_205272.html http://vaglog.pl/log_205273.html http://vaglog.pl/log_205274.html http://vaglog.pl/log_205275.html http://vaglog.pl/log_205275.html http://vaglog.pl/log_205276.html http://vaglog.pl/log_205277.html http://vaglog.pl/log_205278.html Chciałbym od was usłyszeć czy autko nadaje sie do małej szczepionki, tj: 120-130 km i w granicach 310Nm oczywiście tak bym chciał a jak zakończy sie na miejscu w (http://gcstuning.pl/) hamownia pokaże Wypowiedzcie sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
georgeby Zgłoś #252 Napisano 27 Lipca 2015 Ja mam zrobione AVB 101 na 136 w tym momencie wiecej info w moim temacie : http://forum.vw-passat.pl/threads/145806-VW-Passat-B5-FL-By-georgeby . tylke musze niedlugo przeguby wymienic bo sie koncza i moje pytanie , przeguby z wersji 130 pasuja do 101 ? mam w planach mody do ok 200 ps wiec mocniejsze napewno sie przydadza. polecam zmiane sterownika zamiast wirusa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #253 Napisano 27 Lipca 2015 Przeguby sa inne AVB ma tzw małe AWX tzw duze ... Wirus jest nie porównywanie lepszy od zmiany sterownika bo napisany pod konkretny egzemplarz a nie wpiete cos z czegoś do czegoś Ja mam standardowe Przeguby pod AVB ruvila i o dziwo juz 3 lata i zero problemów wiec nie widzę sensu zmiany chyba ze odrazu większe heble wpadną ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
georgeby Zgłoś #254 Napisano 27 Lipca 2015 Heble sa w planie Ale dziex za info o przegubach , wiesz mam dopasowany od Audi , sterowanie wtrysków i całego silnika jest praktycznie takie samo , ale turbina dostaje więcej barów i ładniej ją słychać Dzisiaj wymieniłem półos lewą bo było ją słychać. Jakie heble polecasz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
georgeby Zgłoś #255 Napisano 27 Lipca 2015 Wiem i dlatego nie chce przesadzić , zastanawiałem się nad turbinką od Audi 2.0 TDI 170 konnego to była chyba wersja b6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rh.rally Zgłoś #256 Napisano 4 Sierpnia 2015 Nie ma sensu wymiana sterownika, będzie przyrost, bo pod dany osprzęt są odpowiednie ustawienia, ale nie tędy droga. Ewentualnie po wymianie osprzętu (np. wtryski AL i turbo 1749VB + ster od ARLa) - to jeszcze można zrozumieć, ale wtedy mamy serię ARLa, a robiąc program można wystroić na dużo więcej Georgeby, jeśli chcesz wycisnąć okolice 200KM, to i tak będziesz musiał zrobić soft. Wymiana turbiny nic Ci nie da - mocy nie przybędzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #257 Napisano 4 Sierpnia 2015 Boguś zle zrozumiałeś Rafała !!!! To samo juz pisałem Grzesiowi w temacie ... Grześ wstawił sterownik AJM w ori miejsce AVB nie robiąc korekty softu a wiadomo ze podzespoły mogą byc identyko a mogą byc inne i co ??? Tak samo dlubnieta pompa !!!- jakimś boxem Boguś masz program profi bo masz od Darka i pisany pod Twoje klamoty A Grześ nawsadzal gotowce ze szrotu nie wiedząc czy na 101% wszystko współgra VWiesniaki to twarde auta bo takie jest ich przeznaczenie ale prędzej lub pozniej wyjdzie mu ta zle obrana droga w tuningu silnika Ja miałem ori soft AVB i przy zmianie turbo wsadzilem od AVF i do póki program nie był grzebniety nie było różnicy rzadnej !!! Bo soft dał tyle ile miał wgranie mimo iz turbo miało potencjał !!!! Czaisz ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #258 Napisano 6 Sierpnia 2015 Wymiana pompowtryskow bez zmiany programu może podnieść moc. Z turbina macie racje... Stary soft - stara moc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rh.rally Zgłoś #259 Napisano 18 Sierpnia 2015 Najwidoczniej zostałem źle zrozumiany, dla mnie pewne tezy były oczywiste, ale może dlatego, że na co dzień zajmuję się oprogramowaniem sterującym dla silników spalinowych. Więc krótko wyjaśnię, żeby nie było wątpliwości. Całym osprzętem steruje ECU na podstawie otrzymywanych sygnałów z poszczególnych czujników. Moc bierze się z ilości ładunku energetycznego, który trafia do komór spalania. Zwiększając jego porcję otrzymujemy inna charakterystykę w żądanym zakresie prędkości obrotowej (rozpatruję założenie z pełnym obciążeniem - pedał gazu 100%). Pompowtryskiwacze w przypadku silników TDI PD, porcjują ilość paliwa. Odbywa się to na zasadzie doboru czasu wtrysku i początku wtrysku dla danego modelu wtryskiwacza, przy określonej dawce paliwa. Zakładając "większe" pompowtryskiwacze w miejsce "mniejszych", nastąpi przyrost, ponieważ czas wtrysku, do uzyskania danej dawki pozostaje niezmieniony. W przypadku doładowania jeśli założymy wydajniejszą turbosprężarkę - zwiększymy ilość powietrza, ale ECU nadal ją wysteruje jak seryjną. Czyli jeśli zadane ciśnienie będzie na danym poziomi - to takie pozostanie. W przypadku wtryskiwaczy wpłyniemy na ładunek energetyczny, bo do cylindra wpadnie więcej paliwa, natomiast w przypadku zmiany turbiny do cylindra wpadnie więcej powietrza... a z powietrza moc się nie bierze. Podsumowując: 1. Zmiana wtryskiwaczy (na wydajniejsze) i brak zmiany softu wpłynie w pewnym stopniu na charakterystykę silnika oraz zwiększy nieco moc silnika. 2. Zmiana tylko turbosprężarki (układ paliwowy seryjny) może wpłynąć na charakterystykę silnika (zależy od zastosowanej turbosprężarki), ale nie wpłynie na wzrost mocy! 3. Zmiana wtryskiwaczy oraz turbosprężarki - połącz punkty 1 i 2. Ja brałem pod uwagę wypowiedź, gdzie kolega mówił o zmianie samej sprężarki. Dodam ode mnie, że wszelkie zmiany mechaniczne wymagają niezwłocznej ingerencji w soft i odpowiednich ustawień. Często silniki (szczególnie starsze) mają dość wydajny układ paliwowy i aby uzyskać dużo większą moc niż seryjna i w miarę dbać o środowisko naturalne i osprzęt silnika stosuje się wydajniejsze turbosprężarki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach