Skocz do zawartości
Gość bebpl

Podgrzewane fotele.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

 

W odpowiedzi na pytanie czy da się naprawić matę grzewczą.... da się.

Praca mało przyjemna - trzeba rozmontować całą tapicerkę siedzenia, porozginać część drutów montażowych tapicerki itp.

Wygląda na to że oryginalnie mata jest zespolona z gąbką ale z racji wieku siedzisk połączenie to jest tylko teoretyczne.

 

Następnie zabawa z przewodami grzejnymi. Ułatwione zadanie mają ci którym wypaliło dziurę w tapicerce - łatwiej znaleźć błąd - widać gdzie przewód jest uszkodzony.

 

Jeśli jest przerwa w obwodzie i nie widać miejsca uszkodzenia to jedyna szansa multimetr z omomierzem. Wpinamy jeden z przewodów omomierza na wtyczkę, do drugiego przewodu podłączamy szpilkę. Szpilką nakłuwamy izolację na przewodzie oporowym od strony wtyczki na całej długości (np co centymetr). Pozwala nam to z dużym przybliżeniem zlokalizować przerwę.

Po zlokalizowaniu przerwy przecinamy uszkodzony przewód w miejscu przerwy, odizolowujemy, zakładamy izolację termokurczliwą, łączymy ze sobą za pomocą połączenia zaciskanego (nie da się polutować), izolujemy i z dużą starannością i cierpliwością składamy w całość.

 

Ww działanie przeprowadziłem ponad rok temu i nadal cieszę się ogrzewaniem fotela, więc można uznać że procedura działa.

 

Pozdrawiam forumowiczów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego wszystko sie zgadza.Zrobilem dokładnie tak jak mówiłes,fotele zaczeły grzac,tylko strasznie powoli.Zmierzylem napiecie w kostce fotela jest tylko 5v natomiast w właczniku podgrzewania jest 12v.Wiec nie wiem co moze by grane i gdzie szukac rozwiazania. Pozdrawiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzieci, potrzebuję pomocy :D Podłączyłem już fotele w swojej B3ce i teraz tak:

jak przekręcam pokrętło od mocy ogrzewania to w fotelu kierowcy nie słychać załączającego i rozłączającego się przekaźnika (z poz. 0 na np. 1) u pasażera słychać przekaźnik, który cyka po przesunięciu z poz 0 na 1 i przy wyłączeniu poz. 0. Wyjąłem fotele i zamieniłem przekaźniki miejscami (żeby sprawdzić czy to wina instalacji czy przekaźnika) teraz żaden z przekaźników nie cyka.

 

Czy przekaźnik powinien "cykać" przy włączaniu i wyłączaniu ogrzewania czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy przekaźnik powinien "cykać" przy włączaniu i wyłączaniu ogrzewania czy nie?

Powinien cykać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli co sie stało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie jak wszystko działało to nic nie "cykało", jak się ogrzewanie zwaliło to "cyka". ja jestem zdania ze nie powinno "cykać".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajnie by było, ale zazwyczaj po to są przekaźniki żeby cykały (od el. szyb moduł cyka, od wycieraczek gdy działają to też cyka itd.) Dobra w sumie nie sprawdzałem czy działa mi ogrzewania po tej podmiance przekaźników. Jutro będę jechał to obadam, a potem pewnie miernikiem podziałam. Wyjęcie fotela to chwila moment. Ale skoro raz cykał przekaźnik to chyba podłączenie jest dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a u mnie jak wszystko działało to nic nie "cykało", jak się ogrzewanie zwaliło to "cyka". ja jestem zdania ze nie powinno "cykać".

 

Bo jeździsz dieslem ;) Przyłóż ucho do przekaźnika to się przekonasz, przy każdym załączeniu grzałki przekaźnik cyka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat, wymieniłem maty w swoich fotelach bo były potargane, kupiłem jakieś nowsze, na metce był znaczek VW i podobno miało się banalnie podpiąć... tylko że wcześniej z fotela szło 6 kabelków a teraz idą tylko 4 jak to spiąć? Spiąłem brązowe razem według pasków ale zostają 2 czerwo i niebieski??? W starych matach były 3 obwody a w tych są 2 domyślam się że ten 2 którego nie ma w nowych to był czujnik nacisku, więc spiąłem razem nieb i czerw i **** nie grzeją... Wiecie jak nie fajnie posadzić dupsko na skórę przy -20 na polu??? :029::631:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jutro jak pogoda dopisze, to powalczę z miernikiem, a jak nie to za tydzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziałałem miernikiem i mam swoje typy.

 

Pytanie nr 1. czy przekaźnik powinien że tak powiem przełączyć w sobie blaszkę z jednej pozycji w drugą? Rozebrałem obudowę przekaźnika i nic go nie rusza. Napięcie na kostce od foteli jest w pinach 1-4,2-4,3-4 ok 14V i ta wartość jest zawsze niezależnie od ustawienia pokrętła mocności grzania 1-5. Ktoś to może zweryfikować u siebie, wystarczy wziąć miernik i ręką odpiąć wtyczkę pod fotem i sprawdzić napięcie.

 

Pytanie nr 2. jakie powinny być wartości oporów na poszczególnych pinach w kostce idącej już bezpośrednio do mat grzewczych. tzn. z kostki, która ma 6 pinów idą 2 przewody - jeden ma 4 kabelki, a drugi ma 2 kabelki. Między pinami 5-6 mam opór oraz między pinami 3-4 mam opór. Jak podłączę zasilanie ale wtyczki od mat nie włączę to mam napięcie na pinach 1-5 - ok 12V oraz 5-6 też 12V. Ktoś mógłby zweryfikować to wyciągając fotel i ewentualnie mierząc wartości oporów i napięć na poszczególnych kostkach?

 

Wydaje się że napięcie idzie na przekaźnik, ale go nie włącza, chociaż mimo to pojawia się napięcie na stykach idących do mat 1-5 i 5-6 ok 12V, być może do "grzania" potrzebne jest jeszcze jedno napięcie którego przekaźnik nie "zapodaje". Ktoś ma jakieś pomysły?

 

W tygodniu postaram się wyjąć fotel kierowcy i też pomierzyć. Jakby ktoś potrzebował to mam dokładne dane z poszczególnych kostek u siebie. Problem o tyle dziwny, że w poprzednim aucie grzane fotele działały bez zarzutu, a jak je zamontowałem u siebie to nie działają :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś jest zimniej, wsiadłem do auta i z ciekawości przekręciłem pokrętło od grzania fotela kierowcy - przekaźnik CYKNĄŁ i dalej cykał gdy włączałem i wyłączałem ogrzewanie, czyli że niby nagle jest sprawny (to był ten co wcześniej był wpięty w fotelu pasażera i też cykał po pierwsyzm podłączeniu foteli) No i problem z tym, że maty nie grzeją ciągle. :D Czyli jak dobrze zrozumiałem, to w fotelu kierowcy jest problem na kablach albo z matami (przerwany obwód) a w fotelu pasażera powinienem przełożyć przekaźnik z fotela kierowcy na fotel pasażera i sprawdzić czy działa.

 

Pytanie kolejne. Skoro dziś jest zimniej a wczoraj było cieplej i przy zimnym aucie w środku zaczął cykać przekaźnik to znaczy, że ten czujnik temperatury - pastylka co jest w siedzisku pozwolił na włączenie ogrzewania? Trochę bez sensu - skoro powiedzmy chciałbym zagrzać sobie tyłek przy +5 stopniach, to mi "system" nie pozwoli..., tak to działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może po prostu ten czujnik nie łączy dobrze i dlatego maty nie grzeją ja tak miałem a co do przekaźnika jest tylko jeden od foteli ewentualnie mógł pójść ci tranzystor w przełączniku foteli

Reasumując musisz rozebrać fotel i sprawdzić czy ten czujnik jest połączony czy nie i czy mata nie ma przerw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak muszę zrobić, ale to chyba miernikiem można sprawdzić czy czujnik działa czy nie, zanim się fotel rozbierze?

 

---------- Post added at 13:52 ---------- Previous post was at 12:43 ----------

 

schematmat.jpg

- chyba jest taki układ kabelków w matach, tak siedziałem w pracy i dumałem nad tym :D To jest rozpisana wtyczka końcowa już rozdzielająca kabelki na poszczególne maty i czujnik temperatury.

 

---------- Post added at 23:46 ---------- Previous post was at 13:52 ----------

 

Potrzebuję info o napięciu, osoby które mają podgrzewane fotele mogą się wykazać, zajmie im to 2 minuty. Odepnijcie wtyczkę od fotela - tę zasilającą, ręką lekko wychodzi i zmierzcie mi napięcia jakie są na wtyczce, podczas włączonego i wyłączonego ogrzewania, czy może na różnej intensywności grzania (1-5) jest inne napięcie. Pin 4 to masa, a zatem potrzebuję napięcie na pinach 1-4,2-4,3-4. W B4 chyba jest podobnie?

 

U mnie przy włączonym zapłonie, ale wyłączonym podgrzewaniu na kostce jest na pinie 3-4 - 14V, na pozostałych nie ma napięcia. Po włączeniu ogrzewania, niezależnie na którym ustawieniu jest 1-5 na pinach 1-4,2-4,3-4 jest 14V. Chciałbym chociaż wyeliminować błąd w źródle napięcia foteli, a potem zabrać się za maty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie przy włączonym zapłonie, ale wyłączonym podgrzewaniu na kostce jest na pinie 3-4 - 14V

Biorąc pod uwagę schemat jaki narysowałeś to powyższy wynik pomiaru jest całkowicie niemożliwy do uzyskania. Musisz albo powtórzyć pomiar albo zmienić schemat ideowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego, ja proszę o pomiar na kostce którą się wpina do fotela to wyraźnie napisałem, a schemat przedstawia kostkę która rozprowadza kable po matach to też jest wyraźnie napisane. Miedzy obiema kostkami są jeszcze dwie kostki i przekaźnik, które zmieniają układ kabli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie bardzo przepraszam. Mój błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zbliża się weekend na pewno ktoś będzie miał te 2 minuty na sprawdzenie tej kostki co wchodzi do fotela.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie czy jest w ogóle taka opcja ze ktos nie ma grzania foteli na konsoli a fotele sa z taka opcja tylko nie podłączone? i ze wystarczy kupic sterowanie w konsoli bedzie grzanie foteli??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

korzystając z tego schematu http://img6.imageshack.us/img6/289/heatedseats.jpg

z tego zdjęcia http://img176.imageshack.us/i/img3524kh4.jpg/

i z tego zdjęcia http://img14.imageshack.us/i/zdjcia0038hl.jpg/

 

stwierdzam, że mój rysunek nie do końca odpowiada prawdzie, aczkolwiek rozumowanie jest dobre. Dodatkowo stwierdzam, że na schemacie jest błąd skoro w dwóch fotelach zamiast brązowego kabla do masy wychodzi brązowo czarny to nie może to być przypadek. Może im wiązki zabrakło albo co :P

 

poniżej rysunek jak to powinno być podłączone wg. schematu (prawidłowy rysunek)

 

zgodniezeschematem.th.jpg

 

oraz rysunek tak jak jest podłączone w rzeczywistości

 

takjakjest.th.jpg

 

wniosek, że tak a nie inaczej stąd że przewód co ma 2 kabelki (brązowy i brązowo czarny) musi iść do maty oparcia siedzenia, bowiem przewód jest puszczony pod bocznym plastikiem i idzie tak jak jest pokrętło (z drugiej strony) do regulacji oparcia. Jak się wstawi rękę między siedzisko i oparcie to tam nie ma żadnego kabla (stąd wniosek że kabel idący z maty siedziska do maty oparcia - są połączone szeregowo, wraca do wtyczki gdzie dalej jest pętla i idzie do maty oparcia już bokiem). A że pin 1 idzie w stronę przekaźnika (do masy) to jest to powrót z maty oparcia siedzenia, pin 2 to jest właśnie źródło napięcia dla maty oparcia, pin 3 jest zarazem powrotem z maty siedziska i mostkiem (pętlą) do pinu 2 (zasilanie maty oparcia siedzenia). Pin 4 jest zasilaniem dla maty siedziska. Pin 5 jest zasilaniem dla czujnika temperatury, pin 6 jest powrotem z czujnika i idzie w kierunku przekaźnika (dalej masa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności