Skocz do zawartości
siniakTDI

Bicie (wibracje) na kierownicy "tylko" przy hamowaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z drganiem przy hamowaniu. Wpada w wibracje ale dopiero gdy przekrocze 100km/h i zaczne hamowac,to drga kierownica i ogolnie tak jakby całe auto.Koła wywazone,luzow nie ma (nie sprawdzałem jeszcze na szarpakach),tarcze proste (na pedale hamulca nie czuc tego),natomiast jest luz gdy kręce kierownica na wylaczonym silniku,a wlasciwie stuk na przekładni kierowniczej (jest do regeneracji,gdyz cieknie).Czy to moze miec zwiazek z takim drganiem całej budy,czy szukac jeszcze gdzies,np. jakies poduszki na skrzyni,silniku itp.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moga być opony,a moze ktoś kto wymieniał kiedys tarcze nie wyczyścił powierzchni pod nimi,nie zawsze na pedale czuć krzywa tarcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moga być opony,a moze ktoś kto wymieniał kiedys tarcze nie wyczyścił powierzchni pod nimi,nie zawsze na pedale czuć krzywa tarcze

 

Opony wymieniane miesiac temu,a z tymi tarczami musze jeszcze popatrzec,tylko z prawej strony jest urwana jedna z pieciu srub od kola i kawalek tkwi jeszcze w tarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wibracje przy hamowaniu spowodowane są zuzytymi tulejami gumowymi w zaciskach z przodu. Należy kupić te gumy =29c90865&cat[cmf]=35e&cat[cmo]=a58&cat[cve]=21e8&cat[art]=6af1&cat[atg]=fe8a2&offset=0&sort=1"]LINK. Jeżeli sworznie są w jakikolwiek sposób uszkodzone - też trzeba je zmienić.

 

Gumy należy smarować smarem nie uszkadzającym EPDM. Może to być ATE bremszyllinder Paste, Avid Pit Stop Dot Grease itp.

 

Problem został rozwiązany już dawno temu a Wy dalej dyskutujecie o tym samym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wibracje przy hamowaniu spowodowane są zuzytymi tulejami gumowymi w zaciskach z przodu. Należy kupić te gumy =29c90865&cat[cmf]=35e&cat[cmo]=a58&cat[cve]=21e8&cat[art]=6af1&cat[atg]=fe8a2&offset=0&sort=1"]LINK. Jeżeli sworznie są w jakikolwiek sposób uszkodzone - też trzeba je zmienić.

 

Gumy należy smarować smarem nie uszkadzającym EPDM. Może to być ATE bremszyllinder Paste, Avid Pit Stop Dot Grease itp.

 

Problem został rozwiązany już dawno temu a Wy dalej dyskutujecie o tym samym :)

 

Wymienilem dzis te prowadnice wraz ze swozniami i dalej to samo powyzej 100km/h tak trzesie,ze cala buda lata i lewarek biegow tez lata...Zastanawiam sie nad poduszkami jakimis bo nie mam juz pomyslow...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wykonaj test owalizacji tarcz na stacji diagnostycznej. Ja to robiłem w dobrym zakładzie oponiarskim. Urządzenie wykazało zmienną siłę hamowania na lewym kole (rozhartowana, nierówna tarcza).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U.mnie po wymianie tarcz i klockow ponownie jest bicie przy delikatnym hamowaniu. Zadnego drzenia kierownicy czy szumu z lozysk. Ostre hamowanie i nic nie ma miejsca tylko przy delikatnym czuc bicie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wibracje przy hamowaniu spowodowane są zuzytymi tulejami gumowymi w zaciskach z przodu. Należy kupić te gumy =29c90865&cat[cmf]=35e&cat[cmo]=a58&cat[cve]=21e8&cat[art]=6af1&cat[atg]=fe8a2&offset=0&sort=1"]LINK. Jeżeli sworznie są w jakikolwiek sposób uszkodzone - też trzeba je zmienić.

 

Gumy należy smarować smarem nie uszkadzającym EPDM. Może to być ATE bremszyllinder Paste, Avid Pit Stop Dot Grease itp.

 

 

Problem został rozwiązany już dawno temu a Wy dalej dyskutujecie o tym samym :)

 

Ciekawe czy mnie to też dotyczy bo problem mam taki:

Od dwóch lat walczę z drżeniem kierownicy przy hamowaniu. Wygląda to tak że drżało. Kupiłem nowe tarcze, było ok, ale po przejechaniu około 3 tys. km znowu drży. Toczenie tarcz, drżenia brak, a po 3 tys. m znowu lata. Kolejne tarcze, drżenia brak i po 2 tys. znowu drży. Potem 2 toczenia pierwszych i drugich tarcz a efekt zawsze ok na 2-3 tys. km.

 

Pilnie potrzebuje pomocy bo nie wiem czy kupować zestawy naprawcze czy nowe tarcze i klocki jakieś drogie. Komplety, które kupowałem to TRW i jakieś belgijskie.

 

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem te gumy na początku roku i jest super . Zrobiłem 10 tyś. i nic nie bije ( jak na razie ) . Koszt zestawu w serwisie ok.40 zł na stronę .

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wymieniłem te gumy na początku roku i jest super . Zrobiłem 10 tyś. i nic nie bije ( jak na razie ) . Koszt zestawu w serwisie ok.40 zł na stronę .

Pozdrawiam.

 

Czy można to zrobić samemu czy potrzeba jakiegoś konkretnego sprzętu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gumy wyciągasz i wkładasz palcami. Kup oryginalne ATE - kosztują około 20zł za komplet na jedną stronę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gumy wyciągasz i wkładasz palcami. Kup oryginalne ATE - kosztują około 20zł za komplet na jedną stronę.

 

Wymieniłem gumy, przetoczyłem tarcze. Na razie czuje jakieś mikro drgania, ale to może od tego, że tarcza toczona już 2 razy i klocki nie wymienione.

Obserwuje i jak za miesiąc nie zacznie bić to znaczy, że to były faktycznie te gumy,

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

A o ktore gumy dokladnie chodzi ? Znacie minimalny wymiar tarcz do jakich mozna toczyc ?

 

Te mi drga ale zestawe TRW - moze one tak maja ? dodam ze klocki po przejechaniu 40 kkm prawie nic nie zjechane - a kto wie ile poprzedni wlasciciel na nich jezdzil. Tarcze, pod palcem czuc jakies rowki wiec moze cos z tymi TRW nie tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem gumy, przetoczyłem tarcze. Na razie czuje jakieś mikro drgania, ale to może od tego, że tarcza toczona już 2 razy i klocki nie wymienione.

Obserwuje i jak za miesiąc nie zacznie bić to znaczy, że to były faktycznie te gumy,

 

 

pozdrawiam

 

Niestety problem powrócił. Wymiana gum jednak nic nie dała.

Chyba kupię tarcze i klocki ATE. Może to pomoże:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmień tarcze, toczenie najczęściej załatwia temat tylko na krótki czas. Przed montażem nowej tarczy Tomek doskonale oczyść piastę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przyczyna bicia byl tłoczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zmień tarcze, toczenie najczęściej załatwia temat tylko na krótki czas. Przed montażem nowej tarczy Tomek doskonale oczyść piastę.

 

Właśnie jestem przy lekturze co do tarcz i klocków i skłaniam się w kierunku zimmermann.

 

Dobry wybór???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nie chce zakładać nowego tematu i odświeżam ten.

U mnie problem przebiega tak że bije mi lewe koło co czuje na kierownicy zawsze powyżej 140km/h i PRAWIE zawsze przy hamowaniu bo wyjeżdżam samochodem z garażu jadę 2km hamuje i nic zero bicia robię później kolo 10km i jak wtedy wyhamowuje z 100km/h jest bicie. W wakacje wymieniłem banany (facet na stacji powiedział że tylko one są do wymiany) koła są wyważone tarcze toczyłem i są w porządku przegub wymieniony. Mechanicy zawsze na zimnym silniku nic nie czują więc jedynie co mi przychodzi do głowy to że przy nagrzewaniu się tarcze moge sie odkształcać ?? a i w listopadzie kupiłem tarcze Kamoki i na nich też mi biło i założyłem stare.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z piasta kola? jesli jest zadzewiala albo krzywa to drgania powroca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyczyściłem ją przed zakładaniem tarcz, no i chyba nie biła by czasami tylko cały czas, a ja np jade przez miasto na pierwszych światłach jak hamuje mi bije a na trzecich już nie, czasami mocniej czasami lżej

 

Witam.

 

A o ktore gumy dokladnie chodzi ? Znacie minimalny wymiar tarcz do jakich mozna toczyc ?

 

Te mi drga ale zestawe TRW - moze one tak maja ? dodam ze klocki po przejechaniu 40 kkm prawie nic nie zjechane - a kto wie ile poprzedni wlasciciel na nich jezdzil. Tarcze, pod palcem czuc jakies rowki wiec moze cos z tymi TRW nie tak ?

 

jak masz tarcze 25mm to chyba do 23mm jak sie myle niech mnie ktoś poprawi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności