Skocz do zawartości
jasiek83

czujnik ciśnienia barometrycznego

Rekomendowane odpowiedzi

528-- ------- Barometric Pressure Sensor -F96 (Czujnik ciśnienia barometrycznego)

Open or Short to Ground

 

mam problem bo nie mogę skasować błędu w moim 1z. domniemam że jest jakieś zwarcie na kablu, bo w grupie 010 druga pozycja (barometric pressure) cały czas jest wartość 1024.8 mbar (co zapewne stanowi max wartość jaką może pokazać czujnik)... trzecia pozycja się zmienia i wynosi np. 991.2 mbar (oczywiście przy throttle position 0%)... może ktoś się orientuje gdzie znajduje się ten czujnik?? będę wdzięczny za pomoc... pozdrawiam wszystkich Vagowiczów ;)

 

P.S czy to nie jest ten mały, okrągły czujniczek na podszybiu zamocowany nad filtrem kabinowym? odpiąłem go dziś i Vag mi nic nie wykazał.... żadnych zmian... żadnych nowych błędów... podejrzane trochę... i silnik się zachowuje identycznie jak z podpiętym czujnikiem... :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest w sterowniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Czujniki wysokosci (F96) znajdowaly sie takze przy pedale gazu w zaleznosci od rocznika, w starszych modelach do 08.94, a od 08.94 w sterowniku silnika (sterownik silnika EDC znajduje sie na podszybiu obok filtra kabinowego) .

 

Tutaj z innego forum topic na temat F96 :

 

http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=3030&highlight=f96

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jako że mój pasek jest z '95 roku to czujnik raczej w sterowniku znajdę :/ nie uśmiecha mi się grzebanie w nim... ten czujnik jest wlutowany w płytę sterownika, czy na jakiejś wtyczce sobie wisi? zastanawiam się czy oby na pewno muszę wymieniać ten czujnik? jakie są konsekwencje użytkowania auta z uszkodzonym F96? tyle pytań i żadnych informacji w internecie... można jedynie liczyć na pomoc z forum... dzięki wielkie... pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do wszystkich forumowiczów odnośnie tego czujnika.

Nie ma błędu, ale jego wartość we wskazaniu na vagu grupa 10 pozycja 2

jest zaniżona o 10 (np. jak jest ciśnienie 1001hPa to na vagu jest ok 991hPa)

Czy taka różnica może wpływać na błędną ilość powietrza doładowanego?

Auto mi więcej pali i jest mułowate.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o czujnik w obudowie sterownika silnika to zazwyczaj uszkodzeniu ulega tylko wężyk podłączony do samego czujnika wewnątrz obudowy sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A do czego ma służyć ten wężyk czujnikowi.

Przecież on odczytuje aktualne ciśnienie atmosferyczne i podaje sterownikowi.

 

OK. obejrzę ten czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam,

I u mnie wczoraj VAG pokazał taki błąd:

00528 Barometric Pressure Sensor

31-00 open or short to ground

 

Może ktoś podrzucić jakieś fotki tego czujnika..i jak się zakończyły in plus Wasze przygody z nim..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

We wczesnych B4 ten czujnik był przy pedałach, u Ciebie raczej będzie już wewnątrz komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Proszę o pomoc w moim Passacie b5 fl 1.9 TDI 131KM pokazuje mi błąd p1592, którego nie mogę wykasować objawy to przy 2tys. obrotów traci moc i wchodzi w tryb awaryjny, oczywiście zapala się kontrolka check. Na vagu oprócz kodu błędu jest opis:" czujnik ciśnienia barometrycznego/czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze nieprawidłowy stosunek" gdzie jest ten czujnik? nigdzie na forum nie mogę tego znaleźć. Dodam jeszcze że jakiś tydzień temu myłem silnik może ma to jakiś związek? Pomocy!!!!!:rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi pojawia się dokładnie ten sam błąd ale w VW Touran z silnikiem 2.0. Po skasowaniu go wszystko jest ok, aż do nastepnego dnia rano. Rano odpalam auto i błąd znów się pojawia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności