wesley Zgłoś #1 Napisano 10 Marca 2008 Witam, w szukajce jest sporo podobnych wątków, ale objawy w moim pasku są dość specyficzne. A więc podczas przyspieszania, szczególnie na 2 i 3 na poziomie obrotów 1700 - 2500 słysze gdzieś zza srodka deski metaliczne syczenie ( napisałem metaliczne syczenie bo nie potrafie znaleźć lepszego określenia - coś jakby padający silnik odkurzacza w mikro skali ).Syczenie jest zazwyczaj nierówne i niegłośne , nie narasta. Samochód ma wówczas odpowiednią moc i jest dynamiczny na każdym biegu. Zdarzają się jednak takie momenty kiedy syczenie staje się znacznie głośniejsze i bardzo nierówne - i wówczas podczas przyspieszania silnik "szarpie" w takim rytmie jak faluje syczenie. Traci wówczas moc - jak gdyby nie było doładowania , przyspiesza bardzo słabo, ale nie przechodzi w tryb serwisowy, bo wystarczy zwolnic pedał gazu i przy ponownej próbie przyspieszania jest juz zazwyczaj o.k. ( oczywiście pozostaje ciche syczenie). Zjawisko nasila się przy mniej nagrzanym silniku i występuje w zasadzie podczas jazdy miejskiej. VAG dwukrotnie niczego nie wykazał ( również diagnostyka dynamiczna) a diagnosta niczego nie mógł ( nie chciał) usłyszeć ( jak na złość nie chciał się wówczas przymulić przy głośnym i nierównym syczeniu). Silnik AVB 74 kW, udokumentowany przebieg 157 tys. Może ktoś z kolegów zetknął się z podobnymi objawami??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrvw Zgłoś #2 Napisano 10 Marca 2008 Sprawdz szczelnosc rur miedzy silnikiem a intercoolerem, najprawdopodobniej gdzies ucieka powietrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wesley Zgłoś #3 Napisano 11 Marca 2008 Sprawdz szczelnosc rur miedzy silnikiem a intercoolerem, najprawdopodobniej gdzies ucieka powietrze Dzięki, biorę to pod uwage, ale zastanawia mnie to charakterystyczne "szarpanie" syczenia, jego nierówny dźwięk - może ktoś wie, czy w przypadku nieszczelności dolotu dźwięk uchodzącego powietrza nie jest w miare równy i miarowy ( może narastający ) no i czy przy tym utrata mocy nie jest zjawiskiem stałym? U mnie muli od czasu do czasu ( kiedy syczenie staje się znacznie głośniejsze) , dymi "normatywnie". Na biegu jałowym efekt dźwiękowy nie występuje. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrvw Zgłoś #4 Napisano 12 Marca 2008 Cięzko coś doradzic. U mnie się zamulał, wchodził w tryb awaryjny co jakiś czas, podłączyłem pod kompa, przepływka ok, n75ok, rury dolotowe szczelne więc padło na turbine. Chłopaki z Gdańska rozebrali, przeczyścili i ganiam szczęśliwy. Ale zrób test: ściśnij przy włączonym silniku wąż do intercoolera, powinien się przydusić i zgasnąć, inaczej na 100% gdzieś gubi powietrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #5 Napisano 12 Sierpnia 2014 Witam Podepnę sie pod temat bo nie znalazłem podobnego dotyczącego mojego problemu. Silnik 1.9TDI AVB dziwnie traci moc. Nie wchodzi w tryb awaryjny po prostu jest sytuacja jakby turbo nie chodziło. Za chwile turbo sie załącza jedzie dobrze a za moment znów turbo nie działa i tak ciągle może ktoś z was ma pomysł co to może być? Dodam że problem występuje już od pierwszego biegu i 2tyś obrotów. Np na jedynce turbo nie działa na dwójce nie działa a na trójce działa i samochód jedzie normalnie, hamowanie na światłach czy jakiś postój auto jedzie normalnie po chwili traci moc. I tak cały czas. Macie jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #6 Napisano 12 Sierpnia 2014 Macie jakieś pomysły?Próby diagnozy problemu tylko po analizie logów(długo jesteś na forum, więc nie trzeba Ci tłumaczyć, czym są). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MDZ Zgłoś #7 Napisano 12 Sierpnia 2014 no tak ale chwilowo brak kgoś kto ogarnie logi:/ myślałem ze może ktoś miał podobny przypadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #8 Napisano 13 Sierpnia 2014 no tak ale chwilowo brak kgoś kto ogarnie logi:/ myślałem ze może ktoś miał podobny przypadek. Ale co tu do ogarniania, kupujesz kabelek za cenę jednego podpięcia u Pana Henia, laptop w rączki i do roboty. Zrobione logi zamieszczasz na forum i wtedy możemy Ci pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #9 Napisano 13 Sierpnia 2014 (edytowane) Witam Podepnę sie pod temat bo nie znalazłem podobnego dotyczącego mojego problemu. Silnik 1.9TDI AVB dziwnie traci moc. Nie wchodzi w tryb awaryjny po prostu jest sytuacja jakby turbo nie chodziło. Za chwile turbo sie załącza jedzie dobrze a za moment znów turbo nie działa i tak ciągle może ktoś z was ma pomysł co to może być? Dodam że problem występuje już od pierwszego biegu i 2tyś obrotów. Np na jedynce turbo nie działa na dwójce nie działa a na trójce działa i samochód jedzie normalnie, hamowanie na światłach czy jakiś postój auto jedzie normalnie po chwili traci moc. I tak cały czas. Macie jakieś pomysły? hello kolego ! I jak tam, uporałeś się z problemem ? Nadmienię, że mam niemalże identyczny problem co Ty.. różnica taka, że mam silnik AVF 130KM. Czasami auto śmiga aż miło, a czasami brakuje mu wgniecenia w fotel i czuć, że turbo nie pompuje tak jak powinno. Dojadę do świateł lub na chwilę stanę i znowu idzie jak szalone i po chwili znowu brakuje mu mocy... Są momenty, że wyraźnie słyszę (w szczegolności ok 1800-2000obr) uciekające powietrze - tak jakby któryś wąż od turbo był nieszczelny... nurtuje mnie jedynie fakt, że auto NIE dymi, a teoretycznie dymić powinien... także zastanawiam się w czym może tkwić problem? Jeszcze jedna kwestia - często na 1,2 biegu (czasami równiez na 3) nie ma wciśnięcia w fotel, ale na 4 i 5 czuć odejście ale oczywiście nie takie jak powinno być. Na pewno będe musiał posprawdzać wężyki podcisnienia - widziałem, że są poprzecierane końcówki - a nóz widelec nie "zasysają" powietrza tak jak powinny i łapią lewe powietrze ? Orientujecie się na jakie wężyki moge je powymieniac (do podciśnienia) ? Edytowane 13 Sierpnia 2014 przez StaryKoniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek1602 Zgłoś #10 Napisano 13 Sierpnia 2014 NIeszsczelny uklad wydechowy/ssacy i utrata cisnienia/sprezenia/ssania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #11 Napisano 13 Sierpnia 2014 Tego też domyśliłem się Czy pomożesz mi ws. wężyków od podciśnienia ? ile metrów kupić i jakie wężyki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #12 Napisano 24 Sierpnia 2014 czy może mi ktos pomóc ws. węzyków od podciśnienia ? Ile metrów tych wężyków kupić i jakie ? Jedni mówią, że silikonowe, inni że paliwowe ? Wazne zeby były zbrojone od wewnątrz, co nie ? Odnośnie nieszczelności to chyba ją znalazłem.. rura w kształcie "S" mięzdy intercoolerem a dolotem (z prawej strony, po stronie kierowcy) jest mocno oklejona od "brudu" zapewne gdzieś sączą się śladowe ilości oleju (nie od strony intercoolera a od strony dolotu (chyba to jest dolot ) Pytanie jak tą rurę zdemontować i obadać czy na pewno jest dziurawa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slawek189 Zgłoś #13 Napisano 24 Sierpnia 2014 Jakim programem robicie logi? Jest jakieś FAQ na forum, bo nie widzę.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #14 Napisano 24 Sierpnia 2014 Jakim programem robicie logi? Jest jakieś FAQ na forum, bo nie widzę.. http://forum.vw-passat.pl/forums/27-Diagnostyka-VAGhttp://forum.vw-passat.pl/threads/1019-VAG-COM-DIAGNOSTYKA http://forum.vw-passat.pl/threads/50476-Co-logować-w-silnikach-TDI http://forum.vw-passat.pl/threads/137372-Instrukcja-wykonania-logów-VAG-COM-VCDS http://forum.vw-passat.pl/threads/51667-Samodzielna-analiza-TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alig Zgłoś #15 Napisano 25 Sierpnia 2014 Ja kiedyś miałem podobne objawy, gdy zaślepiłem EGR blaszką po puszce, gdzieś układ tracił szczelność jak wymieniłem na porządną blaszkę problemy minęły:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #16 Napisano 25 Sierpnia 2014 czy może mi ktos pomóc ws. węzyków od podciśnienia ?Ile metrów tych wężyków kupić i jakie ? Jedni mówią, że silikonowe, inni że paliwowe ? Wazne zeby były zbrojone od wewnątrz, co nie ? Odnośnie nieszczelności to chyba ją znalazłem.. rura w kształcie "S" mięzdy intercoolerem a dolotem (z prawej strony, po stronie kierowcy) jest mocno oklejona od "brudu" zapewne gdzieś sączą się śladowe ilości oleju (nie od strony intercoolera a od strony dolotu (chyba to jest dolot ) Pytanie jak tą rurę zdemontować i obadać czy na pewno jest dziurawa ? a czy mi ktoś pomoże ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #17 Napisano 24 Października 2014 (edytowane) Ponawiam pytanie Potrzebuje znać dokładne wymiary i ile mb węzykow podcisnienia kupic do avf. Rozumiem ze gates będą ok? Brać w oplocie i zbrojone? Edytowane 24 Października 2014 przez StaryKoniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach