arturp Zgłoś #1 Napisano 6 Marca 2008 Witam Wszystkich. Problem ze stacyjką jest taki, że aby odpalić silnik trzeba się dobrze zaprzeć i docisnąć kluczyk do wewnątrz stacyjki, wtedy odpali. Przy próbie bezsiłowego przekręcenia stacyjki, jak w większości aut, gasną wszystkie kontrolki, tak jak przy zablokowaniu zapłonu przez alarm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xwaldek1 Zgłoś #2 Napisano 6 Marca 2008 Sprawdż czy nie kostka , ale stawiałbym na "języczek" wewnątrz stacyjki.....standard w paskach i golfach . Podjedż do jakiegoś "kluczyka" to zapewne zrobi Ci to od ręki....chyba że chcesz sam się bawić , musiałbyś rozebrać stacyjkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturp Zgłoś #3 Napisano 6 Marca 2008 Dzięki .. A wiesz może co jest przyczną takiego piskliwego niegłośnego dzwięku przy włączeniu świateł na zapalonym silniku ? Mam ten samochód od niedawna i zbieram dopiero doświadczenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xwaldek1 Zgłoś #4 Napisano 6 Marca 2008 nie wiem dokładnie o czym mówisz(piszesz) ale może masz założony jakiś "piszczek" przypominający o włączeniu światełek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturp Zgłoś #5 Napisano 6 Marca 2008 Nie , ten sam dzwięk jest słyszalny w momencie kiedy ręcznie reguluję wysokość świateł, takim pokrętłem przy kierownicy (po lewej stronie) czy to możliwe żeby one automatycznie się regulowały przy różnych przechyleniach auta.? Tak myślę że to kwesia przesmarowania jakiś siłowniczków od tej regulacji ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xwaldek1 Zgłoś #6 Napisano 6 Marca 2008 ....czy to możliwe żeby one automatycznie się regulowały przy różnych przechyleniach auta.? .... oj nie....to nie te auta , to w ksenonach jest natomiast co do siłowników , to owszem jest taka opcja, gdyż w momencie włączenia światełek siłowniki startują z pozycji zerowej do stanu wg. ustawionego pokrętła i może to właśnie słyszysz również przy "ręcznej"regulacji z konsoli pasażera ......ale u mnie nic nie skrzypi , nie wiem jak musiałoby być zabrudzone żeby oddać z siebie dzwięki , mechanizm jest na plastiku przynajmniej w większości aut, w pasku nie miałem okazji rozbierać ( może dlatego że się nie psuja ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #7 Napisano 4 Lipca 2008 kolego, jak masz regulacje świateł przy wyłączniku to maż też silniczki elektryczne przy lampach. Zdarza się, że coś się kwasi i silniczek pracuje przez cały czas. Dlatego słyszysz dziwne dźwięki z okolic lamp. Sprawa jest prosta. Demontujesz silniczek (jakieś ćwierć obrotu w lewo czy w prawo, a następnie trzeba go odchylić żeby zszedł z zaczepu), rozbierasz i trzeba trochę przeczyścić jakimś preparatem do czyszczenia styków. Ja taką operację przeprowadzałem już dwa i nie ma problemu. Oczywiście, zawsze możesz kupić nowy i wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szklarz Zgłoś #8 Napisano 9 Lipca 2008 Miałem identyczny problem - było o tym sporo na forum, okazało się że wystarczy wymienić kostkę stacyjki (dokladnie taką zmieniłem: http://moto.allegro.pl/item392327787_kostka_stacyjki_vw_golf_jetta_passat_polo_vento.html) i po problemie. Koszt ~20zł za kostkę + robocizna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #9 Napisano 9 Lipca 2008 problem z stacyjka właśnie przerobiłem. Okazało się że kostka jest dobra tylko "języczek" stacyjki się wyrobił i nie paliło. Problemu nie da się zdiagnozować bez rozebrania stacyjki lub demontażu kostki. Jak kto woli. Ja najpierw dorwałem się do kostki i jak ją miałem na wierzchu to podłączyłem i wkrętakiem odpaliłem auto, czyli kostka była dobra. Po wymianie stacyjki auto odpala z kluczyka. Dużo na forum było wpisów nt wymiany kostki czy też stacyjki. W moim przekonaniu najlepiej się dobrać do kostki odkręcają kolumnę kierownicy (przy pedałach). Idzie to szybko i nie potrzeba żadnych ściągaczy. Natomiast stacyjki nie da się wymontować nie wiercąc dziury w korpusie (wiertło 2mm wystarczy). Jeśli już ktoś taką dziurę wywiercił to proponuję rozpocząć prace od demontażu stacyjki i sprawdzenia wkrętakiem czy auto odpala. Nie polecam stacyjek niefirmowych, nie da się przełożyć wkładu i trzeba jeździć z dodatkowym kluczykiem. Lepiej spreparować coś z używki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtas Zgłoś #10 Napisano 10 Lipca 2008 A gdzie się wierci ten otwór, może zdjęcie jakieś masz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #11 Napisano 10 Lipca 2008 Zdjęcia nie zrobiłem, ale poszukaj na allegro stacyjek. Jest tam sporo stacyjek o których sprzedający nie piszą, że nie oryginalne, ale po wywierconym otworze widać że ktoś już przy tym majstrował. Zawsze można się temu przyjrzeć. Najlepiej jak byś wziął do ręki stacyjkę, wtedy wszystko stanie się jasne. Stacyjka przed wyjęciem jest blokowana płaską sprężynką, którą (po wywierceniu otworu) należy docisnąć w trakcie wyciągania stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach