Pisek Zgłoś #221 Napisano 26 Lutego 2018 19 godzin temu, StreamHD napisał: Wybierz się w miasto. Jak w korkach przeciągniesz się kawałek czasu i przy ruszaniu auto jeszcze nie będzie dostawało szarpaniny, nie będzie ryku i stuku to chyba nie ma wyraźnej potrzeby zmiany dwumasy. Jeżeli biegi też zmieniasz bez problemu, nie ślizga się itp. to sprzęgła ruszać nie musisz. Najpierw trzeba się zastanowić czy naprawdę jest potrzeba wymiany. U mnie nie było żadnych objawów zużycia oprócz jednego - jak często ruszałem czyli typowe ciąganie się w korku to dwumas się jakoś gotował chyba bo auto dostawało takiego szarpania, że strach było jechać. Jak się leciało w trasie i to wszystko się wychłodziło to działało sprawnie, a potem znowu korki i szarpanina. I ja musiałem faktycznie zmienić. Czy u Ciebie są ewidetne problem z poruszaniem się, stuki, hałasy czy sobie zawibruje raz na jakiś czas? Jak na razie tylko zawibruje tak parę razy potem ze 2 sekundy spokoju potem znowu zabuja i znowu 3 sekundy spokoju. A ze sprzęgłem to już za połową bierze sprzęgło i jak robię redukcję z 3 na 2 to jest taki dziwny pisk. I jak zmieniam biegi i dodam gazu to jest takie uderzenie jakby na przegubach był luz . Ale przeguby były 4 miesiące temu wymieniane. Ale takich objawów jak opisujesz to jeszcze nie mam. I tak się zastanawiam jak jeszcze nie ma takiej potrzeby wymiany to ile jeszcze mogę na tym pojeździć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suker88 Zgłoś #222 Napisano 2 Marca 2018 Ja wymieniłem ze względu na koszty naprawy, tak za jednym razem płacisz za wymianę sprzęgła i dwumasa. To jak długo pojeździsz to tylko Bóg wie. Mi mechanik tez mówił że dwumasa padła ( przy odpalaniu słychać było metaliczny stukot) a okazało że docisk pękł ale i tak wszytko wymieniłem. Kupiłem LUK nie warto oszczędzać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #223 Napisano 3 Marca 2018 Dnia 26.02.2018 o 13:11, Pisek napisał: Jak na razie tylko zawibruje tak parę razy potem ze 2 sekundy spokoju potem znowu zabuja i znowu 3 sekundy spokoju. No jeżeli to tak cały czas nawala to nie ma co się zastanawiać tylko zmieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pisek Zgłoś #224 Napisano 4 Marca 2018 No właśnie jeden koszt i dwa problemy z głowy. A jeszcze zapytam ile Ty dałeś za ten komplet od Luka i jak długo już na nim jeździsz? Bo widziałem różne ceny właśnie tego zastawu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuku2911 Zgłoś #225 Napisano 22 Marca 2018 Witam. A wymieniał ktoś dwumase w aucie z systemem start/stop? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #226 Napisano 23 Marca 2018 W B5 na pewno nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #227 Napisano 24 Marca 2018 Na szczęście B5 jest jeszcze wolne od tego typu zbędnych gówienek i m.in. dlatego - po prawie 6 latach jazdy - wcale nie mam ochoty go wymieniać na coś nowszego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
suker88 Zgłoś #228 Napisano 27 Marca 2018 Dnia 4.03.2018 o 11:36, Pisek napisał: No właśnie jeden koszt i dwa problemy z głowy. A jeszcze zapytam ile Ty dałeś za ten komplet od Luka i jak długo już na nim jeździsz? Bo widziałem różne ceny właśnie tego zastawu. Ja dałem za komplet LUK 1750zł i jeżdżę na nim już ok 5lat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pisek Zgłoś #229 Napisano 27 Marca 2018 (edytowane) Mi właśnie mechanik powiedział że są dwa rodzaje do mego paska. Jeden kosztuje 1680zl a drugi 1780zl. No to naprawdę ładnie się trzyma. To nie będę się nawet już zastanawiał. Wielkie dzięki za info . Pozdrawiam. Edytowane 27 Marca 2018 przez marcin_pesel Nie cytujemy posta bezpośrednio pod nim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #230 Napisano 27 Marca 2018 (edytowane) Dnia 24.03.2018 o 18:10, Obywatel napisał: Na szczęście B5 jest jeszcze wolne od tego typu zbędnych gówienek i m.in. dlatego - po prawie 6 latach jazdy - wcale nie mam ochoty go wymieniać na coś nowszego. Przesadzasz . To nie gówienka tylko części polepszające komfort. Są bardzo żywotne i wysiadają właśnie gdzieś przy trzecim właścicielu po 15 latach działania i setkach tysięcy przebiegu. Kupujemy zużyte auta i potem jest narzekanie, że mam paska rok i wymieniam dwumase i turbine,a jedno i drugie za prawie 2 kafle. Edytowane 27 Marca 2018 przez StreamHD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grant Zgłoś #231 Napisano 28 Marca 2018 Panowie mam pytanie co do kompletu: dwumas + tarcza + docisk wiem że do AVF pasuje P&P zestaw od BRD słyszałem również że pasuje od 2,5 tdi ( 6bieg) tylko pytanie od jakich konkretnie silników pasuje np AKN? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #232 Napisano 28 Marca 2018 (edytowane) 22 godziny temu, StreamHD napisał: Kupujemy zużyte auta i potem jest narzekanie, że mam paska rok i wymieniam dwumase i turbine,a jedno i drugie za prawie 2 kafle. Mam Passata 6 lat. Nie rąbie mnie jakoś strasznie po kieszeni. Jest na bieżąco wszystko robione co trzeba. Wiem co mam i na nic nie narzekam. Skoro dobrze jeździ, to po co mam zmieniać na inny? Zupełnie nie przemawiają do mnie dzisiejsze auta obsługiwane jak smartfon. Nawet B5FL jest dla mnie w niektórych miejscach zbyt nowoczesny, a już na pewno niczego mi w nim nie brakuje. To po co mam go sprzedawać? Wyrosłem już z traktowania samochodu jako gadżetu. Auto ma jeździć i Passat to wymaganie spełnia z nawiązką. P.S. Pisząc gówienko miałem na myśli system start-stop, którego bym nie zdzierżył. Edytowane 28 Marca 2018 przez Obywatel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pestekk Zgłoś #233 Napisano 6 Stycznia 2019 Panowie podpowiedzcie. Posiadam Passata z 1998r 1.9 AFN. Powoli szykuje się na zmianę na jednomasa. Znalazłem komplet w dość rozsądnych pieniądzach koło jednomasowe i sprzęgło z 1Z. Nie wiem niestety czy docisk i wysprzęglnik z dwumasa pasuje P&P do zestawu z 1Z. Jeśli ktoś się orientuje w temacie to proszę o podpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach