Skocz do zawartości
Gość ppmarian

cos mi huczy z tylu.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ppmarian

juz glupieje jedni mowia ze jak przy skrecie w prawo huczenie ucisza sie to znaczy ze lewe lozysko jest uszkodzone - inni twerdza odwrotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podnieś samochód z jednej strony, zakręć kołem i wszysko się wyjaśni :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość batman

jezeli na prawym cichnie, koło jest odciazone czyli prawy łozysko ale moze cichnac przy jezdzie po prostej a na zakrecie sie odzywac wtedy na krzyz prawy zakret lewe łożysko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
prawy zakręt lewe łożysko, lewy zakręt prawe łożysko

 

ale co "lewe lozysko" ; "prawo lozysko" - uszkodzone czy dobre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
Podnieś samochód z jednej strony, zakręć kołem i wszysko się wyjaśni :)

 

jeszcze na tyle cicho huczy ze ciezko bez obciazenia dojsc ktore to lozysko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość batman

na 99 % uszkodzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jeżeli podniesiesz auto i zakręcisz kołem, potem sprawdzisz czy nie ma luzów na piaście. Inaczej nie zdiagnozujesz. Równie dobrze może huczecz opona :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem oba i jest cisza 26 zł za sztuke nie majątek do mazdy kosztuje mnie 156 zł sztuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość NIEMEN

Podnieś tył do góry, zakręc jednym i drugim kołem i będziesz wszystko wiedział. W moim pasku huczały do tego stopnia, że nawet głośna muza nie pomagała :619:

A po wymianie dwóch łożysknastąpiła błoga cisza :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

dzis podnioslem oba kola. cisza - tylko tarcze delikatnie ocieraja ale IMO wszystko w normie na jedym byl lekki luz wiec dokrecilem zgodnie z instrukcja lozysko (tak zeby podkladka sie mogla ruszac ale z wyraznym oporem) jutro jade w trase to bede nasluchiwac. najgorsze jest to ze ~1rok temu byly oba wymieniane (o ile pamietam firma niemiecka - OPTI)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ppmarian, Opti vel optimal moim zdaniem to szajs i wiele osob Ci to powie, zreszta sam sie o tym przekonalem a co do huczenia to sprawdz ( w serwisie opon najlepiej ) czy opony nie sa przypadkiem wyzabkowane lub zamien tyl z przodem na probe. :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian
Opti vel optimal moim zdaniem to szajs i wiele osob Ci to powie, zreszta sam sie o tym przekonalem

 

teraz to ja tez juz o tym wiem :625: - w sklepie mialem do wybory 2 rodzaje polskie za 25PLN i niemieckie OPTIMAL za 29PLN wiec "zaszalalem" :629:

 

co do huczenia to sprawdz ( w serwisie opon najlepiej ) czy opony nie sa przypadkiem wyzabkowane lub zamien tyl z przodem na probe.

 

opony nie zaczynaja buczec z dnia na dzien. poza tym mam nowe. zobacze dzis czy po dokreceniu uciszylo sie to lozysko. jak nie to wymienie oba tym razem na SKF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SKF :580: Tez bede wymienial ale na przodzie bo mi pohukuje od kilku dni......optimal :614:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi tlukla tylna opona, przy wiekszych predkosciach myslalem ze odleci :P Przyczyna? Opona byla juz zuzyta a ja noc wczesniej zawracalem na recznym. No i sie biedaczyna splaszczyla w jednym miejscu i zaczela huczec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw
Opti vel optimal moim zdaniem to szajs i wiele osob Ci to powie,

zdania sa podzielone!!!!!

dużo zależy od mechanika, czy poprawnie zamontuje łożysko,i jak i z jaką siłą je dokręci.

Ja sam osobiscie zmieniałem juz bardzo wiele łożysk i nie miałem reklamacji,nie zawsze należy sie sugerowac tym co piszą w książkach >>>>>>>>>>>>>>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdania sa podzielone!!!!!

 

Ty masz swoje a ja swoje i na tym zakonczmy :611:

 

dużo zależy od mechanika, czy poprawnie zamontuje łożysko,i jak i z jaką siłą je dokręci.

 

Co do mechanika(dobry znajomy i dobry mechanik) to jestem pewny ze dobrze dokrecal, bylem przy tym i widzialem jak to robil.

i nie miałem reklamacji

 

Myslisz ze pojade do sklepu i bede reklamowal cos co jest warte 30 zl?Nie ma to sensu i szkoda zachodu i czasu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość longines

Podoba mi sie to stwierdzenie : "Zalezy od mechanika, jak mocno łożysko przykręcał ...." :-))))

Ludzie co Wy tutaj za defetyzmy szerzycie??? Od kiedy w tylnych kołach sruba na łożysku ma być dokręcona??? Ma być zwolniona od maksymalnego docisnięcia o około jeden obrót nakretki (inaczej szybko się pozbawicie koła). Bo o to chyba nie chodzi???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ma być zwolniona od maksymalnego docisnięcia o około jeden obrót nakretki (inaczej szybko się pozbawicie koła). Bo o to chyba nie chodzi???

No ja akurat tak to robie i mechanik tez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wymieniłem oba

i to jest najlepsze wyjście.

skoro pada jedno z łożysk, zaraz poleci drugie. śmieszne pieniądze jak mówicie (~30zł / szt) więc nie rozumiem po co jakieś dochodzenie z którego koła huczy :)

poza tym robi się lekki OT.......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Żeby sprawdzić czy łożysko jest walnięte najlepiej jest podnieść koło i dokręcić nakrętke piasty prawie do oporu.I wtedy zakręć kołem - jeśli chodzi płynnie i bez uskoków to znaczy że jest dobre.Przy montażu nowych łożysk jak również tych starych nakrętke dokręcasz do oporu a później odkręcasz o ok. 1 obrót (tak żeby podkładka pod nakrętką dała się przesuwać)

 

Co do OPTIMALa: nie wiem jak łożyska ale sworznie zwrotnicy tej "firmy" dostały u mnie luzu po 3000km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności