Skocz do zawartości
lukas63

Centralny zamek nie otwiera wszystkich drzwi-sporadyczne.Co moze byc przyczyną ?

Rekomendowane odpowiedzi

O kurcze, przypadkiem natrafiłem na ten temat, a u mnie działo się dokładnie to samo tzn. czasami przy przekręceniu kluczyka otwierały się tylko jedne drzwi i wydawało mi się że nie było zasady i że to po prostu jakieś uszkodzenie elektryki.

Ale nauczyłem się z tego korzystać i otwieram po prostu wszystkie drzwi, bo w większości przypadków tak właśnie potrzebuję.

Kiedy przekręcam bodajże w lewo, otwierają się tylko jedne.

Kiedy przekręcam w prawo, a potem w lewo, otwierają się wszystkie.

Dzisiaj sie jeszcze upewnie :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post więc witam wszystkich.

passat dopiero co kupiony.

problem jest z otwieraniem centralnego z kluczyka...tzn w kluczyku dioda mruga ale drzwi się nie otwierają. z zamka otwierają się spoko.

help...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorki za odkopanie tematu ale nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem.

przedwczoraj centralny działał bez zarzutu, ale od wczoraj zamek częsciowo odmówił współpracy, a dokładnie

zamyka wszystko bez problemu, ale otwiera tylko klape bagażnika, wlew paliwa i tylne lewe drzwi.

pozostałe otwierają sie do połowy i rygle spadają spowrotem w dół, także przednie i tylne prawe drzwi dało sie otworzyc tylko po wyjeciu bezpiecznika.

 

gdzie szukać problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
centralny działał bez zarzutu

Masz pilota czy standardowo kluczykiem otwierasz.

Takie cuda mogą sie dziać gdy przetrą sie przewody w manszetach przy drzwiach, w siłownikach jest mikrostyk-stycznik który nie pozwala po zamknięciu otworzyć centralnego od środka, prawdopodobnie przetarł sie kabelek od mikrostyku i pompka głupieje i domyka zamek.

W którymś temacie opisałem który to przewód na pompkę (chyba żółty) można go odpiąć od pompki i problem zniknie ale radzę sprawdzić manszety, roboty dużo nie ma, w słupku jest wtyczka, można ją odpiąć i łatwiej jest zreanimować poprzerywane przewody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

otwieram standardowo kluczykiem, nie mam pilota (póki co).

 

prawdopodobnie przetarł sie kabelek od mikrostyku i pompka głupieje i domyka zamek

 

kable posprawdzam jutro jeśli tylko pogoda na to pozwoli, pompka wydaje sie działać prawidłowo - nie wciąga rygli spowrotem, a pozatym tylne lewe drzwi, bagażnik i wlew paliwa otwiera normalnie

 

do tego usterka powstała z dnia na dzien, czy jest możliwe że pompka w jedna strone działa normalnie a w drugą za słabo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pompka wydaje sie działać prawidłowo - nie wciąga rygli spowrotem

No to może być co innego, a mianowicie może być nieszczelność w samej pompce lub układzie, pompkę trzeba rozebrać a wężyk potraktować metodą usta=usta, jak tą metodą central działa to jest szczelny, na klapkę paliwa jest osobny wężyk, znajdziesz go w błotniku, warto też sprawdzić go osobno, ale do manszet i tak zajrzyj.

Jeszcze jedno, czy pompka przestaje pracować mimo ze rygle pozostają na dole?

Przetestuj też ryglem w drzwiach, czyli czy są takie same objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedno, czy pompka przestaje pracować mimo ze rygle pozostają na dole?

 

wygląda to dokładnie tak że trzy rygle sie podnosza normalnie a pozostałe trzy podnoszą sie do połowy i w momencie jak pompka sie wyłączy to chowają sie spowrotem

 

Przetestuj też ryglem w drzwiach, czyli czy są takie same objawy.

 

ryglem nie da rady otworzyć centralnego chyba przez tą blokadę bo żeby otworzyć pozostałe drzwi musiałem wyjąć bezpiecznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ryglem nie da rady otworzyć centralnego chyba przez tą blokadę bo żeby otworzyć pozostałe drzwi musiałem wyjąć bezpiecznik

zwarcie na przewodach..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc tak, centralny zaczął prawidłowo działać po odłączeniu wtyczek na siłownikach, których nie dało sie wcześniej otworzyć.

ostatecznie postanowiłem to tak zostawić, ponieważ po zrobieniu obejścia wiązki w drzwiach problem nie ustąpił i dalej było to samo.

jedyna strata jest taka że centralny nie działa teraz przez rygiel kierowcy, ale tego i tak nie uzywałem, a niedługo mam zamiar założyć pilota do centralnego.

 

mam jeszcze pytanie czy ten mikrostyk w siłownikach mógł sie jakoś uszkodzić, i czy ktoś z was wie który kabel jest od czego przy tym siłowniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TUTAJ opisałem swój przypadek.

Cały czas mam w głowie żółty kabelek na wtyczce w pompie, wypinasz go i mikrostyk dal pompy nie istnieje.

Do manszet zaglądałeś, w B3 to dosłownie chwila odchylić manszetę w porównaniu do rozbebeszania tapicerki drzwi.

Pod gniazdem wtyczki na siłowniku masz zabezpieczenia, demontujesz elektrykę z siłownika i wtedy widać czy blaszka-mikrostyk nie jest ułamany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cała wiązka w drzwiach kierowcy przejrzana, żadnych przetarć, a kable wygladają prawie jak nowe.

Do pewności odciąłem kable z wtyczki siłownika i nowymi kablami podpiołem do kostki w progu, jednak nic to nie dało.

 

W każdym razie zostawie te siłowniki bez wtyczek, nie przeszkadza mi to, a niedługo i tak mam zamiar dołożyć pilota do zamka, więc straty żadnej nie bedzie.

 

Dzieki za porady :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawny mikrostyk można wyczuć na ryglu-bolcu w drzwiach, gdy jest on wciśnięty lekko unosimy go do góry i wtedy powinno się wyczuć (usłyszeć) pstrykanie blaszki.

Jeśli mikrostyki w siłownikach sprawne to pozostanie tylko pompka, oczywiście można ją rozebrać i obadać szczelność i krańcówki.

Brak wtyczek w silownikach nie ma wpływu na zamykanie kluczykiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i taki zamek mi w zupelnosci wystarczy, grunt ze dziala, a pompka jest w 100% sprawna, przyslucham sie jeszcze tym silownikom ale narazie je zostawie w spokoju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie moto entuzjaści sprawajest tego typu ze jak wkładam piny do pompki centralnego ona nawet nie zawyje po prostu nic się nie dzieje , jakie macie przypuszczenia co to może być kable do wymiany ? miał ktoś podobny problem ? pozdrawiam ole !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź kable miernikiem, jak jest prąd to prawdopodobnie pompka do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. od kilku dni jestem posiadaczem paska b5 z 1997 r. mój problem jest taki że zablokowały się prawe tylne drzwi nie moge ich otworzyć. poza tym niemam możliwości otwierania auta z kluczyka tylko z pilota czy to normalne? w nowych autach to teraz raczej standard ale w starym pasku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam. od kilku dni jestem posiadaczem paska b5 z 1997 r

Widzę że szukać umiesz, ale trafiłeś nie w ten przedział rocznikowy.

Zajrzyj do B5, np. TUTAJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzeję temat :pardon jak uruchamiany jest centralny w drzwiach? od strony kierowcy działa tylko mechanicznie i zamyka tylko drzwi kierowcy. po przekręceniu klucza w drzwiach pasażera zamyka całe auto, słychać prace pompy. pomijając fakt dopompowywania siłowników, który już się doedukowałęm jak naprawić z tym nie bardzo wiem jak sobie poradzić. są tam jakieś styki w zamku lub bliżej siłownika czy jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie w zamku tylko w klamce są styki. Mówisz że problem jest z zamykaniem. A z otwieraniem jak jest? Też nie dasz rady otworzyć auta od strony kierowcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Styki w klamce? No właśnie. Z tego co kojarzę to kiedyś widziałem, że od klamki idą 3 kable, a w moim przypadku nie ma nic bo kiedyś chcąc poprawić klamkę żeby lżej otwierała nie zauważyłem tam nic. Dało się ją całkowicie wyjąć. Jak sądzę znalazłem przyczynę usterki... Sprawdzę jeszcze czy w ogóle są jakieś pozostałości po kablach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności