mscream Zgłoś #801 Napisano 25 Marca 2013 świece załączają się na dłużej przy minusowych tem. przy plusowej tem. mignie tylko kontrolka na sekundę - to jest normalne.jak masz problem z odpalaniem na nie dogrzanym motorze podnieś mu vag-iem dawkę startową na probe- silnik-login 12233-adaptacja(01)-kanał 5 i podnoś wartość na max jak pomoże to zostaw i będzie dobrze. Na lekko ciepłym moto za nic nie załączą się świeczki http://forum.vw-passat.pl/threads/23875-Dawka-rozruchowa-%28startowa%29-paliwa?p=249007&viewfull=1#post249007 Spróbowałem pójść za Twoją radą. Niestety login 12233 nie pasuje do mojego silnika/sterownika. Szperałem nieco w necie i podobno kod 12233 jest do TDI 4 cylindrowych. Nigdzie nie znalazłem kodu dla 2.5 TDI. Podpowie ktoś ? Dzięki, M. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #802 Napisano 17 Kwietnia 2013 zobacz tutaj http://forum.vw-passat.pl/threads/21147-VAG-COM-Engine-Login-amp-Adaptation-(AFB)-jaki-kod :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mscream Zgłoś #803 Napisano 17 Kwietnia 2013 zobacz tutaj http://forum.vw-passat.pl/threads/21147-VAG-COM-Engine-Login-amp-Adaptation-(AFB)-jaki-kod :-) Dzięki za hint ale w podanym przez Ciebie wątku nie ma rozwiązania. Podobnie jak autor postu próbowałem podanych rozwiązań i kodów. IMHO wina jest w nieodpowiednim kodzie do tego silnika. Kody, które znalazłem są ewidentnie do silników 4 cylindrowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek101 Zgłoś #804 Napisano 17 Kwietnia 2013 Mam pytanie, nie jest to problem z paleniem ale podczas palenia z silnika wydobywa się głośny pisk i tak za każdym razem kiedy tylko go palę, rozrząd nie dawno był zmieniany i pasek alternatora, jak tez słuchałem to ten pisk nie jest na paskach tylko gdzieś z lewej strony silnika, co to możę być? i dzieje się to tylko podczas palenia nie zależnie czy ciepły czy zimny w trakcie pracy nic nie piszczy. Auto passat 1.6 97 benzyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qbuss Zgłoś #805 Napisano 27 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam. Odebrałem dzis Paska od mechanika i wyjeżdżając odpaliłem auto z agregatu (miałem rozładowany akumulator). Pozniej chciale odpalic auto z kabli ale rozrusznik nawet nie dygnął. Prąd bralem z paska 2.0 takze prad byl ok. Dodam jeszcze ze po przejechaniu 50km nadal nie dalo sie odpalic auta z akumulatora. Zastanawia mnie najbardziej to ze nie dalo sie odpalic z kablii. Edytowane 28 Kwietnia 2013 przez rainman777 Przeniesiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ath42 Zgłoś #806 Napisano 27 Kwietnia 2013 zmień mechanika to po pierwsze co za warsztat że oddaje ci bryje z rozładowanym aku a po drugie przy całkowicie padniętym aku może byc problem przy odpalaniu z kabla zwłaszcza jak za cienkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #807 Napisano 27 Kwietnia 2013 Kiedyś kupiliśmy do firmy kable na których miały odpalać ciężarówki, a problem było odpalić zwykłą osobowke. Jak się później okazało przewód to sama guma i cienki przewód. Teraz zrobiłem sobie przewody i nie ma problemu z pożyczeniem prądu. Wracając do tematu to albo nie masz ładowania lub aku do wymiany. Po 50 km musi się na tyle naładować i co to za mechanik do oddaje niesprawne auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qbuss Zgłoś #808 Napisano 27 Kwietnia 2013 Ladowanie raczej jest bo po pierwsze wczesniej bylo OK a po drugie choinka by sie zapalila na desce. Na tych kablach odpalalismy juz samochody. Wiem ze akumulator jest padniety. Pytanie brzmi czy padniety akumulator (calkowicie rozladowany)ma wplyw na odpalanie z kablii? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemmak Zgłoś #809 Napisano 28 Kwietnia 2013 Przy dobrych kablach i drugim sprawnym akumulatorze na pewno nie. Przecież to tak jakbyś zamienił akumulatory. Teoretyczna możliwość, że twój aku ma wewnętrzne zwarcie i zabiera cały prąd z drugiego akumulatora to wątpliwa sprawa. Czy rozrusznik wydaje jakieś odgłosy, czy słychać elektromagnes, jak zachowują się kontrolki podczas rozruchu - tu może być podpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #810 Napisano 28 Kwietnia 2013 albo ma upalony,zgnity przewod glowny rozrusznika podepnij moze pod rozrusznik sam przewod + a jak jeszcze nie bedzie palil to jeszcze mase do silnika-tez mogla sie upalic,zgnic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maci3j Zgłoś #811 Napisano 21 Maja 2013 Witam. Posiadam passata 1,9 tdi avf, i mnie rownież napotkal podobny problem. Auto gdy ma zimny silnik odpala normalnie, raz w czasie jazdy mi zgaslo i nie moglem odpalic. Czasami sie zdarzalo ze jak byl silnik cieply to nie chcial odpalic, czekalem az silnik ostygnie i za pierwszym razem odpala. Gdy zdarzy sie juz ze nie odpala rozrusznik sie kreci, slychac przy odpalaniu elektromagnes w stacyjce. Odpalalem na plaka zalapal ale przepalil plaka i zgasl. Do tego swieci sie sterowanie silnika i blad abgas wekstatt. Za pierwszym razem oddalem auto do mechanika ktory stwierdzil ze mam zawalony bak pelno syfu i wogole, wiec wyczyscil mi bak i pompe paliwa i do tego wymienil oringi na pompowtryskach bo stwierdzil ze dostaje mi sie olej do paliwa, auto odebralem w poniedzialek i we wtorek blad i wszystkie objawy powrocily . No to nastepnego dnia znowu do mechanika stwierdzil ze walniety czujnik obrotu walu, (vag nic nie pokazywal, jak rozpial wtyczke i podpial ja jeszcze raz to wtedy blad wyskoczyl) tak wiec w sobote wymienili mi ten czujnik Odebralem auto posmigalem i po kilku km znowu zapalilo sie sterowanie silnika i abgass... i nie idzie odpalic na cieplym silniku. Pojawiaja sie jeszcze bledy ECU ale to nie powinno byc powodem ze nie mozna odpalic auta. Przewertowalem caly ten temat ale nie znalazlem nikogo kto by mial podobny problem, nie wiem co mam robic bo strach jechac gdzies tym autem. Ktos wie co zrobic?? juz wladowalem 500 zl i efektu zandego ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #812 Napisano 21 Maja 2013 nie wiem co mam robicZeskanować błędy VCDS-em. "Pochwalić" się nimi na Forum. Od tego zacząć mus Aaa... i nie jeździć do mechaników wymieniaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #813 Napisano 21 Maja 2013 Witam.Posiadam passata 1,9 tdi avf, i mnie rownież napotkal podobny problem. Auto gdy ma zimny silnik odpala normalnie, raz w czasie jazdy mi zgaslo i nie moglem odpalic. Czasami sie zdarzalo ze jak byl silnik cieply to nie chcial odpalic, czekalem az silnik ostygnie i za pierwszym razem odpala. Gdy zdarzy sie juz ze nie odpala rozrusznik sie kreci, slychac przy odpalaniu elektromagnes w stacyjce. Odpalalem na plaka zalapal ale przepalil plaka i zgasl. Do tego swieci sie sterowanie silnika i blad abgas wekstatt. Za pierwszym razem oddalem auto do mechanika ktory stwierdzil ze mam zawalony bak pelno syfu i wogole, wiec wyczyscil mi bak i pompe paliwa i do tego wymienil oringi na pompowtryskach bo stwierdzil ze dostaje mi sie olej do paliwa, auto odebralem w poniedzialek i we wtorek blad i wszystkie objawy powrocily . No to nastepnego dnia znowu do mechanika stwierdzil ze walniety czujnik obrotu walu, (vag nic nie pokazywal, jak rozpial wtyczke i podpial ja jeszcze raz to wtedy blad wyskoczyl) tak wiec w sobote wymienili mi ten czujnik Odebralem auto posmigalem i po kilku km znowu zapalilo sie sterowanie silnika i abgass... i nie idzie odpalic na cieplym silniku. Pojawiaja sie jeszcze bledy ECU ale to nie powinno byc powodem ze nie mozna odpalic auta. Przewertowalem caly ten temat ale nie znalazlem nikogo kto by mial podobny problem, nie wiem co mam robic bo strach jechac gdzies tym autem. Ktos wie co zrobic?? juz wladowalem 500 zl i efektu zandego ;/ Daj błędy do wglądu. Problem będzie EGR TURBINA moim zdaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #814 Napisano 21 Maja 2013 (edytowane) Problem będzie EGR TURBINA moim zdaniem.Sławek, jaki wpływ na uruchomienie silnika mają podzespoły, które wymieniłeś ? Moim skromnym zdaniem, żaden.Problem może stanowić układ zasilania paliwem ale więcej przypuszczać można po zapoznaniu się błędami, jakie przetrzymują w swej pamięci sterowniki auta. Edytowane 21 Maja 2013 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #815 Napisano 21 Maja 2013 Sławek, jaki wpływ na uruchomienie silnika mają podzespoły, które wymieniłeś ? Moim skromnym zdaniem, żaden.Problem może stanowić układ zasilania paliwem ale więcej przypuszczać można po zapoznaniu się błędami, jakie przetrzymują w swej pamięci sterowniki auta. Jak łopaty stoją od turba albo egr zawalony to też jest problem z odpaleniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #816 Napisano 21 Maja 2013 (edytowane) Jak łopaty stojąPisząc "łopaty" masz na myśli wirnik turbiny ? Czy może kierowniczki zmiennej geo ?Ani jedno ani drugie nie ma wpływu na uruchomienie auta. Przy zablokowanym wirniku turbina i tak przepuszcza zasysane przez silnik powietrze. A z kolei nie działające kierowniczki nie mają wpływu na ilość zasysanego powietrza przez silnik w momencie rozruchu. "Zawalony EGR" też nie . Gdyby był nie drożny nie przepuszczałby tylko spalin do kolektora ssącego. Przypuszczam, że w momencie rozruchu i tak nie jest wysterowany ze sterownika. Edytowane 21 Maja 2013 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misio Zgłoś #817 Napisano 21 Maja 2013 Pisząc "łopaty" masz na myśli wirnik turbiny ? Czy może kierowniczki zmiennej geo ?Ani jedno ani drugie nie ma wpływu na uruchomienie auta. Przy zablokowanym wirniku turbina i tak przepuszcza zasysane przez silnik powietrze. A z kolei nie działające kierowniczki nie mają wpływu na ilość zasysanego powietrza przez silnik w momencie rozruchu. "Zawalony EGR" też nie . Gdyby był nie drożny nie przepuszczałby tylko spalin do kolektora ssącego. Przypuszczam, że w momencie rozruchu i tak nie jest wysterowany ze sterownika. Jak EGR bedzie tak zawalony ze klapa gaszaca nie bedzie sie cofac(dopiero jak ostygnie) to właśnie bedzie taki efekt. Mialem taki przypadek w ATJ, przez to tez wywali abgas werstat bo spaliny wala w ssacy caly czas pracy silnika. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maci3j Zgłoś #818 Napisano 22 Maja 2013 Zeskanować błędy VCDS-em. "Pochwalić" się nimi na Forum. Od tego zacząć mus Aaa... i nie jeździć do mechaników wymieniaczy. no ze zeskanowaniem teraz bedzie problem bo juz mam u mechnika, ale byl jakis blad z recyrkulacja spalin w egr, mechanik mi powiedzial ze to nie ma wplywu na odpalenie, turbina dziala napewno, lopatki byly bez luzow to sprawdzalem, jak odbiore auto to zobacz czy bledy beda jeszcze, a tak na marginesie mechanik mi wymienia komputer bo stwiedzil ze to wina kompytera a mi sie caly czas zdaje ze to usterka mechaniczna a nie elektryczna. dzieki za odzew jak bede mial auto juz w swoich rekach to zobacze co sie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek77 Zgłoś #819 Napisano 22 Maja 2013 no ze zeskanowaniem teraz bedzie problem bo juz mam u mechnika, ale byl jakis blad z recyrkulacja spalin w egr, mechanik mi powiedzial ze to nie ma wplywu na odpalenie, turbina dziala napewno, lopatki byly bez luzow to sprawdzalem, jak odbiore auto to zobacz czy bledy beda jeszcze, a tak na marginesie mechanik mi wymienia komputer bo stwiedzil ze to wina kompytera a mi sie caly czas zdaje ze to usterka mechaniczna a nie elektryczna. dzieki za odzew jak bede mial auto juz w swoich rekach to zobacze co sie dzieje. jesli problem z recyrkulacja spalin sprawdz zaworek od tego dochodzacy do turbiny , prawdopodobnie w nim problem , mialem podobnie i to byla przyczyna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maci3j Zgłoś #820 Napisano 25 Maja 2013 oki dzisiaj podlaczylem pod kompa i wyszedl jeden blad. A wczoraj jechalem i znowu zgasl i nie szlo odpalic. I do tego na fis-ie wyskoczylo motoroil..., oczywiscie nadmieniam ze oleju nie brakuje!! Nr bledu 19586 czyli gas recirculation EGR, takze ten blad napewno nie jest powodem ze auto nie odpala. Dzisiaj przeczyscilem plynem penetrujacym wtyczki od komputera silnika i wtyczki w czarnej skrzynce komputera. Ma ktos moze z was jakis pomysl co to moze byc?? Bo juz trace nerwy w naprawe u mechanika wlozone 1900 zl i problem jak jest tak nie znikl ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach