Skocz do zawartości
Gość slawa

klimatyzacja się nie uruchamia

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sebaastek

Witam.mam problem z klimą i nawiewem.Po przekręceniu kluczyka mój klimatronic przez chwilę miga (jakby miał reset) po czym przechodzi do normalnego wyświetlania,ale nie działa ani nawiew ani klima.Problem znika po kilku minutach i wszystko zaczyna byc w porządku aż do wylączenia stacyjki,a po jej ponownym włączeniu jest znów to samo przez kilka minut.Sprawdzałem kody błędów i pokazuje 4F9 i 4b6.Dodam że niedawno nabijałem i odgrzybiałem klime i miałem wymienianą turbinę.Czy to może mieć jakiś wpływ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

proszę o pomoc w lokalizacji sterownika klimatyzacji J314

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie chodzi ci przypadkiem o przekaźnik? Bo to on włącza i wyłącza spręzarke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a gdzie znajduje się ten przekażnik wł/wył sprezarki?? i jak moze byc oznaczony??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukaj a znajdziesz ;) oznaczony jest numerem 267, numer 3 na tablicy przekazników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Wróciłem w sobotę z Zakopanego klima działała bez zarzutu.Odstawiłem auto na parking w niedziele nigdzie nie wyjeżdżałem.Dziś kolejny dzień urlopu i wyjazd nad wodę,wsiadam a tu rozczarowanie ciepło leci z nawiewu,przestała chłodzić.

Wiatrak od klimatyzacji się kreci,robiłem diagnozę klimatronikiem nie wyskoczył żaden błąd,klima nabijana była w kwietniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm nikt mi nie pomoże.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat bo mam taki sam problem jak kolega wyżej, klima chodzi elegancko nagle przestaje działać, mam już drugi taki przypadek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich podpinajac sie pod temat chcialem siegnac po porade mam passata 1.9 tdi 2001r kupilem go pol roku temu w zime takze nie mialem za bardzo okazji sprawdzic klimatyzacji od poczatku ostatnio postanowilem zalaczyc klime i ..... lipa nie dziala coz nabilem klime sprawdzilem czy nie ma bledow pokazal jedynie 4f7 i dalej nie dziala pojechalem do znajomego mechanika okazalo sie ze jest rozlaczony kabelek od sprezarki podpielem kabelek i dalej nic hmmm z tego co przeczytalem powyzej mozliwe ze sprezarka sie zatarla i poprzedni wlasciciel rozlaczyl nic mi nie mowiac :( czy ktos moze mi podpowiedziec jak to sprawdzic albo moze macie jakies inne propozycje pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja takze z problemem klimatronica po właczeniu zaplonu wyswietlacz klimatronica miga po kilku chwilach wraca do stanu normalnego co to moze byc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po właczeniu zaplonu wyswietlacz klimatronica miga po kilku chwilach wraca do stanu normalnego co to moze byc??

Zapłon wyłączony, wciskasz razem dwa guziki: [Obieg zamkn.] i [Econ], włączasz zapłon, potem puszczasz guziki i czekasz około 20 sekund. Po lewej wyświetla ci się błedy. Spisz to, co pokazuje a przewijasz naciskając [Temp+] aż po prawej stronie będą trzy zera. Przytrzymujesz wtedy [Econ] około3-4 sekundy i powinno ci wyswietlić 444 02. Jeszcze raz wciskasz [Econ] i po sprawdzeniu. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie techniczne ;), co prawda sprawa dotyczy Sharana, ale to przecież to samo ;). Problem polega na tym, że po przełączeniu na AUTO włączają się wentylatory a sprężarka nie rusza :(, i tu parę pytań:

 

1. Czy w przypadku zatarcia się sprężarki, można to jakoś zaobserwować organoleptycznie ;)? Jakieś odgłosy wydobywające się z jej środka, zrywane paski itp.?

2. Sprawdzone napięcie na wtyczce przy sprężarce w momencie wciśnięcia przycisku AUTO, na wtyczce pojawia się ok 14V, po przełączeniu na ECON spada prawie do zera.

3. Piszecie tutaj też o przekaźniku 267 od sprzęgła elektromagnetycznego, czy to on właśnie podaje napięcie na wtyczkę przy sprężarce??

4. Vag nie pokazuje żadnych błędów, a sposoby na samodiagnostyke poprzez kombinacje klawiszy nie działają, pewnie przez to że panel jest dwustrefowy :(.

 

Macie jakieś pomysły co padło? Boję się że jak podjadę do warsztatu, to bez zastanowienia pójdą na łatwiznę i od strzała zaproponują wymianę sprężarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - przekaźnik 267 podaje napięcie. Podłącz sprężarkę na krótko - prosto z AKU i zobacz , czy wystartuje :D Skoro błędów nie ma, to tylko coś gdzieś na kablu będzie lub przekaźnik lub zatarta sprężara. Jak dasz jej na krótko napięcie, to zobaczysz wtedy co się z nią dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie sprawa jest taka:

kupilem auto z zatarta sprezarka. wczoraj przy wymianie rozrzadu kolo ją odkręcił i mam już inną sprawną i teraz pytanie? czy trzeba płukać układ czy po prostu założyć nową i nabić i ma chodzić? niby jest tam sitko które nie powinno przepuścić takich rzeczy ale gdyby... dzwoniłem do niego powiedział mi że 150zł i założy ją odwodni układ (i że może coś tam wtedy wyjdzie) i nabije i powinno chodzić. Inny powiedział mi 200zł i że wstępnie przedmucha przeczyści układ azotem i nabije 200zł chce za to. ten pierwszy mi mówił żebym sobie przeczyścił osuszacz i wtedy nie powinno już byc nic groźnego w układzie.

 

jak myślicie co robić? problem w tym że do tego gościa co wyczyści mam kawałek i musze mu auto rano zawiezc i popołudniu odebrać a że pracuje to ni jak nie mogę tego zorganizować;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to tylko coś gdzieś na kablu będzie lub przekaźnik lub zatarta sprężara.

 

Problem rozwiązany, na razie pośrednio ;), bo zdiagnozowany, auto było kupione w grudniu, wiec cały czas się jeździło na ECON. Warsztat wydał diagnozę - sprężarka jest dobra ( w sensie nie zatarta i szczelna) ale, zawsze musi być jakieś ale ;), okazało się że jest niekompletna, poprzedni właściciel musiał zgubić talerzyk elektromagnesu ;/ to takie okrągłe od czoła sprężarki, i teraz pytanie wiecie może czy sam taki talerzyk można kupić, czy trzeba brać całe sprzęgło??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki problem z klimatyzacją (climatronic) załącza się kiedy chce a chce nie często. Po nabiciu serwisie klimatyzacji itd gość od klimy powiedział że to robota dla elektryka/elektronika. Jak już się załączy klima to po jakimś czasie sama się rozłącza. Może uda się to ogarnąć samemu bez konieczności wizyty u specjalisty. Pacjent passat b5fl 2001 r. 130 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności