Gość slawa Zgłoś #1 Napisano 26 Lutego 2008 Witam. Ponieważ temp. wzrosła do kilkunastu stopni postanowiłem przetestować klimatyzację. Niestety nie włącza się kompresor , działa wentylator z klimatyzacji.Co może być przyczyną tego stanu. Klimatyzację mam manualną auto z 2001 roku passat b5 1,9 tdi. Sprawdziłem czy w układzie jest gaz, no i jest tylko wiadomo że niesprawdzę sam ciśnienia czy jest odpowiednie. Proszę o porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 26 Lutego 2008 Tak sie zastanawiam, jak ci ten wiatrak od klimy się kreci, skoro sprężarka się nie włącza. Sprawdź bezpiecznik pod kolumną kierownicy, sprawdź połaczenie kostki przy sprężarce..... i..... co by tu jeszcze.......no tyle chyba na razie styka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawa Zgłoś #3 Napisano 26 Lutego 2008 Ten bezpiecznik pod kolumną kierownicy to w którym miejscu dokładnie jest??:605: Ja znam tylko te bezpieczniki z lewej strony deski przy drzwiach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Robertz Zgłoś #4 Napisano 15 Marca 2008 Witam. Ja też mam podobny problem. Gdy kupiłem samochód climatronic działał. Po wymianie oleju i pasków w serwisie przestała działać ale ponieważ robiło sie chłodniej (zima) myślałem że to wina niskiej temperatury. Teraz już wiem że coś jest nie tak. Wentylator od klimy sie nie kręci a bezpieczniki w skrzynce są ok ale tez nie wiem czy to tam jest ten główny od klimy. Nie bardzo też wiem gdzie jest złącze od klimatyzacji. Jak mogę praktycznie sprawdzić punkt po punkcie w którym miejscu jest usterka. Chodzi mi o to że w instrukcji samochodu jest wszystko pięknie opisane, skrzynka przekaźników pierwsza i druga ale co z tego jeżeli po ściągnięciu zasłony gniazda te są obsadzone oryginalnie tylko kilkoma przekaźnikami. Mam też schematy elektryczne ale nie wiem w którym miejscu umieszczone są poszczególne elementy np. - czujnik ciśnienia F129, - sterownik urządzenia klim J314, - sprzęgło elektromagnetyczne N25, - wyłącznik urządzenia klim E35, - przekaźnik wentylatora J26 - kluczowe złącza, może w serwisie coś rozpinali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozarz Zgłoś #5 Napisano 15 Marca 2008 Witam! Sprawdz cisnienie w serwisie jezeli jest za malo czynnika chlodniczego to wyrzuca presostat i sprezarka sie nie zalaczy-to takie zabezpieczenie zeby kompresor nie pracowal na ,pusto,. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indi Zgłoś #6 Napisano 20 Marca 2008 dolacze sie i opisze moj problem paska mam od listopada/grudnia jak wlaczalem klime(manual) to piszczalo dosc mocno mechanik przy wymianie rozrzadu powiedzial ze jak mi sie mogla wlaczyc skoro kabel byl rozlaczony podlaczyl naciagnal pasek jako lekko teraz jak wlaczam klime to lekko piszczy ale wydaje mi sie ze nie dziala sprawdzalem ja poprzez probe odparowania szyby i nic to zupelnie nie daje.wydaje mi sie ze dziala zwykly nawiew a klima nie. co teraz robic czy pojechac do zwyklego serwisu i nabic ja tylko i odgrzybic a jak sie okaze ze nei dziala to robic co tam sie da czy jechac na serwis czy co wogole? dodam ze jakis tam kabel byl rozlaczony(pisalem wyzej) a auto nie bylo bite 100% pytanie nr 2 czy na vag'u wyskakuja bledy takiej manualnej klimy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Andrzej70GK Zgłoś #7 Napisano 20 Marca 2008 Witam.Ja też mam podobny problem. Gdy kupiłem samochód climatronic działał. Po wymianie oleju i pasków w serwisie przestała działać ale ponieważ robiło sie chłodniej (zima) myślałem że to wina niskiej temperatury. Teraz już wiem że coś jest nie tak. Wentylator od klimy sie nie kręci a bezpieczniki w skrzynce są ok ale tez nie wiem czy to tam jest ten główny od klimy. Nie bardzo też wiem gdzie jest złącze od klimatyzacji. Jak mogę praktycznie sprawdzić punkt po punkcie w którym miejscu jest usterka. Chodzi mi o to że w instrukcji samochodu jest wszystko pięknie opisane, skrzynka przekaźników pierwsza i druga ale co z tego jeżeli po ściągnięciu zasłony gniazda te są obsadzone oryginalnie tylko kilkoma przekaźnikami. Mam też schematy elektryczne ale nie wiem w którym miejscu umieszczone są poszczególne elementy np. - czujnik ciśnienia F129, - sterownik urządzenia klim J314, - sprzęgło elektromagnetyczne N25, - wyłącznik urządzenia klim E35, - przekaźnik wentylatora J26 - kluczowe złącza, może w serwisie coś rozpinali. Na twoim miejscu jeśli działała przed to i po wymianie pasków powinna działać.Musieli zacisnąć lub rozłączyć jakiś kabelek i jest prawdopodobnie przerwa w ukł.klimatyzacji.Z przodu przed wentylatorem klimy jest ciasno i przy nieostrożnym składaniu można coś rozłączyć,zacisnąć.Sprawdż czy dochodzi nap. do wentylatora klimy,jak nie tona100%coś rozłączone po takiej wymianie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #8 Napisano 20 Marca 2008 A czy panel Climatronica przypadkiem nie mruga na moment po przekręceniu zapłonu? Koniecznie zrób samo diagnozę (kody na forum). Jesteś też w stanie poznać przyczynę nie włączenia sprężarki klimatyzacji. Co do samego wiatraka klimatyzacji. Obok zbiorniczka z płynem do wspomagania jest taka czarna obudowa, w zasadzie "nachodzi" ona na ten zbiornik. Ściągnij ją, masz pod nią całą masę złącz w tym to odpowiedzialne za wiatrak itd. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawa Zgłoś #9 Napisano 20 Marca 2008 Witam. Ostatnio miałem trochę czasu i posprawdzałem w swoim aucie "organoleptycznie" pare rzeczy związanych z klimatyzacją i okazało się że nie mam czujnika ciśnienia czynnika w klimatyzacji. Ktoś go sobie wykręcił. Zamówiłem czujnik no i zobaczymy co dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #10 Napisano 20 Marca 2008 Dobry numer, ciekawe komu się przydał. Przy zbyt niskim / wysokim ciśnieniu na bank nie załączy się sprzęgło sprężarki, chyba tym bardziej bez niego. Nie wiem jak to jest zrobione, ale czy przypadkiem wykręcenie czujnika nie wiąże się z rozszczelnieniem układu? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość slawa Zgłoś #11 Napisano 20 Marca 2008 Jest tam zaworek podobny jak w kole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kenez Zgłoś #12 Napisano 20 Marca 2008 Witam. Właśnie dołączyłem do szczęśliwych posiadaczy paska. I sam sprawiłem sobie problem. "Bawiąc się" przy przycisku otwierania wlewu paliwa zrobiłem solidne zwarcie. W rezultacie spalił się panel sterowania klimatyzacji. Kupiłem drugi, po wymianie też się spalił. Może wiecie co mogło się stać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Robertz Zgłoś #13 Napisano 18 Kwietnia 2008 Na twoim miejscu jeśli działała przed to i po wymianie pasków powinna działać.Musieli zacisnąć lub rozłączyć jakiś kabelek i jest prawdopodobnie przerwa w ukł.klimatyzacji.Z przodu przed wentylatorem klimy jest ciasno i przy nieostrożnym składaniu można coś rozłączyć,zacisnąć.Sprawdż czy dochodzi nap. do wentylatora klimy,jak nie tona100%coś rozłączone po takiej wymianie. Miałeś rację Andrzej. Po tym jak komputer zaczął mi sygnalizować błąd czujnika ciśnienia czynnika oddałem samochód do nabicia klimy ale gość powiedział mi że ciśnienie jest ok. Wziąłem więc się sam za sprawdzenie czujnika itd. Po ściągnięciu osłony silnika i podążaniu za wiązką od czujników klimy nie mogłem uwierzyć jak zobaczyłem ją zaciśniętą między przednią belką a ramą. Po odcięciu zgniecionej wiązki klima działa. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 1 Czerwca 2008 Wcześniej pisałem w innym temacie, ale ten wydał mi się odpowiedniejszy. Sprawdziłem juz chyba wszystko co można, czyli wszystkie bezpieczniki, przewod do spręzarki, stan napełnienia instalacji i sprawa jest taka, ze po włączeniu klimy, załącza się tylko wentylator, natomiast sprężarka nie zaskakuje. Nie ma napięcia na wtyczce. I stąd pytanie - czy czujnik ciśnienia klimy może blokowac sygnał prądowy ? Bo już nie mam pomysłu, co moze być. Spreżarka tak sama z siebie raptem nie zdechła po tygodniu pracy, od chwili wymiany rozrządu i napełnienia instalacji. Ma ktoś jakiś pomysł? I czy ewentualnie przekaźnik od sprzęgła elektromagnetycznego o numerze 267, można podmienić na 213-tkę - w celu sprawdzenia oczywiście. Choć nie sądzę, że i przekaźnik raptem przestał działać. No i wyświetlil mi się jeszcze błąd 4b6, któego jakos znaleźć tu nie moge. Jakieś pomysły? EDIT// No i rozbierając tapicerkę pod kierownica, zauważyłem, ze obok bezpieczników 40A i 50A, idąc w lewo, są jeszcze dwa bezpieczniki: jeden 15A o dość dziwnej budowie i kolejny 30A - od czego one są? bo w opisie nie są ujęte. Jest jeszcze coś na kształt bezpiecznika, ale ma na sobie metalowa osłonkę - cóż to za gadżet i od czego? Ponadto za pierwszą płytą bezpieczników, jest druga, na której są 3 przekaźniki. No i nie wiedzieć czemu, jest tam przekaźnik 213. Na przedniej płycie również. Oba przekaźniki są od wentylatów? Jeden od chłodnicy a drugi od klimy? Tak? EDIT 2// Sprawa rozwiazana. Przyczyną właczania się samego wentylatora i nie załączania się sprężarki, był ten nieszczesny przekaźnik 267, którego nie brałem wcześniej pod uwagę. Aby to sprawdzić, należy wyjąć przekaźnik i wtyki na listwie przekaźników połączyć kablami "na krótko". Prawy z lewym i górny z dolnym. Tak wiec pozostają tylko pytania: - co to za błąd 4b6 - co to za bezpieczniki po lewej stronie (15A i 30A) za pierwszą listwą przekaźników - co to za bezpiecznik z metalową osłonką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #15 Napisano 6 Czerwca 2008 Podłączę się do tematu i opisze moją przygodę z klimatyzacja. Po nabiciu nie załączał się kompresor... po zdj obudowy okazało się ze sprężarka nie ma sprzęgła. Bylem pewien ze kompresor jest zatarty.. i dlatego ktoś wyją sprzęgło. Oddałem samochód do chłodziarzy. Okazało się to tylko kwestia sprzęgła, a sprężarka chodzi do dziś... W jednym warsztacie ktoś mi powiedział ze to sprzęgło potrafi się samo odkręcić Nie chciało mi sie w to wierzyć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 6 Czerwca 2008 Gdyby była zatarta sprężarka to przecież wystarczyło by odpiać kostkę zasilajacą. A że sprzegło się samo potrafi odkręcić i zniknac... to nie wiedziałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość macmara Zgłoś #17 Napisano 6 Czerwca 2008 U mnie od wczoraj inny problem: Klimatyzacja ręczna - na II stoję w korku nagle 'cyk' padł bezpiecznik. Wkładam nowy - to samo, nie działa nawet wiatrak. Na drugi dzień wkładam nowy bezpiecznik, ale zapobiegawczo nie włączam klimy, przekręcam wiatrak na II i czuje, że przy wyłączonej klimatyzacji wiatrak wyraźnie chłodzi ! Otwieram maskę, śmigło wiatraka od klimatyzacji kręci się. Po przejechaniu 100km stoję w korku i 'cyk' bezpiecznik ponownie się pali. Reasumując pali się bezpiecznik, klima chodzi nawet nie włączając jej. Jaka jest przyczyna ? Dostałem się pod kolumne do bezpieczników.ale mam tam ich zupełnie inne ułożenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #18 Napisano 6 Czerwca 2008 Możesz wyjaśnić, na czym polega to INNE ułożenie bezpieczników? Bo po prostu nie kumam. Najlepiej zrób zdjecie. A co do klimy, to odepnij AKU na 10 minut - moze pomoże. U mnie był dziwny przypadek z KLIMĄ i po resecie wszystko wróciło do normy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość macmara Zgłoś #19 Napisano 10 Czerwca 2008 zakryłem i nie chce mi się rozbierać, ale Płyta przekaźników dolna w miejsce 1 jest włożony jakiś przekaźnik. Byłem dzisiaj w serwisie klimatyzacji i człowiek od razu odpiął mi wtyczkę do cewki klimatyzacji i przestało palić bezpieczniki. Koszt cewki w zakładzie to 150 zł plus wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 10 Czerwca 2008 No to teraz juz kumam Bezpieczniki a przekaźniki to dwie rózne sprawy. W sumie to w górnym rzędzie powinien być przekaźnik od sprzęgła elektromagn. sprężarki a ten o którym mówisz, ze to pierwszy z dolnej listwu to zapewne przekaźnik nr 204. Obok masz 213-tke od wentylatora. No i wszystko jasne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach