herflik-00 Zgłoś #141 Napisano 5 Grudnia 2015 Witam Przy takich obrotach i średnicy wyłamanie dwóch żeberek nie ma żadnego znaczenia. Nawet gdybyś wyłamał tylko jedno, to nie będzie miało żadnego realnego wpływu na trwałość łożyska. Stąd moje wcześniejsze pytanie - bo nie byłem pewny czy to tylko "misianie" czy jakieś wiarygodne źródła :noniebardzo pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #142 Napisano 5 Grudnia 2015 Wyłamywanie żeberek to tylko idiota potrafi. Jak można coś takiego robić gdzie jest bardzo łatwy demontaż wiska. bierzesz śrubę ok. 10cm może być więcej na klucz 13, szlifujesz od strony gwintu do szpica, pod alternatorem na łapie masz po 2 łapki w kształcie U i kładziesz śrubę w to i obracając wiskiem pod warunkiem że jest zrzucony pasek z alternatora i wiska dociskasz śrubę aż wskoczy w jedną z kilku dziurek w kole pasowym od wiska. Jak się zblokuje bierzesz imbusa najlepiej do klucza albo grzechotki i wkładasz od strony kolektora w środek koła pasowego wiska i odkręcasz. śruba którą zrobiłeś będzie ci trzymać i bez problemu odkręcisz koło pasowe wraz z wiskiem. Ja biorę odkręcam i posuwam w stronę chłodnicy i sobie leży w pasie i jest w cholerę miejsca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #143 Napisano 5 Grudnia 2015 Wyłamywanie żeberek to tylko idiota potrafi. Jak można coś takiego robić gdzie jest bardzo łatwy demontaż wiska. bierzesz śrubę ok. 10cm może być więcej na klucz 13, szlifujesz od strony gwintu do szpica proszę jasniej trochę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #144 Napisano 6 Grudnia 2015 (edytowane) prosze mi pokazać prawidłowo wyłamane łopatki > ze szczegolnym naciskiem na zachowanie normy dla prawidłowo wyważonej wisko ;p Gdzieś na forum ktoś umieszczał zdjęcie, wielu mechaników tak robi, zbyt małe obciążenia aby coś miało się dziać po takim zabiegu. - - - - - aktualizacja - - - - - Wyłamywanie żeberek to tylko idiota potrafi. Jak można coś takiego robić gdzie jest bardzo łatwy demontaż wiska. bierzesz śrubę ok. 10cm może być więcej na klucz 13, szlifujesz od strony gwintu do szpica, pod alternatorem na łapie masz po 2 łapki w kształcie U i kładziesz śrubę w to i obracając wiskiem pod warunkiem że jest zrzucony pasek z alternatora i wiska dociskasz śrubę aż wskoczy w jedną z kilku dziurek w kole pasowym od wiska. Jak się zblokuje bierzesz imbusa najlepiej do klucza albo grzechotki i wkładasz od strony kolektora w środek koła pasowego wiska i odkręcasz. śruba którą zrobiłeś będzie ci trzymać i bez problemu odkręcisz koło pasowe wraz z wiskiem. Ja biorę odkręcam i posuwam w stronę chłodnicy i sobie leży w pasie i jest w cholerę miejsca. Od " idiotów " kolego nie zaczynaj bo wiele osób na forum tak zrobiło i jeżdżą. Może tak zrobić manual i pokazać a nie od razu z grubej rury⌠Osobiście to Ty powinieneś się tak nazwać za takie wypowiedzi. To tyle do kolegi Wojciecha. Edytowane 6 Grudnia 2015 przez dariusz198012 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #145 Napisano 6 Grudnia 2015 dariusz198012 to tak jak byś nie mógł wyciągnąć przełącznika np. świateł i rozwalił deskę w okół przełącznika. Pomyśl sam zanim napiszesz. Trzeba było oglądać bajki jak byłeś mały np. Dobromir. Jak byś posiedział i podumał z 30 minut to byś sam wpadł na to. A nie wyłamywać ząbki z wiska. Potem nie dziwota że jak jedzie się kupić samochód to traci się paliwo bo jak się przyjeżdża na miejsce wygląda inaczej jak było opisane albo powiedziane i jeszcze są takie druciarstwa. tomsson możesz jaśniej zadać pytanie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomsson Zgłoś #146 Napisano 6 Grudnia 2015 dariusz198012 to tak jak byś nie mógł wyciągnąć przełącznika np. świateł i rozwalił deskę w okół przełącznika. Pomyśl sam zanim napiszesz. Trzeba było oglądać bajki jak byłeś mały np. Dobromir. Jak byś posiedział i podumał z 30 minut to byś sam wpadł na to. A nie wyłamywać ząbki z wiska. Potem nie dziwota że jak jedzie się kupić samochód to traci się paliwo bo jak się przyjeżdża na miejsce wygląda inaczej jak było opisane albo powiedziane i jeszcze są takie druciarstwa. tomsson możesz jaśniej zadać pytanie??? pomyślałem chwilę i już nie mam pytań na chwilę obecną pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtf23 Zgłoś #147 Napisano 6 Grudnia 2015 tomsson na pewno zrozumiałeś co napisałem???? jak mi się uda to zrobię mini manual-filmik i wrzucę na youtuba. Bo naprawdę szkoda żeby więcej ludzi niszczyło wiska albo mechanicy czegoś się nauczą. P.S. Jak coś się robi przy swoim samochodzie traktujcie go z szacunkiem a nie jak ku..we. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #148 Napisano 9 Czerwca 2016 Czy orientuje się ktoś czy alternator o nr 028 903 029 QX 01 Podejdzie do Passata B5FL AVB 2001r? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafalgg91 Zgłoś #149 Napisano 10 Czerwca 2016 W necie jest pelno manuali, sam wyjmowalem w poprzednia niedziele alternator bo mi padl. Bez zadnego lamania ucinania. Wykecie alternatora zajelo mi 5 max 10 min wlozenie i domrecenie drugiego tak samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #150 Napisano 10 Czerwca 2016 Pytałem czy 028 903 029 QX 01 będzie pasował a nie czy trudno się go wymienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tadpaw1 Zgłoś #151 Napisano 31 Października 2017 Dnia 10.06.2016 o 08:21, rafalgg91 napisał: W necie jest pelno manuali, sam wyjmowalem w poprzednia niedziele alternator bo mi padl. Bez zadnego lamania ucinania. Wykecie alternatora zajelo mi 5 max 10 min wlozenie i domrecenie drugiego tak samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
175mateusz Zgłoś #152 Napisano 16 Stycznia 2018 Witam podpinam się pod temat bo nie chcę zakładać nowego. Mam problem bo mój stary alternator Valeo 120A padł. Kupiłem używany Boscha 120A. Ładowanie jest takie jak należy. Ale przy odpaleniu rano samochodu gdy jest temperatura ok 0 stopni kontrolka ładowania nie gaśnie. Muszę przegazować do 1200obr i gaśnie. Gdy go zaraz zgaszę i odpalę już się nie świeci. Natomiast gdy jest ok 10stopni, kontrolka gaśnie tak jak powinna. Na wcześniejszym alternatorze nie było takiego problemu. Jak myślicie czy to może być regulator napięcia? Chciałbym się pozbyć tego problemu bo denerwuje mnie sygnał i komunikat o uszkodzonym alternatorze. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #153 Napisano 16 Stycznia 2018 Przeczyść główny punkt masy w komorze silnika i obserwuj dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
175mateusz Zgłoś #154 Napisano 16 Stycznia 2018 Mógłbyś podpowiedzieć gdzie to będzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #155 Napisano 16 Stycznia 2018 (edytowane) Edytowane 16 Stycznia 2018 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
175mateusz Zgłoś #156 Napisano 16 Stycznia 2018 Niestety zdjęcia wygasły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
K4par Zgłoś #157 Napisano 27 Kwietnia 2021 (edytowane) Witam Podczas jazdy wyświetlił się komunikat ALTERNATOR WORKSHOP. Po zdemontowaniu regulatora z alternatora okazało się ze szczotki się skończyły. Pytanie czy wystarczy wymienić sam regulator? Zdjęcie z komutatorem. Edytowane 27 Kwietnia 2021 przez K4par Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach