Skocz do zawartości
lookas76

passat 130 PS dymi przy zapalaniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. mam taki dziwny objaw, że passat (2002) zakopci przy zapalaniu nawet teraz kiedy temperatura jest w miarę wysoka. jest to taki popielatawy dymek, który zaraz ustaje po zapaleniu, ale pozostawia mało przyjemną "chmurkę" w garażu. Podczas jazdy nie kopci a przy zapalaniu rozgrzanego silnika owe dymienie nie zawsze występuje. Gdzie tkwi przyczyna? Możecie mi pomóc? Mam passata od miesiąca i nie wiem co to może być. Pomóżcie proszę. Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Upewnij sie jutro z rana ile jest tego dymu. Czy niewielki dynek czy jakiś obłok. Ponadto jakiego jest on koloru czy biały, ciemny czy niebieskawy oraz jaki ma zapach i czy taki gryzący w oczy. Wtedy będziemy coś bliżej powiedzieć, przynajmniej ja :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie jest czarny - jest taki popielatawy, siwy i dosyć ciężki - tak się snuje ... Nie wiem jak to opisać. Jest tego trochę, bo garaż pozostje zadymiony, a jak zapalam na zewnątrz to pozostaje taki obłoczek. Czy jest gryzący? ciężko powiedzieć, jest to taki specyficzny zapach kiepsko spalonej ropy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeżeli poddymia w taki siwawy dymek i jak mówisz, że jest gryzący tzn. że jest to dym paliwowy. Na początek obstawiłbym świece żarowe. Sprawdź ich stan czy nie są przypadkiem spalone.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pyra

haha, nie mam 100% pewności ale czy świece żarowe nie są uruchamiane poniżej określonej chyba minusowej temperatury zewnętrznej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to diesel to musi troszkę zakopcić, żeby reszta świata wiedziała, że to TDI :614:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eliott231

spróbuj zapalić na zewnątrz garażu.W srodku to każdy samochód pozostawi po sobie smierdzący zapach i troche dymu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Mój po wymianie świec przestał uszczać chmurki przy zapalaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy aby świece żarowe funkcjonują przy dodatnich temperaturach przy pompowtryskiwaczach?

A ilość dymu przy zapalaniu jest zmienna. Czasami zakopci dosyc zdrowo, a czasem znikomo. Może niepotrzebnie się czepiam. Ile dymu mieści się w "normie"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość falis

chcialbym sie podpiac pod watek.

Jadac dzisiaj troche po miescie zauwazylem ze za mna rowniez od czasu do czasu pozostaje taka siwawa chmurka, kumpel za mna jechal i mowi ze jak przyspieszam to troszke zadymi do pewnego momentu a pozniej juz jest spoko. Jak jade spokojnie, rownomierna predkoscia to nie dymi, jak przyspieszam gdy mam juz jakas predkosc to tez nie dymi. Martwi mnie barwa dymku,m bo jest on siwawo popielaty, taki nijaki. Z tego co wiem to TDI dymi ale na czarno a to nie byl czarny dymek. Dymienie wystepuje powiedzmy przy ruszaniu, do momentu az sie turbinka zalaczy (zacznie byc ja czuc). Nie zauwazylem zadnych ubytkow oleju na bagnecie sprawdzam to dosc czesto i poziom jest w normie. Czy moze to byc wina paliwa??? A moze to swiece zarowe??? Moze je wymienic??

Na koniec dodam ze nie mam katalizatora gdyz sie go pozbylem, zapewne to tez wplywa na dymienie.

Prosze o wasze opinie.

 

Czy nie zauwazyliscie ze gdy jest goraco to wasz TDI jest troszke slabszy???

Wieczorami, gdy powietrze gestnieje i jest chlodne wydaje sie byc deczko mocniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jadac dzisiaj troche po miescie zauwazylem ze za mna rowniez od czasu do czasu pozostaje taka siwawa chmurka

już na zlocie Twoje auto potrafiło zakurzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Przeciesz to sa diesle czego wy wymagacie!

Każdy silnik zasilany ropą kopci popatrzcie na nowe Renówki te to potrafią przyje...ć kumpel ma lagune 2 latke i jak ostro depnie to jak mgła :641: .

Mój jak dłużej pojeżdże po mieście spokojnie to jak wypadne zamiasto to na początku jest czarno ale potem to ustaje.

A jeszcze jak jest obciążony to juz na pewno zakopci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

falis, przypominam próbę sprawnościową z piłką na masce - za Tobą chyba było najciemniej ze wszystki startujących TDIków...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość falis

Jak czarno to sie nie martwie, spowodowane jest to zapewne tym ze nie mam katalizatora, bardziej marwi mnie siwawy dymek, czy moze to swiadczyc o braniu oleju??? Siwawy leci tylko przy ruszaniu i przyspieszaniu na niskich biegach, nie jest go duzo ale jest. Moze to kwestia paliwa??? Ostatnio bylem zmuszony zatankowac na stacji, ktorej nie znam. Dzisiaj zalalem Diesel Ultimate na BP, zobaczymy czy bedzie mniej dymkow :)

Oleju nie ubywa na bagnecie, stan jest taki sam caly czas, ponoc autka z turbinka zawsze biora troche oleju i nie wiem sam co o tym mam myslec. Moze jestem przewrazliwiony ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość falis

Heh, no i wszystko jasne. Winne bylo paliwo ktore zatankowalem na STATOIL-u w Starachowicach. Po wlaniu Diesel Ultimate na BP w Skarzysku wszystkie bolaczki minely. Autko zaczelo lepiej jezdzic, nie kopci juz tak bardzo (kopcenie jest ale w normie :) ), no i oczywiscie czuc moc pod pedalem gazu, bo wczesniej to musialem go prosic aby jechal.

Nie wiem co te sku....syny nalali do tego paliwa na Statoil-u ale wiecej tam nie zatankuje.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miszczofkors

Morał z tego jest taki żeby nie tankować na STATOIL'u bo tam syf mają... :612:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświerzając kotleta ..

 

też miałem problemy po tankowaniu na statoil'u brak mocy, dymienie, itd... żeby było śmiesznej kiedyś musiałem zatankować na Watis;ie i wszystkie bolączki dziwnym trafem ustały ... od tamtego czasu omijam Statoil..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Podepnę się pod temat. U mnie sprawa wygląda tak. Odpalę go rano (130km AWX) silnik pracuje normalnie. Pali od strzała. Po ok. 5-7 minutach z rury zaczna kopcić szary, gryzący dym, a obroty silnika falują - wyraźnie falują a silnikiem lekko trzęsie. Później po jeździe jak się rozgrzeje wszystko wraca do normy. Moc ma, zbiera się dobrze, egr wymieniony na nowy. Proszę o rady.

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odświerzając kotleta ..

 

też miałem problemy po tankowaniu na statoil'u brak mocy, dymienie, itd... żeby było śmiesznej kiedyś musiałem zatankować na Watis;ie i wszystkie bolączki dziwnym trafem ustały ... od tamtego czasu omijam Statoil..

 

Potwierdzam, statoil to porażka. Na watisie też zalałem, nawet taniej niż ogólnie w rejonie i zaczął lepiej palić, mniej dymić.

 

To jest jeden aspekt, drugi to był u mnie kąt wtrysku, ale to w AFN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności