zippo68 Zgłoś #1 Napisano 23 Lutego 2008 Przed przystąpieniem do rozbiórki turba zaopatrzyć się w uszczelnienia olejowe oraz uszczelkę turbo-łącznik elastyczny wydechu dostępne w ASO oraz pastę do układów wydechowych. Wymontować: obudowę filtra powietrza, rurkę do EGR ( przy okazji małe czyszczonko ) wąż gumowy od intercoolera do turbo , odkręcić 2 śrubki z dołu gruszki która steruje sztangą - dostanie luz ( lepszy dostęp do nakrętki mocującej turbo do kolektora wydech. z góry) pod zaworem N 75 jest śrubka na wkrętak krzyżakowy, która trzyma plastikową bańkę- wykręcić ją, wyjąć z zatrzasku bańkę i zastawić luzem ( lepszy dostęp do dolnej nakrętki z turba ), odkręcić 3 nakrętki mocujące turbo do łącznika elastycznego wydechu, odkręcić śrubę mocującą turbo do wspornika dolnego ( na czuja bo z góry tego nie widać ) odkręcić przewody olejowe góra - dół, nakrętki mocujące turbo do kol.wydech. Po odkręceniu przewodów i rur natychmiast wepchnąć w nie szmaty, aby nie dostały się tam żadne brudy. Po wyjęciu sprężarki zdjąć zawleczkę z dolnej części sztangi, odkręcić wspornik razem z gruszką sterującą ( nie ma potrzeby rozkręcania sztangi ). Spryskać odrdzewiaczem śrubki i składanie gorącej części turba delikatnie stukać młotkiem przez kawałek twardego drewna , aż się rozpołowi . Następnie postępować zgodnie z instrukcją czyszczenia zawartą w sekcji -WARSZTAT-. Najlepiej podczas rozbiórki zrobić sobie dokumentację fotograficzną, krok po kroku. Nie wszystkie sprężarki są identyczne w wewnątrz. W AFN-nie koronka sterująca kierownicami jest inna niż na foto w sekcji -WARSZTAT-. Po wyczyszczeniu i złożeniu ustrojstwa do kupy, nalać trochę oleju silnikowego do otworu smarującego i pokręcić wirnikiem sprężarki, aby „zassał” Przed zakręceniem turba nanieść niewielką ilość pasty do tłumików na łączenie kolektor-turbo zaznaczam niewielką ponieważ nadmiar pasty gdy zrobi się twardy, może się odłamać i wpaść na łopatki wirnika i sssrrrruuuu po maszynce. Cały demontaż można wykonać od góry, choć szybciej jest z kanału. Nie zapomnieć o wyjęciu szmat. Ja rozebrałem tylko gorącą część sprężarki nie stwierdziwszy ponad normatywnych luzów na wirniku z zimną dałem sobie spokój. I to już chyba wszystko w tym temacie. Pozdrawiam amatorów robótek ręcznych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek2626 Zgłoś #2 Napisano 2 Maja 2012 Ja zmieniałem turbinke bo moja padła to zajmuje 2godz cała operacja i najlepiej wyjąc z całym kolektorem wydechowym. Troszke mało miejsca i trzeba lekko odciagnąc silnik zeby kol. wyszedł ze szpilek ale w pojedynke spokojnie mozna to zrobic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bizkid Zgłoś #3 Napisano 16 Lipca 2012 tu opis z obrazkami http://www.vag-podkarpacie.pl/viewtopic.php?t=10373 do tego wątku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz861 Zgłoś #4 Napisano 6 Maja 2013 (edytowane) uszczelnienia olejowe oraz uszczelkę turbo-łącznik elastyczny wydechu Witam Nie bardzo wiem o jakie uszczelnienia chodzi? Jakby ktoś podrzucił jakieś zdjęcie lub nr części także tej uszczelki turbo-łącznik elastyczny to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Edytowane 6 Maja 2013 przez mariusz861 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #5 Napisano 6 Maja 2013 (edytowane) Łap Uszczelka turbo-łącznik http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=47961f45&cat[cmf]=35e&cat[cmo]=905&cat[cve]=1947&cat[art]=619b6&cat[atg]=8e3e97&offset=0&sort=1 Uszczelka odpływu oleju http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=6299 Edytowane 6 Maja 2013 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz861 Zgłoś #6 Napisano 7 Maja 2013 (edytowane) I tylko te uszczelki ? A ta odpływu oleju tylko jedna ? Bo nie rozumiem dlaczego "uszczelnienia"(zamiast uszczelnienie) olejowe w takim razie. A do tego połączenia oznaczonego strzałką nie jest potrzebna jakaś uszczelka czy też oring ? Wybaczcie za pytania ale nie chciałbym rozebrać i żeby mi czegoś zabrakło . ----------------------------------------------------------------------- Turbina już wyczyszczona , na zaznaczonym przeze mnie miejscu jest tylko miedziana podkładka, której nie wymieniałem. Poza tym cała sobota z głowy, ale autko teraz śmiga. Największy problem sprawiło rozpołowienie gorącej części turbiny. Dopiero podgrzanie jej pomogło i można było wyjąć to ręką bez wysiłku. Pozdrawiam Edytowane 13 Maja 2013 przez mariusz861 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dabros_89 Zgłoś #7 Napisano 2 Grudnia 2013 Dziś jadąc 120 km/h, autko zaczęło same przyspieszać. Pierwsza myśl- zaciął się gaz. Wyrzuciłem więc samochód z biegu. Obroty silnika wzrosły do około 4500 obr/min i auto zgasło. Okazało się, że turbina się rozleciała. Pod samochodem plama oleju. Turbina rozleciała się na dwie części. Pękła na zwężeniu na którym jest smarowana (tuż za wirnikiem ssącym). Po wirniku ssącym pozostało tylko parę odłamków (rozleciał się w drobny mak). I tu pojawia się moje pytanie, co mogło stać się z resztkami wirnika? Czy został wyrzucony do intercoolera, chłodnicy? Czy może dostać się do silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #8 Napisano 2 Grudnia 2013 Dziś jadąc 120 km/h, autko zaczęło same przyspieszać. Pierwsza myśl- zaciął się gaz. Wyrzuciłem więc samochód z biegu. Obroty silnika wzrosły do około 4500 obr/min i auto zgasło. Okazało się, że turbina się rozleciała. Pod samochodem plama oleju. Turbina rozleciała się na dwie części. Pękła na zwężeniu na którym jest smarowana (tuż za wirnikiem ssącym). Po wirniku ssącym pozostało tylko parę odłamków (rozleciał się w drobny mak). I tu pojawia się moje pytanie, co mogło stać się z resztkami wirnika? Czy został wyrzucony do intercoolera, chłodnicy? Czy może dostać się do silnika? resztki polecialy w rure pod silnik i tam pewnie zostana,zeby dostaly sie do silnika to musza przejsc przez ic i w gore przez rury do kolektora))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dabros_89 Zgłoś #9 Napisano 2 Grudnia 2013 Może ktoś powiedzieć co powinno się wykonać przed zamontowaniem sprawnej turbiny? Co sprawdzić, co wyczyścić itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aras123 Zgłoś #10 Napisano 12 Grudnia 2013 co powinno się wykonać przed zamontowaniem sprawnej turbiny? Co sprawdzić, co wyczyścić itp. warto chociażby pomyśleć o udrożnieniu wydechu usuwając katalizator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misku79 Zgłoś #11 Napisano 20 Lipca 2014 witam, poszukuję informacji na temat wymiany turbiny . Moja "turbawka" ma już 400000 przelotu i wykazuje tzw.osiowość! postanowiłem w tym roku coś z tym zrobić-tj wymienić .Pytanie moje brzmi wiec,czy istnieje jakiś zamiennik orginalnej turbiny GARETT GT1749VA? ,słyszałem cos o marce KKK,BORGNER....itd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat4ever Zgłoś #12 Napisano 24 Lipca 2014 Witam Panowie Na dniach będę się zabierał za czyszczenie turbawki Co powiecie o tym zestawie montażowym: http://allegro.pl/zestaw-montazowy-uszczelek-turbosprezarki-audi-a4-i4375254238.html Jest wszystko co potrzeba ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach