kubotek Zgłoś #1 Napisano 10 Maja 2006 Witam przymierzam się do wymiany filtra paliwa ale jak się do tego zabrać czy taki laik może to wymienić jakie czynności trzeba wykonać Pomóżcie :647: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek Zgłoś #2 Napisano 10 Maja 2006 kubotek przeważnie na warsztatach jest tak że jak zakupisz u nich filtr to wymina gratis. Ja tak zrobiłem i ręce były czyste i koszt ten sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #3 Napisano 10 Maja 2006 Witam przymierzam się do wymiany filtra paliwa ale jak się do tego zabrać czy taki laik może to wymienić jakie czynności trzeba wykonać Pomóżcie :647: Trudno i nie trudno Jak masz odrobinę zmysłu technicznego to wymiana trudna nie jest. W passkach jest umiejscowiony po prawej stronie tuż przy silniku (patrząd od przodu pojazdu). Trzeba mieć w miarę konkretne narzędzia by poluzować opaskę przytrzymującą filtr paliwa. Do odpięcia przewodów paliwowych potrzebne są kombinerki. Potem odpina się zawleczkę i wyciągasz filtr. W jego miejsce wkładasz nowy filtr paliwa. i wszystkie czynności wykonać odwrotnie. Najważniejszą sprawą jest oczywiście odpowietrzenie filtra. Jeżeli nie masz do tego pompki, a zapewnie nie masz to proponuję Ci prosty zabieg, który łatwo pozwoli odpowietrzyć filtr. Poprostu przed zamontowaniem nowego filtra paliwa zalej go przez otwór od zawleczki ropką a niedobór zalej świeżą ropą. Zalej oczywiście pod "korek". Po zapaleniu silnika przez dłuższą chwilę utrzymuj silnik na poziomie min. 2000rpm. Po parunastu sekundach możesz zgasić motor i operacja wymiany filtra zakończyła sie powodzeniem. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #4 Napisano 10 Maja 2006 Poprostu przed zamontowaniem nowego filtra paliwa zalej go przez otwór od zawleczki ropką a niedobór zalej świeżą ropą. Przez ten otwór od zawleczki mogę wlać też świeżą ropkę ??? A po odpięciu tych przewodów nie będzie ropka lecieć ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #5 Napisano 10 Maja 2006 Jak odczekasz kilkanaście minut przed demontażem filtra to nie będzie się lało. Poleci może malutka ilość ropki ale to naprawdę niewielka Wlewać ropę do świeżego filtra musisz od góry czyli tylko przez ten od drucianej zawleczki. Możesz ze starego filtra do nowego zlewać ropę przez otwór zlewowy w starym tylko odczekać chwilę po odkręceniu koreczka czy przypadkiem nie zlewają się z ropą jakieś brudy. Jeśli leci paliwo czyste to podstawiasz nowy filtr i wlewasz doń przez ten otwór przy którym jest druciana zawleczka. To ten otwór co widać taki przeźroczysty plastik. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ra11 Zgłoś #6 Napisano 16 Stycznia 2007 Najważniejszą sprawą jest oczywiście odpowietrzenie filtra. Jeżeli nie masz do tego pompki, a zapewnie nie masz to proponuję Ci prosty zabieg, który łatwo pozwoli odpowietrzyć filtr. Poprostu przed zamontowaniem nowego filtra paliwa zalej go przez otwór od zawleczki ropką a niedobór zalej świeżą ropą. Zalej oczywiście pod "korek". HHA Mam pytanie do kolegi bo w książce typu "Sam naprawiam passata B5" jest opis wymiany filtra paliwa, ale tam jest napisane że on się w tych samochodach samoczynnie odpowietrza. Jeśli nie zaleje tego filtra i odpale samochód jakie bedą, lub mogą być tego następstwa? Ostatnim razem ponieważ wymieniałem w warsztacie(razem z olejem) na 99% jestem przekonany że nie zalewał gość filtra. Załozył i odpalił (no ale ten sam gość zalał mi olej z norma 505.00 i twierdził ze będzie ok - więc zaufanie do jego wiedzy jest u mnie znikome) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DigiTech Zgłoś #7 Napisano 16 Stycznia 2007 Możesz ze starego filtra do nowego zlewać ropę przez otwór zlewowy ile chcesz zaoszczędzić na paliwie 100-150ml? Czystość przede wszystkim w TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcc Zgłoś #8 Napisano 17 Stycznia 2007 czy w silniku AFN nie zalanie filtra paliwa ropą grozi jakimiś konsekwencjami? czy jak założę filter "czysty", nie zalany to czy coś się stanie? czy jak będę kręcił rozrusznikiem to zassa paliwo i odpali? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kurzyn Zgłoś #9 Napisano 17 Stycznia 2007 odpalic odpali ale bedzie straszie przerywal, gasl i bedziesz robil kangurki. Kolega w a4 z tym silnikiem zrobil tak ostatnio i musial go pozniej dobrze przegonic. Lepiej zalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jezior_19 Zgłoś #10 Napisano 17 Stycznia 2007 najlepiej zalać filtr swierza ropą jak nie zalejesz moze wogóle nie zapalic ja tak mialem nie chcialem sie brudzic pojechalem do mechanika i pozałowalem tego nie zalal ropa auto odpalilo tylko na chwile zgaslo i trzebabylo popuszczac wtryski zeby odpowieczyc tylko nerwów stracilem duzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hiszpan1 Zgłoś #11 Napisano 23 Września 2007 Ajaką markę filtru najlepiej zamontować.Gość w serwisie powiedział że z boschem mieli problemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DigiTech Zgłoś #12 Napisano 23 Września 2007 Knehtt, Mann tak. Filtron zdecydowanie nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #13 Napisano 14 Października 2007 A ja właśnie się zastanawiam i szukam co ile km należy wymieniać filtr paliwa ? I jak on sie zwie po niemiecku w książce serwisowej niemieckiej? 60 000 km ? katalogowo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #14 Napisano 14 Października 2007 wolfik, co drugą wymianę oleju - nasze paliwo jest fatalnej jakości, więc warto się poświęcić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rottik Zgłoś #15 Napisano 14 Listopada 2007 To i ja sie podpinam pod temat, czeka mnie wymiana filtra paliwa byłem dziś w Inter cars i gośc powiedział że sa dwa rodzaje i mam zmierzyc jaki jest u mnie I mam do was pytanko czy znacie jakieś oznaczenie katalogowe dla tego filtra mam silnik B5(3BG) 1.9TDI-PD 130KM (AWX) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #16 Napisano 14 Listopada 2007 To i ja sie podpinam pod temat, czeka mnie wymiana filtra paliwa byłem dziś w Inter cars i gośc powiedział że sa dwa rodzaje i mam zmierzyc jaki jest u mnie I mam do was pytanko czy znacie jakieś oznaczenie katalogowe dla tego filtra mam silnik B5(3BG) 1.9TDI-PD 130KM (AWX) Podaj VIN na priva. Do wyboru masz KC80 lub KL147D. Powienienieś mieć KL147D bo ten drugi był raczej stosowany w latach 2000-2001 HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hekri Zgłoś #17 Napisano 28 Grudnia 2007 Ciekło mi paliwo z nad filtra paliwa (tzw podstawy filtra) podstawa do takie dwa nieduże talerze, okazało się, że między nimi powinien (podobno) byc jakis oring lub uszczelka, nie było i dlatego się lało paliwo, gosc wsadził mi jakies byleco i się nie leje ale kazał jechac do serwisu i dokupic taki oring. Pytanie czy faktycznie między tymi dwoma częsciami podstawy ma byc jakis oring bo w serwisie mi powiedzieli, że nie mają mają tylko cała podstawę z filtrem za jedyne 800zł, troche duzo jak za jedna małą gumkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #18 Napisano 28 Grudnia 2007 hekri, w całym tym zestawie jest tylko jeden uszczelniacz o mumerze 3B0 201 844 za całe 4zł. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
colednik Zgłoś #19 Napisano 28 Grudnia 2007 ja wlasnie dzisiaj wymienialem m.in. filtr paliwa. Gosc tez mowil ze nie powinno byc problemu z zapowietrzeniem bo jest jakas pompa cos tam:) nie pamietam dokladnie co mowil. Na poczatku zapalil cacy pochodzil troche na wyzzych obratach. POzniej jak wyjezdzalem trzeba bylo troche pokrecic. Poszedlem zaplacic i sie pytalem dlaczego tak salobo pali, to powiedzieli ze to normalne jak sie wymienia ten filtr a na dodatek jeszcze filtr powietrza. Jak wyjezdzalem z serwisu znow trzeba bylo troche pokrecic a pozniej po godzinnym postoju palil jak trzeba:) zobaczymy jutro:) pozdrawiam, Piotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hekri Zgłoś #20 Napisano 29 Grudnia 2007 hha powiedz mi czy to jest wlasnie mala uszczelka laczaca obie częsci podstawy filtra? Gdzie o to pytac, w serwisie skody (tylko taki mam w miescie) powiedzieli, ze maja tylko cały zestaw. Tak czy siak dzięki Ci za odpowiedź, zadzwonie do jakiegos serwisu VW i zobaczymy czy tam pomogą Dzwonilem do VW powiedzieli ze ten uszczeniasz jest na śróbę od góry (może gośc nie potrafił mi tego poprawnie wytłumaczyc. Chodzi mi o uszczeniacz, który zaznaczyłem na rysunku, gosc w serwisie stwierdził, że to chyba nie ten co numer podałes bo ten według niego jest na sróbę zakładany od góry a nie między dwie podstawy filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach