Skocz do zawartości
kubotek

Wymiana filtra paliwa TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wode spuszczasz na zgaszonym

Na zgaszonym nie poleciała ani kropla hmmm a na chodzie tak. Jaki z tego morał?

Dodam że szukam przyczyny delikatnego falowania na wolnych obrotach i czasem ciężkiego rannego odpalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na zgaszonym nie poleciała ani kropla hmmm a na chodzie tak. Jaki z tego morał?

Dodam że szukam przyczyny delikatnego falowania na wolnych obrotach i czasem ciężkiego rannego odpalania.

 

Jeżeli ja bym spuszczał u siebie wodę z filtra to na pewno na zgaszonym i bym poluzował od góry śrubkę do odpowietrzania. Po całej operacji uzupełnił ropkę tą samą śrubką do pełna i po kłopocie.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam jest strasznie mało miejsca pod filtrem. Czy ma się lać na osłonę silnika? Nie bardzo sobie wyobrażam jak złapać to co wyleci z filtra. Czy jest na to jakiś patent?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tam jest strasznie mało miejsca pod filtrem. Czy ma się lać na osłonę silnika? Nie bardzo sobie wyobrażam jak złapać to co wyleci z filtra. Czy jest na to jakiś patent?

 

Ale tam jest jak dobrze pamiętam miejsce na nałożenie wężyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! U mnie po wymianie takiego filtru cieknie od góry , czyli na tej śrubie imbusowej i na połączeniu filtra z nagrzewnica. Jak to można uszczelnić? Bo mechanik twierdzi że tylko wymiana tej obudowy wchodzi w grę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ten sam mechanik wymieniał :)

 

oring 11x2.5 - przwdopodobna przyczyna

 

6hrmmJ3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki ,dzisiaj jadę dobrać oring i sam się za to biorę! Naprawiłem to, ale powiem że łatwo nie było 2 o-ringi ze sklepu motoryzacyjnego pękło przy przechodzeniu po tej śrubie, zresztą były bardzo sztywne.Uratował mnie chiński o-ring ,który miałem w domu był bardziej elastyczny i nie było problemu z nałożeniem go na śrubę , przy okazji za tym filtrem zaizolowałem uszkodzone kable od czujnika.

Edytowane przez bawar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a czy może ktoś się orientuje gdzie można kupić SAM PODGRZEWACZ bez filtra, bo jedna z tych rurek przegniła mi na zgrzewie i jest nie do uratowania a sączy się płyn i to tak zdrowo w sklepie nie mają a w serwisie tylko w komplecie ( i pewnie zawołają z 400-500 zł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z wielką niechęcią wymieniłem ponownie filtr paliwa ;-) - wkręcany z podgrzewaczem. Znowu cieknie hehe jak ostatnio. Zamówiłem w ASO 2 te oringi na zaś po 6 zł są. Pytanie : czy ten oring przychodzi jak na rysunku wybuchowym tzn. pod sam łeb śruby imbusowej czy gdzieś między te dwie części podgrzewacza ? - odpowiedź ;-) : jest tam specjalne żłobienie na śrubie drążonej. Jak napisałem tak zrobiłem - zakupiłem dwa ori ori  ;-) za 10,04 zł ... Mój stary był cały więc się zmartwiłem na początku. Okazało się jednak, że po latach zrobił się luźny miał większą średnicę wewnętrzną niż nowy. Po założeniu nowego filterek suchutki :-). Polecam zaopatrzyć się w 1-2 sztuki w ASO i problem z głowy.

Edytowane przez wolfik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nigdzie nie mogę znalezc w jaki sposób wymienić filtr paliwa KC80 bynajmniej, mam silnik AVB 1.9tdi. Szukałem i szperałem w internecie ale wszędzie jest opisana wymiana filtra z dwoma krućcami nowszego typu. U mnie są dwa krućce u góry i cztery nieco niżej- czy mogę zrzucić je wszystkie przy wymianie? nie zapowietrze w ten sposób układu? ktoś wogóle ma jeszcze taki filtr i jakieś doświadczenia z jego wymianą czy wszyscy mają już ten nowszy tym z podgrzewaczem??Generalnie wiem jak to zrobić tylko obawiam się zapowietrzenia układu po zrzuceniu tych dolnych króćców. Proszę o konkretną odpowiedz. Dziękuję z góry

By marcin_pesel,

temat połączony/przeniesiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.12.2017 o 21:52, res159 napisał:

Witam

Nigdzie nie mogę znalezc w jaki sposób wymienić filtr paliwa KC80 bynajmniej, mam silnik AVB 1.9tdi. Szukałem i szperałem w internecie ale wszędzie jest opisana wymiana filtra z dwoma krućcami nowszego typu. U mnie są dwa krućce u góry i cztery nieco niżej- czy mogę zrzucić je wszystkie przy wymianie? nie zapowietrze w ten sposób układu? ktoś wogóle ma jeszcze taki filtr i jakieś doświadczenia z jego wymianą czy wszyscy mają już ten nowszy tym z podgrzewaczem??Generalnie wiem jak to zrobić tylko obawiam się zapowietrzenia układu po zrzuceniu tych dolnych króćców. Proszę o konkretną odpowiedz. Dziękuję z góry

Ściągasz wężyki, odkręcasz śrubę u góry, schodzi ci kapturek do którego wcześniej dochodziły dwa węzyki ( Zanim ich nie ściągnąłeś )

I teraz tak. Filtr trzyma się w takiej jakby łapie w połowie jego wysokości, skręconej na jedną śrubę, odkręcasz, masz wyciągnięty filtr, razem z nasadą

Na przykładzie tego filtra https://sklep.intercars.com.pl/produkty/286629-filtr-paliwa-knecht-kc-80

Jak widzisz na dole masz jakby miejsce na Klucz do odkręcenia, więc górą część wrzucasz w imadło i odkręcasz go od górnej nasady i w efekcie masz filtr jak na zdjęciu z linku.

 

Nowy wkręcasz do nasady, skręcasz do kupy i wsio

 

Dwa tipy. 

1. Po odkręceniu tego elementu do którego dochodzą wężyki, masz takia jakby plastikową szyjkę, fajnie jak nałożysz na nią gumowy oring, który dociśnie później całość, ponieważ tamtędy idzie paliwo i po rozkręceniu i złożeniu lubi ssać lewe powietrze. 

2. Odpowietrzanie. Kup dużego plaka, odkręć gumowy wąż od rury kolektora ssącego ( Na chłopski rozum, idzie przez góre silnika aluminiowa rura od powietrza i dołączony jest do niej gumowy wąż po lewej stronie przy turbinie, go odkręcasz ) Jedna osoba odpala silnik a ty walisz tam plakiem i dopóki walisz plakiem, to się kręci, jak przestaniesz, zgaśnie. Powtarzasz do czasu aż ALBO zużyjesz plaka, albo po 9tym razie sam odpali za pierwszym strzałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki plak? jakie imadło?

Ty wiesz o czym wogóle piszesz...?  na pewno  o wymianie tego samego filtra o jaki kolega pyta? :hmm 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, marcin_pesel napisał:

Jaki plak? jakie imadło?

Ty wiesz o czym wogóle piszesz...?  na pewno  o wymianie tego samego filtra o jaki kolega pyta? :hmm 

 

Tak, mowa o tym

pp850.z5.jpg

 

Jeżeli filtr długo długo nie był wymieniany, to graniczy z cudem odkręcenie "ręką" tej górnej Nasady od filtra, także daje się ją w imadło a z dołu kręci kluczem. 

 

Plak, to stara metoda, ewentualnie, przy zapowietrzonym układzie możesz sobie kręcić i kręcić i kręcić, luzować wtryski, kręcić aż ci aku nie padnie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma innego typu mocowanie i odkręca filtr jedną centralnie umieszczoną śrubą  (patrz kilka postów wyżej,  na rys. element nr 4) 

 

2 minuty temu, adris napisał:

Plak, to stara metoda, ewentualnie, przy zapowietrzonym układzie możesz sobie kręcić i kręcić i kręcić, luzować wtryski, kręcić aż ci aku nie padnie....

 

 

wystarczy zalać ropę do filtra i odpala od strzała ;) 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.12.2017 o 12:01, marcin_pesel napisał:

wystarczy zalać ropę do filtra i odpala od strzała ;) 

Po co zalewac rope do filtra i sie paprac jak mozna zrobic to bez paprania. JA zrobilem to tak ze normalnie wymieniłem filtr a zamiast nalewac rope to przekrecilem z 10 razy zaplon ale nie odpalajac go tylko zapłon i cofalem i zrobila za mnie to pompka napompowala ropy do filtra i pchneła dalej na wtryski i dosłownie strzał jak by nigdy nic i odpalił i chodzil normalnie nie zgasl wiec nie wiem po co to odpowietrzac :) Nie mialem takiego problemu zebym odpowietrzal po wymianie filtra ani razu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

E tam takie kombinacje alpejskie :D  Siedzić i kręcić zapłonem, ja tam wole wlać paliwo do filtra i po sprawie. Nigdy nic się nie zapowietrzyło i chyba wszędzie tak robią.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.12.2017 o 22:26, techno100 napisał:

Po co zalewac rope do filtra i sie paprac jak mozna zrobic to bez paprania. JA zrobilem 

W PD-ku owszem w starszym silniku z pompą wtryskową możesz sobie przekręcać zapłon i 500 razy a i tak za chu... nie zapalisz.

Wszystko zależy jak układ jest skonstruowany.

Aczkolwiek, że tak powiem zgodnie ze sztuką powinno się filtr paliwa zalewać świeżą ropą po wymianie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma rację, mam passka na pompie i przy wymianie zalalem filtr ropką lecz troszke brakło. Żadne pompowanie pedalem gazu itd. nie pomoglo. Po uzupełnieniu do pełna z pierwszego kopa motor uruchomiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności