adamek77 Zgłoś #201 Napisano 19 Marca 2012 witam jak czesto trzeba wymieniac filter paliwa ?? robilem juz 2 wymiany oleju ale tego filtra nie zmienialem , ostatnio odczowam jakby slabszy silnik , czy moze to byc wina filtra ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #202 Napisano 19 Marca 2012 witam jak czesto trzeba wymieniac filter paliwa ?? robilem juz 2 wymiany oleju ale tego filtra nie zmienialem , ostatnio odczowam jakby slabszy silnik , czy moze to byc wina filtra ?? Kolego zalecenia są żeby wymieniać co 30 tkm ale najlepiej jest wymienić przed zimą. Słabszy silnik łatwo można odczuć własnie zimą a przy obecnych temperaturach nie powinno być problemu, zawsze możesz zmienić , nie jest to wielka filozofia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #203 Napisano 11 Lipca 2012 właśnie wymieniłem filtr paliwa w moim awx ... mam wkręcany ... był mann i nowy dałem też mann ... dokręciłem lekko bo tam jest 14 Nm (nie mam klucza dynamometrycznego) ok patrzyłem czy nie cieknie i widzę, że się sączy ... no to dokręcam, wycieram, dokręcam (motor chodzi), wycieram ,cieknie dokręcam i cieknie dalej ... zwątpiłem, stary filtr był suchy jak pieprz, i nie wiem już skąd to może cieknąć ... chyba, że z któregoś przewodu - może sie poluzował jak odchylałem podgrzewacz i wyciągałem stary i wkładałem nowy filtr ? dokręciłem tak imbusem 13, że już chyba mocniej się nie dało, ten zewnętrzny oring już był napęczniały - wyciskany na zewnątrz filtra ... ta kopułka podgrzewacz składa się z 2 części ? - takie miałem wrażenie czy tam coś może cieknąć ? środkową uszczelkę tą mała ułożyłem dobrze przed dokręcaniem. zabrakło mi już pomysłów, może ktoś miał taki przypadek ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #204 Napisano 11 Lipca 2012 słuchaj... pewnie nie za wiele pomoge.... ale raz trafił mi się filtr w którym poluzowana była śruba do spuszczania wody z filtra... może z tamtąd Ci cieknie ? a jak nie to rozkręć to wszystko..... posprawdzaj uszczelki bo tam nie ma jakiś skomplikowanych rzeczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #205 Napisano 11 Lipca 2012 niestety ale cieknie z góry bo ropka gromadzi sie w tym rancie filtra na górze, na dole sucho - wyglada jakby ciekło z góry gdzieś nawet nie z uszczelki filtra tylko wyżej jeszcze bo jak wytrę podgrzewacz to jest sucho a po 10 min pracy silnika wilgotna jest ta właśnie metalowa kopułka do której dochodzą wszystkie wężyki - myślałem, że to może drgania silnika nawilżają górę spod uszczelki ale nie wiem, spróbuję podociskac te opaski jakoś, jak nie to bedzie lipa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzali0 Zgłoś #206 Napisano 11 Lipca 2012 niestety ale cieknie z góry bo ropka gromadzi sie w tym rancie filtra na górze, na dole sucho - wyglada jakby ciekło z góry gdzieś nawet nie z uszczelki filtra tylko wyżej jeszcze bo jak wytrę podgrzewacz to jest sucho a po 10 min pracy silnika wilgotna jest ta właśnie metalowa kopułka do której dochodzą wszystkie wężyki - myślałem, że to może drgania silnika nawilżają górę spod uszczelki ale nie wiem, spróbuję podociskac te opaski jakoś, jak nie to bedzie lipa U mnie po wymianie też się zbierała ropka właśnie na rancie filtra ale nie był to jakiś wielki wyciek, zostawiłem tak i po kilkunastu dniach zrobiło się sucho (a filtr dokręcałem tylko ręcznie maksymalnie jak dałem rady ręką dokręcić) Jak go zalewałem to trochę ropki poleciało też w te ranty filtra a z tamtąd jest ciężko to wytrzeć do sucha chyba że sie ma coś czym można to przedmuchać. Spróbuj podokręcać przewody może to coś da Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfik Zgłoś #207 Napisano 16 Lipca 2012 sączyło minimalnie 1 dzień, popuściłem ciut, odpowietrzyło się, dokręciłem i na razie jest sucho ... odpukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roro Zgłoś #208 Napisano 16 Lipca 2012 właśnie wymieniłem filtr paliwa w moim awx ... mam wkręcany ... był mann i nowy dałem też mann ... dokręciłem lekko bo tam jest 14 Nm (nie mam klucza dynamometrycznego) ok patrzyłem czy nie cieknie i widzę, że się sączy ... no to dokręcam, wycieram, dokręcam (motor chodzi), wycieram ,cieknie dokręcam i cieknie dalej ... zwątpiłem, stary filtr był suchy jak pieprz, i nie wiem już skąd to może cieknąć ... chyba, że z któregoś przewodu - może sie poluzował jak odchylałem podgrzewacz i wyciągałem stary i wkładałem nowy filtr ? dokręciłem tak imbusem 13, że już chyba mocniej się nie dało, ten zewnętrzny oring już był napęczniały - wyciskany na zewnątrz filtra ... ta kopułka podgrzewacz składa się z 2 części ? - takie miałem wrażenie czy tam coś może cieknąć ? środkową uszczelkę tą mała ułożyłem dobrze przed dokręcaniem. zabrakło mi już pomysłów, może ktoś miał taki przypadek ? Mam taka sama sytuacje już od dwóch miesięcy. Ja walczyłem z tym ponad miesiąc. Wymieniłem zaciski, dwa podejrzane węże, oring, nawet kupiłem nowy filtr chociaż stary miał pół roku . I co? I w raz to samo. Pojechałem do mechanika i też nie mógł ogarnąć i dziwił się strasznie bo nie widać skąd cieknie a gromadzi się na rancie filtra przykręcanego od góry. W końcu nie wytrzymałem i kupiłem http://allegro.pl/show_item.php?item=2472019482. Albo umoczę 60zł albo będzie ok. Brak mi słów na takie dziadostwo! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #209 Napisano 26 Października 2012 Witam. Ja mam takie pytanie , czy jest ktoś w stanie opisać mi od czego do czego i w który m kierunku "ciśnie" paliwo i płyn chłodniczy w tym filtrze paliwa. Z rozpisaniem np. -pierwszy z góry po lewej itp, a najlepiej dodając (edytując) foto Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myshol Zgłoś #210 Napisano 27 Października 2012 Witam! Przed zimą jak wszyscy zalecają chciałem wymienić filtr paliwa na nowy. U mnie jest to model wkręcany od dołu. Wymiana poszła sprawnie poza tym, że nie miałem zbyt wiele ropy pod ręką i wlałem jej do połowy filtra. Samochód zapalił, a po chwili zgasł. Po 2 czy 3 próbie zakręcenia rozrusznikiem zapalała się kontrolka ciśnienia i poziomu oleju. Po kilku próbach zapalenia "zbuntował się" i jak tylko próbuję kręcić rozrusznikiem, to na desce zapalają się ikony ABS i kontrolka układu hamulcowego (!), dodatkowo emitowany jest sygnał dźwiękowy. Nie bardzo rozumiem jaki to ma związek z wymianą filtra? Samochodu dalej nie mogę zapalić, spróbuję odpowietrzyć układ paliwowy. Tylko jaki związek jest z tymi kontrolkami na desce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #211 Napisano 27 Października 2012 Witam! Przed zimą jak wszyscy zalecają chciałem wymienić filtr paliwa na nowy. U mnie jest to model wkręcany od dołu. Wymiana poszła sprawnie poza tym, że nie miałem zbyt wiele ropy pod ręką i wlałem jej do połowy filtra. Samochód zapalił, a po chwili zgasł. W takcie wymiany filtra paliwa, nowy zalałem do pełna i zimny Pasek zagadał od strzała, nic nie przerywał :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #212 Napisano 27 Października 2012 Witam! Przed zimą jak wszyscy zalecają chciałem wymienić filtr paliwa na nowy. U mnie jest to model wkręcany od dołu. Wymiana poszła sprawnie poza tym, że nie miałem zbyt wiele ropy pod ręką i wlałem jej do połowy filtra. Samochód zapalił, a po chwili zgasł. Po 2 czy 3 próbie zakręcenia rozrusznikiem zapalała się kontrolka ciśnienia i poziomu oleju. Po kilku próbach zapalenia "zbuntował się" i jak tylko próbuję kręcić rozrusznikiem, to na desce zapalają się ikony ABS i kontrolka układu hamulcowego (!), dodatkowo emitowany jest sygnał dźwiękowy. Nie bardzo rozumiem jaki to ma związek z wymianą filtra? Samochodu dalej nie mogę zapalić, spróbuję odpowietrzyć układ paliwowy. Tylko jaki związek jest z tymi kontrolkami na desce? aku do ładowania/wymiany bo padnięty skoro kontrolki się palą przy kręceniu , poza tym jak już to masz tam odpowietrznik na gorze ( kopułka do której filtr przykręcasz) na śruba 6 ( klucz 10) wykręć, przekręć kluczyk ( nie zapalaj) aż pompka z baku naciśnie tego paliwa i wyleci , zakręć i pal . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #213 Napisano 27 Października 2012 Kolego AFN nie ma pompki w baku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myshol Zgłoś #214 Napisano 27 Października 2012 (edytowane) @dev14 - faktycznie akumulator jest do wymiany jak się dzisiaj okazało. Tylko nie wiem jaki to dokładnie miało związek z tymi kontrolkami? Czy możesz to opisać, żebym na następny raz był mądrzejszy Tutaj nic o tym nie znalazłem: http://forum.vw-passat.pl/threads/8844-Pelny-opis-kontrolek-wyswietlajacych-sie-na-liczniku-w-3B!! Po podpięciu prostownika do akumulatora i odpowietrzeniu układu samochód udało się uruchomić. I jak napisał Rufus110hp, pompki w baku tutaj nie ma. Edytowane 27 Października 2012 przez myshol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #215 Napisano 27 Października 2012 I jak napisał Rufus110hp, pompki w baku tutaj nie ma. Pompki w baku w każdym TDI nie ma:lol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trucio Zgłoś #216 Napisano 27 Października 2012 Pompki w baku w każdym TDI nie ma:lol No cóż, młody jesteś i mało wiesz jeszcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #217 Napisano 27 Października 2012 Pompki w baku w każdym TDI nie ma:lol Sorry chłopaki Pompki w baku Nie mają fabryczne ropniaczki na wtrysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #218 Napisano 27 Października 2012 Pompki w baku w każdym TDI nie ma:lol no ja napisałem głupotę moja gafa to fakt bo nie doczytałem , ale Ty też się mylisz - mój AWX ma na PD ^^ @ myshol skojarzyłem te kontrolki po tym jak ponad 70 km jechałem z padniętym alternatorem w nocy po 24 ~ a ostatnie 30 km bez świateł bo aku rozwaliło już prawie cały i się poklei tak kontrolki zapalały od abs i asr i poduszek, widocznie komp je odcina jak ma za mało prądu, nie wiem jak to może dziać ale pewnie tak jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
myshol Zgłoś #219 Napisano 28 Października 2012 @ myshol skojarzyłem te kontrolki po tym jak ponad 70 km jechałem z padniętym alternatorem w nocy po 24 ~ a ostatnie 30 km bez świateł bo aku rozwaliło już prawie cały i się poklei tak kontrolki zapalały od abs i asr i poduszek, widocznie komp je odcina jak ma za mało prądu, nie wiem jak to może dziać ale pewnie tak jest OK, dziękuję za informację. Sprawdzę akumulator - może jest dobry, tylko od dłuższego "kręcenia" się rozładował po prostu. A samochód zapalił dopiero pod prostownikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
midqard Zgłoś #220 Napisano 31 Października 2012 W która strone ma byc strzałka skierowana na zaworku przy filtrze paliwa? ---------- Dodano o 14:26 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:19 ---------- Ok. Juz wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach