dymekvr6 Zgłoś #21 Napisano 20 Lipca 2010 Mroczny, ja bym nie polecał osłon z tworzywa.. kolega miał i szybko mu popękały. ori gumy z aso zdecydowanie najlepsze ale mysle ze zamienniki tez dadzą radę (sam jezdze na zamiennikach juz jakis dłuzszy czas i nic sie nie dzieje). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #22 Napisano 20 Lipca 2010 Lobro/spidan, innych wynalazków unikaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mroczny Zgłoś #23 Napisano 20 Lipca 2010 Mroczny, ja bym nie polecał osłon z tworzywa.. kolega miał i szybko mu popękały. ori gumy z aso zdecydowanie najlepsze ale mysle ze zamienniki tez dadzą radę (sam jezdze na zamiennikach juz jakis dłuzszy czas i nic sie nie dzieje). Lobro/spidan, innych wynalazków unikaj. Też tak sobie pomyślałem co to za tworzywo które jest "wieczne".Bajki.Mróz w zimę, upał w lato plus zmęczenie materiału chyba robi swoje na każdym materiale.Zgodnie z Waszymi radami chyba sam sobie kupię i po prostu Mu zawiozę żeby założył.Dzięki panowie.Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1966 Zgłoś #24 Napisano 20 Lipca 2010 Kto wie jaka jest różnica w osłonach firmy Lobro o nr. 300320 i 300321 ponieważ w odstępie tygodnia sprzedano mi takie w tym samym sklepie.Jedna już założona ,druga na razie czeka bo nie mam pewności że jest dobra na 100 procent. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1966 Zgłoś #25 Napisano 22 Lipca 2010 Naprawdę nikt nie zna różnicy między tymi dwoma numerami ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodek1966 Zgłoś #26 Napisano 25 Lipca 2010 Ponieważ nikt mi nie pomógł to może ja pomoę komuś.Okazało się że sama guma jest taka sama ale różni się średnica pierścieni i wielkość zabezpieczenia, nie da rady ich wykorzystać bo po prostu nie wchodzą.Z konieczności musiałem założyć stare elementy.Myślę że z pierścieniami nie ma problemu ,ale boję się o zabezpieczenie czy zda swoją rolę ,czy jest to może niebezpieczne i powinienem założyć nowe.Proszę o podpowiedż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
natalia18 Zgłoś #27 Napisano 27 Lipca 2010 (edytowane) A ja zgubiłem mały pierścień zabezpieczający na pół osi z prawej strony na gumie przegubu ,założyłem cibant i jest gitara:dobrzestosuje gumy firmy SPIDAN Edytowane 27 Lipca 2010 przez natalia18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati Zgłoś #28 Napisano 20 Lutego 2014 Odgrzeje kotleta jakie polecacie gumy/osłony??? kupowane tańsze i droższe wszystkie pękają Lobro i Spidan czy coś lepszego jeszcze jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #29 Napisano 20 Lutego 2014 Jeśli pękają to znaczy ze albo są źle dobrane albo zleżałe i guma jest twarda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati Zgłoś #30 Napisano 20 Lutego 2014 Akurat to nie u mnie tylko u wuja. Montowane zawsze w warsztacie 5 razy już chyba wymienił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #31 Napisano 14 Marca 2014 Czym zaciskacie obejmy? http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-oslon-przegubu-napedowego,vw,passat-variant-3b6-2000-11-2005-08,1-8-t-20v-150km,121-4737-15534-100074-0-56-300320.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #32 Napisano 14 Marca 2014 (edytowane) Powinny być dedykowane szczypce [ATTACH=CONFIG]1 z15965[/ATTACH] http://www.ceneo.pl/4772295 Ważny podobno jest ten występ nad przerwą pomiędzy szczękami szczypiec, powodujący że na opasce nie robi się pętelka tylko coś jak plisa na spódnicy. Edytowane 14 Marca 2014 przez Stalker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaper65 Zgłoś #33 Napisano 14 Marca 2014 Ja nauczyłem sie zaciskać cęgami do gwoździ lecz trzeba mieć wprawę:kciuki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ThoMass Zgłoś #34 Napisano 19 Kwietnia 2015 Witajcie Forumowicze mam do was pytanie bo mam taki mały problem a zaczęło się od tego że pękła mi osłona przegubu z lewej strony no to kupiłem w sklepie nową i założyłem po paru dniach sprawdzam a tu nie ma opaski od strony koła no to kupiłem opaskę drugą zacisnełem mocno a teraz mam tak ze opaska nie spada tylko skręca mi gumę wiec myślałem ze zła opaska i kupiłem kolejną nową i dalej to samo proszę o jakaś pod powiedź czyżby guma była jakaś kiepska miała być do Passka Pozdrawiam. Witam Podłączę się pod temat kolegi. Mianowicie czy ktoś z użytkowników poradził sobie z faktem iż jedna z osłon pomimo dobrego montażu skręca się (osłona Spidan). Opiszę swój przykład. Kilka miesięcy temu wymieniłem osłonę przeguby lewa strona. Po jakimś przy zmianie kół na zimowe zauważyłem, ta zmieniona osłona skręciła się ale nie pękła. Tak więc zerwałem starą opaskę wyprostowałem osłonę i nowa opaska. Ostatnio przy okazji przeglądy rej. diagnosta wskazał, że trzeba wymienić osłony bo już pękły i wychodzi smar. Więc zakup w hurtowni 2 sztuk firmy Lobro. Wymiana bezproblemowa. Po kilku dniach z ciekawości zaglądam na osłony. A tu znowu lewa się skręciła, nie pekła. A prawa idealnie leży i ładnie się układa. Brak pomysłu czemu tak się dzieje. 2 takie same osłony tej samej firmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #35 Napisano 19 Kwietnia 2015 Błędny montaż. Półoś wyskakuje z przegubu albo opaski na gumie zaciskasz nieodpowiednim narzędziem. Ja używam do tego szypiec yato i wychodzi mi to jak w fabryce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #36 Napisano 19 Kwietnia 2015 opaski na gumie zaciskasz nieodpowiednim narzędziem U mnie miałem to samo i własnie złe zaciśnięcie (tzn zbyt słabe) było problemem. Ja zaciskam zwykłymi szczypcami, za każdym razem teraz patrzę czy opaska nie ma możliwości ruchu. Ale planuję właśnie kupić te specjalne szczypce do zaciskania opasek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ThoMass Zgłoś #37 Napisano 9 Maja 2015 Błędny montaż. Półoś wyskakuje z przegubu albo opaski na gumie zaciskasz nieodpowiednim narzędziem. Ja używam do tego szypiec yato i wychodzi mi to jak w fabryce. U mnie miałem to samo i własnie złe zaciśnięcie (tzn zbyt słabe) było problemem. Ja zaciskam zwykłymi szczypcami, za każdym razem teraz patrzę czy opaska nie ma możliwości ruchu. Ale planuję właśnie kupić te specjalne szczypce do zaciskania opasek. Dzięki chłopaki za odpowiedzi. W przyszłym tygodniu spróbuje zajrzeć i naprostować osłony i je ponownie dobrze zacisnąć, żeby nie mogły się obrócić. Będzie trzeba obserwować. Najgorsze, ze tylko na jednej stronie się skręca osłona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
starebogi778 Zgłoś #38 Napisano 1 Czerwca 2015 Witam. U mnie jest ten sam problem, prawa osłona strzela raz na pół roku. Zakładane były wszystkie możliwe gumy, tanie i droższe, w renomowanych warsztatach i osiedlowych garażach, skutek zawsze ten sam!!! Tak sobie myślę że przeczyna może leżeć nie w produkcie i robociznie ale w geometrii kół . Przy zbieżności ustawiają koła do jazdy na wprost ale nikt nie sprawdza jak się koła zachowują przy pelnym skrócie. Czy możliwe jest ze jedno koło mocniej skręca od drugiego? Może jest na forum ktoś kto ma w jednym palcu cały układ kierowniczy i zna się na geometrii kół. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek4net Zgłoś #39 Napisano 1 Czerwca 2015 mam exeo co pewnie nawet ma te oslony jak pasek (to sa z a4b7 akurat - jak znam zycie oddziedziczone po a4/pasek b5 jeszcze).... auto ma 150tys przebiegu i 5 lat. Oslony przegubow, amorki, wszystkie wahacze (sa inne niz w pasku b5 bo sa z a4 b7 czyli chyba jak b6) sa ori niedotykane. Mialem paska b5 i tez mi oslony lecialy powiedzmy co 2 lata .... Pierwszy wahacz w pasku (mimo ze to przedlift wiec 1wszy najgorszy wypust wielowah) polecial przy przebiegu ponad 200 tys a jeden ori ostal sie do momntu sprzedazy gdy bylo 300tys Takie moje przemyslenie: mam takie wrazenie, ze produkt w ASO (idacy przynajmniej na 1wszy montaz) jest dobry i warto w niego w przypadku takich czesci jak te oslony zainwestowac by nie wracac do tematu Co do geometrii... nie sadze, ze to ma wplyw na oslony. Jakbys ustawial pamietaj, ze wahacze nie maja regulacji kata nachylenia kola.... by to zrobic mechanik musi odkrecic "sanki" i je przesuwac wzgleden budy (nie kazdy to wie/chce mu sie w to bawic - urok wielowahacza) Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach