Supernorby Zgłoś #1101 Napisano 30 Października 2013 Przeciez valvoline, elf, texaco,castrol i mobil znikaja jak szalone Zalej kolego Manol, Ardeca,Fusch, Motul czy choc bym Liqui Molly i zauwazysz ze te oleje zostaja w silniku bo przy podgrzaniu nie robia sie jak woda i nie przeciekaja przez kazda szczeline. Silnik mam zalany olejem Elf Solaris LLX 5W30 , przejechałem w około 7 miesięcy 15000 km i nie dolałem ani kropli. Oleju w silniku jest tyle ile było [no chyba, że to nie olej silnikowy tylko napędowy, bo również mam DPF, ale wątpię ponieważ dosyć często śmigam po drogach szybkiego ruchu, wiec DPF się raczej dopala]. Sam muszę przyznać, że nie jestem jakimś fanem marki Elf, ale samochód kupowałem z Francji i takim olejem był zalany, więc nie chciałem zmieniać póki nic się nie dzieje. Podobno "lepsze jest wrogiem dobrego" ... W tej chwili do wymiany zostało mi 900 km i dziś kupić chcę olej i raczej zostanę przy tym Elfie... Nie wiem czy korzystne dla silnika są zmiany marek oleju... być może nie ma to żadnego znaczenia.... http://www.elf.com.pl/karty/SOLARIS%20LLX%205W30.pdf Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #1102 Napisano 30 Października 2013 Silnik mam zalany olejem Elf Solaris LLX 5W30 , przejechałem w około 7 miesięcy 15000 km i nie dolałem ani kropli. Oleju w silniku jest tyle ile było [no chyba, że to nie olej silnikowy tylko napędowy, bo również mam DPF, ale wątpię ponieważ dosyć często śmigam po drogach szybkiego ruchu, wiec DPF się raczej dopala]. Sam muszę przyznać, że nie jestem jakimś fanem marki Elf, ale samochód kupowałem z Francji i takim olejem był zalany, więc nie chciałem zmieniać póki nic się nie dzieje. Podobno "lepsze jest wrogiem dobrego" ... W tej chwili do wymiany zostało mi 900 km i dziś kupić chcę olej i raczej zostanę przy tym Elfie... Nie wiem czy korzystne dla silnika są zmiany marek oleju... być może nie ma to żadnego znaczenia.... http://www.elf.com.pl/karty/SOLARIS%20LLX%205W30.pdf zmiany oleju nie mają wpływu na nic, conajwyżej na lepszą lub gorszą kulture pracy, ważne aby olej spełniał normy do danego silnika Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adas90077 Zgłoś #1103 Napisano 6 Listopada 2013 Witam Jestem nowym posiadaczem passata b6 2.0 tdi i mam problem z doborem oleju ponieważ : -wcześniej lany był podobno castrol LL 5w 30 ale to podobno -fabrycznie miał pdf ale został później usunięty -zdanie czytając opinie z forum są podzielone czy taki olej http://allegro.pl/castrol-edge-5w30-4l-vw-504-00-507-00-prod-2013-i3639895754.html jest dobry do naszych silniczków bo dożo znalazłem odmian edge LL i w końcu nie nie wiem czy to gorsza odmiana tak jak z tym motulem Dziękuje za pomoc nowicjuszowi , pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszby Zgłoś #1104 Napisano 7 Listopada 2013 Każdy olej z normą VW 507.00 . Jak nie masz DPF-a to możesz zalać z normą 505.01 Ten edge jak najbardziej może być. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
afro89 Zgłoś #1105 Napisano 7 Listopada 2013 Witam. A nie jest tak że norma określająca przydatność oleju do DPF-u to C3; C2; C1???? Im niższe C to lepiej dla filtra. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszby Zgłoś #1106 Napisano 8 Listopada 2013 Nie jest tak. Najlepiej dla filtra to norma 507.00 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adas90077 Zgłoś #1107 Napisano 8 Listopada 2013 Weso jaki do swojego samochodu lejesz olej 8100 czy specyfic ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajmon24 Zgłoś #1108 Napisano 9 Listopada 2013 Weso jaki do swojego samochodu lejesz olej 8100 czy specyfic ? ja nie Wiesio ale lej specyfic ktoś wyżej tłumaczył co oznacza 8100,pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #1109 Napisano 10 Listopada 2013 Weso jaki do swojego samochodu lejesz olej 8100 czy specyfic ? hmm no ja to osobiście latam w b6 na liqui moly:) do poprzedniego passata z dpf, który obecnie użytkuje mój ojciec leje 8100 x-clean:) różnicy w sumie nie widze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
conway87 Zgłoś #1110 Napisano 25 Grudnia 2013 Poprzedni właściciel jeździł na castrolu 5w40 zostać przy tym czy zmienić na cos innego? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trasek Zgłoś #1111 Napisano 25 Grudnia 2013 A co sadzicie o liqui moly? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #1112 Napisano 26 Grudnia 2013 A co sadzicie o liqui moly? Bardzo dobry olej. Cenowo podobny do Motula. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuduk3 Zgłoś #1113 Napisano 3 Stycznia 2014 Koledzy prosba o opinie passat b6 1.9 tdi PD 260 000 km Przy 200 000 wymienilem walek rozrzadu i szklanki zalalem Shell Helix HX7 DIESEL AV (Plus VA) 5W30 (505.01) tylko patrze ze to jest polsyntetyczny w technologii syntetycznej, czy moge teraz zmienic na Motula 5W40 (505.01) czyli pelny syntetyk? Czy jezdzic na Shellu dalej? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skindred Zgłoś #1114 Napisano 4 Stycznia 2014 (edytowane) Sprawdź czy nie masz żadnych wycieków czy pocenia. Po półsyntetyku zastosuj płukankę przed zmianą na syntetyka dla czystego sumienia, i lej Motula Specific 5W30 (504/507 - 505 - jak bez DPF-a) Albo płukanka LiquiMoly, i syntetyk 5W40 też LiquiMoly. Rzadko komu spala się syntetyk po takiej wymianie w silniku, ale kontroluj poziom nowego oleju na początku. I przeczytaj chodź kilka zakładek z 56 w tym temacie... + w razie innego oleju syntetycznego, który sobie wybierzesz upewnij się czy na pewno jest syntetyczny. Oleje "syntetyczne" produkowane całkowicie z oleju mineralnego to wszystkie Castrole i Shell`e poza 0W-30 i 5W-30. Oleje CASTROL w DE są znakowane właśnie jako "hydrokrakowane" (baza mineralna) Na polski rynek sprzedawane są jako syntetyczne. Edytowane 4 Stycznia 2014 przez skindred Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuduk3 Zgłoś #1115 Napisano 4 Stycznia 2014 Sprawdź czy nie masz żadnych wycieków czy pocenia. Po półsyntetyku zastosuj płukankę przed zmianą na syntetyka dla czystego sumienia, i lej Motula Specific 5W30 (504/507 - 505 - jak bez DPF-a) Albo płukanka LiquiMoly, i syntetyk 5W40 też LiquiMoly. Rzadko komu spala się syntetyk po takiej wymianie w silniku, ale kontroluj poziom nowego oleju na początku. I przeczytaj chodź kilka zakładek z 56 w tym temacie... + w razie innego oleju syntetycznego, który sobie wybierzesz upewnij się czy na pewno jest syntetyczny. Oleje "syntetyczne" produkowane całkowicie z oleju mineralnego to wszystkie Castrole i Shell`e poza 0W-30 i 5W-30. Oleje CASTROL w DE są znakowane właśnie jako "hydrokrakowane" (baza mineralna) Na polski rynek sprzedawane są jako syntetyczne. Ok ale shell jest 5w30 czy moze zostac? Czy musi byc motul full syntetic? ---------- Dodano o 08:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:12 ---------- Ok ale shell jest 5w30 czy moze zostac? Czy musi byc motul full syntetic? ---------- Dodano o 08:14 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:13 ---------- Ok ale shell jest 5w30 czy moze zostac? Czy musi byc motul full syntetic? ---------- Dodano o 08:14 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:14 ---------- Ok ale shell jest 5w30 czy moze zostac? Czy musi byc motul full syntetic? ---------- Dodano o 08:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:14 ---------- Sorry cos mi sie zwiesilo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trasek Zgłoś #1116 Napisano 4 Stycznia 2014 Bardzo dobry olej. Cenowo podobny do Motula. Z tego co wiem liqui moly droższy, ale czy lepszy od motula ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuduk3 Zgłoś #1117 Napisano 6 Stycznia 2014 Koledzy... kupilem passata jak pisalem wyzej . Zalalem Motula i po 2 mies. Walek i szklanki do wymiany. Wydarte dziury w szklankach. Czy to zbieg okolicznosci? Teraz latam na shellu jestem zadowolony ale mysle o motulu przeciez to 100 PROCENT SYNTETYK. boje sie zmieniac.... co radzicie? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #1118 Napisano 6 Stycznia 2014 Koledzy... kupilem passata jak pisalem wyzej . Zalalem Motula i po 2 mies. Walek i szklanki do wymiany. Wydarte dziury w szklankach. Czy to zbieg okolicznosci? Teraz latam na shellu jestem zadowolony ale mysle o motulu przeciez to 100 PROCENT SYNTETYK. boje sie zmieniac.... co radzicie? w 2 miesiace wąłek nie padnie, nie przesadzajmy, nie Ty pierwszy borykasz się z problemem dziuryw szklance i wałka wytartego:) śmiało możesz zmieniać oby normę spełniało Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rivet Zgłoś #1119 Napisano 6 Stycznia 2014 Witam panowie mam pytanie? Otóż kupiłem swojego paska z zalanym olejem Mobila pełen syntetyk, teraz zbliza sie wymiana i zastanawiam sie czy przy przebiegu 235 tys. nadal pełen syntetyk czy zmieniś na jakis inny. Chodzi mi po głowie Castrol ale nie wiem czy to dobry pomysł. Tym bardziej, że w swojej furce mam zamontowana turbinjke BRD od AUDI i nie wiem czy wymiana na pół syntetyk jej nie zaszkodzi?? Ktos biegły w tym temacie? proszę o poradę Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #1120 Napisano 6 Stycznia 2014 Witam panowie mam pytanie? Otóż kupiłem swojego paska z zalanym olejem Mobila pełen syntetyk, teraz zbliza sie wymiana i zastanawiam sie czy przy przebiegu 235 tys. nadal pełen syntetyk czy zmieniś na jakis inny. Chodzi mi po głowie Castrol ale nie wiem czy to dobry pomysł. Tym bardziej, że w swojej furce mam zamontowana turbinjke BRD od AUDI i nie wiem czy wymiana na pół syntetyk jej nie zaszkodzi?? Ktos biegły w tym temacie? proszę o poradę ehh tyle razy bylo pisane, zgaduje że ajm z podpisu, te silniki dożywotnio jeżdżą na syntetyku , nawet jak bedzie mial 500 ty przeiegu. Żaden inny olej nie spełnia normy do tych silników, czyli 505 01 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach