Gość raf4 Zgłoś #1 Napisano 19 Lutego 2008 witam mam problem z wycieraczkami po uruchomieniu normalnie pracują,ale po wyłączeniu zostają na połowie szyby i nie chcą wrócić na miejsce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #2 Napisano 19 Lutego 2008 sprubuj wymienić przekaźnik masz go za bezpiecznikami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość raf4 Zgłoś #3 Napisano 19 Lutego 2008 dzięki kolego sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość derek Zgłoś #4 Napisano 20 Lutego 2008 Miałem to samo .Rozebrałem , przeczyściłem ośki wycieraczek , nasmarowałem i wszystko wróciło do normy VW PASSAT 1,6 benzyna AHL 1997 sedan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jean Zgłoś #5 Napisano 28 Lutego 2009 Ja mam taki problem że z dnia na dzień wycieraczki zaczęły mi coraz wolniej pracować a po tygodniowym nie użytkowaniu mego auta, gdy ponownie je włączyłem, poprostu staneły w połowie jednego cyklu (przejścia). Mam jednak pytanie zanim wezmę się do roboty. Jeśli nie pomoże nasmarowanie ośki wycieraczek to bedę musiał chyba dobrać się do całego zespołu napędowego. Gdzieś na forum już czytałem opis jak tam sie dostać. Pisało tam miedzy innymi że przed odkręceniem pokrywy komputera trzeba odpiąć PLUSOWĄ klemę od akumulatora ale w innym miejscu napisane było że odpinanie klem akumulatora należy zawsze zaczynać od minusa. Jeśli faktycznie ma być odpięta tylko i wyłącznie plusowa klema to czy po ponownym założeniu jej zostaną samoistnie przywrócone dane z pamięci komputera? A może ktoś juz probował dobrać się do tego mechanizmu bez ruszania skrzynki komputera. Z góry dzięki za każdą pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
freeman67 Zgłoś #6 Napisano 1 Marca 2009 kolego tak jak pisał mój poprzednik. wyciągnij mechanizm przesmaruj i będzie działać. miałem to samo coraz wolniej działały wycieraczk az w trakcie jazdy stanęły całkiem. włączyłem na najszybszy bieg wycieraczki na postoju i się jakoś rozruszały. ale musisz poprostu nasmarować cały mechanizm. albo kupić nowy a to koszt 400-500 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cicha10 Zgłoś #7 Napisano 1 Marca 2009 ja też tak miałem, ale u mnie nie była to wina mechanizmu lecz wcześniej zalanego silniczka który zaczął korodowac aż wkońcu się zatarł. Koszt 650zł, tylko ori nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cichybob Zgłoś #8 Napisano 1 Marca 2009 skad macie takie ceny? http://cgi.ebay.de/WISCHERGESTANGE-AUDI-A4-B5-VW-PASSAT-3B-3B2-3B5-BIS-00_W0QQitemZ220369717703QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item220369717703&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cicha10 Zgłoś #9 Napisano 1 Marca 2009 skad macie takie ceny? moja cena jest z ASO VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
freeman67 Zgłoś #10 Napisano 2 Marca 2009 ja również z aso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sssara1 Zgłoś #11 Napisano 2 Marca 2009 Smarowanie pomaga tylko na jakis czas,bez powodu sie nie zatarlo.Ja to rozbieralem i czyscilem 2 x.Z a trzecim kupilem mechanizm,(150zl na allegro) i spokój od dwoch lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość santa_daro Zgłoś #12 Napisano 3 Marca 2009 Czasami watro też zaglądnąć do silniczka na ślimak, może jest tak wyrobiony że poprostu wycieraczka samym swoim pędem napędza się dalej. Ja tak mam z przednią wycieraczką. Jak szyba mokra, wycieraczka przeleci czasem do 6 razy i dopiero się zatrzyma. Na sucho raczej bez problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kroolpaw Zgłoś #13 Napisano 3 Marca 2009 Witam wszystkich. Miałem podobny problem z tym, że po ustawieniu dźwigni wycieraczek w pozycji 0 nie zatrzymywały się tylko chodziły przez kilkadziesiąt sekund i dopiero zatrzymywały się gdzie popadnie. Wyjąłem przekaźnik zza bezpieczników czarny, bardzo szeroki o nr 377, rozebrałem i w środku znalazłem dwa małe przekaźniczki. Jeden z nich nie miał już w ogóle jednego styku i był bardzo w miejscu braku styku obkopcony. Wyczyściłem drobnym papierkiem, prysnąłem WD-40 i wycieraczki śmigają bez zarzutu. Pracują tak jak trzeba. Przy okazji rozglądam się na szrotach za takim przekaźnikiem bo wiadomo, że brak styku w przekaźniku i WD-40 na długo nie pomogą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jean Zgłoś #14 Napisano 5 Marca 2009 W nawiązaniu do mego problemu dot. wolno pracujących wycieraczek (nie funkcjonował też drugi bieg, wycieraczki stawały w połowie jednego przejścia) informuje że tak jak jeden z Was mi doradził, przesmarowałem ośki i wszelkie problemy zginęły, ale najpierw zanim wymontowałem cały mechanizm probowałem ośki ożywić srodkiem penetrującym - były tak zapieczone że nie pomogło nawet trzy dniowe moczenie w WD 40. Teraz wycieraczki śmigają jak nowe. Zespół napędowy wycieraczek udało mi sie wymontować bez konieczności rozłączania skrzynki komputera od akumulatora. Po prostu odkręciłem jej górną pokrywę, potem dwie śrubki mocujące korpus skrzynki, następnie wypiąłem klamrę mocującą główny modół i dwie kostki z dużymi bezpiecznikami - w takim układzie z poluźnionymi przewodami można korpus skrzynki odsunąć tak że jest luka (na tzw styk) do wyciągania. Wcześniej oczywiscie delikatnie trzeba wymontować podszybie. Stwierdziłem że od daty produkcji mego PASSATA tj 1998r nikt tam nie zglądał . Było tam całe mnóstwo zbitego wilgotnego syfu, oblepiającego między innymi silnik wycieraczek. Po rozkręceniu silnika w jego wnętrzu na szczęście wszystko było OK. Mając na uwadze powższe zakupiłem nowe podszybie (65 zł) do ktorego jest możliwość podpięcia do osłony (51 zł) całej grodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pirat48911 Zgłoś #15 Napisano 31 Grudnia 2010 Witam ja w tym roku jak zasypało tam ładnie śniegiem zamiast szyby odśnieżyć włączyłem wycieraczki i najpierw zatrzymały się tak jak by nie miały siły tego śniegu zgarnąć a potem ruszyły i gdy się zatrzymały pozycja wycieraczek była na środku szyby. czy to wina przekaźnika ze się przegrzał ? co drodzy koledzy doradzacie aby zrobić dziękuje z góry za wszystkie odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrek1518 Zgłoś #16 Napisano 25 Stycznia 2023 Witam. pojawił się problem z wycieraczkami przednimi. Pacjent to Passat B5 1998r sedan benzyna. A mianowicie gdy jest lato i ciepło, sucho wycieraczki działają bez zarzutu, natomiast gdy tylko przychodzi deszcz, jesień ,zima, wilgoć to po włączeniu wycieraczki "chodzą" cały czas i zatrzymują się kiedy i gdzie chcą. Oczywiście najczęściej na wysokości oczu. Wymieniłem przekaźnik- nie pomogło. Ktoś miał może podobny problem? Bo jeszcze pozostaje do wymiany manetka lub mechanizm tak mi się wydaje. Ale zanim znajdę przyczynę to pół samochodu rozbiorę i wymienię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach