dlugiiii Zgłoś #21 Napisano 15 Lutego 2009 Postanowiłem wymienić pompe wspomagania kierownicy ,ponieważ łożysko w niej strasznie trzeszczy (szczególnie jak jest zimne).Jakie firmy mogę brać pod uwagę przy zakupie ,a jaką szczególnie odradzacie przy wyborze pompy ? przykład : http://www.allegro.pl/item550754025_pompa_wspomagania_vw_passat_polo_golf_skoda_seat.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ansmig Zgłoś #22 Napisano 21 Lutego 2009 witam po raz pierwszy . ja miałem podobny problem z pompą . Nie bawiąc sie w szczegóły wymieniłem na używkę i jak na razie jest wszystko oki ! passacik 2001 ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalok Zgłoś #23 Napisano 4 Marca 2010 witam a moja pompa piszczy tylko jak sie rozgrzeje niby to normalne niby nie niewiadomo kogo słuchac jesli odpale samochód pochodzi chwilke to nie psizczy oczywiscie przy max skręcie kier. obojetnie w która strone na ciepłym przy skrecie max piszczy to norma bo to jej max wydajnosc a płyn nie rozgrzany wiec nie piszczy a jak sie rozgrzeje to sobie piszczy a moze wymienic płyn bo ten juz ma dosyc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #24 Napisano 5 Marca 2010 pozwolę się podpiąć pod temat dziś rano miałem taki problem jak odpaliłem auto to na postoju przy skręcie w lewo lub prawo słyszałem buczenie takie jak przy uruchamianiu silnika elektrycznego,ale wspomaganie działało prawidłowo,sprawdziłem płyn i żadnych wycieków nic nie ubyło płynu,w zbiorniczku po odkręceniu były widoczne pęcherzyki powietrza i troszkę jak by bulgotało,po przejechaniu około 10 km ustało ,byłem u mechanika i powiedział że płyn mógł przymarznąć,że podobno to normalne,zastanawiam się nad jednym ze jak były mrozy -20 to nic nie zamarzało a tu zaledwie kilka kresek poniżej zera i podobno zamarzł? może ktoś z was się orientuje lub miał podobny przypadek,niebawem będę miał 1200km trasy przed sobą i niepokoi mnie ten przypadek dzięki za podpowiedzi ,pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
franc Zgłoś #25 Napisano 5 Marca 2010 Nie chce Cię straszyć, ale miałem podobny przypadek(podczas skręcania coś piszczało) który zignorowałem. Okazało się, że piski pochodziło od sprzęgiełka alternatora, które się odzywało przy obciążeniu pompy wspomagania. Efekt sprzęgiełko spadło z wieloklinu, rozwarstwiło pasek, który nawiną się za koło na wale głównym - co spowodowało PRZESKOCZENIE paska rozrządu a dalej - 3 tyś zł wyrwało z kieszeni. U Ciebie może być coś innego, ale sprawdzić nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #26 Napisano 5 Marca 2010 oststnio mam coś z alternatorem,wydaje jakies dziwne dzwięki jakby sprzęgiełko alternatora,coś mi się wydaje ze lepiej zmienić cały alternator bo chyba taniej wyjdzie niz te sprzęgiełko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gadget Zgłoś #27 Napisano 5 Marca 2010 Nie zawsze piszczenie musi oznaczać koniec pompy. Na początek, radzę wymienić płyn do wspomagania. Niektóre płyny są jak woda, tych nie polecam. Najlepiej kupić oryginał VW, bodajże FEBI. Koszt niewielki, a można wyeliminować usterkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buggie Zgłoś #28 Napisano 5 Marca 2010 A u mnie jak piszczało 2 lata temu przy skręcaniu kół, tak piszczy dalej. Jeżdżę i się nie przejmuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #29 Napisano 6 Marca 2010 wczoraj i dzisiaj też tak miałem ,pienienie się płynu w zbiorniczku i skrzypienie przy skręcie w lewo lub prawo oraz podczas jazdy,wspomaganie działa prawidłowo,po czasie ustaje ale jak się wychłodzi znowu to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #30 Napisano 6 Marca 2010 wczoraj i dzisiaj też tak miałem ,pienienie się płynu w zbiorniczku i skrzypienie przy skręcie w lewo lub prawo oraz podczas jazdy,wspomaganie działa prawidłowo,po czasie ustaje ale jak się wychłodzi znowu to samo wygląda tak jakby się układ zapowietrzał nie ma nigdzie wycieku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #31 Napisano 6 Marca 2010 nie zaglądałem bo płynu nie ubywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #32 Napisano 6 Marca 2010 a stan ok rozumiem nie jest min? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #33 Napisano 6 Marca 2010 (edytowane) stan ok nie jest na min. tutaj zamieszczam krótki filmik jak to wygląda po włączeniu na zimnym silniku,wycieków niema sprawdzałem Edytowane 6 Marca 2010 przez Roberto Nice - trance Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #34 Napisano 6 Marca 2010 pompa do wymiany albo zawor przelewowy w przekladni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz30 Zgłoś #35 Napisano 7 Marca 2010 Kolego, miałem kilka przypadków juz u siebie w serwisie, zawsze kończyło się to wymianą sprzęgiełka alternatora, prawodopodbie blokuje się tobie i nalezy wymienić. Objawy, czyli piski przy max skrętach, na postoju objawy co jakiś czas. łukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #36 Napisano 7 Marca 2010 A co to jest jak piszczy coś jak jest samochód zimny tylko przy skręcaniu np. jak wyjeżdżam z podwórka i cofam do tyłu i jak już jadę do przodu to mam delikatnie koła skręcone i jak mam większe obroty silnika typu 1400 to nie raz skrzeczy coś a jak wyprostuję koła to przestaję to się nie raz tylko zdarza, tak ogólnie to chodzi dobrze kierownica się kręci delikatnie i nie piszczy przy max skręcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #37 Napisano 7 Marca 2010 A co to jest jak piszczy coś jak jest samochód zimny tylko przy skręcaniu np. jak wyjeżdżam z podwórka i cofam do tyłu i jak już jadę do przodu to mam delikatnie koła skręcone i jak mam większe obroty silnika typu 1400 to nie raz skrzeczy coś a jak wyprostuję koła to przestaję to się nie raz tylko zdarza, tak ogólnie to chodzi dobrze kierownica się kręci delikatnie i nie piszczy przy max skręcie. zła jakość oleju lub pompa pada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #38 Napisano 7 Marca 2010 (edytowane) gdzie moge zlokalizowac zawor przelewowy w przekladni ? dziś po przejechaniu 20km miałem wyciek górą,nie dokręcałem na siłe bo się boje ze moze mi coś innego walnąć ale z tym wyciekiem to coś nie tak zeby az się tak wysoko dzwigał płyn Edytowane 7 Marca 2010 przez Roberto Nice - trance Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #39 Napisano 7 Marca 2010 Ile płynu wchodzi w układ od wspomagania ??i jak kupić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roberto Nice - trance Zgłoś #40 Napisano 7 Marca 2010 mi podpowiedzieli Febi mineralny 2 litry zielony i taki mam zamiar kupic a tu jest wiecej na ten temat: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1037 ---------- Post added at 15:06 ---------- Previous post was at 14:58 ---------- jeszcze raz zapodam filmik który nakręciłem wczoraj przed jazdą,słychac jak piszczy wspomaganie a płyn się dzwiga w zbiorniczku a tutaj po przejechaniu 20 km sie przelało słychać jakies stuki w okolicy alternatora i pompy wspomagania,olej na filmie jest brudny, i pytanie : gdzie moge zlokalizowac zawor przelewowy w przekladni ? ile ten zynalazek kosztuje i czy można go samemu przeczyścic,wydaje mi sie ze nie przepływa w układzie płyn,czy jest możliwe zeby sie coś zatkało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach