Gość pbrachuu Zgłoś #1 Napisano 13 Lutego 2008 Witam! Mam passata 1.9 tdi , kombi, 2001. Problem wygląda następująco. Podczas jazdy, zazwyczaj kilka kilometrów po odpaleniu, czuć kilka delikatnych szarpnięć samochodu po czym zaświeca sie kontrolka od ESP (choć nie wiem czy to esp bo są pod to podłączone tez inne systemy od kontroli przyczepności itd) i samochód zaczyna szarpać, gdy dodaje sie gazu czuć dość silne szarpania... ;/ po zgaszeniu silinika i ponownym odpaleniu jest ok. ale nie zawsze na długo. nieraz za chwile sie zapali ponownie a nieraz można ze 100km przejechać niezależnie od dynamiki jazdy i jest ok. Nie wiem co to może być, jestem laikiem jeśli chodzi o takie rzeczy. Gdzie wogóle zacząć szukać... czy może to być związane z zacinającym sie pompo-wtryskiwaczem ? bo po podłączeniu pod kompa mechanik powiedział że jeden sie nieraz zacina czy coś w tym stylu. drugi problem polega na tym ze autko rozgrzewa sie ładnie ale gdy osiągnie 90 stopni to temp spada do 50. przynajmniej tak wskazuje zegar... czy to termostat? czy może czujnik oszukuje...? to chyba dość niepożądane bo wtedy komputer daje więcej paliwa... Proszę o pomoc, jakieś linki, podpowiedzi jeśli ktoś miał podobne problemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2008 a czy ktos sciagal kierownice ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2008 u mnie jest podobny problem z tym, że czasami kontrolka ESP pomruguje przy delikatnym skręcie w prawo (oczywiście auto wtedy traci moc) i czasami również zapalają się na stałe kontrolki ABS i ESP kierownicę ściągałem na jesień by zamontować tempomat ale do tej pory nie było problemu z czujnikiem położenia kierownicy także wariuje mi wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, wskazówka idzie do 80C po czym spada na 60C i powoli wchodzi na 70C (czasami wskazówka poskacze chwile i wchodzi na 70C i tak się trzyma) czy może to być jedna wspólna usterka czy zbieg okoliczności??? VAG wykazał błąd czujnika położenia kierownicy, żadnych innych usterek nie pokazał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pbrachuu Zgłoś #4 Napisano 13 Lutego 2008 nie wiem czy ktoś zdejmował kierownicę poldeczek1 Autko zostało sprowadzone z Hamburga kilka tygodni temu. Nie wiem jak sprawdzić czy kierownica była zdejmowana. da się to jakoś sprawdzić...? trzeba uszkodzić jakieś fabryczne zabezpieczenia żeby ją zdjąć? Mr. X Tobie chociaż VAG wykazało ze to czujnik... (o którym nie miałem pojęcia). A u mnie VAG wykazało tylko zacinający się pompo-wtryskiwacz. Koleś sprawdzał też zegary i twierdził że działają poprawnie. A czy wiesz może czy VAG powinien wykazać błędne działanie czujnika płynu chłodzącego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #5 Napisano 13 Lutego 2008 nie wiem jak sprawdzic czy byla sciagana ale ja sciagalem bez zaznaczenia i zakladajac pomylilem sie o kilka zabkow i dzialo sie tak ze po ruszeniu w ktoryms kole zaczynalo delikatnie chrobotac i zapalala sie kontrolka od trakcji po zgaszeniu auta bylo ok i tak w kolko ja doszedlem jak ma byc metoda prob tzn odkrecalem i przesuwalem ja o jeden zabek najpierw w jedna potem w druga strone az w koncu trafilem w zyciu bym nie pomuslal iz pomulka o taki jeden malutki zabek moze tak skutkowac Sam sprowadzales auto? moze ktos zmienial kierownice bo byla wytarta by ukryc oryginalny przebieg ??? ps wag tez pokazywal blad czujnika kierownicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #6 Napisano 13 Lutego 2008 u mnie przed zdjęciem kierownicy kolega zaznaczył na wieloklinie w 3 różnych miejscach więc założona na bank jest dobrze, zresztą błąd już dawno by wywaliło przez tę parę miesięcy od montażu tempomatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tcyzio Zgłoś #7 Napisano 14 Lutego 2008 Ja się podłączam do tematu ... Miałem dokładnie to samo ale od kilku tysięcy kilometrów jest spokój.... Wydaje mi sie ze to kwestia zacinającego sie PD.. Kiedyś mi zaczelo szarpac wiec zjechalem na stację i zostawiłem silnik właczony to strasznie nierowno chodzil.Jak traktor...Tak jakby wlasnie jeden z cylindrow nie pracował.. Wylaczylem, wlaczylem i jest OK... Z tym ze u mnie VAG nie pokazuje i nie pokazywał zadnego bledu... Czy mozliwe jest zeby VAG tego nie zarejestrował? Może to kwestia paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pbrachuu Zgłoś #8 Napisano 15 Lutego 2008 Witaj tcyzio ! Ku mojemu zdziwieniu problem zniknął... nie wiem o co chodzi.... wczoraj przejechałem ok 200km i kontrolka od ESP sie nie świeciła.... A nawet działało wszystko bardzo ładnie bo wieczorem jechałem trochę po śniegu i ESP działało cacy. Abs tak samo. A co więcej zegar temperatury płynu chłodzącego po rozgrzaniu silnika pokazywał bardzo miłe dla oka 90 stopni. Nie mam pojęcia jak to się stało. Jakiś cud chyba... Nadmienię tylko że jechałem na tym samym paliwie z tego samego tankowania. Więc sprawa paliwa wykluczona. Jutro czeka mnie 300km w jedną stronę, ciekawe co się będzie działo. P.s tak sam sprowadzałem poldeczek1. Problem pojawił się po wjechaniu do Polski... W Niemczech było dobrze... no i teraz też jest dobrze... Może autko musiało sie zaaklimatyzować :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2008 czujnik pod pedałem hamulca jak siada to tez sie świeci ESP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pbrachuu Zgłoś #10 Napisano 17 Lutego 2008 Nie wiem jak to się stało ale przejechałem ponad 700 km wczoraj i ani razu nic sie nie zapaliło, nic nie zaszwankowało. Wskaźnik temperatury też działał poprawnie. :D:D Ciesze sie że awaria sama zniknęła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volciu Zgłoś #11 Napisano 18 Lutego 2008 pbrachuu to Ci VAG dokładnie pokazał co jest nie tak . Dokładnie mialem to samo co Ty . Niestety bolączką PD jest to że czesto nie łaczą kostki przy PD przez co mamy efeky jak opisaleś czyli szarpania + kontrolki. Pomaga sprawdzenie i ewentualne czyszczenie styków przy PD ( mi pomogło ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pbrachuu Zgłoś #12 Napisano 18 Lutego 2008 Witaj volciu ! Prawdę mówiąc to byłem u 2 niezależnych mechaników na VAG. Jeden powiedział, że jest prawdopodobnie zawilgocona instalacja. (nie wiem jaki był dokładny komunikat ) Powiedział też, że jest zabrudzony wtryskiwacz i należy dolać jakiegoś dodatku do paliwa i go przycisnąć co najmniej do 150 przej jakieś 100km. Tak też zrobiłem. Mechanik powiedział że to może pomóc (ale nie musi) jeśli auto długo stało w Niemczech w komisie . A co do zawilgoconej instalacji zalecał jej przeczyszczenie i osuszenie. Ale nie brałem sie za to bo nie wiedziałem od czego zacząć. Autko stało w ogrzewanym garażu i może dlatego usterka zniknęła. Drugi mechanik powiedział, że uszkodzony jest pompo-wtryskiwacz. O instalacji nic nie mówił. Wtryskiwacz kazał wymienić lub zregenerować. Puki co jeszcze tego nie robiłem. P.s o jakich stykach przy PD mówisz? Może to głupie pytanie ale co to PD ? Nie orientuje sie bo Passata mam od 3 tygodni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #13 Napisano 18 Lutego 2008 PD=pompowtryski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volciu Zgłoś #14 Napisano 19 Lutego 2008 tak naprawdę bez tego co zobaczył tam mechanik to bawimy się w wróżenie z fusów... najlepiej abyś podał numery błędów bo bez tego ani rusz PD może być uszkodzony mechanicznie ( np. zaczyna lać) lub też elektrycznie (przerywa w obwodzie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pbrachuu Zgłoś #15 Napisano 29 Lutego 2008 Ja się cieszyłem ze problem zniknął (bo ponad 1000 km było dobrze) a teraz znowu jest coś nie tak. Co gorsza kontrolka zapala sie zaraz po uruchomieniu silnika. Może mi ktoś podpowiedzieć jak sie dobrać do tych styków przy pompo-wtryskiwaczach? Jak w ogóle zabrać sie do czyszczenia tych styków? Jeśli to sporo rozkręcania to ja sie sam za to nie zabieram... A zanosi sie ze sporo krecenia z tym bedzie... Altelnator trzeba wyjąć, rurka od płynu chłodzącego. Filtr paliwa...;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #16 Napisano 29 Lutego 2008 Ja się cieszyłem ze problem zniknął (bo ponad 1000 km było dobrze) a teraz znowu jest coś nie tak. Co gorsza kontrolka zapala sie zaraz po uruchomieniu silnika. Może mi ktoś podpowiedzieć jak sie dobrać do tych styków przy pompo-wtryskiwaczach? Jak w ogóle zabrać sie do czyszczenia tych styków? Jeśli to sporo rozkręcania to ja sie sam za to nie zabieram... A zanosi sie ze sporo krecenia z tym bedzie... Altelnator trzeba wyjąć, rurka od płynu chłodzącego. Filtr paliwa...;/ należy zdemontować pokrywę zaworów i od razu zobaczysz kostki z kablami od pompowtryskiwaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pbrachuu Zgłoś #17 Napisano 1 Marca 2008 dzięki Mr. X Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarod Zgłoś #18 Napisano 1 Marca 2008 cze.. nie chcę się mądrzyć ale może wystarczy docisnąć czujnik na przegubie, bo może się poluzował i przy delikatnych skrętach pobiera złe dane i załącza się ESP. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomanimi Zgłoś #19 Napisano 1 Marca 2008 ja mam tak że 2 miechy temu wymieniłem 4 pompowtryski, niby było OK, ale znowu zaczęło się szarpanie, praca na 3 garach i kontrolki ESP i silnika. Praktycznie nie da się jeździć tak telepie buda i szarpie. VAG pokazał błąd 1 pompowtrysku. Ale jednocześnie kontrola pracy PD na Vagów pokazuje że działają idealnie 0-0,1 mg/H gdzie norma to =/- 2.8 mg/H. Mechanik stwierdził że to coś ze sterownikiem silnika, albo instalacją. W każdym razie next week odstawiam chorego Paska do CTA i mają się tym pobawić. i albo wymienią sterownik silnika + adaptacja albo (oby) okaże się że to styki przy PD niekontaktują. Chyba że ktoś miał już takie objawy i to usunął to proszę o info. W kżdym razie na razie staram się nie jeżdzić żeby mi kolejnych PD szlag nie trafił bo kolejny wydatek kilku tys nie za bardzo mi się uśmiecha - prędzej sprzedam gada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pbrachuu Zgłoś #20 Napisano 1 Marca 2008 ja dziś zdemontowałem pokrywe zaworów silnika, zdjąłem styki z pierwszego PD, wytarłem z oleju, zacisnąłem styki i jest ok. volciu miałeś racje wielkie dzięki tomanimi radze zrobić Ci to samo. sprawdź styki. jesli siedzą za luźno to bedzie źle. dzieki panowie ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach