Skocz do zawartości
zima18

Climatronic VW Passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Mam Passata B5 1999r. z Climatronicem. Związku z jego obsługą przeczytałem instrukcję obsługi. Większość rzeczy obsługuje się intuicyjnie. I tutaj dla wyjaśnienia chciałbym zadać kilka pytań. Jeżeli włączymy AUTO to oczywiście chodzi klima, jeżeli chcemy wyłączyć to trzeba nacisnąć ECON. Z tego co wyczytałem z instrukcji ECON-wyłącza pracę AUTO. Ale z tego co wynika z instrukcji ECON to też jest pracą i jeżeli chcemy wyłączyć ECON musimy zrobić nawiew na szybę i wtedy nic się nie wyświetla po prawej stronie. Ale z drugiej strony jak np. mamy nawiew na górne lub dolne części ciała i z prawej strony nie ma włączonego żadnego trybu pracy ECON, ani AUTO to i tak wiatrak od klimy chodzi. Jeżeli wiatrak chodzi znaczy działa sprężarka = większa spalanie, jak przy trybie AUTO. Więc cały czas trzeba, aby był włączony tryb ECON, żeby wiatrak od klimy nie chodził? Bo sprawdziłem, na ECON wiatrak nie chodzi. Z tego wynika żeby cały czas był włączony ECON? Nawet jak nic z prawej strony nie wyświetla wiatrak od klimy chodzi !!

Dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

Bystry jestes :P

Jesli nie chcesz, zeby klima dzialala, to musisz miec wcisniete ECON i wsio :D We wszystkich innych ustawieniach sprezarka dziala...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za komplement i za odpowiedź :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bystry jestes :P

Jesli nie chcesz, zeby klima dzialala, to musisz miec wcisniete ECON i wsio :D We wszystkich innych ustawieniach sprezarka dziala...

Zaraz czegoś nie rozumię.Przy włączonym ECON klima nie działa:confused:,ja myślałem,że działa tylko nie w trybie ciągłym i sprężarka załącza się kiedy trzeba utrzymać nastawione parametry klimatyczne,a po ich osiągnięciu wyłancza się i tak dalej.Proszę o wyprostowanie mojego rozumienia bo już się pogubiłem:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak, że jeżeli nic nie wyświetla to chodzi wiatrak od klimy. Jeżeli włączę ECON to wiatrak się wyłącza. W instrukcji obsługi także jest napisane, że ECON wyłącza pracę AUTO. W trybie ECON "nic się nie dzieje" jeżeli chodzi o klimę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy :"nic się nie dzieje"w trybie ECON.W trybie tym klima pracuje,utrzymuje automatycznie zadaną temperaturę wnętrza.Nie pracuje tylko sprężarka czyli schładzanie i osuszanie powietrza,tak jest to wyjaśnione w mojej instrukcji obsługi.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli utrzymuje taką temperaturę jaka jest podana w stopniach na wyświetlaczu tak?:->

A żeby w ogóle wyłączyć i ECON i AUTO to trzeba włączyć nawiew na szybę, ale potem jak włączysz nawiew na części ciała to włączy się wiatrak klimy mimo to że AUTO nie jest włączone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co znaczy :"nic się nie dzieje"w trybie ECON.W trybie tym klima pracuje,utrzymuje automatycznie zadaną temperaturę wnętrza.Nie pracuje tylko sprężarka czyli schładzanie i osuszanie powietrza,tak jest to wyjaśnione w mojej instrukcji obsługi.;)

 

 

w trybie ECON nie utrzymuje tej temperatury - cały czas z ta zadaną intensywnościa daje(dasz mu temp 22-wieje ciepłym pow-dasz 29 daje goracm)-az zrobisz sobie w aucie piekarnik...do - to tryb AUTO utrzymuje zadaną temperature - to wtedy działa wiatrak i sprężarka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zagiel

kruzi skoro tak mówisz to chyba masz coś nie tak klimatronikiem,

 

bo i w trybie AUTO i w trybie ECON utrzymywana jest automatycznie zadana temperatura wnętrza.

Różnica jest taka:

-w trybie AUTO komputer ma do dyspozycji urządzenie klamatyzacyjne, które pomaga podczas ochładzania wnętrza pojazdu,

-w trybie ECON (jak sama nazwa mówi, o ile nazwa sama potrafi coś powiedzieć;) tryb ten jest ekonomiczny gdyż nie jest napędzana sprężarka klimatyzacji) do ochładzania wnętrza pojazdu wykorzystywane jest jedynie powietrze z zewnątrz nie chłodzone przez klimatyzację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
kruzi skoro tak mówisz to chyba masz coś nie tak klimatronikiem,

 

bo i w trybie AUTO i w trybie ECON utrzymywana jest automatycznie zadana temperatura wnętrza.

Różnica jest taka:

-w trybie AUTO komputer ma do dyspozycji urządzenie klamatyzacyjne, które pomaga podczas ochładzania wnętrza pojazdu,

-w trybie ECON (jak sama nazwa mówi, o ile nazwa sama potrafi coś powiedzieć;) tryb ten jest ekonomiczny gdyż nie jest napędzana sprężarka klimatyzacji) do ochładzania wnętrza pojazdu wykorzystywane jest jedynie powietrze z zewnątrz nie chłodzone przez klimatyzację.

W koncu cos madrego :ok:

Kolego Andrzej Nejberg, w trybie ECON jest stale utrzymywana temperatura, ale nie dziala chlodzenie przy uzyciu klimy, tj. jak temp ototczenia wzrosnie powyzej +20 stopni C, to nie bedziesz mial juz w autku 18, tylko tyle, ile na dworze... Ale w przypadku, kiedy na dworze jest np. +10 stopni C, to w srodku bedziesz mial 18C... Po prostu w ECON to jest tak, jak zwykly nawiew-tutaj klima nie ma nic do gadania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Krawcol dokładnie tak napisałem w poście nr 6,tylko że zwykły nawiew musi być niezwykły,żeby utrzymać stałą temperaturę na wybranym poziomie,lub sterowany i tu chyba klima ma coś do "gadania"w tym sterowaniu nie uważasz?;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego Krawcol dokładnie tak napisałem w poście nr 6,tylko że zwykły nawiew musi być niezwykły,żeby utrzymać stałą temperaturę na wybranym poziomie,lub sterowany i tu chyba klima ma coś do "gadania"w tym sterowaniu nie uważasz?;)

 

a dlaczego ma mieć coś do gadania klima skoro temperatura otoczenia jest wyższa to IMHO w trybie Econ wystarczy działanie dmuchawy, czujnika temperatury i regulacji dopływu ciepłego powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a dlaczego ma mieć coś do gadania klima skoro temperatura otoczenia jest wyższa to IMHO w trybie Econ wystarczy działanie dmuchawy, czujnika temperatury i regulacji dopływu ciepłego powietrza.

To co wymieniłeś to są elementy klimatyzacji +jakieś ustrojstwo,które tym wszystkim steruje.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co wymieniłeś to są elementy klimatyzacji +jakieś ustrojstwo,które tym wszystkim steruje.;)

no jako obwód elektryczny pewnie i tak, ale z punku widzenia tego wątku to klima nie działa - sprężarka nie chodzi i nie ma większego zużycia paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AUTO i ECON to są dwa programy Klimatyzacji.AUTO-full wypas i ECON-opcja bez chłodzenia(oszczędniejsza bo nie załącza sprężarki).Nie można twierdzić,że klima nie działa gdy nie chodzi sprężarka.Klimatyzacja to nie jest tylko chłodzenie,ale wytworzenie i utrzymywanie zadanych warunków klimatycznych w pomieszczeniu(wnętrze auta np).;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AUTO i ECON to są dwa programy Klimatyzacji.AUTO-full wypas i ECON-opcja bez chłodzenia(oszczędniejsza bo nie załącza sprężarki).Nie można twierdzić,że klima nie działa gdy nie chodzi sprężarka.Klimatyzacja to nie jest tylko chłodzenie,ale wytworzenie i utrzymywanie zadanych warunków klimatycznych w pomieszczeniu(wnętrze auta np).;)

 

Dziwna definicja klimatyzacji. Wszyscy rozumiemy klimatyzację, jako możliwość podróżowania z temp. zadaną w każdych warunkach, tj. jak na zewnątrz jest 30 st. a ja zadam na climatroniku 18 st. to będę miał wytworzone i utrzymane warunki klimatyczne w pomieszczeniu. A jak włączę ECON w powyższych warunkach to widzisz, że twoja definicja się nie sprawdzi (dobrze będzie jak nie będziesz miał w środku więcej niż 30 :eek:).

 

W temacie wątku był podobny kontekst rozpatrywany i opisywany

 

http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=171808#post171808

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
AUTO i ECON to są dwa programy Klimatyzacji.AUTO-full wypas i ECON-opcja bez chłodzenia(oszczędniejsza bo nie załącza sprężarki).Nie można twierdzić,że klima nie działa gdy nie chodzi sprężarka.Klimatyzacja to nie jest tylko chłodzenie,ale wytworzenie i utrzymywanie zadanych warunków klimatycznych w pomieszczeniu(wnętrze auta np).;)

czyli wg Twojej definicji klimatyzacji to wszyscy w domach mamy klimatyzacje ponieważ kaloryfery z bimetalicznymi regulatorami utrzymują zadane warunki klimatyczne w mieszkaniu....

A to chyba nie tak :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziwna definicja klimatyzacji. Wszyscy rozumiemy klimatyzację, jako możliwość podróżowania z temp. zadaną w każdych warunkach, tj. jak na zewnątrz jest 30 st. a ja zadam na climatroniku 18 st. to będę miał wytworzone i utrzymane warunki klimatyczne w pomieszczeniu. A jak włączę ECON w powyższych warunkach to widzisz, że twoja definicja się nie sprawdzi (dobrze będzie jak nie będziesz miał w środku więcej niż 30 :eek:).

 

Ale tu masz wybór, gdy jest gorąco używasz opcji z chłodzeniem,a gdy zimno to po co ma pracować sprężarka chłodząca,dodatkowo obciążając silnik i zwiększając zużycie paliwa,która i tak nie będzie wykorzystywana.Tak więc od Ciebie zależy jakie warunki sobie stworzysz mając klimatyzację.

.P.s nie podejrzewam Cię,że w przytoczonych powyżej warunkach włączasz ECON.;)Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomanimi wydaje mi się ,że w pewnym sensie to chyba tak,można to w uproszczeniu określić,ale to bardzo prymitywna forma klimatyzacji:D:D.

Dobra ,zmykam do łożnicy przyjemnych snów życzę;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyszła wam z tego niezła praca magisterska :]

 

ja w skrócie opisałbym to tak:

AUTO- system utrzymuje żądaną przez ciebie temperaturę regulując siłę napływu zimnego (schłodzonego za pomocą sprężarki) powietrza do wnętrza pojazdu.

Zmiana jakichkolwiek ustawień (prócz temperatury) powoduje utratę statusu "auto" -dmucha wtedy gdzie chcesz i z jaką siłą chcesz (sprężarka nadal pracuje) a efekt tego zobaczysz na wyświetlaczu.

ECON- system stara się otrzymać ustawioną temperaturę wnętrza regulując siłę nadmuchu mając do pomocy powietrze o temperaturze zewnętrznej i możliwość dogrzania go z obiegu wodnego chłodzenia silnika.

W obu przypadkach, dyktując systemowi temperaturę, zmuszamy system do doboru innych czynników (które są mu dostępne) tak aby tę temperaturę uzyskał (w granicach logiki).

 

...no i zapomniałem jeszcze o OGRZEWANIU za pomocą samej klimatyzacji gdy silnik dopiero co uruchomiony i jeszcze zimny.

TAK. TO JEST MOŻLIWE :)

Na dworze np. +5 'C a ty dmuchasz sobie do środka +20 'C

Reguluje to zawór parowania chłodziwa (ale na tym już się nie znam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności