Miłosz1 Zgłoś #581 Napisano 26 Marca 2018 Ja podpowiem, że wykonałem sobie własnoręcznie narzędzie do pomiaru ciśnienia oleju (w miejsce czujnika ciśnienia oleju wkręciłem końcówkę M10 z uszczelką, po drugiej stronie choinka, wężyk + manometr) i spradziłem. Wyszło, że wszystko jest w porządku, oszczędziłem cały dzień roboty na czyszczenie smoka - było podejrzenie, ponieważ od 100tys zalewany był 10w-40. Teraz zalałem Valvoline Max life zamiast Castrola, przejechałem ponad tysiąc km. Różnicy nie słychać i nie widać, silnik pracuje tak samo, wycieków nie ma, ogólnie jest przyjemnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rambdal Zgłoś #582 Napisano 1 Kwietnia 2018 Pomoże mi ktoś rozpracować jaki olej tu jest? Castroll 5w40? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Påtryk.k Zgłoś #583 Napisano 1 Kwietnia 2018 Tak pisze castrol 5w40 i taki powinien w 1.8t być właśnie 5w40 i najlepiej najwyższej jakości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r9_92 Zgłoś #584 Napisano 15 Kwietnia 2018 Czy ktoś z forumowiczów ma zalanego u siebie Millersa 5w40 LongLife w swoim 1.8T? Ewentualnie jakie są wasze opinie o nim? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Påtryk.k Zgłoś #585 Napisano 19 Kwietnia 2018 Ja miałem raz zalanego ale nie long life tylko zwykły. Niby wszytko ok jak motulu ale są w tej samej cenie te oleje i wolę motul zwyczajnie dlatrgo że jest sprawdzony. Ale opinie słyszałem że jest dobry 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #586 Napisano 19 Kwietnia 2018 Dnia 1.04.2018 o 20:59, Påtryk.k napisał: Tak pisze castrol 5w40 i taki powinien w 1.8t być właśnie 5w40 i najlepiej najwyższej jakości A nie może być 0w40? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Påtryk.k Zgłoś #587 Napisano 20 Kwietnia 2018 Z tego co się orientuję 0w40 lano jak silnik był całkowicie nowy z czasem trzeba było przejść na 5w40 i taki przy jakimś tam bliżej nieokreślonym przebiegu budzie najlepszy. A druga rzecz nie można lac oleju z np 10w40 na 5w40 ewentualnie w drugą stronę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #588 Napisano 20 Kwietnia 2018 (edytowane) Dnia 1.04.2018 o 20:59, Påtryk.k napisał: Tak pisze castrol 5w40 i taki powinien w 1.8t być właśnie 5w40 i najlepiej najwyższej jakości Żadnego takiego syfu jak castrol!! Do kosiarki bym tego nie wlał! 1 godzinę temu, Påtryk.k napisał: A druga rzecz nie można lac oleju z np 10w40 na 5w40 ewentualnie w drugą stronę Bzdura powielana milion razy niczym nie podparta! Do tego silnika optymalny będzie 5w40 i nic nie kombinować! Te silniki mają latać na syntetyku do końca życia, nawet jeśli trzeba dolewać (ja dolewam prawie 2L) i nigdy nie zaleję żadnego 10w. Amsoil, Millers, Liqui Moly, Valvoline, Motul - w takiej kolejności od najlepszego i motorek się odwdzięczy. Edytowane 20 Kwietnia 2018 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #589 Napisano 20 Kwietnia 2018 (edytowane) 20 godzin temu, jihad napisał: A nie może być 0w40? Może być jak najbardziej ale.....pytanie w jakim stanie jest silnik? 0w40 jest rzadziutki jak zupa więzienna, więc może go trochę wypić (choć więcej łyknie takiego 0w30) dlatego zostałbym przy 5w40. Edytowane 20 Kwietnia 2018 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #590 Napisano 21 Kwietnia 2018 Dnia 20.04.2018 o 18:16, marecki3575 napisał: 0w40 jest rzadziutki jak zupa więzienna, więc może go trochę wypić (choć więcej łyknie takiego 0w30) dlatego zostałbym przy 5w40. Naprawdę? Rzadziutkość to jaki parametr określa? Który olej jest "rzadszy"? Valvoline MaxLife 5W-40 czy Motul 8100 X-max 0w-40? Dnia 20.04.2018 o 16:15, Påtryk.k napisał: Z tego co się orientuję 0w40 lano jak silnik był całkowicie nowy z czasem trzeba było przejść na 5w40 i taki przy jakimś tam bliżej nieokreślonym przebiegu budzie najlepszy. Nigdy nie spotkałem się z zaleceniami producentów tego typu jeśli mówimy o współczesnych autach, kilku czy kilkunastoletnich. Co innego "mechanicy" od Polonezów. 200 kkm to już półsyntetyki, przy trzystu 15w-40, a później to nie wiem, jakieś smary nakładane łyżką chyba. Jeśli masz jednak informacje o którymkolwiek producencie, że na pewno leje inne oleje do nowych aut, a w późniejszym czasie eksploatacji zaleca inne to chętnie dam się przekonać w tej kwestii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #591 Napisano 22 Kwietnia 2018 10 godzin temu, jihad napisał: Jeśli masz jednak informacje o którymkolwiek producencie, że na pewno leje inne oleje do nowych aut, a w późniejszym czasie eksploatacji zaleca inne to chętnie dam się przekonać w tej kwestii. Mam info.: „…pierwszego oleju silnikowego 0W-20 do samochodów Grupy Volkswagen…” http://www.paliwa.pl/strona-startowa/archiwum/castrol-wprowadza-nowy-olej-silnikowy-przeznaczony-do-samochodow-grupy-volkswagen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #592 Napisano 24 Kwietnia 2018 To chyba nie to o czym pisałem. Raczej chodziło mi o "Volkswagen do konkretnego samochodu zaleca olej X, a po przekroczeniu np. 100 tysięcy km przebiegu zaleca olej Y". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lynx Zgłoś #593 Napisano 1 Czerwca 2018 (edytowane) Witam wszystkich. Kupiłem ostatnio Passata B5 1.8T (AWT) 2001 r. przebieg ok 240tkm z 5 letnią instalacją BRC. Przymierzam się do realizacji tzw. pakietu startowego.Chciałem zacząć od oleju i tu się zaczyna mój problem.Z tego co wyczytałem według producenta do tego silnika przewidziany jest olej 5W40. Sęk w tym iż poprzedni właściciel, który posiadał auto 5 lat lał do niego Shell Helix 10w40 i jak twierdził robił tak gdyż jak go kupił to już właśnie auto było zalane tym półsyntetykiem. Moje pytanie brzmi następująco czy warto po tylu latach(przynajmniej pięciu) użytkowania auta na półsyntetyku ryzykować przejściem na pełen syntetyk czy już pozostać przy półsyntetyku i ewentualnie zmienić olej na lepszy jakościowo? Zdaje sobie sprawę, że takich tematów pewnie jest od groma, ale każda sytuacja jest inna.Gdyby auto chodziło krócej na tym 10W40 to bym pewnie się nie zastanawiał i bym wrócił do oleju zalecanego, ale że auto tyle lat jeździło na nim to mam wątpliwości i proszę Was o radę. Moje typy: Jeśli syntetyk Motul 8100 x-cess 5w-40 Jeśli półsyntetyk Valvoline Max Life 10w40 (używałem go w poprzednim aucie i jak dla mnie OK) bądź jakiś motul lub liqui moly Edytowane 1 Czerwca 2018 przez Lynx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janekg16 Zgłoś #594 Napisano 1 Czerwca 2018 zmieniaj z płukanką, podam ci mój przykład poprzedni właściciele lali castrola 10W40 największy szajs jaki jest przejechał może z 30tKM na nim ja dałem płukankę i na 5W40 LM (oczywiście + czyszczenie miski, smoka i góry ze szlamu) 10W40 niezależnie w sumie od marki to cichy zabójca 1.8T Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irift Zgłoś #595 Napisano 12 Czerwca 2018 Witam. Tego Paska kupiłem jakieś ~4.5 roku temu, nie interesowałem się nigdy za bardzo olejami tzn. jakie książkowo powinny być. Po kupnie były naklejki że lane było 10w40 idąc tym torem zalałem go też 10w40 Motul synergie+, olej który niby posiada daną specyfikacje 502.00 jaka powinna być i resztę niby też spełnia ALE to dalej nie jest full syntetyk. Zrobiłem na nim 70 tysięcy i tak jak chodził tak chodzi dalej, oliwę zmieniam co 10 tyś. Przebieg w tym momencie to 300 tysi - czy oryginalny, nie wiem aczkolwiek stan ogólny wskazuje że może taki być. Nie dawno wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów bo już lała z każdej strony i silnik trochę brudny, nagar jakiś tam może i był ale naprawdę znikome ilości - jak dla mnie. Przed tym jak jeszcze było sucho na "górze" raczej wycieków żadnych nie zauważyłem. Ogólnie chodzi o to że przez przypadek wpadłem na temat oleju do 1.8t i że książkowo ma być 5w40. Waham się bo niby chciałbym tak jak być powinno ale z drugiej strony zdarza się i tak że można pogorszyć niż polepszyć i nie wiem co robić... nie mam za bardzo możliwości czyszczenia miski i smoka - w razie potrzeby. Co robić? Zostać na tym co jeżdżę bo nic niepokojącego się nie dzieje czy próbować zmiany? Może ktoś naprowadzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rambdal Zgłoś #596 Napisano 15 Października 2018 Dnia 20.04.2018 o 18:05, marecki3575 napisał: Żadnego takiego syfu jak castrol!! Do kosiarki bym tego nie wlał! Bzdura powielana milion razy niczym nie podparta! Do tego silnika optymalny będzie 5w40 i nic nie kombinować! Te silniki mają latać na syntetyku do końca życia, nawet jeśli trzeba dolewać (ja dolewam prawie 2L) i nigdy nie zaleję żadnego 10w. Amsoil, Millers, Liqui Moly, Valvoline, Motul - w takiej kolejności od najlepszego i motorek się odwdzięczy. czemu nie castrol ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #597 Napisano 19 Października 2018 Dnia 15.10.2018 o 22:26, Rambdal napisał: czemu nie castrol ? Bo to największy syf nie olej, pozostawia nagar i masło w silniku - mowa o castrolu który jedzie na Polski rynek. Jak masz dostęp do oryginału z zachodniej europy to taki może być - ale i tak są na rynku o niebo lepsze oleje. Castrol ma olbrzymi marketing i wydaje na to ogromne pieniądze dlatego tak "wszczepił" się w mentalność kierowców na świecie, a nie idzie to wcale z jakością - może 20 lat temu jeszcze wygrywał ze wszystkimi bo nie miał silnej konkurencji, teraz jest daleko w tyle . Małe firmy nie mają takiej siły marketingowej a biją castrol parametrami na głowę- przykład: Polski SPECOL GOLD wyprzeda większość europejskich marek na rynku - sprawdzone i udowodnione laboratoryjnie prze zachodnie i rosyjskie firmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #598 Napisano 19 Października 2018 Castrol ma marketing ale to zły marketing, również na tym forum. Nie wiem skąd bierze olej mój mechanik ale nie mam szlamu, nagaru a tym bardziej masła. Nie mam żadnego interesu żeby bronić Castrola, po prostu jeżdżę na nim od 3 lat, a auto jeździ na nim na pewno od 2004 czyli odkąd jest w Polsce. Ponad 400 kkm na zegarze (ile naprawdę nie wiemy), wałek ori, pompki nie ruszane, przy naprawie wiązki pod pokrywą zaworów czysto, tak samo od dołu, bipy korekcje w normie. Może to nie jest najlepszy olej, może są lepsze a na pewno tak jest ale widzę jak to się sprawuje w rzeczywistości a kilometrów robię naprawdę dużo i tylko w ruchu miejskim praktycznie. Tyle ode mnie a każdy zaleje co mu się podoba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #599 Napisano 19 Października 2018 (edytowane) Nagonka na Castrola wzięła się lata temu jak faktycznie zdarzyło mu się zaszlamić jakiś silnik. Problem pewnie już dawno rozwiązany, a smród dalej jest powtarzany z pokolenia na pokolenie. Nie bronię Castrola, są lepsze oleje bo to jest masówka z marketingiem ale nie może być tak, żeby olej sprzedawany w tak ogromnych ilościach "szlamił i nagarował" silniki bo to by już dawno jebło. Są lepsze oleje ale Castrol silnika nie zniszczy. Z drugiej strony jest motul. Przeciętniak i masówka tak samo, a na forach pieją nad nim z zachwytów. Taka sama sprawa jak z Castrolem tylko o jednym oleju się słyszy zachwyty i się je powtarza nadal bo się widziało jak się nim zachwycają, a nad drugim się słyszy ten wieczny syf i nagar i dalej się takie info przenosi. Edytowane 19 Października 2018 przez StreamHD 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #600 Napisano 20 Października 2018 (edytowane) 11 godzin temu, The_Saint napisał: ''...Castrola, po prostu jeżdżę na nim od 3 lat, a auto jeździ na nim na pewno od 2004...'' Moj pasek jezdzi na Castrolu 5w30 od nowości, tj. 15 lat. Taki olej zalewało ASO do 2006r, a dalej robię to sam. Wykonane naprawy, to: wym. uszkodzonej pompy wodnej 2016r i wymiana profilaktycznie paska rozrządu [brak widocznych pęknięć ] z napinaczem przy przebiegu 160.000 km. Edytowane 20 Października 2018 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach