Skocz do zawartości
Gość gregsid

COŚ STUKA PRZY PUSZCZANIU SPRZĘGŁA: ALE CO ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gregsid

WItam.

Zwracam się do wszystkich, którzy są w stani coś mi podpowiedzieć.

 

Otóż kiedy silnik nie pracuje wciskam pedał sprzęgła i puszczam - nic nie stuka, jest Ok.

Jednak na pracującym silniku - kiedy puszczam pedał sprzęgła (nawet na luzie, bez żadnego biegu) słychać jakieś metaliczne stuknięcie z okolic skrzyni biegów. Chcę zaznaczyć, że sprzęgło się nie ślizga, wydaje się być 'zdrowe'.

 

CO TO MOŻE BYĆ ?

 

Bedę wdzięczny za miarodajne podpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko oporowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregsid

Uuuuuu, to chyba nie najlepiej !

 

A jaki może być koszt takiego łożyska oraz robocizny ?

 

Pzdr

Grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregsid

....... Nie dodałem, że auto to Passat B5 (1997 rok); 1,6 benzyna. Może to ma jakieś znaczenie.

 

Pzdr.

Grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie dodałem, że auto to Passat B5 (1997 rok); 1,6 benzyna.

sedan czy kombi

i jaka moc silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregsid

... to SEDAN, 101 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

łożysko 70 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz wymieniał łożysko to wymień tarczę i docisk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Foti

Mozesz wymieniac co chcesz, ale wina leży w skrzyni, Paski z silnikem 1,6 maja kiepskie skrzynie (sa one za słabe).Rozmawialem z chłopakami z serwisu i mowili ze to standard. U mnie jest to samo. Jedyne rozwiazanie to wymiana skrzyni. Smutne ale prawdziwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregsid

Witam.

Rozumiem, że silnik może być za słaby do tej masy auta, ale skrzynia ?

Poza tym auto samo w sobie pracuje bez zastrzeżeń. Biegi wchodzą idealnie, jak na 1,6l przyśpieszenie nie najgorsze, nic nie stuka i nie puka w czasie jazdy.

To stuknięcie słychać głównie wtedy, gdy silnik pracuje i naciśnie się oraz SZYBKO puści pedał sprzęgła. W chwili kiedy sprzęgło 'wraca' słychać ten stuk.

W czasie jazdy jest to niezauważalne. Tak samo przy wyłączonym silniku - nic nie stuknie.

 

Czy zatem to rzeczywiście wina skrzyni ? A może coś innego ?

 

Grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Foti

Mechanik mówił że jest jakiś luz w skrzyni którego nie idzie usunąć (nie potrafie powiedziec fachowo gdzie ten luz, ale objawy mam identyczne jak Ty). Skrzynie miałem wyjęta wiec jakby to było łożysko oporowe to bym wymienił. Sa dwa rozwiązania

1. Wymiana skrzyni

2. Przyzwyczaic sie w koncu to passat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawek

Łożysko wyciskowe raczej nie stuka,a rzęzi gdy się zaciera.A tym bardziej jeśli to się dzieje tylko z pracującym silnikiem.Obstawał bym przy wersji Foti,przy wyłączonym silniku skrzynia też stoi i dlatego nie stuka.Gdy pracujący silnik kręci na luzie skrzynią,

to wałki i zębatki mogą stukać.Wysprzęglasz wałek z zębatkami staje,puszczasz sprzęgło to naprzykład pierwszy wałek ten pędny stuknie w coś im więkrzy luz tym głośniej.Gdy podniesiesz samochód, tak by koła przednie byłu w powietrzu,to zobaczysz że na luzie koła też się kręcą.To tarcie powoduje przeniesienie napędu,wystarczy przytrzymać ręką i koła stoją.Gdy pomiędzy sprzęgłem a mechanizmem róznicowym jest jakiś nadmiarowy luz to stuknie,jak puścisz sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Czy udało się może coś wyjaśnić w tym temacie? Mam dokładnie to samo co autor posta opisał na samej górze. 

Na włączonym silniku, przy szybkim odpuszczeniu sprzęgła - słychać stuk, jeden, głośny, metaliczny.

Przy wyłączonym silniku - cisza

Miałem remontowaną skrzynię i problem występował zarówno przed jak i po naprawie.

miałem również wymieniane sprzęgło, nie jest podobno oryginał tylko zamiennik. Czy to też może wpływać na te stukanie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 18.02.2020 o 19:07, Tromba napisał:

Czy udało się może coś wyjaśnić w tym temacie? Mam dokładnie to samo co autor posta opisał na samej górze. 

W nowych b8 też tak jest. Mam ja w silniku 1.6 TDI i znajomy w 2.0 TDI.Jak widać cecha produktu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności