Skocz do zawartości
Gość omre

Czujnik temperatury-różnica między VAG a wskaźnikiem na desce rozdzielczej

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy podepnę sie pod temat bo potrzebuje pomocy opiszę mój problem ( pomiar vagiem czujnika G62 na zimnym silniku bloki pomiarowe 08 kanał 007 temperatury paliwa powietrza i cieczy przy dzisiejszej pogodzie 8 stopni na dworze są zbliżone do siebie a wskazniki bloki pomiarowe 03 temperatura wynosi 30 stopni czujnik nowy oryginał do sprawdzenia podpiąłem inny czujnik i to samo na gorącym silniku jest wszystko ok wzkażniki i silnik ta sama temperatura zero błędów i problem jest w tym czemu na vagu i w wzkażnikach pokazuje 30 st jak na dworze jest 8 st jest to passat b5 1,9 tdi 115 km AJM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

minimalna temp. pokazywana dla zegarów to wlasnie 30 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
minimalna temp. pokazywana dla zegarów to wlasnie 30 stopni.

 

Witam to znaczy że wszystko jest ok jak na zimnym ma takie wskazania tylko jeszcze jedno mnie głowi dlaczego jak odpalam na zimnym to chodzi na 920 obr i po jakimś czasie opadają do 819 obr czy musi osiągnąć odpowiednią temp aby chodził normalnie czy te passki tak mają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie o cene czujnika np. Taki 059 919 501 zielony kwadratowy w aso 120 zeta a na allegro niby taki sam firmy elth ze znaczkami vw itd po 50 zl gdzie zamiennik np. Firmy vemo jest po 50 zl a taki hella po 110zl wiec co te niby org na allegro to tak naprawde podroby wygladajce jak oryginaly?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki problem chyba problem no ale do rzeczy. Jaks czas temu wymieniłem termostat wszystko ok. Ale teraz tak z ciekawosci sprawdzilem vagiem i patrze na temp na vagu a tam pokazuje blisko 100stopni a na desce mam 90stopni. I zauwazylem ze wlaczyl mi sie wentylator chociaz nie ma takiego ciepla na zewnątrz bo jest jakies 6+ wiec gorąco nie jest. I teraz pytanie co jest nie tak? Bledu nie mam ze czujnik czy cos wiec co byscie poradzili sprawdzić wymienić? I w dodatku dodam ze nie jezdzilem po jakichś gorach zeby dostal ognia i az sie wentylator wlaczy tylko po normalnym terenie i stanalem silnik zgasilem słyszę wentylator i tak mnie to zdziwilo bo nigdy mi sie nie wlaczyl tylko jedynie w lecie jak klima włączona a tak to nie. Wiec prosilbym i jakies porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po jeździe i wyłączeniu silnika temp. płynu się podnosi. Zrób pomiar po jeździe i bez wyłączania silnika, a także w czasie jazdy. Będzie lepsze porównanie.

wlaczyl mi sie wentylator chociaz nie ma takiego ciepla na zewnątrz bo jest jakies 6+ .

 

U mnie też się włączył 2-gi went. w podobnej temp kilka dni temu po zatrzymaniu się.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam taki problem chyba problem no ale do rzeczy. Jaks czas temu wymieniłem termostat wszystko ok. Ale teraz tak z ciekawosci sprawdzilem vagiem i patrze na temp na vagu a tam pokazuje blisko 100stopni a na desce mam 90stopni. I zauwazylem ze wlaczyl mi sie wentylator chociaz nie ma takiego ciepla na zewnątrz bo jest jakies 6+ wiec gorąco nie jest. I teraz pytanie co jest nie tak? Bledu nie mam ze czujnik czy cos wiec co byscie poradzili sprawdzić wymienić? I w dodatku dodam ze nie jezdzilem po jakichś gorach zeby dostal ognia i az sie wentylator wlaczy tylko po normalnym terenie i stanalem silnik zgasilem słyszę wentylator i tak mnie to zdziwilo bo nigdy mi sie nie wlaczyl tylko jedynie w lecie jak klima włączona a tak to nie. Wiec prosilbym i jakies porady.

 

że tak głupio spytam, płynu chłodniczego masz odpowiednią ilość?

Może się termostat przywiesza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko jeszcze jedno mnie głowi dlaczego jak odpalam na zimnym to chodzi na 920 obr

Jest OK - na ssaniu

to chodzi na 920 obr i po jakimś czasie opadają do 819 obr

Jest OK - po wyłączeniu się ssania.

 

Obr. zgodne z instrukcją - ok. 1200/800 - na ssaniu/bez ssania- benzyna.

Edytowane przez mirek-pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem po wymianie czujnika na org z ASO po roku czasu zaczął mi co jakiś czas wyskakiwać błąd 16500, podmienilem go za inny też ASO (był zielony) teraz dałem niebieski z takim samym numerem 059919501. Dzisiaj rano podłączyłem vaga ECU odczytał -3 stopnie a na zegarach pokazało 30 stopni. Jak się rozgrzeje to różnica jest około 3-5 stopni. Wtyczkę potraktowałem wd40. Licznik odczytuje temperature z tego samego czujnika?, Bo licznik wymienialem na full fis i może licznik szwankuje. Silnik osiąga bez problemu 90 stopni i trzyma,

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zegary na vagu nie są w stanie podać temp mniejszej od 30 dlatego jeżeli tylko temp cieczy jest mniejsza od 30 to zawsze zegary podadzą taką wartość.

 

Nie powinno być tak dużej rozbieżności między czujnikami na rozgrzanym silniku. Myślę że powinieneś wyczyścić styki preparatem odtłuszczającym bo wszelkie wd40 i kontakt sprayem wręcz pogarszają przewodzenie prądu i właśnie to może być przyczyną różnicy we wskazaniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim pasku zauważyłem, że po przekręceniu kluczyka ( nawet po zimnej nocy ) strzałka od temperatury wskakuje na pierwszą kreskę. Po wyłączeniu zapłonu znów wskakuje na 0*C. Auto nagrzewa się raczej normalnie, po nagrzaniu temp na zegarach pokazuje idealnie 90*C. Dziś podłączyłem vaga ( Brak błędów ) na zimnym silniku i wskazania w instruments pokazuje 30* C czyli te na zegary. W engines i grupie 7 temp paliwa i cieczy była do siebie bardzo zbliżona cos około 5*C ( +- 2*C ) gdy na podwórku też bylo cos około 2-3*C. Aha i zimą dosyć długo grzały mi świece w porównaniu z innymi paskami i dopiero po przejechaniu kilkuset metrów słyszałem cyknięcie przekaznika od świec( temperatura otoczenia około -8 )dlaczego dopiero po takim czasie cyknie przekaznik (po odpaleniu w mrozy troche rzuca silnikiem i nierówno pracuje) ale wydaje mi się, że nie ma nic z tym wspólnego bo temp zewnętrzną pokazuje wiarygodną. Innych objawów nie zauważyłem oprócz tej wskazówki przy zimnym silniku na zegarch. Czy ten czujnik moze powodować jakies inne objawy np. wieksze spalanie itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności